Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Iedereen weet natuurlijk altijd als de beste welke renners er fantastisch gaan presteren. Des te lastiger is het om 20 renners te kiezen die zo min mogelijk punten gaan halen. Dat is namelijk het doel van de Tour proNo.

De regels zijn simpel, ze zijn namelijk hetzelfde als die voor de Wielerprono. Echter is het doel nu om zo min mogelijk punten te halen. Dan hoor ik je nu denken, dan kies ik toch de 20 met het laagste puntenaantal? Kan niet, je 20 renners moeten samen namelijk minstens 5000 punten zijn. 

Citaat

Type 3: Grote rondes (Giro d'Italia, Tour de France en Vuelta a España)

Het team bestaat uit 20 renners met een totaal van minimaal 5.000 punten, op basis van de CQ-ranking van het afgelopen seizoen. Er is geen kopman en er zijn geen regels wat betreft leeftijd en ploeg. Het doel is dus om zo min mogelijk, liefst geen, punten te halen

De puntentelling:

Per etappe:

1. 100

2. 90

3. 80

4. 70

5. 60

6. 50

7. 40

8. 30

9. 20

10. 10

Algemeen klassement:

1. 500

2. 400

3. 350

4. 300

5. 250

6. 225

7. 200

8. 175

9. 150

10. 125

11. 100

12. 80

13. 70

14. 60

15. 50

Voor nevenklassementen (bergtrui, puntentrui en beste jongere):

150 voor de winnaar

Voor winnaars van het ploegenklassement:

75 per renner

Ploegentijdritten:

Renners van het team dat als 1e gefinisht is: 40

Renners van het team dat als 2e gefinisht is: 25

Renners van het team dat als 3e gefinisht is: 10

Tip: Meedoen zorgt voor wat leuke extra spanning in een saaie overgangsetappe.

Rennerslijst

Geplaatst
  • Auteur

Mijn lijst, omdat ik geen geheimen heb

Israel Start-up Nation Dan Martin 778
INEOS Grenadiers Michal Kwiatkowski 651
Alpecin - Fenix Jasper Philipsen 645
UAE Rui Costa 490
Cofidis Simon Geschke 446
Deceuninck Dries Devenyns 338
Deceuninck Tim Declerq 244
Intermarché Loïc Vliegen 218
Total Direct Energie Victor de la Parte 198
Qhubeka ASSOS Sergio Henao 190
Alpecin - Fenix Petr Vakoc 178
Intermarché Louis Meintjes 168
Lotto Soudal Roger Kluge 92
INEOS Grenadiers Luke Rowe 80
Israel Start-up Nation Omer Goldstein 62
AG2R Michael Schär 61
Cofidis Pierre-Luc Perichon 53
UAE Vegard Stake Laengen 40
Israel Start-up Nation Guillaume Boivin 35
Cofidis Jelle Wallays 34
    5001
Geplaatst

Mijn lijst:

Spoiler

Jakob Fuglsang

Patrick Konrad

Simon Geschke

Valentin Madouas

Dries Devenyns

Pierre Rolland

Nils Eekhof

Tim Declerq

Ruben Fernandez

Loic Vliegen

Jonas Rickaert

Victor de la Parte

Casper Pedersen

Daniel Oss

Franck Bonnamour

Reto Hollenstein

Miles Scotson

Amund Jansen

Jelle Wallays

Clement Russo

Geplaatst

Jammer dat ik deze niet eerder zag. Dit is namelijk mijn specialiteit. Lotgenoten herkennen.

Geplaatst
  • Auteur

Daar zijn we dan na 3 etappes. We hebben 4 steengoede deelnemers en ik doe ook nog mee.

De 1e etappe overleven wilt iedereen altijd in het peloton, maar ook in de ProNo is dat wel handig. Echter vergat @chrisje1993 dat Jack Haig een fantastische voorbereiding erop had zitten en dus wel eens punten kon gaan pakken. Hij werd 4e in Landerneau en dus 70 punten voor Chrisje.

De 2e etappe was een semi kopie, alleen nu werd Haig 10e, dat betekent weer 10 punten erbij voor de Chrismeister. Ik denk dat Chrisje er toen genoeg van had en zelf naar Frankrijk is gegaan om Haig een halt toe te roepen. Hij viel in etappe 3 en heeft de Tour inmiddels verlaten.

Mede door al die valpartijen was de top 10 van de massasprint een broedplaats voor bijzondere namen. Het viel uiteindelijk mee, maar @Erwin. moest zijn keuze om Philipsen als sprintloods mee te nemen bekopen met 90 punten. Echter had Chrisje hetzelfde met Ballerini (70 pnt) en Turgis (20 pnt) waardoor hij de onderste plek nog altijd bezet houdt. 

@FlyD@neva en @19CH98 zijn de eerste dagen zonder kleerscheuren doorgekomen. Al hebben 2 van hen wel gezwijnd met Scotson op plek 12 gisteren.

19CH98 0
FlyD 0
Neva 0
Erwin. 90
Chrisje1993 170
Geplaatst
  • Auteur

Het goeie nieuws is dat iedereen inmiddels punten heeft. Het slechte nieuws is dat Merlier eruit is en Philipsen daardoor nog meer gaat sprinten. :-D:cry:

Renners die punten gesprokkeld hebben zijn onder meer Poels, Asgreen, Bonnamour en Godon.

@FlyD laat in ieder de rest al flink achter. @neva kan hem in de verte nog net een schim zien rijden, maar @19CH98, @chrisje1993 en met name ondergetekende zien het maar hopeloos in.

FlyD 10
Neva 150
19CH98 200
Chrisje1993 230
Erwin. 260
Geplaatst
  • Auteur

En we zijn weer helemaal up to date. Iedereen heeft er een shitload aan punten bijgekregen, gelukkig ook @FlyD. Echter heeft hij wel zijn voorsprong weten te vergroten. @neva scoort slecht met onder andere Konrad. @chrisje1993 heeft over de hele breedte pech, @19CH98 pakte zijn punten vooral in 2 etappes waarin hij in de ene de nummers 2, 3 en 4 had en in de andere de nummers 1 en 2. Ik heb vooral nog altijd last van Philipsen die in elke sprintkans top 3 blijft rijden, al beginnen anderen nu ook punten te pakken.

FlyD 120
Neva 420
Chrisje1993 470
Erwin. 540
19CH98 630
Geplaatst

Puur drama dit, ik had onderhand beter dit lijstje voor de echte prono kunnen insturen