Chiemel Geplaatst 1 juli 2021 Share Geplaatst 1 juli 2021 (bewerkt) Who the fuck is Nico-Jan Hoogma? Das onze directeur topvoetbal die blijkbaar een belangrijke rol heeft in het aanstellen van een nieuwe bondscoach. Wordt al heftig besproken in het EK board, maar kan zeker een eigen topic waard zijn Voordat we namen noemen, laten we eerst het ideale profiel schetsen. Dus ik wil er stapsgewijs doorheen. Benoem hier voor jou de top 3 tot 5 belangrijkste eigenschappen van de nieuwe bondscoach Dan probeer ik naar aanleiding van al die input een volledig profiel te schetsen waarmee we verder kunnen. Dus eerst: De belangrijkste eigenschappen van de nieuwe bondscoach moeten zijn: 1. 2. 3. (4.) (5.) 3 juli 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 2 juli 2021 Share Geplaatst 2 juli 2021 1. Spelers kunnen motiveren 2. Tactisch onderlegd zijn 3. Communicatief vaardig zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 juli 2021 Share Geplaatst 2 juli 2021 Ben al depressief maar als je me ook nog eens gaat vertellen dat ik Nico-Jan Hoogma ben heeft het leven al helemaal geen zin meer hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 2 juli 2021 Share Geplaatst 2 juli 2021 1. In staat zijn tijdens een wedstrijd tactische ingrepen te doen 2. In korte tijd vastigheden/automatismen kunnen aanbrengen 3. Positief en competitief groepsgevoel creëren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 2 juli 2021 Share Geplaatst 2 juli 2021 (bewerkt) 6 uur geleden zei Grote Ree: 1. Spelers kunnen motiveren 2. Tactisch onderlegd zijn 3. Communicatief vaardig zijn Deze drie. Weinig aan toe te voegen. Edit: Jawel trouwens, bereid zijn om voor minimaal vijf jaar te tekenen. We moeten geen bondscoach hebben die het wel eventjes voor anderhalf jaar wil doen tot en met het WK. 2 juli 2021 bewerkt door Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 2 juli 2021 Share Geplaatst 2 juli 2021 7 uur geleden zei Grote Ree: 1. Spelers kunnen motiveren 2. Tactisch onderlegd zijn 3. Communicatief vaardig zijn 4. Hard kunnen zijn tegen de vedettes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 2 juli 2021 Share Geplaatst 2 juli 2021 12 minuten geleden zei Vitesse88: 1. Spelers kunnen motiveren 2. Tactisch onderlegd zijn 3. Communicatief vaardig zijn 4. Hard kunnen zijn tegen de vedettes. 5 De bezem durven te hanteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 2 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 2 juli 2021 1. Vergelijkbaar maar: spelers moeten op voorhand er een beetje geloof in hebben (geen FdB die al 3x is afgeschreven) 2. Verstand hebben van verschillende tactieken, zodat hij niet blind vasthoudt aan een tactiek en ook weet wat er nodig is om een nieuwe tactiek te introduceren. 3. Goede/consequente communicatieve vaardigheden richting de spelersgroep 4. Goede/consequente communicatieve vaardigheden richting de media Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 3 juli 2021 (bewerkt) Tot nu toe: 1. Spelers kunnen motiveren 2. Tactisch onderlegd zijn 3. Communicatief vaardig zijn 4. In staat zijn tijdens een wedstrijd tactische ingrepen te doen 5. In korte tijd vastigheden/automatismen kunnen aanbrengen 6. Positief en competitief groepsgevoel creëren. 7. Bereid zijn om voor minimaal vijf jaar te tekenen. We moeten geen bondscoach hebben die het wel eventjes voor anderhalf jaar wil doen tot en met het WK. 8. Hard kunnen zijn tegen de vedettes. 9. De bezem durven te hanteren 10. Spelers moeten op voorhand er een beetje geloof in hebben (geen FdB die al 3x is afgeschreven) 11. Verstand hebben van verschillende tactieken, zodat hij niet blind vasthoudt aan een tactiek en ook weet wat er nodig is om een nieuwe tactiek te introduceren. 12. Goede/consequente communicatieve vaardigheden richting de spelersgroep 13. Goede/consequente communicatieve vaardigheden richting de media 14. Succeservaring(en) in het hedendaagse competitieve internationale voetbal, ofwel het loslaten van de gedateerde, rigide Hollandse school-opvatting Iemand nog aanvullingen? Verwacht niet per se heel veel, laat dit deel nog ff tot en met morgen ergens doorlopen. 4 juli 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 juli 2021 Share Geplaatst 3 juli 2021 @Socrates is vergeten te vermelden dat de nieuwe bondscoach ook korfbalervaring nodig heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 juli 2021 Share Geplaatst 3 juli 2021 Succeservaring(en) in het hedendaagse competitieve internationale voetbal, ofwel het loslaten van de gedateerde, rigide Hollandse school-opvatting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 4 juli 2021 (bewerkt) Citaat Sociale vaardigheden De bondscoach moet over de volgende sociale vaardigheden beschikken: - Spelers kunnen motiveren - Communicatief vaardig zijn richting de spelersgroep - Communicatief vaardig zijn richting de media 1. De eerst potentiële coach die mij te binnen schiet is: Citaat Tactisch onderlegd zijn - In staat zijn tijdens wedstrijden tactische ingrepen te doen - Verstand hebben van verschillende tactieken en weten wat er nodig is om een nieuwe tactiek te introduceren 2. De eerst potentiële coach die mij te binnen schiet is: Citaat Team building - In korte tijd vastigheden/automatismen kunnen aanbrengen - Positief en competitief groepsgevoel creeren 3. De eerst potentiële coach die mij te binnen schiet is: Citaat Selectiebeleid - Hard kunnen zijn tegen vedettes - De bezem durven te hanteren 4. De eerst potentiële coach die mij te binnen schiet is: Citaat Reputatie & Contract - Spelers moet op voorhand er geloof in hebben - Succeservaringen in het hedendaagse competitieve internationale voetbal - Bereid zijn om minimaal 5 jaar te tekenen 5. De eerst potentiële coach die mij te binnen schiet is: De volgende stap Iedereen mag op basis van de 5 bovenstaande verzameling van eigenschappen 5 mogelijke coaches noemen die ze bij die specifieke eigenschappen vinden passen. Mag ook een naam meerdere keren noemen. 4 juli 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 4 juli 2021 @Socrates @Grote Ree @Copywriter @Vitesse88 @Tim' @Hwb @MisterX @E2E Lukte op de één of andere manier niet in de post zelf, maar ff wat mentions. Anderen mogen zeker ook nog reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 4 juli 2021 (bewerkt) En dus zoiets: 1. Danny Buijs 2. Louis van Gaal 3. Louis van Gaal 4. Antonio Conte 5. Roberto Martinez 5 juli 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 5 juli 2021 Share Geplaatst 5 juli 2021 1 Ron Jans 2 Louis van Gaal 3 Henk Fräser 4 Jurgen Klopp 5 Peter Bosz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 6 juli 2021 Ik wil toch weer wat meer input hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 6 juli 2021 Share Geplaatst 6 juli 2021 Let's go fucking mental... Ze worden het allemaal niet, om uiteenlopende redenen, maar een mens mag dromen, toch? 1. Marcelo Gallardo 2. Marcelo Bielsa 3. Roberto de Zerbi 4. Ruben Amorim 5. André Vilas Boas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 6 juli 2021 Wat variatie is zeker welkom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 juli 2021 Share Geplaatst 7 juli 2021 1. Henk Fraser 2. Erik ten Hag 3. Louis van Gaal 4. Antonio Conte 5. Henk ten Cate Puur gebaseerd op de gestelde criteria. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 8 juli 2021 Share Geplaatst 8 juli 2021 1. Ronald Koeman 2. Zinedine Zidane Rest heb ik eigenlijk geen idee van en/of vind ik zelf niet belangrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 9 juli 2021 Share Geplaatst 9 juli 2021 Conte Jonk Hjulmand Van Gaal Schreuder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 9 juli 2021 Hopelijk nog wat meer input, anders doe ik een iets andere opzet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 9 juli 2021 Share Geplaatst 9 juli 2021 Mike Snoei Maurice Steijn Stegeman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 9 juli 2021 Share Geplaatst 9 juli 2021 Ik heb maar één kandidaat. En dat is van Gaal. Hij is ervaren coach. Weet hoe je met ego's om moet gaan en is niet bang om mensen te laten vallen uit een selectie. En is per direct beschikbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten