Geplaatst 13 juni 20214 jr. Het EK betekent natuurlijk hoogtij voor de voetballiefhebbers. Wanneer je daarnaast ook nog eens FM speelt, is het leuk om je te verdiepen in de tactieken die de bondscoaches hanteren. België speelt al jaren in een soort 3-4-3 met buitenspelers die de hele flank voor hun rekening nemen. De vraag is alleen: hoe implementeer je dit in FM zonder koud gepakt te worden op de flanken? (Opstelling met namen van gisteren) Ik zou het qua spelersrollen als volgt aanpakken. Courtois: meevoetballende keeper (verdedigen) Castagne en Hazard: wingbacks (ondersteunen): om niet koud gepakt te worden op de flanken, maar dan zit je op FM met het (extra) probleem dat T. Hazard niet uit de voeten kan op die positie. Alderweireld, Vertonghen en Boyata: voetballende verdedigers (verdedigen). Al kwam Vertonghen regelmatig in zijn gekende stijl plots voorin meespelen. Maar geen idee hoe dat in FM moet gebracht worden. Tielemans: spelmaker voor de defensie (ondersteunen) Dendoncker: dynamische middenvelder (ondersteunen). In een recent interview zei Dendoncker dan wel dat zowel hij als Tielemans dezelfde instructies krijgen van Martínez, toch lijkt het me beter te werken om met verschillende rollen op het middenveld te spelen. Carrasco en Mertens: hangende vleugelspitsen (ondersteunen): snijden naar binnen en ondersteunen vooral Lukaku. Lukaku: complete spits (aanvallen). Qua teaminstructies heb ik geen flauw benul. Dit is slechts een eerste gedachtespinsel, maar iemand moet de discussie op gang trekken. Iemand die kan aanvullen? 13 juni 20214 jr. bewerkt door RubenS2
Geplaatst 14 juni 20214 jr. Ik zou eerder aan zoiets denken: Wel geen idee of hier in FM iets deftigs van te maken is.. Courtois meevoetballende keeper (ondersteunen) Vertonghen en Alderweireld: Voetballende verdediger (rugdekking) en Boyata als gewone centrale verdediger. Meunier als aanvallende ingestelde vleugelback (O) Dendoncker als dynamische middenvelder en Tielemans als spelverdeler voor de verdediging (ondersteunen). T. Hazard als buitenste middenveld of vleugelspits (ondersteunen) Carrasco (of E. Hazard) als naar binnen komende vleugelspeler (A) en Mertens als schaduwspits. KDB dan weer eerder als Vooruitgeschoven spelmaker (A) als hij speelt ipv Mertens. Lukaku tot slot als Targetman (aanvallen) Qua teaminstructies: - Positief - Veel hoger tempo - Veel korter passen - Hergroeperen - Counter - Afspelen aan CV - Standaard verdedigende lijn - Standaard/Lagere interventielijn 14 juni 20214 jr. bewerkt door DGremlin
Geplaatst 14 juni 20214 jr. Mijn eerste poging was nog helemaal zo slecht niet: PI's: VBV: Meer dribbelen, veld breed houden meer druk zetten, feller tackelen AVV: Korter passen, meer dribbelen, veld breed houden, Meer druk zetten, Feller tackelen DYM: Meer risico, Verder vooruit spelen, Feller tackelen CM: Neem meer risico, Op positie blijven, Feller tackelen BM: Korter passen, Meer dribbelen, Veld breed houden, feller tackelen, Specifieke positie dekken (AMR tegenstander) HVS: Feller tackelen VSM: Zwerven, Tussen de linies spelen, Feller tackelen TM: Neem meer risico, Tussen de linies spelen, Feller tackelen
Geplaatst 14 juni 20214 jr. Auteur Goed gelukt zo te zien @DGremlin Kan die ML door die specifieke instructies de AMR van de tegenpartij voldoende uit de wedstrijd houden? Je wordt niet overlopen?
Geplaatst 14 juni 20214 jr. Zojuist zei RubenS2: Goed gelukt zo te zien @DGremlin Kan die ML door die specifieke instructies de AMR van de tegenpartij voldoende uit de wedstrijd houden? Je wordt niet overlopen? Ja dat lukt vrij goed. In de wedstrijd tegen Slovakije had ik deze instructie niet en alle 4 de doelpunten werden door hun AMR gescoord ^^