Gert Geplaatst 17 september 2022 Share Geplaatst 17 september 2022 Giro zit erop. 3 ritzeges, bergtrui en ploegenklassement. Mijn renners hebben max 80 klimmen dus kwamen wat te kort voor top 5 klassement. Stonden 8e en toen viel mijn renner in de finale van een bergrit. Mijn renners nu 12, 13 en 15 in eindklassement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2022 Share Geplaatst 21 september 2022 Ik zit momenteel niet op mijn eigen laptop, dus even geen screens. Maar de Tour is nu 4 dagen onderweg en ik heb het voor elkaar om een Oekraïner in het geel te krijgen. Jongen uit onze eigen jeugdploeg, die nu 22 of 23 jaar is die heeft het geel. Eerste rit was een TT, waar hij 10e eindigde. Vervolgens eindigde de 4e rit in een sprint heuvelaf. Daar wonnen we de rit met onze sprinter, maar daar hadden we ook een sterke trein in de paar heuvels in de finale zodat onze Oekraïner het geel aan mocht trekken. Zelfde tijd met Alaphilippe die 2e staat nu. Hoofddoel van deze savegame is om met een Oekraïner een grote ronde te winnen, dus nog wat seizoenen te gaan verwacht ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2022 Share Geplaatst 21 september 2022 Sorry voor de spam, maar ik vind het gewoon leuk om te delen Dit is onze eerste gele trui drager: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 september 2022 Share Geplaatst 27 september 2022 Nou, we hebben weer een mooie stap gezet. De planner heeft duidelijk zijn effect qua fitheid en vorm. We hebben voor het eerst een grote ronde gewonnen En daarnaast was ook plek 2 voor ons: En het overzicht van alle rondes van dit seizoen. Verschillende truien waren voor onze jongens: De aanhouder heeft gewonnen. Maar dit is pas een mooie stap naar het ultieme doel: Een grote ronde winnen met een renner uit Oekraïne Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 27 september 2022 Share Geplaatst 27 september 2022 Aardige ronderenner die Nederlandse jongen. Hoe oud is Quintana inmiddels wel niet, rijdt gewoon nog even podium. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 september 2022 Share Geplaatst 27 september 2022 25 minuten geleden zei rich ruzzian: Aardige ronderenner die Nederlandse jongen. Hoe oud is Quintana inmiddels wel niet, rijdt gewoon nog even podium. Ja die hele generatie gaat richting de 40. Maar allemaal nog sterk en geen afname van stats Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Eindelijk een Oekraïense renner die wereldtop lijkt te gaan worden. 19 jaar en wat een stats al. Heel blij mee. Daarnaast gaat het goed qua resultaten, zoals jullie kunnen zien in bovenstaande sponsorscherm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 oktober 2022 Share Geplaatst 17 oktober 2022 (bewerkt) Na drie zeges in de Giro en twee in de Tour hebben we ook in de derde grote ronde van 2024 een etappe te pakken. In de 5e etappe van Sober naar Lago de Sanabria stak ik de jonge Amerikaan Freddie Abney mee in de vroege vlucht, omdat hij in goede vorm stak en ik dacht dat dit een kansrijke etappe was voor ontsnappers. Dat bleek, want met nog 30 km te gaan en het meeste klimwerk achter de rug was de voorsprong nog ruim 4 minuten. Tijd dus om energie te gaan besparen en alleen nog maar mee te peddelen. Carlos Verona en Aurélien Gentile zagen dat niet zo zitten en probeerden zich los te werken, maar Mekseb Debesay haalde ze beiden keren terug en verbruikte daarmee zelf ook zijn krachten. Zo leek Abney er goed voor te staan, maar ik had in PCM nog nooit uit de vlucht gewonnen (althans, niet buiten NKs waar het veld zo klein was dat de AI er niets van begreep). Redelijk nerveus dus, maar met nog 1,2 kilometer te gaan waren bij alle vier de andere vluchters de schouders aan het wiegen. Abney had nog wél genoeg power en dus ging ik solo de sprint aan, niemand kon volgen. Hiermee pakt Abney niet alleen zijn eerste profzege, maar is hij ook de eerste renner in mijn carrière die de leiderstrui in een grote ronde mag aantrekken. De voorsprong op Julian Alaphilippe bedraagt 38 seconden en met twee vlakke ritten voor de boeg lijken we de rode trui nog wel even vast te houden. 17 oktober 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 oktober 2022 Share Geplaatst 19 oktober 2022 Aan de uitermate succesvolle Vuelta van Samuele Rubino kwam in het zicht van de haven een abrupt einde. In de 19e etappe naar Oviedo kwam de Italiaan ten val, terwijl hij op dat moment 4e in het algemeen klassement stond. Met de Angliru nog in het vooruitzicht was er voor de rasklimmer zelfs nog hoop op een stapje naar het podium. Een gebroken scheenbeen gooide roet in het eten, waardoor de witte trui de Vuelta verlaat met niets meer dan een etappezege op zak. Ondanks de teleurstelling kan de Vuelta geen mislukking worden genoemd. De in de vorige post genoemde Abney droeg drie dagen rood, en Cantafio won net als Abney en Rubino een etappe. Ook buiten Spanje blijven we de successen aaneen rijgen. Er staat geen maat op Samuele Zanni die in de Tour de Poitou Charentes alle vijf de sprints won en in de tijdrit net voldoende overhield om ook de eindzege op zijn naam te schrijven. In de Bretagne Classic in Plouay liet hij geen spaan heel van de concurrentie, en ook in Fourmies was hij veel te sterk. In de GP Montreal won hij voor het tweede jaar op rij, waarmee hij ook gelijk recordhouder is in de Canadese eendagsklassieker. Dat hij zich niet te groot voelt om ook voor anderen te werken liet hij zien in die andere Canadese GP, die in Quebec. Daar legde Zanni in de laatste 20 kilometer een portie beestenwerk aan de dag waarmee hij de ontsnapte Davide Formolo terughaalde. Van dat sterke staaltje profiteerden Giovanni Aleotti en Ott Abrahamsen, die respectievelijk 1 en 2 werden in Quebec. Een dubbelslag in Canada dus, waar onze toekomstige Canadese sponsor Agropur vast goede sier mee zal maken. Over Zanni gesproken; die heeft precies op tijd een mooie ontwikkeling doorgemaakt en heeft nu 85 sprint en 81 versnelling. Met het biljartvlakke WK in Doha voor de deur en een ongekende vorm (29 overwinningen dit seizoen) kunnen we toch stellen dat hij dé topfavoriet zou moeten zijn voor de regenboogtrui. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 oktober 2022 Share Geplaatst 19 oktober 2022 (bewerkt) En bingo! De wereldkampioen rijdt bij Stanley Cycling Team. Samuele Zanni kwam als winnaar uit de strijd van de sprintkanonnen en mag zich een jaar lang de beste van de wereld noemen. Maar makkelijk ging het niet. De weersomstandigheden waren niet ideaal en niet bepaald volgens verwachting. In Doha regende het dat het goot en er stond er zeer zware wind. Die combinatie zorgde ervoor dat de meeste knechten voor de finale waren opgesoupeerd. Een late uitval van Wout van Aert zorgde daarna voor chaos in de Italiaanse sprinttrein, waar Matteo Trentin zich plots leeg moest rijden om de Belg te grijpen. Met alleen Dainese en Zanni nog over waren de laatste 10 kilometers nagelbijten. Toch lukte het om op 2 kilometer van het einde de sprint op te zetten met Dainese. Even leek Zanni te laat te hebben gelanceerd, maar in de laatste meters voor de streep passeerde hij nog net Gaviria om de winst te grijpen. Caleb Ewan eindigde derde, Van Aert zal zich achter de oren krabben. Hij eindigt op de vierde plaats en zal zich afvragen waar het was geëindigd als hij zijn energie gespaard had tot het einde. Zat het seizoen er daarmee dan op voor Team Stanley? Nog niet helemaal. Er was nog één sponsordoel te behalen; een top-10 klassering in Lombardije. Door de scheenbeenblessure van Rubino misten we daar een belangrijke pion, maar Ott Abrahamsen, die in 2022 als neoprof de sterkste was in Il Lombardia, liet nog één keer zijn klasse zien. De Est vertrekt na dit seizoen maar voelde zich niet te groot om Ulderico Cantafio over de Noord-Italiaanse heuvels te helpen. De Italiaan eindigde weliswaar als laatste in de sprint van de favorieten, maar pakt daarmee wel een zevende plaats achter winnaar Julian Alaphilippe en dus kan ook dit sponsordoel afgestreept. Dan waren er nog de kleinere najaarskoersjes. Abrahamsen won de Tre Valli Varesine en zwaait dus af met een prijsje. In Paris-Bourges stond wereldkampioen Zanni aan de start, maar die speelde in Frankrijk slechts een bijrol achter onze twee Amerikanen Emmanuel Eaton en Freddie Abney, die wegglipten terwijl iedereen naar Zanni keek en op plaats 1 en 2 eindigden. Om het er nog eens lekker in te wrijven won Zanni daarachter wel de sprint van het peloton. Als toetje was er de Gree-Guangxi Tour. Een vlakke rit in China waar niemand op zit te wachten, en daarom de enige World Tour-koers die ik heb gesimuleerd. Maar zelfs als ik hem niet bestuur is Zanni niet te kloppen. Met vier etappezeges en een beperkt verlies in de enige heuvelrit pakt Zanni ook in Guangxi de eindzege, waarmee hij op 36 overwinningen dit seizoen eindigt. Hoe ongenaakbaar de Italiaan ook was, zijn uitslagen vallen in het niet bij de prestaties van Léo Spanhoven, die als lid van de Japanse Interpro Cycling Academy-ploeg de hele Aziatische Tour aan gort heeft gereden; de Belg eindigt op maar liefst 51 zeges. In de World Tour eindigt Zanni op precies 5500 punten, 281 te weinig om Tadej Pogacar te kloppen. De Sloveen won de Giro én de Vuelta en was in beide rondes dominant genoeg om ook de puntentrui te pakken. Wél wint Team Stanley voor het eerst in haar bestaan het World Tour-klassement. Met meer dan 1000 punten voorsprong op Jumbo-Visma sluit het boek voor de Amerikaanse sponsor, vanaf volgend jaar rijden we namens Agropur onder Canadese vlag. 19 oktober 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 19 oktober 2022 Share Geplaatst 19 oktober 2022 Wat een beast die Zanni. Knappe prestatie om het WK te winnen en het lijkt me tof dat regenboog truitje in het team te hebben. Hier de laatste jaren steeds bondscoach van Oostenrijk. Lijkt me dat je steeds bondscoach bent van het land, waaruit de beste renner uit je huidige team vandaan komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 oktober 2022 Share Geplaatst 20 oktober 2022 (bewerkt) En dus staat er een nieuw seizoen voor de deur. Bij ingang van 2025 hebben we een nieuwe sponsor, een nieuw tricot en begint zich ook een nieuwe identiteit te vormen. Met het vertrekt van Rubino (Interpro, Pro Conti), Abrahamsen (Zalando, World Tour) en nog een paar Italiaanse knechten ligt de tijd dat we een voornamelijk Italiaans team waren nu wel achter ons. Voor hen in de plaats komen voornamelijk Noord-Amerikaanse renners. De Canadese sponsor Agropur wil goede zaken doen op de Canadese en Amerikaanse markt, en heeft daarmee een bepaalde mix aan nationaliteiten voor ogen. Nieuwe renners in spoiler hieronder: Spoiler Eerste nieuwkomer is Matteo Jorgenson. De 25-jarige Amerikaan komt over van AG2R, waar hij de laatste jaren zijn neus aan het venster heeft gestoken met winst in de Poly Normande en een etappe+eindzege in de Tour de Yorkshire. Hij heeft niet dezelfde stormachtige ontwikkeling doorgemaakt als in het echt, maar is desondanks een goede klimmer met een degelijke versnelling. Jorgenson zal in de grote rondes knechten voor de kopman, maar mag in kleinere koersen voor eigen succes gaan. Naast Jorgenson komen er nog drie nieuwe Amerikanen binnen. Onder hen onder andere Charles O'Pierro. De 23-jarige newgen won in 2022 de Tour de l'Avenir en de Piccolo Lombardia namens het jeugdteam van FDJ, maar stapte daarna over naar de IJslandse HB Grandi-ploeg in de Continental Pro Tour. Daar schreef hij in twee seizoenen één profzege op zijn naam; hij won de proloog van de Czech Tour. Ook pakte hij brons op het Amerikaans kampioenschap tijdrijden en werd hij tweede in de ronde van Portugal. O'Pierro zal dit seizoen vooral als knecht fungeren in rondes met ploegentijdritten, maar kan ook goed een berg over en zou zich kunnen ontwikkelen tot een ronderenner. Dan zijn er nog twee jeugdproducten die zich vorig jaar lieten zien in de beloftenkoersen. Babou Mabel voelt zich thuis op de kasseien en wordt dit seizoen dan ook adjudant van Zanni voor de voorjaarsklassiekers, terwijl Harry Maodelli een all-round talent is. De 19-jarige werd derde in de Tour de l'Avenir en won tijdritten in twee andere beloftenrondes. Met nu al redelijke fysieke stats zie ik Maodelli als het grootste talent van deze groep. Maar ook Canada laat zich niet onbetuigd. We hebben drie nieuwe renners uit het land van de sponsor. Willie Lyall is een puncher die vorig jaar op het nippertje tekort kwam in de Trofeo Palma. Ook op het Canadees kampioenschap werd hij al twee keer tweede, beide keren achter sprinter Pier-André Coté. Dit jaar is er wat meer heuvelachtig parcours, dus zouden we Lyall zo maar eens met de trui kunnen zien. Een andere kanshebber is Sergio Pinizzotto, die we toch wel mogen tellen als half-Italiaan. Hij won in zijn debuutjaar de Orlen Nations Grand Prix, maar kwam de afgelopen twee jaar bij de Koreaanse Doosan-ploegV niet aan resultaten. Verder dan zesde plaatsen in de Ronde van China en de Ronde van Zuid-Korea kwam de klimmer, die ook over een goede tijdrit beschikt, niet. De laatste Noord-Amerikaan is Craig Oliviero. Die werd vorig jaar 4e in de Tour de l'Avenir, net achter Maodelli. Net als Maodelli is hij een all-round talent, maar naar mijn mening wel van een iets andere gradatie. Dan zijn er nog twee andere nieuwkomers. Bennie Boateng heb ik alleen gehaald omdat het een Zeeuw is. Hij kan verder niet zo heel veel behalve werken, maar het is toch af en toe wel fijn om je moederstaal te kunnen spreken in een groot multinationaal team als dit. Matthieu Laine beschikt over een stuk meer talent. De Fransman brak in 2020 door met veel overwinningen in het beloftecircuit voor FDJ, waarna hij naar Cofidis vertrok. Daar is Laine de afgelopen jaren uitgegroeid tot een subtopper in het World-Tour peloton met onder andere zeges in de Dauphiné, tweemaal de eindzege in de Tour of Norway, een podiumplaats bij een Touretappe en winst in het Frans tijdritkampioenschap. Laine zal als goede klimmer en tijdrijder de rol overnemen die Abrahamsen vorig jaar had - die van eliteknecht in grote ronden en kanshebber in kleinere rittenkoersen. Opnieuw een uitbreiding van het rennersbestand dus, en dat is gezien onze financiële situatie een gok. Maar nu we 23 renners hebben kunnen we vaker drie wedstrijden op dezelfde dag rijden, waarmee we de extra uitgaven hopelijk zullen kunnen compenseren met prijzengeld. Er zal veel van afhangen of deze gok uitpakt, want de contracten van Zanni en Aleotti lopen af. Die zullen gezien hun sterrenreputatie flink veel geld willen om bij de ploeg te blijven, dus alles wat we schrapen is meegenomen. Grote sponsordoelen dit jaar zijn de bergtrui in Giro en Vuelta en een etappezege in de Tour, terwijl we ons ook moeten laten zien in de eendagsklassiekers. De sponsor wil onder andere de winst in Milan - San Remo en AGR. Helemaal bovenaan de prioriteitenlijst staat een top-10 klassering in de Ronde van Vlaanderen, iets dat we aan Zanni wel zouden moeten kunnen overlaten. Overigens lijkt het er niet op dat die laatste zijn regenboogtrui dit jaar kan behouden; het heuvelachtige WK-parcours van Ponferrada zou voor hem normaliter toch te zwaar moeten zijn. 20 oktober 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 oktober 2022 Share Geplaatst 20 oktober 2022 Leuk man. Mooi ook dat je het met best een kleine selectie doet. Prop zelf de laatste jaren mijn hele team vol met renners die talentvol zijn en helemaal als ze uit Oekraïne komen. Maar lijkt me ergens juist weer heerlijk om terug te gaan naar een renner of 20. Scheelt ook weer tijd in die planner. Je hebt echt 3 Italianen die op veel vlakken met de top mee kunnen doen. Heeft Zanni nu een super ster reputatie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 oktober 2022 Share Geplaatst 20 oktober 2022 7 minuten geleden zei Gert: Leuk man. Mooi ook dat je het met best een kleine selectie doet. Prop zelf de laatste jaren mijn hele team vol met renners die talentvol zijn en helemaal als ze uit Oekraïne komen. Maar lijkt me ergens juist weer heerlijk om terug te gaan naar een renner of 20. Scheelt ook weer tijd in die planner. Je hebt echt 3 Italianen die op veel vlakken met de top mee kunnen doen. Heeft Zanni nu een super ster reputatie? Yep, sinds het winnen van het WK wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 7 maart 2023 Share Geplaatst 7 maart 2023 Mijn Pro Cyclist nog maar eens uit de mottenballen gehaald. Inmiddels het jaar 2025. Mijn renner Oscarito rijdt voor Ineos. Omloop gewonnen, daarna Milaan San Remo. In Vlaanderen komt mijn renner toch te kort met een te lage kassei eigenschap, vandaar een 20ste plek helaas. Amstel Gold Race 2de geworden nadat mijn aanval werd gecounterd door MvdP. L-B-L wel gewonnen door een superjump in de sprint tegen Schachmann en Alaphilippe. Hoe staat het met jouw ploegje @Gert? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 maart 2023 Share Geplaatst 7 maart 2023 3 uur geleden zei rich ruzzian: Mijn Pro Cyclist nog maar eens uit de mottenballen gehaald. Inmiddels het jaar 2025. Mijn renner Oscarito rijdt voor Ineos. Omloop gewonnen, daarna Milaan San Remo. In Vlaanderen komt mijn renner toch te kort met een te lage kassei eigenschap, vandaar een 20ste plek helaas. Amstel Gold Race 2de geworden nadat mijn aanval werd gecounterd door MvdP. L-B-L wel gewonnen door een superjump in de sprint tegen Schachmann en Alaphilippe. Hoe staat het met jouw ploegje @Gert? Gaat lekker met je renner. Ik heb het al maanden niet meer gespeeld. Speel veel fm23 laatste maanden 😉 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 14 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 14 maart 2023 Iemand die ervaring heeft met de editor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 14 maart 2023 Share Geplaatst 14 maart 2023 7 minuten geleden zei chrisje1993: Iemand die ervaring heeft met de editor? Welke? Ik gebruik de Lachis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 14 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 14 maart 2023 3 minuten geleden zei Satyr: Welke? Ik gebruik de Lachis Welke is het makkelijkste/beste te gebruiken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 14 maart 2023 Share Geplaatst 14 maart 2023 Geen idee, ik ken geen andere. Ik gebruik die ook alleen om mijn geld/balans te vergroten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 15 maart 2023 Share Geplaatst 15 maart 2023 Fast Editor is volgens mij wel een goeie. http://www.tomcloos.com/PCMFE.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 15 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 15 maart 2023 10 uur geleden zei rich ruzzian: Fast Editor is volgens mij wel een goeie. http://www.tomcloos.com/PCMFE.html Deze heb ik inderdaad de vorige keer gebruikt. Probleem waar ik tegen aan liep was dat ik bij de sign-up die ik had transfers door gevoerd had maar de aflopende contracten uiteindelijk toch niet verlengd waren enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thymen Geplaatst 24 maart 2023 Share Geplaatst 24 maart 2023 Ik ben ook begonnen met een Pro Cyclist carrière op PCM 23. Het tweede seizoen is bijna ten einde en vind het wel tijd voor een stap van continental ploeg naar minimaal een pro con ploeg. Hoe aannemelijk is het dat je een voorstel van dergelijke ploeg ontvangt als het balkje op groen staat ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 24 maart 2023 Share Geplaatst 24 maart 2023 1 uur geleden zei Thymen: Ik ben ook begonnen met een Pro Cyclist carrière op PCM 23. Het tweede seizoen is bijna ten einde en vind het wel tijd voor een stap van continental ploeg naar minimaal een pro con ploeg. Hoe aannemelijk is het dat je een voorstel van dergelijke ploeg ontvangt als het balkje op groen staat ? Dat zou dan goed moeten komen. wat voor renner heb je gemaakt? Pro Cyclist is altijd leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 maart 2023 Share Geplaatst 24 maart 2023 Veel PCM versies zijn flink in de aanbieding op Steam. Voor de mensen die geen PCM hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten