Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Pro Cycling Manager


chrisje1993

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Koekoek:

Ik zou graag pcm 23 willen kopen. Op welke site zou ik hem het best halen?

 

cdkeys.com heeft vaak goede prijzen. 

 

43 minuten geleden zei Tim Windt:

Nadat ik mijn vorige post nog even terug heb gelezen en de manier van reageren van een aantal forumleden kwam ik erachter dat ik mezelf een beetje te hoog heb neergezet dan ik zou willen. Dit is denk ik een beetje verkeerd overgekomen en hiervoor biedt ik mijn excuses aan. Wat ik met mijn post bedoel is dat ik graag wil discussiëren over de tactieken zodat we hier alleen beter van worden. Mijn ervaringen in het spel kunnen hier zeker bij helpen maar ik ben ook zeker nog niet uitgeleerd.

 

 

Heb je een voorbeeld van een etappe en je team + concurrentie? Op basis van deze drie factoren stel ik mijn tactiek vaak samen. 

 

 

Voor jouw ook de vraag met welk team je deze koers rijdt. Met een Van Aert gok ik bijvoorbeeld op een sprint en maak ik de koers hardt met Jumbo. Met een Küng koers ik afwachtend. 

 

V.w.b. je post, kwam overigens helemaal niet arrogant over hoor! Als je op extreem speelt en goede resultaten boekt heb je de game gewoon goed onder de knie. Dan is het delen van wedstrijdstrategieën juist heel welkom. 

 

Ik speel nu op dit moment met Astana, waarbij ik met Jorgenson, Moscon en Bol vrij matige kasseirijders heb (75 KAS). En waarbij Bol zijn uithouding en heuvels matig zijn. Dus ik gok dat het hier om de afwachtende tactiek gaat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Michaelinho*:

Ik speel nu op dit moment met Astana, waarbij ik met Jorgenson, Moscon en Bol vrij matige kasseirijders heb (75 KAS). En waarbij Bol zijn uithouding en heuvels matig zijn. Dus ik gok dat het hier om de afwachtende tactiek gaat 

 

Dat is natuurlijk niet de meest sterke kasseienploeg en dat maakt het behalen van resultaten natuurlijk erg lastig. Het winnen van een RVV of P-B wordt haast onmogelijk. Wat natuurlijk wel realistisch is. Bol is wel erg goed uit te spelen in Kuurne, Gent Wevelgem en de Scheldeprijs. Door voor de kasseienstroken door middel van een treintje als eerste aan de stroken te beginnen zak je er bijna nooit doorheen. De rede dat ik een treintje gebruik is dat ik zo niet hoef aan te vallen met een renner en zo de rode balk intact blijft. Je ploeggenoten kunnen zo kleine gaatje dichtrijden en zo rijdt er niet zo snel een groepje weg. Op deze manier wordt het een afvalrace en verbruikt je kopman niet veel energie. In het geval van Bol kan hij mee sprinten deze klassiekers en zijn ereplaatsen zeker mogelijk. Heb zelf ook een half seizoen met Astana gespeeld en bol naar een 6de plek in Kuurne, 7de plek in G-W en 3de plek in de Scheldeprijs door deze tactiek.

 

In de omloop, E3 en Dwars door Vlaanderen komen Jorgenson en Moscon beter tot hun recht. Ik zal op basis van vorm en vorm van de dag bepalen wie de kopman is. Alle 3 de koersen hebben een scherprechter waar de koers vaak losbarst. Zorg ervoor dat je vanaf dat punt via een treintje contant vooraan aan de stroken begint en wanneer er iemand aanvalt je via het treintje rustig het gat dicht rijdt. Zo wordt het een afvalrace en doordat je constant van voren zit je kopman wel beschut zit. Winnen zal lastig worden maar als kom je in een mooi groepje terecht dan sprint je voor een ereplaats. Zorg ervoor dat je met je kopman bijna geen gaten dicht rijdt maar hier je knecht voor opoffert. Op het moment dat je die niet meer hebt is het een beetje gokken wanneer je wel / niet reageert.

 

In RvV en P-B zijn Moscon en Jorgenson niet sterk genoeg om een top klassering te rijden normaal gesproken. Mij is het niet gelukt op Extreem. Op een ander niveau is het misschien wat makkelijker. Ik gebruik hiervoor dezelfde tactiek als hierboven beschreven. In de RvV begint de koerst vaak vanaf de kapelmuur en in P-B vanaf het bos. Omdat de koers veel eerder losbarst is de koers vaak te lang voor de minder kasseienvreters. Een andere tactiek kan zijn om in de kopgroep van de dag te komen met twee van je renners en je knecht in de kopgroep al het werk te laten doen zodat je met voorsprong aan de scherprechters begint. Hier komt ook een beetje geluk bij kijken. In het verleden heb ik hierdoor monumenten gewonnen maar ook monumenten helemaal verpest omdat ik alle energie in een aanval stopte die voor de scherprechters al strandde.

 

Hopelijk heb je hier wat aan, als je nog vragen hebt of iets niet helemaal snapt vraag gerust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

V.w.b. je post, kwam overigens helemaal niet arrogant over hoor! Als je op extreem speelt en goede resultaten boekt heb je de game gewoon goed onder de knie. Dan is het delen van wedstrijdstrategieën juist heel welkom.

 

Dit inderdaad @Tim Windt En ik maakte alleen een woordgrapje. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Career EOLO-Kometa [EXT] | Seizoen 1 - januari

 

Na twee proef carrières met Team DSM en Astana heb ik met EOLO-Kometa een team gevonden voor mijn main save dit jaar. Om de uitdaging erin te houden begin ik dit jaar eens op Pro Continentaal niveau met als doel om uiteindelijk dit team uit te bouwen tot een gewaardeerd World Tour team. Het is eerste seizoen wordt gelijk een lastige omdat we naast een wildcard grijpen voor de Tirreno-Adriatico en de Giro. We moeten ons daarom op een andere manier in de kijker rijden.

 

Ik rijd alleen de doelstellingen en de World Tour koersen waar we wel een wildcard voor krijgen. Ik hou jullie graag op de hoogte van de vorderingen van mijn save.

 

Het team:

1991778456_TeamEolo-Kometa.thumb.png.f141320763664f18e1d64a0e12a71ab5.png

 

Sponsordoelstellingen:

Doelen.png.fc6ea8d6d5e2490d3653d590c05ede8e.png

 

Trofeo Andratx - Mirado D'es Colomer - Doelstelling top 10

586008904_Doel1.thumb.png.72e1fa449f926bbcfb7bf09da47835ca.png

 

Trofeo Serra de Tramuntana - doelstelling top 10

2045288022_Doel2.thumb.png.884feec55d9baa31a78dad5c56eb09cc.png

 

Vordering doelstellingen 2023:

1033265430_Vorderingdoelstellingenjanuari.thumb.png.6a194622637695babe15c0faee243cd3.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Michaelinho* Prima uitslagen gereden. In het rondewerk laat je zien erg goed mee te kunnen. In de klassiekers behaal je met de renners die je hebt ''gewoon'' goede uitslagen. Mocht je, je echt op de klassiekers willen focussen zou je, je moeten roeren op de transfermarkt. Elke klassieker in de top 15 eindigen is voor een ploeg als Astana zeker niet slecht.

 

14 uur geleden zei rich ruzzian:

Start zeker niet gemist. Balen dat je de Giro niet mag rijden. Gelukkig geen doelstelling voor je. 

 

 

Zeker balen, in mijn vorige save zag ik dat de ploeg zowel in de Tirenno als Giro aan de start stond. Op basis daarvan er van uitgegaan dat dit na de patch nog zo zou zijn. Mooi niet dus... Nu proberen zoveel mogelijk sponsordoelen te halen zodat er evengoed meer budget vrij komt om meer smaakmakers aan te trekken.

 

11 uur geleden zei Gnolfdolf:

K*t man, slaat nergens op dat je geen Giro of Tirreno-wildcards hebt gekregen.. Fijn ploegje, jammer dat de twee smaakmakers in RL voor een vertrek staan.

 

Balen maar is niet anders. Zeker een fijn ploegje om mee te spelen. Winnen is moeilijker en dat maakt de uitdaging leuker. De smaakmakers lopen inderdaad einde contract. Doel is om ze te behouden maar met hetzelfde geld in de breedte versterken is ook een overweging. Zou zomaar kunnen dat een van de twee vertrekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim Windt:

 

 

 

Zeker balen, in mijn vorige save zag ik dat de ploeg zowel in de Tirenno als Giro aan de start stond. Op basis daarvan er van uitgegaan dat dit na de patch nog zo zou zijn. Mooi niet dus... Nu proberen zoveel mogelijk sponsordoelen te halen zodat er evengoed meer budget vrij komt om meer smaakmakers aan te trekken.

 

 

Het zijn gelukkig geen doelstellingen. In mijn game met CSF-Navigare waren ritzeges in Tirreno en Giro doelstellingen maar kreeg ik geen wildcard :(. 

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei rich ruzzian:

Het zijn gelukkig geen doelstellingen. In mijn game met CSF-Navigare waren ritzeges in Tirreno en Giro doelstellingen maar kreeg ik geen wildcard :(. 

 

Nee gelukkig niet dan zijn het vaak ook nog 3 of 4 sterren doelstellingen. 

 

Pro Cycling Manager 2023 | Career EOLO-Kometa [EXT] | Seizoen 1 - februari

 

Na de sterke start van het seizoen staan er in februari opnieuw een aantal sponsordoelstellingen op de planning. 

 

Doelen februari:

doelen.png.133c7efb5793ea4dcf590ba51a5d41ac.png

 

Volta a la Comunitat Valenciana:

566052946_doel3.thumb.png.37a7c7a34d7869f7de06e5e1f7843adc.png

 

We moesten een rit winnen en dit heeft er eigenlijk niet ingezeten. Meer dan een 6de plek in rit 4 zat er niet in. Wel nemen we de bergtrui mee naar huis.

 

Clasica de Almeria:

1968323208_doel1.thumb.png.8b59de5438dab0571ee0a263228f623f.png

 

Vuelta a Andalucia:

1949504846_doel2.thumb.png.118c00b17f5e48bb289fbc1be2d228e4.png

 

In de extreem bezette ronde kwamen we er al helemaal niet aan te pas. We finishen geen een keer in de top 10 en ook vanuit de vlucht kunnen we niks klaarspelen. We zijn nog niet op het niveau waar we willen zijn.

 

Vordering doelstellingen 2023:

119236378_vorderingdoelen.thumb.png.e57aa7b12223174c3f31d7bd42bfbd21.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Lucas Macias | Burgos BH |Start seizoen 1 [MOE]

 

Na lang wikken en wegen besloten om eerst met één renner te starten. Begonnen als een spaanse ronde renner, die hoopt in de voetsporen van Alberto Contador te treden! Zal jullie in eerste instantie per 3 maanden op de hoogte houden. 

 

Persoonlijke doelen seizoen 1:

- Minimaal 1 zege in een ronde

- Winst van bergtrui in een ronde

 

 

Macias.png

bewerkt door Noordzijde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Michaelinho*:

Lekker die activiteit hier zeg!  Leuk om alle verrichtingen links & rechts te volgen. 
 

Zou @Gert al een grote ronde gewonnen hebben met z’n Oekraïnse wonderploeg? 

 

Nopes, laatste tijd even geen PCM meer aangeraakt ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei rich ruzzian:

3/5 is geen slecht begin. Heb je al overwinningen behaald? Of rijdt je echt alleen maar doelstellingen? 

 

Het begin is zeker niet slecht. Ik rij alleen de doelstellingen en World Tour koersen om de vaart er een beetje in te houden. Doelen om uiteraard meer budget vrij te spelen en de World Tour koersen die ik mag rijden voor de reputatie boost en het prijzengeld wat hoger ligt. Zal vanavond nog een update plaatsen maar in april zitten we nog altijd zonder zege... Frustrerend maar wel realistisch als je ziet in welk deelnemersveld we constant mogen rijden. Dan zijn ereplaatsen al erg mooi meegenomen. En met blessures van Fortunato en Albanese zit het ook niet helemaal mee.

 

@Noordzijde succes met je Pro Cyclist, benieuwd wat je kan klaarspelen.

@rich ruzzian ook benieuwd naar jouw resultaten en transfers. 

bewerkt door Tim Windt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook maar wat van mijn carriére delen. Speel voor het eerst PCM waarbij ik zelf ook de wedstrijden rijdt. Net als Satyr simuleerde ik altijd alles, want ik snapte het nooit. Begonnen met de Turkse continentale ploeg Konya Büyüksehir Belediye Spor. Het doel is om het wielrennen in Turkije populairder te maken. Heb niet specifiek voor Turkije gekozen, maar zocht gewoon een continentale ploeg uit een land dat geen wielerland was en deze trok toevallig mijn aandacht door de naam.

 

Het niveau staat op makkelijk, want alles is nog steeds nieuw voor mij en ik wil het natuurlijk ook nog een beetje leuk houden voor mezelf.

 

Seizoen 1:

Hier kan ik redelijk kort over zijn, want ik hier heb ik vrijwel alles gesimuleerd, omdat ik graag richting de transferperiode wilde. Dit vooral omdat het team echt heel matig was. Er waren twee renners die iets konden; Samet Bulut en Burak Abay. Dan was er nog iemand die iets kon wat op sprinten leek, Emre Yunus Yilmaz, maar verder was het een team van niks. Dus ik verwachtte er ook niet veel van en besloot dus het grootste gedeelte te simuleren. Af en toe een koersje meepikken om toch even de skills te testen, want dit de eerste PCM die ik speel waarbij ik zelf ook echt koersen rijdt en het snap. Kan niet echt vinden wat voor resultaten ik geboekt had, maar het was niet veel en niet bijzonder. We eindigde dan ook acceptabel bij het vertrouwen van de sponsor, dus het budget voor 2024 zou hetzelfde blijven; €56.000.

 

Het team:

Samet Bulut

Ali Egin

Muhammed Cevik

Mehmet Alsac

Ahmet Maral

Muhammed Selcuk

Burak Abay

Emre Yunus Yilmaz

Ali Gok

Melih Cetin

 

Seizoen 2:

Eigenlijk begint voor mij het verhaal van het team bij dit seizoen. Het eerste seizoen was een opwarmertje waarbij ik zelf niet veel reed. Dat zal seizoen twee anders zijn. Al zal ik alsnog veel simuleren, want ik doe alleen de doelstellingen zelf plus daarnaast nog wel leuke koersen en bijvoorbeeld ook het Turkse Nationale Kampioenschap. Laten we dan kijken naar de transfers. Van de meeste rijders liep het contract al na het eerste seizoen af. Dat kwam mooi uit, want zoals gezegd waren er maar een paar die iets konden. TIjd voor nieuwe renners dus. Hierbij wilde ik wel een soort identiteit behouden en niet van alles wat halen. Kan niet zwart op wit zeggen wat voor renners erbij passen. Dit gaat vooral op gevoel. Laten we het voor nu houden op landen rondom Turkije, Azïe, Oost-Europa en af en toe een verdwaalde renner.

 

Van de namen van seizoen één bleven alleen Bulut, Abay, Egin, Selcuk, Maral, Alsac en Sevik over. Waarbij Burak Abay de enige was die niet al onder contract stond voor 2024. Die kreeg een contractverlenging aangeboden. De nieuwe renners dan;

 

Oded Kogut; Kogut is een Israëlische sprinter die de kopman is in de sprints. Komt over van de opleidingsploeg van Israel-Premier Tech.

Yevgeniy Gidich; De lead-out voor Kogut. Komt uit Kazachstan en past in de identiteit.

Andrii Ponomar; Waarschijnlijk de bekendste naam uit het rijtje. Wordt de absolute kopman in de niet-sprints.

Kerim Arslan; Alles behalve een bijzondere renner, maar was de best beoordeelde Turkse renner waar mijn scouts me aan kwamen zetten. Dus alleen op basis van dat gehaald. Vooral teamvulling.

Halil Dogan; Was samen met Ahmet Örken en Mustafa Sayar een van de drie Turken die iets van talent hadden en niet al in mijn team zaten. Maar Örken had al een contract voor 2024 en Sayar was al 35. Dus gekozen voor Halil Dogan.

 

Qua resultaten ging het in seizoen twee een stuk beter. Ponomar pakte o.a. een tweede plek in Rund um Köln. en een derde plek in het eindklassement van de Czech Tour. En won Paris-Roubaix Espoirs, een koers die teamgenoot Oded Kogut een jaar eerder toevallig won, toen hij nog niet voor ons reed. Diezelfde Kogut pakte een etappewinst in Belgrade Banjaluka, New Zealand Cycle Classic (+ puntenklassement) en Tour du Bénin. En nog belangrijker, won de Turkse koersen GP Apollon Temple, GP Aspendos en GP Gazipasa. Samet Bulut werd derde in het eindklassement van de Tour of Antalya, waar Gidich nog een etappe pakte. Diezelfde Gidich pakte een etappewinst en het puntenklassement van de GP Internacional Torres Vedras, een etappewinst in de Giro del Sol én won de GP Kayseri. En Halil Dogan won de Tour of Malopolska.Dit alles leverde een succesvol seizoen op qua sponsorvertrouwen en dus konden we rekenen op een verhoging van het budget voor 2025. Van €56.000 naar €67.000.

 

Seizoen 3:

Het derde seizoen van Konya Büyüksehir Belediye Spor. En tevens ook het huidige seizoen, want ik zit ongeveer halverwege het jaar 2025. Laten we beginnen bij het beginnen en kijken naar de transfers, want daar was ik redelijk blij mee dit seizoen.

 

Abay, Egin, Cevik, Alsac, Maral en Selcuk verlieten de ploeg. Abay vroeg, in mijn ogen, teveel geld en de rest was simpelweg niet goed genoeg.

 

Alexander Riabushenko; Een sprinter die best een berg kan beklimmen. Voegt veel kwaliteit toe aan de ploeg naast zijn multifuctionaliteit.

Andriy Velichko; Landgenoot van Ponomar. Kwam uit de scouting en leek vooral veel talent te hebben in het tijdrijden. Zou dus ook een goede aanvulling zijn voor de sprinttrein. Daalde helaas wel meteen qua potentieel.

Romet Pajur; De sprintkopman van de toekomst. 5,5 ster potentieel sprinten. 19-jarige renner uit Estland. Scharen we onder het kopje "verdwaalde renner" qua identiteit.

Rudolf Remkhi; Degelijke renner die het heuvelteam komt versterken. Kazachs, dus sluit aan bij Gidich.

Dogukan Arikan; Er waren redelijk wat Turkse renners vertrokken en ik moet de sponsor nog enigszins tevreden houden en de identiteit van de club niet verliezen. Geen topper, maar is niet zo slecht als de meeste renners uit Turkije.

Roman Ermakov; Russisch heuveltalent. Past bij de filosofie van de club en heeft potentie. Is ook pas 19 jaar.

Zak Erzen; Hopelijk de Pogacar van het sprinten. 5 sterren in sprinten. Veel potentie.

Nicolas Vinokourov; Voegt zich bij de andere renners uit Kazachstan en het heuvelteam. Goede achternaam.

Abou Babu; Over geweldige namen gesproken. Babu komt uit de Verenigde Arabische Emiraten, dus hopelijk kunnen we daar ook het wielrennen groter maken. Dat was een van de redenen om hem te halen. Heeft een degelijke potentie in het sprinten, dus voegt zich bij de sprinttrein.

 

Levert dit dan resulaten op? Ja en nee. An sich zijn we met een goed seizoen bezig, maar qua sponsordoelen grijpen we steeds net mis. Waar Top 5 de doelstelling is, pakken we steeds Top 10. Bijvoorbeeld in Gravel and Tar, de Saudi Tour, GP Justiniano Race en Rund um Köln. Gelukkig boeken we ook succes in de koersen die de sponsor als doelstelling had gemarkeerd. Met Oded Kogut pakken we namelijk een etappezege in de Tour of Antalya, een belangrijk doel. Ditzelfde deden we met Romet Pajur in de ZLM Tour. En het grootste succes kwam in de Heylen Vastgoed Heistse Pijl, die we wisten te winnen met onze Estse sprinter, waar een Top 10 de doelstelling was. En een Top 3 van Ponomar in de Grosser Preis des Kantons Aargau leverde ook het nodige vertrouwen op van de sponsor. Al met al een wisselvallig seizoen vooralsnog. Echter staan we qua vertrouwen aan de goede kant, want de sponsor beschouwt het vooralsnog als een succesvol seizoen en zo lijken we het budget voor volgend jaar weer te vergroten. De transfers komen er bijna aan dus daar wordt dan alle focus op gelegd.

 

Dit is hoe het team er nu uitziet;

 

OQHZhQ6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn Novelle met het nieuw opgerichte T-Mobile - Enel heb ik de transfers voor seizoen 2024 ook al doorgevoerd. Ik heb in mijn laatste post ook een linkje gezet naar een excel bestand waarin alle belangrijke transfers (+ zware geruchten) in staan. 

 

Moesten er geïnteresseerden zijn om zelf ook 2024 transfers door te voeren -> HIER kunnen jullie de link naar de excel vinden :classic_biggrin:  (wel even de T-Mobile -Enel transfers wegdenken ofc)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb juist op basis van de verhalen hierboven geprobeerd om iig de doelen van de sponsor zelf te rijden. Ben begonnen met Gallina Ecotek, een voornamelijk Italiaans mengelmoesje van net niets renners. 

 

Om een voorbeeld te geven: Ik moest top-10 rijden in de Popolarissima en werd 11e, 12e, 13e, 15e, 17, 18e en 21e. Rood resultaat dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...