Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Op de stoel van de Bondscoach

Heel veel ploegen, nog meer spelers en een bak aan bondscoaches. Allemaal met de soms lastige taak - kijk maar naar Frank de Boer, ook wel bekend als ''de slechtste manager van de Premier League ooit'' - om de juiste spelers in een juist systeempje te krijgen. En als het even kan met een bijpassende spelopvatting. De laatste weken zien we selectie na selectie en de vraag is: wat is nou de beste opstelling? Om de zoveel tijd gooi ik er eens een selectie in en dan, ja, staat het jullie vrij om er een flinke opstelling uit te gooien! Zo zijn we allemaal een beetje @RogerGarcia, maar dan zonder de aankopen uit Zuid-Amerika. Niet in de laatste plaats omdat het hier een Europees Kampioenschap betreft, haha.

Goed. Discussies zijn leuk - afzeiken ook - en verder, tja, doe wat je wil. Kom langs en drop wat. Waarom niet. Het leukste is wel om naar eigen inzicht iets in elkaar te flensen. Je zou met Portugal kunnen zeggen: goh, die Santos, ouwe tactische reus, die weet het vast beter dan ik. Of: tja, wie ben ik, Mancini heeft het wel lekker lopen daar in Italië. Maar ja, daar komen we ook niet ver mee. Eigen mening mag! Tenzij je zo'n type bent die enkel Feyenoord kijkt en dan boude stellingen inneemt over spelers in competities die je nooit ziet. Of ja, dan mag je je ook best mengen, daar niet van. Maar je mag ook flinke repliek verwachten. Hoort er allemaal bij!

We beginnen met een makkelijke. Kwaliteit genoeg. Maakt het dan misschien ook weer lastig. De Fransen. Deschamps doet altijd maar wat, dus je kan hier eigenlijk niet mis zitten. Niet meer dan Deschamps. Zo verkoos de beste man jarenlang Umtiti en Lenglet - de grootste bijdragers aan de gatenkaas-jaren van de Barca-defensie - boven de immer degelijke Laporte van Manchester City, die nu maar Spanjaard is geworden. Echt, je kan het haast niet slechter doen. Fijn voor iedereen!

Frankrijk

DOEL Hugo Lloris Tottenham Hotspur (Eng)
DOEL Mike Maignan Lille
DOEL Steve Mandanda Olympique Marseille
DEFENSIE Léo Dubois Olympique Lyon
DEFENSIE Lucas Digne Everton (Eng)
DEFENSIE Lucas Hernandez Bayern München (Dui)
DEFENSIE Presnel Kimpembe Paris Saint-Germain
DEFENSIE Jules Koundé Sevilla (Spa)
DEFENSIE Benjamin Pavard Bayern München (Dui)
DEFENSIE Clément Lenglet Barcelona (Spa)
DEFENSIE Raphaël Varane Real Madrid (Spa)
DEFENSIE Kurt Zouma Chelsea (Eng)
MIDDENVELD N'Golo Kanté Chelsea (Eng)
MIDDENVELD Thomas Lemar Atlético Madrid (Spa)
MIDDENVELD Paul Pogba Manchester United (Eng)
MIDDENVELD Adrien Rabiot Juventus (Ita)
MIDDENVELD Moussa Sissoko Tottenham Hotspur (Eng)
MIDDENVELD Corentin Tolisso Bayern München (Dui)
AANVAL Wissam Ben Yedder AS Monaco
AANVAL Karim Benzema Real Madrid (Spa)
AANVAL Kingsley Coman  Bayern München (Dui)
AANVAL Ousmane Dembélé Barcelona (Spa)
AANVAL Olivier Giroud Chelsea (Eng)
AANVAL Antoine Griezmann Barcelona (Spa)
AANVAL Kylian Mbappé Paris Saint-Germain
AANVAL Marcus Thuram Borussia Mönchengladbach (Dui)

bewerkt door Socrates

Geplaatst
  • Auteur

Om maar eens te beginnen.

(3-4-2-1):

DM: Lloris

RCV: Koundé

CV: Varane

LCV: Kimpembe

RM: Dubois/Coman (afhankelijk v. tegenstander)

RCM: Kanté
LCM: Pogba

LM: Digne
RV: Antoine Griezmann
LV: Mbappé

SP: Benzema

Koundé en Kimpembe zijn imo zeer goede en ook wendbare verdedigers die prima ruime gebieden kunnen verdedigen. Varane is meer een mandekker. Vleugelmiddenvelders houden het breed en komen terug indien nodig. Op het middenveld is de rolverdeling balafpakker (Kanté) en spelverdeler (Pogba). Voorin speel je met een diepe spits (Benzema) en hebben Griezmann (tussen de linies) en Mbappé (diepte zoeken) min of meer een vrije rol. 

Probleem is imo dat je weinig goede middenvelders hebt buiten Kanté en Pogba. De rest haalt het spel imo naar beneden. Mbappé als links- of rechtsbuiten vind ik altijd zonde, dus met deze indeling kan hij iets directer spelen en hoeft hij niet breed te houden.

Geplaatst

Leuk topic. 

Met Frankrijk zou ik niet heel veel veranderen ten opzichte van vorig jaar.

RV: Pavard/Dubois

RCV: Varane

LCV: Koundé/Kimpembe

LV: Digne

AMR: Mbappé

AMC: Antoine Griezmann
AML: Lemar/Coman

Een degelijk blok achterin met Kanté ervoor als stofzuiger. 2 backs die mee kunnen gaan, maar vooral ook kunnen verdedigen indien nodig. Pogba als een soort dynamische spelverdeler, 3 man ervoor die van positie mogen wisselen en Benzema die er sowieso wel een aantal zal scoren.

Geplaatst

Lloris

Pavard                  Varane                                                 Kimpembe                               L. Hernandez

Kanté                       Pogba                         

Mbappé                                                      Griezmann                                                          Lemar

Benzema

Geplaatst

RV: Pavard

RCV: Varane

LCV: Koundé

LV: Hernandez

AMR: Mbappé

AMC: Antoine Griezmann
AML: Coman

Lijkt me de sterkste opstelling, maar zo kan je nog een hele lading sterke opstellingen maken met deze selectie natuurlijk. Twijfel alleen over Coman en Mbappé, denk dat die andersom ook nog wel sterk zouden kunnen zijn. 

Geplaatst
  • Auteur

Misschien leuk om voor de achtste finales deze weer op te pakken. Bij de wedstrijden van zaterdag lijken de opstelling redelijk voor de hand liggend. Op zondag speelt Nederland, maar daar zien we hier ook wel genoeg discussie over. De eerste echte topper in de eindrondes is toch wel België - Portugal. Hoe zouden jullie aantreden met deze ploegen (kies er één of beide)? 

België vind ik erg lastig met spelers als Chadli, Boyata en Vermaelen die ineens basiswaardig zouden zijn. Dus daar brand ik mij niet aan.

Portugal (eigen keuze):

DM: Rui Patricio

RCV: Danilo
CV: Pepe
LCV: Ruben Dias
RM: Rafa Silva
RCM: Palhinha

LCM: Renato Sanches
LM: Nuno Mendes

CAM: Bernardo Silva

RS: André Silva

LS: Cristiano Ronaldo

Portugal (enigszins realistisch):

RA: Semedo

RCV: Pepe

LA: Guerreiro

RVM: Danilo

LVM: Renato Sanches

RB: Rafa Silva
CAM: Bernardo Silva
LB: Jota
SP: Ronaldo

Geplaatst

België 

DM: Courtois

RCV: Alderweireld

CV: Boyata (gezien zijn vorm dit toernooi)

LCV: Vertonghen (ondanks zijn vorm dit toernooi)

RM: Trossard

RCM: Witsel

LCM: Tielemans

LM: T. Hazard

RCAM: De Bruyne

LCAM: Carrasco (E. Hazard lijkt me nog niet fit genoeg en de diepgang van Carrasco kun je gebruiken tegen Semedo)

SP: Lukaku

Portugal

RA: Semedo/Dalot

RCV: Pepe

LA: Guerreiro

RVM: Renato Sanches

LVM: Danilo

RB: Diogo Jota (Jota en Ronaldo afwisselend en na de rust Rafa Silva kunnen Vertonghen een heel lastige avond bezorgen).
CAM: Bruno Fernandez
LB: Ronaldo
SP: Bernardo Silva (Boyata heeft het moeilijker tegen een 'valse spits' die niet in de duels gaat)

Geplaatst

Aangezien mijn voorkeur bij Portugal ligt ga ik daar eens mee beginnen. 

Dm: Rui Patricio

Ra: Semedo

Cv: Pepe

Cv: Dias

La: Guerreiro

Cvm: Danilo

Cvm: Sanchez

Cam: Fernandez

Lb: Ronaldo

Sp: Jotta

Rb: Rafa 

Geplaatst

@FlyD Trossard op rechtsmidden? Dat is wel een heel rare keuze... Behalve afgelopen wedstrijd tegen Finland heeft Trossard daar nog nooit gespeeld volgens mij. Trossard is gewoon back-up voor een van de spelers net achter de spits.

Geplaatst
11 minuten geleden zei DGremlin:

@FlyD Trossard op rechtsmidden? Dat is wel een heel rare keuze... Behalve afgelopen wedstrijd tegen Finland heeft Trossard daar nog nooit gespeeld volgens mij. Trossard is gewoon back-up voor een van de spelers net achter de spits.

Ik zou daar ook gewoon Meunier zetten, zeker gezien hij zichzelf is aan het terugvinden dit tornooi.

Geplaatst
18 minuten geleden zei DGremlin:

Het liefst zou ik Castagne daar zetten, maar dat is niet mogelijk. Zelf vond ik Meunier niet overtuigend de laatste wedstrijden, dan brengt Trossard in elk geval meer energie en snelheid. Een andere optie is om Carrasco daar te zetten en dan E.Hazard, Mertens of Doku achter de spits.

Geplaatst

Portugal :

Rui Patricio 

Semedo-Dias-Pepe-Guerreiro

Ruben Neves-Bruno Fernandes

Diogo Jota-Bernardo Silva-Cristiano Ronaldo 

Andre Silva 

België :

Courtois

Denayer-Alderweireld-JV-Meunier

Witsel-Tielemans

Carrasco - KDB-Hazard(Eden) 

Lukaku

Toelichtingen:

Portugal :Heb me kapot geergerd aan hun bij niet voetballende vermogen van hun Danilo met name. Bruno Fernandes is beste speler van United in jaren hoort basis. Ruben Neves kan vuil werk opknappen maar ook Jota, Cristina of Bernardo vrij spelen. Bernardo werkt hard maar verdedigd ook mee. Alleen Cristiana Ronaldo en Andre Silva hoeven mij betreft niet mee verdedigen.

België :

Ik vond ze erg kwetsbaar tegen de denen. 3 CV's systeem werkt voor mij niet. De RM en LM Thorgan Hazard en Carrasco stonden te diep en kwamen niet vaak mee terug. Iets wat ik Meunier maar zeker Castagne wel zie doen. Witsel ruimt alles op en stofzuigt. Tielemans kan bal richting KDB of Eden of Lukaku spelen etc 

bewerkt door Kyrill

Geplaatst
12 minuten geleden zei Kyrill:

Iets wat ik Meunier maar zeker Castagne wel zie doen.

Ik zie het eigen Castagne zeker niet doen ;) 

Citaat

Timothy Castagne komt dit EK niet meer in actie. De 25-jarige Belg viel zaterdagavond in het duel met Rusland (3-0-zege) uit met een dubbele breuk in zijn oogkas.

Geplaatst
8 minuten geleden zei Tim':

Ik zie het eigen Castagne zeker niet doen ;) 

Ooh shiit zeg. Thnx maat! Ga aanpassen! :checkit:

Meunier op LB dan maar. Zoals Soares soms LB stond bij Arsenal vorig seizoen 

bewerkt door Kyrill

Geplaatst
25 minuten geleden zei Kyrill:

België :

Ik vond ze erg kwetsbaar tegen de denen. 3 CV's systeem werkt voor mij niet. De RM en LM Thorgan Hazard en Carrasco stonden te diep en kwamen niet vaak mee terug. Iets wat ik Meunier maar zeker Castagne wel zie doen. Witsel ruimt alles op en stofzuigt. Tielemans kan bal richting KDB of Eden of Lukaku spelen etc 

Meunier was de RM tegen de Denen ;) 

Geplaatst
Zojuist zei FlyD:

Meunier was de RM tegen de Denen ;) 

Ja oké. Maar denk /hoop als LB bij mij wel wat mee verdedigd ook ;)

Trossard heeft mij betreft niks zoeken in basis iig. 

Geplaatst

Meunier heeft nog nooit linksback gespeeld volgens mij. Is een pure rechtsback. Beetje vreemd om die dan links te zetten. En dan denayer rechtsback 

Opstelling Portugal is ook erg vreemd en totaal niet in balans als je het mij vraagt. 

Geplaatst
16 minuten geleden zei rich ruzzian:

Meunier heeft nog nooit linksback gespeeld volgens mij. Is een pure rechtsback. Beetje vreemd om die dan links te zetten. En dan denayer rechtsback 

Opstelling Portugal is ook erg vreemd en totaal niet in balans als je het mij vraagt. 

Wat vind je niet in balans aan mijjn Portugal opstelling? En wat zou jouw opstellingen zijn dan? ;) Jammer dan Cancelo is ook pure rechtsback en speelt al seizoen lang op links bij City 

Geplaatst

België speelt al ongeveer 5 jaar met 3 achterin, dat gaat nu plots niet meer aangepast worden.. Evenmin als Nederland met een 4-3-3 zal starten op dit tornooi ;c

De opstelling lijkt me dan ook wel vrij voorspelbaar bij België
Enige waar je nog kan twijfelen is aan de middelste CV: Boyata of Vermaelen. Maar als Vermaelen helemaal fit is (en daar heeft het alle schijn naar) dan zal Vermaelen gewoon spelen denk ik.

En uiteraard ook of E. Hazard zal starten of niet. Gezien zijn recente blessures en matige prestaties als hij mocht spelen; zou mijn voorkeur gaan naar Carrasco. Die is in de vorm van zijn leven en de wisselwerking met Thorgan was in de oefeninterlands ook gewoon prima.

En de opstelling van Portugal boeit me eigenlijk niet meteen. Ze hebben overschot aan talent, dus er zal sowieso kwaliteit op het veld staan wie er ook speelt. Ze hebben mij in ieder geval nog maar weinig kunnen overtuigen, niet dat dat er toe doet, want goed spelen is geen garantie op winst, evenmin is slecht spelen een garantie op verlies..

De vorm van de dag kan/zal bepalend zijn wie er wint; maar desalniettemin heb ik er vertrouwen in dat België gewoon naar de kwartfinale gaat.

Ohja en @Kyrill we gaan Meunier en Cancelo toch niet gaan vergelijken zeker? Totaal andere types van wingback.. 

bewerkt door DGremlin

Geplaatst

Portugal:

Rui Patricio
            Semedo - Pepe - Dias
             Sanches - Moutinho
B. Silva                                            Guerreiro

Bruno Fernandes
        A. Silva                           Ronaldo

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.