Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Pro Cycling Manager 2021 - Seizoen 1 - Team DSM - Gent-Wevelgem in Flandres Field en Dwars door Vlaanderen

Het volgende sponsordoel. Vanuit de sponsors moeten we voor een plek in de top 5 gaan. Gelukkig voor ons hebben zowel Joris Nieuwenhuis als Soren Kragh Andersen weer een goeie dag. Beide pieken ze mooi op het moment dat er een aantal doelen achter elkaar komen waarbij hun de twee mannen zijn die het moeten doen. Uiteindelijk was het Kragh Andersen die zich iets beter voelde dan Nieuwenhuis. Alleen was er 1 man sterker dan beide: Wout van Aert.

IsEoGb7.jpg

Bij de Dwars door Vlaanderen ging bijna alles mis wat er mis kon gaan. Als eerste waren het Thymen Arensman en Nils Eekhoff die lek reden. Vervolgens waren het Dainese en Markl die vielen. Tot overmaat van ramp raakte Arndt in het slot op onverklaarbare reden het wiel van Van Aert. We wisten dat we moesten gaan strijden om plek 6. In deze strijd kies ik met Arndt ook nog eens het verkeerde wiel waardoor hij van te ver moest komen en uiteindelijk 11e eindigt. Helaas net buiten de top 10 wat wel het doel was. Gelukkig voor mij was hij maar een halve ster belangrijk dus maakt gelukkig niet zo veel uit.

ByodMJR.jpg

Na 3 maanden mag ik niet klagen hoe we het doen als ploeg. In de ranglijst is dit dan ook terug te zien met een mooie 5de plek tot nu toe. Ben benieuwd hoe lang we dit vol kunnen houden. Individueel is Joris Nieuwenhuis onze beste man op het moment met eveneens een 5de plek.

EJDsA3M.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@chrisje1993 Lekker bezig man! Leuke uitslagen met leuke renners op. Dwars door Vlaanderen pakte wat minder goed uit, maar dat gebeurd ook soms. 

Ben zelf nu begonnen aan de TDF. Moet daar in de top 3 (of top 5) algemeen eindigen. Zal nog best een kluif worden met Gaudu die nog geen vormpiek heeft. Daarnaast druk bezig met de planning en dossiers voor volgend seizoen. Moet een aantal keuzes maken over welke renners we wel een niet willen behouden. Onder andere de contracten van Gaudu, Küng, Demare en Storer lopen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2021 - Seizoen 1 - Team DSM - Ronde van Vlaanderen

Als doelstelling hebben we top 10 mee gekregen voor deze klassieker. Met een deelnemersveld met Alaphilippe, van Aert, Alaphilippe, van Baarle, Mohoric en Asgreen weten we dat het een moeilijke koers gaat zijn. Zo word ook snel duidelijk dat wij NIET om het podium gaan fietsen. Mijn team is snel uitgeblust op Kragh Andersen na. Hij moest dan voor die top 10 klassering gaan. We zien dat 7 man voor ons liggen dus weten dat we sterk moeten sprinten om ervoor te zorgen dat we het halen. Met een last minute aanval van van Baarle besluit ik erachter aan door aan te vallen met Kragh Andersen. In deze aanval kan alleen van Hooydonck en Moscon mee. Nathan is wel sneller in de sprint maar dat maakt mij niet uit. Door een 9e plek hebben we de doelstelling gehaald voor deze koers.

mCIKE2p.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2021 | Groupama-FDJ | Seizoen 2 [NORMAAL]

Tour de France - Week 1

Selectie: David Gaudu (Kopman) - Valentin Madouas (Vrije rol) - Warren Barguil & Thibaut Pinot (Meesterknecht) - Aniolkowski (Sprinter) - Champoussin - Küng - Barbier (Knechten)

De eerste week in de Tour de France zit er op. Zoals hierboven al geschreven moeten we top 3 halen. En dat is gezien het deelnemersveld echt een hele kluif. Even een overzicht van alle grote klimmers/kanshebbers die mee doen deze TDF.

Pogacar - O'Connor - Roglic - Vingegaard - Miguel Angel Lopez - Vlasov - Higuita - Kelderman - Hindley - Haig - Landa - Bilbao - Buitrago - Uran - Carthy - Powless - Bernal - Carapaz - Sivakov - Hirt - Woods - Kuss - Foss - Mas - Sosa - Rubio - Alaphillipe - Vansevenant - Evenepoel - Arensman - Almeida - Hirschi 

Niet alle hierboven genoemde renners zijn direct een potentiële winnaar, maar het veld is bizar sterk. De eerste week verliep echter meer dan prima. Met een twee etappe overwinningen en een aantal ereplaatsen in de etappes staan we er na de eerste week prima voor. Ook in het algemeen klassement mogen we zeker niet klagen. De vraag is echter of we zowel Gaudu als Madouas nog een vormpiek krijgen richting de laatste week. Dat zal er om spannen namelijk. 

TDF-Algemeen-na-week-1.png

TDF-Uitslagen-na-week-1.png

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist de eerste ronde van de dossiers gehad. De volgende dossiers gestart:

Soren Kragh Andersen - 5 PNT.

Brandon McNulty - 7 PNT.

Kaden Groves - 5 PNT.

Thymen Arensman - 4 PNT.

Joris Nieuwenhuis - 2 PNT.

Jonathan Milan - 2 PNT.

Lenny Martinez - 1 PNT.

Casper van Uden - 1 PNT.

Thomas Gloag - 1 PNT.

Johannes Staune-Mittet - 1 PNT.

Caden Martin - 1 PNT.

Voor Kragh Andersen, Arensman en Nieuwenhuis hoop ik dat ze gewoon bijtekenen bij ons. Met McNulty hoop ik nog een klassementsrenner erbij te krijgen. Groves en Milan zijn voor de sprints gehaald. Dit ook aangezien Cees Bol weg mag. Martinez, Gloag, Staune-Mittet en Martin zijn talentvolle klimmers. Casper van Uden wil ik van het development team overnemen. Dit is ook een talentvolle sprinter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlands kampioenschap - Weg Race

De nationale kampioenschap compleet gedomineerd. Ondanks aanvallen van onder andere van Baarle, van den Berg, van der Poel en Mollema wisten we de laatste 20 km compleet te controleren. We maakte ons treintje en bleven gewoon op eigen tempo door rijden. In eerste instantie was het Naberman en vervolgens Tusveld. Aangezien de wegen smal waren met veel bochten op het einde wisten we als we bij de laatste 3 km voorin zitten dat het goed moet komen. Dit bleek ook zo te zijn. De volledige top 3 is van ons.

20230529001840_1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler
Op 26-5-2023 om 19:25 zei Michaelinho*:

Tour de France - Week 1

Selectie: David Gaudu (Kopman) - Valentin Madouas (Vrije rol) - Warren Barguil & Thibaut Pinot (Meesterknecht) - Aniolkowski (Sprinter) - Champoussin - Küng - Barbier (Knechten)

De eerste week in de Tour de France zit er op. Zoals hierboven al geschreven moeten we top 3 halen. En dat is gezien het deelnemersveld echt een hele kluif. Even een overzicht van alle grote klimmers/kanshebbers die mee doen deze TDF.

Pogacar - O'Connor - Roglic - Vingegaard - Miguel Angel Lopez - Vlasov - Higuita - Kelderman - Hindley - Haig - Landa - Bilbao - Buitrago - Uran - Carthy - Powless - Bernal - Carapaz - Sivakov - Hirt - Woods - Kuss - Foss - Mas - Sosa - Rubio - Alaphillipe - Vansevenant - Evenepoel - Arensman - Almeida - Hirschi 

Niet alle hierboven genoemde renners zijn direct een potentiële winnaar, maar het veld is bizar sterk. De eerste week verliep echter meer dan prima. Met een twee etappe overwinningen en een aantal ereplaatsen in de etappes staan we er na de eerste week prima voor. Ook in het algemeen klassement mogen we zeker niet klagen. De vraag is echter of we zowel Gaudu als Madouas nog een vormpiek krijgen richting de laatste week. Dat zal er om spannen namelijk. 

TDF-Algemeen-na-week-1.png

TDF-Uitslagen-na-week-1.png

Tour de France 

De Tour de France zit er weer op. Gaudu uiteindelijk niet in z'n vormpiek gekregen, maar weinig pech gehad met slechte dagvormen gelukkig. Pogacar is van een andere planeet en echt niet te kloppen. Ga de Tour volgens mij nooit winnen als hij mee doet :-D

TDF-Algemeen.png

TDF-Uitslagen-week-2-3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Michaelinho*:
  Toon verborgen inhoud

Tour de France 

De Tour de France zit er weer op. Gaudu uiteindelijk niet in z'n vormpiek gekregen, maar weinig pech gehad met slechte dagvormen gelukkig. Pogacar is van een andere planeet en echt niet te kloppen. Ga de Tour volgens mij nooit winnen als hij mee doet 

TDF-Algemeen.png

TDF-Uitslagen-week-2-3.png

Probeer hem naar je ploeg te halen :P. Dan neem je hem niet mee en win je hem met Gaudu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Classica San Sebastian

Als Pogi gewoon thuis blijft dan kunnen we met Gaudu en Martinez gewoon lekker bazen. Gaudu z'n vormpiek natuurlijk geactiveerd precies na de Tour. Goede planning al zeg ik het zelf. En Martinez een mooi resultaat ter voorbereiding op zijn tweede grote ronde van het jaar, de Vuelta. 

San-Sebastian.png

Contracten

Leuker is echter dat het transfergeweld gaat losbarsten. Van 10 renners loopt het contract af, waarvan er 4 sowieso mogen vertrekken; 

• Olivier Le Gac
  • Quentin Pacher
  • Miles Scotson
  • Bram Welten

Maar wie zijn de andere 6 renners en wat doen we ermee? 

• David Gaudu (behouden)
  • Michael Storer (behouden)
  • Lewis Askey (behouden)
  • Stefan Küng (nog geen beslissing genomen)
  • Arnaud Démare (nog geen beslissing genomen)
  • Thibaut Pinot (mag vertrekken)

Gaudu is een absolute kopman en Frans, dus die wil ik sowieso behouden. Storer is een groot talent en Australisch, dus ook die willen we graag behouden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Askey. Küng is voor mij een twijfelgeval. In een rit als Roubaix komt hij toch iedere keer te kort omdat hij aanvallend matig is en niet kan sprinten. Démare komt al wat op leeftijd en valt in de sprints toch vaak ook tegen, maar is wel Frans natuurlijk. Pinot zijn beste dagen zijn geweest. Ik vind het echt een legende, maar ik wil graag ruimte maken voor nieuwe renners in de ploeg. 

Transferdossiers

Voor wat betreft de renners op mijn lijstje wil ik heel kort eerst mijn (zelfbedachte) filosofie voor de ploeg uitleggen. Is allemaal niet heel ingewikkeld, maar ik wil eigenlijk een mix van Franse, Italiaanse, Engelse en Australische renners maken. Met daarnaast nog de ruimte voor evt. wat renners uit het Oost-blok. We hebben vorig seizoen, toen ik nog niet echt een plan had gemaakt namelijk al geïnvesteerd in o.a. Fetter, Valter en Aniolkowski. Het is echter ook zo dat we niet heel veel nieuwe renners kunnen aantrekken met de limiet van 30 renners in een ploeg. Er komen sowieso 5 plekken vrij en als we besluiten om Küng en Démare te laten gaan zijn dat er 7. 

Ik wil in ieder graag een bredere basis hebben voor de Noordelijke klassiekers en misschien zelfs een nieuwe kopman hiervoor aantrekken. Ook een echte grote sprinter erbij kan geen kwaad, nu hebben we eigenlijk alleen Démare. Daarnaast wil ik ook nog graag een extra renner voor de grote rondes/etappekoersen. Kortom er is genoeg te wensen. 

Het lijst met dossiers is nu als volgt; 

• Gianni Moscon (Kopman - Noordelijke klassiekers)
  • Ben Turner (Vrij rol - Noordelijke klassiekers)
  • Florian Senechal (Kopman - Noordelijke klassiekers)
  • Fred Wright (Talent - Noordelijke klassiekers)
  • Matis Louvel (talent - Noordelijke klassiekers)
  • Pavel Sivakov (Vrije rol - Etappekoersen)
  • Remi Cavagne (Kopman - Tijdritten)
  • Alberto Dainese (Kopman - Sprints)

Overig verlanglijstje

• Jack Haig
  • Hugh Carthy
  • Lorenzo Fortunato
  • Rohan Dennis
  • Christophe Laporte
  • Jay Vine
  • Romain Grégoire (U23 ploeg)
Link naar opmerking
Deel via andere websites