Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Pro Cycling Manager


chrisje1993

Recommended Posts

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Of een kopman die niet kan dalen en er iedere afdaling volledig afgereden wordt :-D. Dat had ik met Reichenbach in de Giro. Zelfs op 99 bolletje ging hij er af.

 

Dumoulin vindt dat heel realistisch

Link to comment
Share on other sites

Ik heb me een leuke uitdaging bedacht als side game. Ik ga precies dezelfde renners inschrijven als irl. Kijken of ik dezelfde resultaten haal, betere of misschien wel slechtere. Nu ben ik alleen nog het denken welk team ik hiervoor ga pakken. Heb hier totaal geen voorkeur in.

 

Heb op dit moment de volgende teams staan om eventueel te pakken:

- AG2R

- Astana

- EF Education

- Groupama FDJ

- Intermarche Wanty

- Team DSM

- Trek-Segafredo

- Alpecin

- TotalEnergies

 

Jullie misschien voorkeuren en waarom?

 

@Gert @Michaelinho* @CrisChivu @rich ruzzian @LouisPSV

Edited by chrisje1993
Link to comment
Share on other sites

EF Cycling. Omdat dit wel humor is omdat ze altijd als laatste komen met de definitieve selectie op de startlijst in elke grote ronde, terwijl het in je game dus als eerste duidelijk is omdat deze startlijsten al bestaan.

Link to comment
Share on other sites

Een vraag over een finish op een heuvel. Heb het op internet proberen te vinden, maar weinig over te vinden. Heb wel allemaal tutorials over bergritten gekeken, maar kon niet vinden hoe je het beste in bijv Waalse Pijl de laatste kilometer kunt doen. Dus mijn vraag hoe doen jullie dat bij een rit met een stijle heuvel op het eind? Denk dat bolletje beter is dan sprinten? Want sprinten dan is je rode balk zo leeg zonder dat je echt vooruitgang ziet. En welke inspanning bolletje doen jullie dan? Begreep dat 85 bolletje de klim stat wordt benut en tussen 85 en 95 het de heuvel stat is van de renner? Uiteraard ga ik in zo'n rit voor een renner met een hoge heuvel stat. Zou dan 95 bolletje het beste zijn? Wat zijn jullie ervaringen ik hoor het graag, tnx :) 

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden zei Gert:

Een vraag over een finish op een heuvel. Heb het op internet proberen te vinden, maar weinig over te vinden. Heb wel allemaal tutorials over bergritten gekeken, maar kon niet vinden hoe je het beste in bijv Waalse Pijl de laatste kilometer kunt doen. Dus mijn vraag hoe doen jullie dat bij een rit met een stijle heuvel op het eind? Denk dat bolletje beter is dan sprinten? Want sprinten dan is je rode balk zo leeg zonder dat je echt vooruitgang ziet. En welke inspanning bolletje doen jullie dan? Begreep dat 85 bolletje de klim stat wordt benut en tussen 85 en 95 het de heuvel stat is van de renner? Uiteraard ga ik in zo'n rit voor een renner met een hoge heuvel stat. Zou dan 95 bolletje het beste zijn? Wat zijn jullie ervaringen ik hoor het graag, tnx  

Als ik de filmpjes van Liquigas manager me kan herinneren is het eigen tempo(bolletje) 94/95 en wel proberen zoveel mogelijk vooraan te beginnen. en dan langzaam ophogen en dan laatste honderden meters op sprinten

Link to comment
Share on other sites

Tnx :) 

 

Hier zitten de voorjaars klassiekers erop. Waar we vorig jaar in veel van deze koersen net buiten de top 10 eindigden, daar hebben we hier ook weer een stapje gezet. Ik gooi even alle screens hieronder:

 

20220822105427_1.thumb.jpg.623107aa676e34de800d25cde4ff64a4.jpg

20220822105259_1.thumb.jpg.03b04d49b5793b1a8ef061e5c0405274.jpg

20220822105305_1.thumb.jpg.f4476e24bf7cd06702d61701516a3ad7.jpg

20220822105314_1.thumb.jpg.8a555a0bffd00b2da028fdb0d382d867.jpg

20220822105342_1.thumb.jpg.3b8507e9faed71d09835df0e6d2868e7.jpg

20220822105350_1.thumb.jpg.0d645f86178a7997f8f6b07e3e70a21f.jpg

20220822105355_1.thumb.jpg.ebea3fd07b8624ca1c0bf09901fb7d4c.jpg

20220822105401_1.thumb.jpg.d159c88aa6c8c56b9dbd3eea56b45acd.jpg

20220822105413_1.thumb.jpg.8b4ac04b68ef85369facc5ac1e7e40b2.jpg

20220822105417_1.thumb.jpg.31837f14b86e24f10220d8317e3351aa.jpg

20220822105422_1.thumb.jpg.54275168a4e2c13841460a8976769c01.jpg

 

Nieuwenhuis wel echt bizar sterk in het heuvelwerk dit jaar. En Pedersen is echt een monster in mijn game, dus die blijft ook echt wel de te kloppen man in veel koersen.

 

Edited by Gert
Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden zei rich ruzzian:

Prima resultaten. Steeds beetje beter. Moet zeggen dat ik MSR de meest eenvoudige wedstrijd vind om te winnen. Als je op de top van de Poggio klein gaatje hebt met een goeie daler halen ze bijna nooit meer terug. 

 

Ga ik die tactiek eens uittesten. Ik heb het nu op een sprint aan laten komen (wat ik in het echt ook het liefste zie gebeuren), maar dan is het een sprint in afdalende lijn waar ik gewoon verkeerd heb getimed.

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei Gert:

 

Ga ik die tactiek eens uittesten. Ik heb het nu op een sprint aan laten komen (wat ik in het echt ook het liefste zie gebeuren), maar dan is het een sprint in afdalende lijn waar ik gewoon verkeerd heb getimed.

Als ik YT filmpjes kijk, zie ik zo iedereen MSR winnen. POggio aanvallen en dan als een gek naar beneden. 
Zo win ik zelf deze koers ook regelmatig. Vooral omdat na de afdaling het nog weleens wil stilvallen achter jouw renner. 

Link to comment
Share on other sites

Op 22-8-2022 om 08:56 zei Gert:

Een vraag over een finish op een heuvel. Heb het op internet proberen te vinden, maar weinig over te vinden. Heb wel allemaal tutorials over bergritten gekeken, maar kon niet vinden hoe je het beste in bijv Waalse Pijl de laatste kilometer kunt doen. Dus mijn vraag hoe doen jullie dat bij een rit met een stijle heuvel op het eind? Denk dat bolletje beter is dan sprinten? Want sprinten dan is je rode balk zo leeg zonder dat je echt vooruitgang ziet. En welke inspanning bolletje doen jullie dan? Begreep dat 85 bolletje de klim stat wordt benut en tussen 85 en 95 het de heuvel stat is van de renner? Uiteraard ga ik in zo'n rit voor een renner met een hoge heuvel stat. Zou dan 95 bolletje het beste zijn? Wat zijn jullie ervaringen ik hoor het graag, tnx  

Tussen 86 en 95 is het een percentage van beiden. 90 is 50% heuvel en 50% klim. Vanaf 96+ is het 100% hill stat. Wat @rich ruzzian zegt klopt; een goede (leidende) positie is heel belangrijk en soms de moeite waard om wat extra energie voor op te geven om het te laten lukken. Waar mogelijk probeer ik op zo'n finish nog een trein van twee goede heuvelrenners te hebben waarbij de eerste bolletje 99 rijdt en de ander met de S-> knop volgt. 

Daarna inderdaad sprinten vanaf de voorkant, want je komt op een heuvel maar moeilijk langs iemand. 

Edited by PJHoutman
Link to comment
Share on other sites

54 minuten geleden zei PJHoutman:

Tussen 86 en 95 is het een percentage van beiden. 90 is 50% heuvel en 50% klim. Vanaf 96+ is het 100% hill stat. Wat @rich ruzzian zegt klopt; een goede (leidende) positie is heel belangrijk en soms de moeite waard om wat extra energie voor op te geven om het te laten lukken. Waar mogelijk probeer ik op zo'n finish nog een trein van twee goede heuvelrenners te hebben waarbij de eerste bolletje 99 rijdt en de ander met de S-> knop volgt. 

Daarna inderdaad sprinten vanaf de voorkant, want je komt op een heuvel maar moeilijk langs iemand. 

 

Super bruikbare tips, tnx :) 

Link to comment
Share on other sites

Op 22-8-2022 om 09:16 zei rich ruzzian:

Als ik de filmpjes van Liquigas manager me kan herinneren is het eigen tempo(bolletje) 94/95 en wel proberen zoveel mogelijk vooraan te beginnen. en dan langzaam ophogen en dan laatste honderden meters op sprinten

 

Dank ook voor deze tip (tussen de regels door). Ik heb geabonneerd op die LM ProcyclingBe en ga van de week even wat filmpjes kijken om te zien of ik er nog wat van op kan steken :D 

Link to comment
Share on other sites

Op 22-8-2022 om 08:56 zei Gert:

Een vraag over een finish op een heuvel. Heb het op internet proberen te vinden, maar weinig over te vinden. Heb wel allemaal tutorials over bergritten gekeken, maar kon niet vinden hoe je het beste in bijv Waalse Pijl de laatste kilometer kunt doen. Dus mijn vraag hoe doen jullie dat bij een rit met een stijle heuvel op het eind? Denk dat bolletje beter is dan sprinten? Want sprinten dan is je rode balk zo leeg zonder dat je echt vooruitgang ziet. En welke inspanning bolletje doen jullie dan? Begreep dat 85 bolletje de klim stat wordt benut en tussen 85 en 95 het de heuvel stat is van de renner? Uiteraard ga ik in zo'n rit voor een renner met een hoge heuvel stat. Zou dan 95 bolletje het beste zijn? Wat zijn jullie ervaringen ik hoor het graag, tnx  

Dit doe ik inderdaad ook. Maar niveau makkelijk is niet heel representatief denk ik :D

 

Link to comment
Share on other sites

Update Team DSM:

 

De maand Januari heb ik klaar. Hierin heb ik de selectie's wel nog zelf moeten doen omdat deze koersen niet gereden zijn ivm corona. Vanaf Februari zullen de selectie's net als in real life zijn.

 

Nationaal Kampioenschap Australie ITT:

Winnaar: Rohan Dennis

Beste DSM renner: Chris Hamilton (16e +2'11'')

 

Nationaal Kampioenschap Australie Wegrace:

Winnaar: Caleb Ewan

Beste DSM renner: Chris Hamilton (5e z.t.)

 

La Tropicale Amissa Bongo:

Winnaar: Florian Stork

 

Santos Tour Down Under:

Winnaar: Mads Pedersen

Beste DSM Renner: Casper Pedersen (4e +12'')

 

Race Torquay:

Winnaar: Martin Laas

Beste DSM Renner: Cees Bol (2e z.t.)

 

Trofeo Alcudia:

Winnaar: Peio Goikoetxea

Beste DSM Renner: Kevin Vermaerke (2e z.t.)

 

Trofeo Pollenca:

Winnaar: Tao Geoghegan Hart

Beste DSM Renner: Romain Bardet (4e +4'')

 

Cadel Evans Great Ocean Road Race:

Winnaar: Arnaud Demare

Beste DSM Renner: Cees Bol (20e z.t.)

 

Trofeo Playa de Palma - Palma

Winnaar: Alberto Dainese

 

Grand Prix Cycliste la Marseillaise:

Winnaar: Mikkel Frolich Honore

Beste DSM Renner: Romain Bardet (16e +22'')

Link to comment
Share on other sites

Ik scout eigenlijk niet omdat het zo onbetrouwbaar is als wat. Ik kijk gewoon elk jaar naar de renners die het uitzonderlijk hebben gedaan voor hun leeftijd en naar de beste in de U23-koersen. En dan liefst nog een beetje nationaliteiten die bij mijn team passen. 

Link to comment
Share on other sites

Groupama FDJ | Seizoen 1 | Makkelijk | Tour de France

 

Het is dat ik op makkelijk speel, anders was deze Tour echt dramatisch verlopen denk ik qua uitslagen :D. Vormpieken van Gaudu en Pinot in de 1e 5 dagen van de Tour en daarna compleet uit vorm. Vanwege de moeilijkheidsgraad waarschijnlijk nog normaal mee kunnen komen en dus 3e Algemeen met Gaudu. Kung en Pinot eindigden ook nog in de top 15. Doelstelling was overigens een etappewinst, dus dat Kung in z'n vormpiek zat op de 1e dag kwam dan weer wel goed uit. Zonder vorm won ik overigens ook nog vrij makkelijk de afsluitende tijdrit. 

 

Conclusie, ik moet even een beetje leren hoe ik die vorm nou goed plan. In de Giro kwam de vormpiek namelijk pas helemaal aan het einde toen het eigenlijk niet meer nodig was. :-D

 

Uitslag-TDF-Algemeen.png

Edited by Michaelinho*
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...