Jump to content

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Recommended Posts

Waar kijken jullie naar bij het plannen van het seizoen? Waar moet ik mee rekeningen houden etc. Speel voor het eerst PCM, is het slim om juist een groot team te pakken of eerder een in de Continental divisie.

12 minuten geleden zei LouisPSV:

Waar kijken jullie naar bij het plannen van het seizoen? Waar moet ik mee rekeningen houden etc. Speel voor het eerst PCM, is het slim om juist een groot team te pakken of eerder een in de Continental divisie.

Om het spel beetje onder de knie te krijgen is het om met een goeie ploeg te spelen. Je moet goed plannen wanneer je je sterkte renners in een vormpiek wil hebben en dus kijken welke koersen je ze dan wil laten rijden. En hou ook de sponsor doelstellingen in de gaten. 

Een vraag als leek:

Ik heb dus mijn hele planning gedaan voor 't hele jaar en vooral gekeken naar de sponsor objectives. Als ik dan naar objectives ga van mijn rijders, zie ik dat die automatisch ingevuld zijn. Wat is de invloed hiervan? Want bij bepaalde rijders staan objectives voor races waar ik ze niet voor heb ingeschreven, hoe belangrijk is dit, of moet ik hier gewoon niet naar kijken?

Inmiddels seizoen 3 afgerond, even een update over seizoen 2

In 2023 de Giro gewonnen met Primoz Roglic waar Schachmann (Inmiddels 81 KL) tweede werd, derde plek was voor Arensman die ook de jongerentrui pakte.

In de Tour van 2023 was de eindzege helaas weer een prooi voor Pogacar voor mijn Roglic en Vingegaard. (Helaas JOnas nog geen update gehad na de tour :D) De Vuelta kon ik geen potten breken en Won Mas deze voor De La Cruz en Hart.

Zelf woon ik Nog Parijs-Nice met Benoot, de Ronde van Baskenland met VInegegaard , Kelderman de Tour de Romandië en Nederlands succes buiten mijn team om was voor Poels; Hij won de Ronde van Polen en De TIrreno-Adriatico.

Wereldkampioen werd verrassend Tulett voor Aberasturi en Guerreiro. In de Tijdrit was het raak voor mij; Tom Dumoulin pakte daar het goud voor Ganna en Roglic.

Wout van Aert (mijn renner) won Milan San Remo en Asgreen (RVV), Stuyven (P-R)  Allanphilipe (LBL en Lombardije (Collbreli)

Edited by CrisChivu

Seizoen 3 dan ook maar erbij gepakt. Roglic heeft de ploeg verlaten

1x De Vuelta gewonnen, 1 x de Giro gewonnen en 2x tweede in de Tour onder mijn leiding. Groten talenten van Wilder en Tiberi zijn bij de ploeg aansloten.

Milan San Remo werd gewonnen door Warenskold (uitstekende jonge sprinter), Wout van Aert was succesvol in RVV, maar heeft nog steeds niet Parijs - Roubaix kunnen winnen. LBL ging naar Ruben Guerreiro en Lombardije was wél een prooi voor WVA.

De Giro was ook dit jaar weer een prooi voor Roglic, met een tweede plaats voor Mas en een derde voor Lopez. Mijn nieuwe supertalent Tiberi reed een enorm sterkte Giro maar er had meer ingezeten. Hij eindigt met de jongerentrui en een 6de plek in het klassement.

En dan is het zover... Jumbo Visma wint de tour! Tiberi is de sterkste. Hij werd bijgestaan door O.a. van Aert, Vingegaard, Foss, en Eigen noors product Staune-Mimttet veroveren het geel. Ironisch genoeg voor Roglic een tweede plaats en Vingegaard een derde Pogacar een 4de.  En of dat nog niet genoeg was TIberi ook de beste in de Ronde van Spanje (met een erg matig veld) Alleen Jai Hindley was een geduchte cocncurent maar ook deze werd naar plek 2 gedreven!

16 uur geleden zei LouisPSV:

Een vraag als leek:

Ik heb dus mijn hele planning gedaan voor 't hele jaar en vooral gekeken naar de sponsor objectives. Als ik dan naar objectives ga van mijn rijders, zie ik dat die automatisch ingevuld zijn. Wat is de invloed hiervan? Want bij bepaalde rijders staan objectives voor races waar ik ze niet voor heb ingeschreven, hoe belangrijk is dit, of moet ik hier gewoon niet naar kijken?

Ik ben ook geen pro. Maar de objectives bepalen voor welke races je wil dat de vorm van je renner piekt. Dus stel; je schrijft je renner in voor de Giro, maar je hebt de Giro niet als doel ingevuld dan is de kans groot dat je renner compleet uit vorm aan de Giro begint. En dus ook nooit een vormpiek haalt. 

Als het goed is zie je bij een koers die als doel staat bij de renner een donkergroene en een felgroene balk. Dat geeft aan dat ze er qua training voor zorgen dat hij in vorm komt. Vorm komt niet alleen via training, hij moet ook wedstrijden rijden om verder in vorm te komen. Door met linker (of rechter?) in die balk te klikken kan je ook zelf donker/fel groene of rode balken (pauze) toevoegen. Dus bij het voorbeeld van de Giro kan het slim zijn om je renner bijvoorbeeld een paar eendagskoersen of bijv een Tour de Romandie voorafgaand aan de Giro te laten rijden. 

Let op; je renner kan niet een heel seizoen lang pieken. Een renner de Giro, TdF en Vuelta laten rijden is bijvoorbeeld niet heel slim. Het kan wel, maar verwacht dan geen goede vorm in alle drie de koersen. 

Edited by Michaelinho*

Nou ben weer thuis vd camping en direct weer gaan spelen :$ P-R en L-B-L waren doelen vd sponsoren, waar ik top 10 moest finishen. Beiden koersen 11e geworden. FUUUU. Zit nu eind April, dus in Mei mooi wat nieuwe dossier met talentjes aanleggen en dan mooi verder door groeien als team. Ik heb geduld. Giro nu voor de deur met als doelstelling een rit winnen. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Zoals eerder gezegd jaren geleden dat ik serieus PCM gespeeld heb. Dus speel nu op makkelijk (jaja, echt noob..). Carrière met Groupama - FDJ. Wilde geen standaard Jumbo team of iets. En vindt Pinot wel een heldje :D

Sta inmiddels aan de vooravond van de Giro. Meestal haalde ik in PCM de Giro niet eens, dus dat is al een achievement op zich. Wel een aantal leuke resultaten geboekt al. Waarvan jullie waarschijnlijk zeggen, ja nogal logisch als je op makkelijk speelt. ;c

Zal vanavond of later deze week wel even het e.e.a. delen. 

Edited by Michaelinho*

Gewoon delen idd. Maakt toch niet uit op welk niveau je speelt. Je wordt vanzelf er handiger in en ontwikkeld en merkt wat goed werkt. Dan kun je altijd later een niveautje hoger schakelen als je dat zelf wil.

Seizoen 1 - Groupama-FDJ | WorldDB 2022 | Makkelijk

Inmiddels zijn we aangekomen bij de Giro d'Italia. Hieronder de sponsordoelen voor dit jaar en de behaalde (belangrijke resultaten). Vormpieken voor de heuvelklassiekers had ik een beetje gemist, maar toch met Gaudu de Waalse Pijl gewonnen. Met name de kasseiritten en de massasprints moet ik nog flink oefenen, daar zit ik er vaak nog wel behoorlijk naast. Zo werd ik met Küng slechts 10e in Parijs-Roubaix. 

Doel van deze game is vooral leren, leren en leren. En daarnaast een leuke ploeg bouwen. Met voornamelijk Franse/Italiaanse renners.

Sponsordoelen

Sponsordoelen-6-mei-2022.png

Belangrijke resultaten

Belangrijke-resultaten.png

Renner overwinningen

Aantal-wins.png

Op 3-8-2022 om 13:38 zei Michaelinho*:

Seizoen 1 - Groupama-FDJ | WorldDB 2022 | Makkelijk

Inmiddels zijn we aangekomen bij de Giro d'Italia. Hieronder de sponsordoelen voor dit jaar en de behaalde (belangrijke resultaten). Vormpieken voor de heuvelklassiekers had ik een beetje gemist, maar toch met Gaudu de Waalse Pijl gewonnen. Met name de kasseiritten en de massasprints moet ik nog flink oefenen, daar zit ik er vaak nog wel behoorlijk naast. Zo werd ik met Küng slechts 10e in Parijs-Roubaix. 

Doel van deze game is vooral leren, leren en leren. En daarnaast een leuke ploeg bouwen. Met voornamelijk Franse/Italiaanse renners.

Sponsordoelen

Sponsordoelen-6-mei-2022.png

Belangrijke resultaten

Belangrijke-resultaten.png

Renner overwinningen

Aantal-wins.png

Waar kan ik die belangrijke resultaten overzicht vinden uit screen 2?

Op 5-8-2022 om 17:07 zei Michaelinho*:

Seizoen 1 - Groupama-FDJ | Giro d'Italia | Makkelijk

Best een aardige Giro gereden volgens mij. Michael Storer moest eigenlijk de kopman zijn, maar die raakte geblesseerd voor de Giro. Dus dat ging niet. 

Selectie-Giro.png

Uitslagen-Giro.png

Uitslag-Giro-Algemeen.png

Uitslag-Giro-Jongeren.png

Prima Giro gehad inderdaad.

Zelf eentje lopen met Bahrain Victorious. Kijken of ik de toppers kan verslaan met subtop. In de eerste ronde de tour down under gegaan met Bilbao en Poels als de kopmannen. Uiteindelijk was het Arashiro die 9 seconden te kort kwam voor de eindoverwinning. Deze ging naar Bettiol. Wel met Bilbao de laatste etappe gewonnen en 1x ritwinst met Haussler.

Verloren in de voorlaatste etappe. Hierin was het de kopgroep die tot aan de finish voor bleef. Hier zat Arashiro bij. Uiteindelijk was ik niet alert in de laatste 5 km waardoor ik moest lossen uit de groep. Hier 24 seconden door verloren.

Edited by chrisje1993

Ik zit nu in Augustus 2025. In de klassiekers eindigen we meestal tussen de 10-15e plek. En in de Giro en Tour hebben we een ritzege gepakt. Alleen was het nog niet echt mogelijk om een klassement te rijden. Heb een Oekraïner Kutepov die dan 75 voor klimmen heeft en dat is mijn beste klimmer. Echte toppers hebben interesse, maar kunnen we simpelweg niet betalen. Dus ik blijft het gooien op talent. Hieronder een screen zoals t team komend seizoen zal zijn. Die jongen uit Zuid-Afrika zal de kans gaan krijgen in het ronde werk. Net als die Nederlandse jongen. Daarnaast heb ik veel hoop voor de toekomst met onze Amerikanen en Kazachstans. Om maar te zwijgen over de beste 3 renners van ons team. Al enkele jaren nu hier en echt uitgegroeid tot klasbakken in de sprint en in het heuvelwerk. Nu zelf nog wat verbeteren nog met mijn PCM skills, zodat ik met deze jongens meer belangrijke wedstrijden kan gaan winnen.

Nu nog het najaar volbrengen, maar dat zal wel wat simuleren worden ook, want ben wel ongeduldig voor komend seizoen :D 

image.thumb.jpeg.256b1a45f5e8a1b74ffef057d69b6f95.jpeg

Bij de Vuelta A San Juan kwam ik helaas 6 seconden te kort met Mikel Landa om te winnen. Weer is het EF Education die me weet te verslaan. Dit keer was Neilson Powless die de winst wist binnen te halen. Hierna starten we met de Volta a La Comunitat Valenciana. Deze begint meteen klote voor me. Kopman Damiano Caruso komt ten val en verliest meteen 5'10''. Doordat hij viel hebben we meteen doorgeschakeld naar Jack Haig die knap 3de werd. Ritwinnaar Luis Leon Sanchez van ons is de huidige leider in het klassement. Plan is wel nog altijd om met Jack Haig te gaan voor de winst. Met Caruso, Sanchez en Mader als zijn knechten.

Tegelijkertijd zijn we ook begonnen met Jayco Herald Sun Tour. Hier is Wout Poels de kopman. Hij krijgt hulp van Tratnik, Williams, Pernsteiner en Mohoric. Na de 1ste etappe (Tijdrit) staat Poels 36ste met 18 seconden achterstand op de koploper.

32 minuten geleden zei chrisje1993:

Bij de Vuelta A San Juan kwam ik helaas 6 seconden te kort met Mikel Landa om te winnen. Weer is het EF Education die me weet te verslaan. Dit keer was Neilson Powless die de winst wist binnen te halen. Hierna starten we met de Volta a La Comunitat Valenciana. Deze begint meteen klote voor me. Kopman Damiano Caruso komt ten val en verliest meteen 5'10''. Doordat hij viel hebben we meteen doorgeschakeld naar Jack Haig die knap 3de werd. Ritwinnaar Luis Leon Sanchez van ons is de huidige leider in het klassement. Plan is wel nog altijd om met Jack Haig te gaan voor de winst. Met Caruso, Sanchez en Mader als zijn knechten.

Tegelijkertijd zijn we ook begonnen met Jayco Herald Sun Tour. Hier is Wout Poels de kopman. Hij krijgt hulp van Tratnik, Williams, Pernsteiner en Mohoric. Na de 1ste etappe (Tijdrit) staat Poels 36ste met 18 seconden achterstand op de koploper.

Zo irritant die valpartijen van je kopman. Aan de andere kant ook weer realistisch, maar ik vervloek het soms wel als je een zware bergrit speelt een je best doet je kopman in de eerste groep te houden en hij dan in de afdaling valt.. 

15 minuten geleden zei Gert:

Zo irritant die valpartijen van je kopman. Aan de andere kant ook weer realistisch, maar ik vervloek het soms wel als je een zware bergrit speelt een je best doet je kopman in de eerste groep te houden en hij dan in de afdaling valt.. 

Mooie is wel dat ik mede dankzij Caruso die alles kapot gereden heeft in de 3de etappe, hebben we de ronde gewonnen met Jack Haig. Uiteindelijk is Caruso nog 13de geworden in het klassement met 4'26'' achterstand op Haig.

9 uur geleden zei Gert:

Of een kopman die niet kan dalen en er iedere afdaling volledig afgereden wordt :-D. Dat had ik met Reichenbach in de Giro. Zelfs op 99 bolletje ging hij er af.