Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #34

Grote Ree

Aanbevolen berichten

Een puntje, i'll take it.

Enig probleem, directe concurrenten lopen ver weg uit, waardoor 9e wellicht mijn eindplaats wordt. Met een beetje geluk word ik nog 8ste, maar dat wordt moeilijk. On the bright side, ik kan alleen nog maar één plaatje wegzakken. Dus het wordt 8ste, 9e en 10e. Definitie v/d absolute middenmoot dus. Theoretisch is 5e nog mogelijk, maar voor 5e, 6e of 7e zijn vreemde scenario's nodig waarbij ik al de twaalfpunter moet krijgen. 

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

afbeelding.thumb.png.43a335cf8afb841d5fc72fced72a6e52.png

Stemronde 17/17: Zwitserland

https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/452849/17/17/y0nzjlyti1

Woordje van de organisator

Ik kijk terug op een geslaagde editie. Er waren maar weinig echte eilandjes in de stand. Veel landen stonden bij elkaar in de buurt, wat de spanning tot het einde erin hield. Leuk ook om te zien dat de punten alle kanten op vlogen, op het consequente gehark van Engeland na dan natuurlijk. Op mijn eigen inzending kijk ik gematigd tevreden terug. Ik had van tevoren al niet verwacht voor de winst mee te kunnen doen, want daarvoor vond ik mijn inzending simpelweg te alternatief. Ik kan dan ook prima leven met de landen die boven mij zijn geëindigd. Voor de volgende editie zou ik graag het organisatorische stokje weer willen doorgeven. Ik merk dat het in elkaar zetten van de updates behoorlijk wat tijd vergt. Die tijd heb ik nu wel, omdat ik nog in mijn zomervakantie zit, maar die tijd zal ik de komende weken niet meer hebben.  Wel volgt er dit weekend nog een kleine nabeschouwing in dit topic. Voor nu gaan we, zoals dat natuurlijk hoort bij een songfestival, nog één keer genieten van de verdiende winnaar. Ik maak nog even van de gelegenheid gebruik om @Satyr te feliciteren met zijn prachtige overwinning. Leuk om weer een 'nieuwe' winnaar te hebben. Genoeg geluld, tijd om muziek te luisteren. Hier is nog één keer VNV Nation met When Is The Future?.

Platina32@Laki@Stefanos@Satyr@Chimpa@bas2204@ivago@nasje92@Jeroen.@chrisje1993@hjs@Chiemel@Titan@komodo25@Fabian.@koperij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volkomen onverwachte zege met VNV Nation, één van de grote namen in de EBM scene. Naast metal is elektronische muziek mijn 2e keus, met name (psy)trance en dance luister ik graag. VNV Nation is daar wel redelijk verwant aan, dit was een rustig nummer van ze. Bij dit nummer had wat mij betreft het refrein aan het einde één keer minder gemogen, ik vind 'm net te lang doorgaan. Maar, meer dan 100 punten, dank jullie wel.

Ik twijfel om in de volgende editie voor een nul punter te gaan, of weer een redelijke concessie te maken en iets rustigs in te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een één-na laatste plaats kun je natuurlijk niet echt blij zijn. Maar desalniettemin vond ik het een leuke editie: top organisatie, complimenten @Grote Ree voor de zeer entertainende updates. En een ontzettend goede winnaar @Satyr Ik moet bekennen dat ik het nummer inmiddels al vele malen op repeat heb geluisterd :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Socrates:

Van mij had je 12 punten gekregen @Laki. Heb je verder geen reet aan, maar weer eens erg veelzeggend dat zo'n inzending zo laag eindigt.

Dank je. Het is nochtans één van mijn betere uitslagen (al is dat deels ook door het weinig aantal deelnemers). Maar als het nummer niet iedereen ligt, begrijp ik het wel. Ook al vind ik het zelf erg mooi en vooral erg catchy. Maar het is natuurlijk niet echt een typisch indie rock nummer zoals hier. Dat zal je me ook niet snel zien inzenden, omdat het niet echt een genre is waarvan ik al veel ken en enorm geinteresseerd ben, omdat je doorgaans al 50% van de nummers hebt die hier echt puur datzelfde indie rock vaak zijn (dus verzadigd). Natuurlijk zijn de nummers waar ik graag naar luister soms ook "indie rock", maar dan toch een ander soort indie rock dan hier (meer dromeriger dan), dus het kan wel.

Maar ik zal mensen er meer een plezier mee doen als ik gewoon mezelf blijf. Vroeg of laat komen de resultaten wel binnen, al zal dat dan niet de eerste plaats zijn. Genoeg mensen die me veel punten geven, dus er zijn er altijd genoeg waarmee ik ze er een plezier meedoe, en als ik een beetje een soort "compromisnummer" zoek, zal het misschien vroeg of laat eens lukken. Maar wat een compromisnummer voor mij is, is dat niet per se voor een ander.

image.png

Nu komt er dus een negende plaats bij, en in feite is dit mijn tweede beste uitslag ooit tot dusver. Mijn vierde plaats was met She Past Away - Rituel (Turkije) tot mijn eigen verbazing, want dat was een nummer dat ik ontdekt had, erg goed vond, maar eigenlijk niet echt een genre was dat ik veel luisterde toen (post-punk). Nu ondertussen wel meer post-punk geluisterd, en het is wel een mooi genre, maar zeker niet mijn meest-beluisterde.

De twee keren dat ik tiende eindigde waren denk ik met Niger (Azamane Tilliade van Bombino) en Indonesie (Lazy Room - Take Me Home). Van dat eerste had ik toen veel meer verwacht, en was ik ontgoocheld. Dat tweede was ik blij met de uitslag, omdat dat nummer mij persoonlijk enorm pakte, maar ik toch voor vreesde dat dit minder hier ging scoren (het had ook een aparte structuur, met wat shoegaze op het einde).

Het is wat zoeken, maar ik heb al heel veel nummers klaar. Ik heb een soort van keuzeprobleem, maar meestal probeer ik niet de Engelstalige landen te zijn (omdat ik meestal niet op tijd ben, of toch zeker niet voor VK/VSA en ook omdat ja ik gewoon beter een ander land kan kiezen, en dat dat deel v/d charme van dit spelletje is).

Voor Japan en Zuid-Korea heb ik ja al tientallen mooie nummers, daar moet ik niet eens meer voor zoeken, maar dat zal hier niet genoeg scoren denk ik. China heb ik ook een mooi nummer van, maar dat zal ook wel geen top 10 halen. Colombia heeft ook veel goede muziek (of toch al gevonden), alleen vrees ik ervoor opnieuw dat het niet echt de smaak van dit forum zal zijn. Puerto Rico idem dito. Singapore ook. Voor Mali heb ik ook al iets klaars [en dat is misschien al iets meer dit forum zijn ding]. Voor Rusland ook [maar opnieuw minder de stijl van dit forum]. En uit Canada heb ik ook altijd heel mooie nummers (opvallend hoe voor zo een land met weinig inwoners ze eigenlijk zich kunnen meten met de VS/VK met momenten). En uit Schotland heb ik ook al een mooi nummer klaarliggen als het nodig zou zijn. En uit Kameroen zou normaalgezien mijn volgende inzending komen, maar ik moet er nog eens over nadenken.

We zien wel. Het is moeilijk om hier te scoren :p Die ene keer dat het wel lukt, beschouw ik nog steeds als een toevalstreffer.

image.png

Bij de eerste twee edities, stond mijn muzieksmaak nog niet op punt. Ja oké dat zal bij editie 15 en 16 nog niet anders geweest zijn (vandaar de "toevalstreffer"), maar mijn muzieksmaak was op dat moment wel aan het evolueren. Moet dus ongeveer in 2016 geweest zijn, want dan is mijn smaak enorm veranderd op korte tijd (door vooral Halfaxa en Visions van Grimes), ervoor luisterde ik uitsluitend naar elektronische muziek (eerst commerciele drum & bass, daarna meer house wanneer Tomorrowland en al die dingen opkwamen en ik afhaakte). Dankzij o.m. Grimes toch heel wat andere muziek beginnen luisteren.

Vanaf editie 21 t/e/m 26 zie je al duidelijk waar mijn smaak ligt. 26 was misschien iets te veel popgericht, maar ik vind het een mooi nummer (15e of 17e zoiets). Nadien ben ik Brazilie (13e) en nu dus Australie geweest (9e)? Geen andere inzending volgens mij. In feite ben ik dus een consistente middenmoter geworden, op de eerste 2 edities en de vierde editie na dat ik meedeed.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk een mooie tweede plaats, totaal onverwacht na de moeizame start. Zoals Ree al zei, een echt dieseltje. Sowieso vrij onverwacht, had dit nummer ingestuurd omdat veel landen van mijn shortlist al bezet waren. Was er zelf niet helemaal van overtuigd dat ik hiermee hoge ogen kon gooien, maar wel leuk om te zien dat dit genre ook wel in de smaak valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wel, maar ik heb echt geen ervaring met lay-out, die posten en alle resources die je nodig hebt. Eigenlijk zou er een soort guide moeten komen voor dat te doen, want anders loopt dat uit de hand. Daarnaast heb ik niet echt een "goede record" op vlak van afmaken van "projecten", hoewel dit natuurlijk iets minder groot is. En zo een goede schrijver ben ik nu ook niet echt.

Maar... ik kan wel met scorewiz werken, dus dat moet dan niet op zich uitgelegd worden. Maar mijn punt: het is beter als iemand anders het doet, tenzij het niet anders kan. Dan wil ik het wel eens doen, zolang ik misschien de hulp wat krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien alleen Laki en ik zich tot nog toe hebben aangemeld, zal ik het voortouw nemen, ervanuitgaande dat ik Laki's goedkeuring hiervoor krijg. Ik zal ergens dit weekend een nieuw topic openen voor de volgende editie en zal ook contact opnemen met (één van de) voorgaande organisatoren.

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Platina32:

Aangezien alleen Laki en ik zich tot nog toe hebben aangemeld, zal ik het voortouw nemen, ervanuitgaande dat ik Laki's goedkeuring hiervoor krijg. Ik zal ergens dit weekend een nieuw topic openen voor de volgende editie en zal ook contact opnemen met (één van de) voorgaande organisatoren.

Je krijgt de goedkeuring! :) Als je hulp ergens bij nodig hebt, mag je het me ook laten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites