Jump to content

Red Bull Groningen

MNie
 Share

Recommended Posts

Veel gekker moest het niet meer worden maar toch slaag je er in om opnieuw slechts twee tegendoelpunten te slikken. Te gekke statistieken, en dan ziet die jeugdlichting er ook nog eens om te smullen uit. Ook volgend jaar zal dus wel garant staan voor spektakel.

Banner.png.eb58b558fefc2530665b8ff1e372a4f0.png

Seizoen 2021 - 2022

Het nieuwe seizoen staat op het punt om te beginnen. Dit jaar komt Red Bull Groningen uit in de Tweede Klasse Zondag C. Wij spreken met manager Martijn Niew over de ambities van het aankomende seizoen. Daarnaast komen de transfers aan bod en zal er een blik geworpen worden op de voorbereiding.

Interview.png.92e502e5cb3f7e8728f77920b0c3c9e6.png

Martijn, gefeliciteerd met het kampioenschap nog van afgelopen seizoen. Het moet je een goed gevoel geven om zo te starten bij de club?

Dank je wel. Uiteraard is het fijn om met een kampioenschap te starten bij de club, al helemaal omdat de club net opgericht is. De manier waarop we kampioen zijn geworden is ongelooflijk natuurlijk, met maar 4 tegendoelpunten in een heel seizoen. Aan de andere kant hebben wij ook ongekend geïnvesteerd voor een club op dit niveau. We waren het dus verplicht om op deze manier kampioen te worden.

753720852_2.1MartijnNiew.png.a9cea7bc532da0fa530dd0248da8e855.png

Martijn Niew - Manager  Red Bull Groningen

Verwacht je dit seizoen meer tegenstand in de competitie of verwacht je weer met overmacht kampioen te worden?

Met de huidige selectie en de transfermarkt die open is, is de doelstelling hetzelfde als afgelopen seizoen. Het is een niveau hoger, maar wij hebben zo'n sterke selectie dat ik ook dit seizoen weer dominant wil zijn. Dit jaar zal ik wel een aantal jeugdspelers bij het eerste elftal betrekken en er zal een wijziging zijn in de tactiek. Er zal gespeeld worden met een dynamische middenvelder. Deze wijzigingen zorgen niet voor een andere ambitie. 26 wedstrijden moeten 26 overwinningen worden.

Formatie

1150135562_1.6Formatie.png.0c673e3ce1a0162f1d8d9a3e2807f3ad.png

Met Leo Kok heb je een enorm goede spits in huis, maar liefst 53 doelpunten afgelopen seizoen. Ben je bang om hem te verliezen aan een club op een hoger niveau?

Leo heeft het naar zijn zin bij de club en heeft op zeer jonge leeftijd de kans gekregen zich in het eerste elftal te bewijzen. Met beide handen heeft hij die kans aangegrepen. Als er een club uit een hogere divisie komt weet ik niet of hij te behouden is, maar hij geloofd in ieder geval in het project van de club. Ik zie hem nog niet vertrekken op korte termijn.

Nog een laatste vraag, de voorbereiding staat voor de deur, ga je dit seizoen wel zelf de ploeg leiden tijdens de voorbereiding?

Nee, wederom mag de assistent de ploeg leiden tijdens de voorbereiding. Ik ben vooral benieuwd hoe de ploeg zich staande houdt tegen clubs als ADO Den Haag, Brøndby en Aston Villa. Ook wil ik kijken hoe de ontwikkeling van de assistent gaat en of de ploeg de nieuwe tactiek onder de knie kan krijgen. Genoeg om naar uit te kijken en daarna zo snel mogelijk de eerste wedstrijd op dit nieuwe niveau voor ons.

1346075983_Transfernieuws.png.a2f39ccbcae1978fdf5db4bf5d25c03c.png

Dat Red Bull Groningen de financiële middelen heeft om te investeren in de club is wel duidelijk geworden, maar dat houdt niet in dat er ieder jaar zulke investeringen zullen plaatsvinden. De selectie wordt sterk genoeg geacht voor het nieuwe seizoen. Een aantal jeugdspelers schuiven door naar het eerste elftal en door een viertal spelers dat gestopt is (Stefano Seedorf, Bart van Brakel, Jos Hooiveld en Frank van der Struijk) zullen er ook twee transfers plaatsvinden. Allereerst komt Jaïr Bryson over van sc Heerenveen voor een bedrag van maximaal 210K. De andere speler is Joscha Wosz, hij wordt voor een half seizoen gehuurd van RB Leipzig. Dit is de eerste speler die bij ons komt van een andere Red Bull club, waar dat in de toekomst waarschijnlijk vaker zal gebeuren.

Transfers in

969777341_1.2Transfersin.png.3cf01d116aa0ce5cc4ddb29d77bfef4a.png

Citaat

Jaïr Bryson

723522328_1.3JarBryson.thumb.png.4353db62ab6aa5dcba63be96025d1762.png

Joscha Wosz

1565878117_1.4JoschaWosz.thumb.png.124c5c6df92c4ced726ef2b0e5d2095e.png

Selectie seizoen 2021 - 2022

1503292319_1.5Selectie.png.117db8079993f6d5ed102d49d162777f.png

1253228891_Uitslagenenstand.png.e50ee8dba4814d81c69679da5a6e2e9c.png

Voorbereiding

487088473_1.7Uitslagen.thumb.png.758e790a1ff4fa60deaf17f6da098ad9.png

----------------------------------

Antwoorden op reacties

@RubenS2 Vier doelpunten over een heel seizoen is een schande he, ik snap wel als er protesten zijn. De jeugdlichting is zeker leuk, daar krijgen er wel een paar een kans van.

@Prolics De weerstand zal hopelijk niet te lang op zich laten wachten, want op deze manier gaat het wel erg makkelijk. Toch denk ik dat het nog wel even duurt voor er tegenstand komt.

@DGremlin Ik heb weleens slechtere seizoenen gekend, echt met enorme overmacht kampioen geworden.

@boydjoman Daar ben ik ook enorm benieuwd naar, want het is wel heel erg makkelijk zo. De jeugdspelers gaan bij het eerste elftal betrokken worden. Op dit niveau is het makkelijk om ze de kans te geven en zich te laten ontwikkelen.

@19CH98 De basis ligt er zeker om er ook volgend seizoen een succes van te maken. Het was een overduidelijk seizoen van overmacht, maar met de investeringen die gedaan zijn moet dat ook wel.

@RicoV1989 Ja, is op zich wel redelijk toch? Nog niet eerder zo'n doelsaldo gehad in FM.

@Nummerke10 Nee, dat is geen mogelijkheid, dus het zal wel weer een eenzijdig seizoen worden vrees ik. Dat is de reden waarom mijn updates ook per half seizoen gaan nu.

@delichris Het was een mooi debuutseizoen voor de club, welke wij een goed gevolg moeten geven. De jeugd heeft de toekomst en er zitten er een paar bij die minuten gaan maken hoor.

@FMNOOB Op naar de Eredivisie!

@Marius Niet normaal hoor die statistieken van afgelopen seizoen. Wordt lastig om te evenaren nog, maar wie weet. De jeugd gaat ingepast worden in de selectie van het eerste elftal en hopelijk maken zij de verwachtingen waar.

@FlyD @Geppiej @Srangaman @Glenn08 @SNDR @komodo25 @Arezo @OptimistPrima @Whitewolf345 @Copywriter @ElMarcos

Die speler van RBL ziet er al een kanjer uit voor dit niveau. De resultaten tijdens de oefenwedstrijden waren ook best weer imposant: even FC Eindhoven van het kastje naar de muur spelen en dan de schade enorm beperken tegen clubs van een heel ander niveau.

Gepost (edited)

Banner.png.a8622ba61bb0fa9f61cec1248a90cb19.png

Seizoen 2021 - 2022

De voorbereiding is achter de rug en ook de transfermarkt is weer gesloten. Red Bull Groningen heeft wederom de ambitie uitgesproken om ongeslagen kampioen te worden. Wij nemen de eerste seizoenshelft onder de loep om te kijken of deze ambitie weer werkelijkheid kan worden.

777118903_Uitslagenenstand.png.e20bc5599a3704178e7af4dd76fa3da6.png

Vorig seizoen werden er in de eerste competitiehelft 14 wedstrijden gespeeld en dit leverde 14 overwinningen op. Zal de club van Red Bull dat dit jaar kunnen evenaren en zo de reeks overwinningen verlengen. Een ding is duidelijk, Red Bull Groningen gaat laten zien wat de doelstelling is.

Wedstrijden augustus

329208059_1.1Wedstrijdenaugustus.thumb.png.09e85e2a5d81d633d3db66dee0f5f033.png

Wedstrijden september

1331694164_1.2Wedstrijdenseptember.thumb.png.dba2d20c73b6bc45723c1f5e8d110674.png

Wedstrijden oktober

490491495_1.3Wedstrijdenoktober.thumb.png.d2403893d037117a183e5024f92cb029.png

Wedstrijden november673696957_1.4wedstrijdennovember.thumb.png.05296aeace6eb67fc51c272a571e95b9.png

Wedstrijden december

1382458394_1.5Wedstrijdendecember.thumb.png.451a756fc805e7b27e00565e8ec4fe73.png

Stand Tweede Klasse Zondag C

1288962116_1.6Stand.png.91c2bb3dcfe57aa22c676df332536a4e.png

Interview.png.fbab56303aba7dca2088227e9aa21d50.png

Goedemiddag Leo, je hebt op zeer jonge leeftijd de kans gekregen in het eerste elftal. Wat betekent Martijn Niew voor jou?

Dat de trainer mij op 15 jarige leeftijd mijn debuut heeft laten maken in het eerste elftal is natuurlijk fantastisch. Hij heeft mij enorm helpen ontwikkelen en dat hoop ik hem terug te betalen op het veld.

Je hoopt dat terug te betalen op het veld? Met een spits dit 2 op 1 loopt doe je dat al natuurlijk.

Dat is waar, maar met deze spelersgroep om mij heen ben ik dat ook wel verplicht natuurlijk. We overlopen de meeste tegenstanders en ik sta in de punt van de aanval. Het is wel enorm lekker om spits te zijn in deze selectie. Toch moet ik mij blijven ontwikkelen, want hoe hoger het niveau waarop wij spelen, hoe meer tegenstand wij krijgen. Ik kijk er in ieder geval naar uit om mijzelf te testen tegen betere tegenstanders.

Als laatste de vraag of je aan de club verbonden blijft als er interesse komt vanuit clubs die in het betaalde voetbal spelen. Een spits dit 2 op 1 loopt zien we natuurlijk maar zelden.

Er is al concrete belangstelling geweest vanuit het betaalde voetbal, met name vanuit de Keuken Kampioen Divisie. Omdat ik denk dat minder aan spelen toe te komen en ik geloof in het project van de club heb ik dat resoluut geweigerd. De manager wou mij de kans geven, maar ook door de blijven willen ik Martijn bedanken voor wat hij doet voor mij. Zeker dit seizoen zal ik nog blijven, daarna zien wij het wel, want in het voetbal weet je het natuurlijk nooit.

903078628_Overignieuws.png.ee8a8c907afe7151733e970454dc0bb2.png

Dat Red Bull niet bang is om te investeren was al duidelijk en dit wordt nogmaals kracht bijgezet. De club verbeterd de jeugdscouting en wil zo meer en meer de concurrentie met FC Groningen aan gaan om de lokale talenten aan zich te binden.

Jeugdscouting

1267774908_1.5Jeugdscouting.thumb.png.ea753477df17e9ca941907470270ff7f.png

Belangrijk: Exact een week geleden hebben wij helaas het nieuws te horen gekregen dat er bij mijn schoonvader een hersentumor gevonden is. Nog erger is dat het de meest agressieve vorm is en wij nog maar korte tijd van hem mogen genieten. De aankomende periode zullen wij als gezin zoveel mogelijk tijd met hem doorbrengen, wat automatisch als gevolg heeft dat deze novelle een langzamer tempo zal krijgen.

Antwoorden op reacties

@Marius Voor dit niveau is hij zeker een goede speler, daarom is het jammer dat wij hem maar een half seizoen konden lenen. De voorbereiding is goed geweest en voor mij is de overwinning op FC Eindhoven het hoogtepunt.

@19CH98 Die ambitie is in mijn ogen ook zeer reëel, maar we moeten ons niet laten verrassen. De eerste seizoenshelft laat natuurlijk wel zien dat wij ertoe in staat zijn.

@RubenS2 Ja, niet normaal hoor om tegen die club te verliezen, volgens mij zijn ze ook nog eens gedegradeerd naar de Keuken Kampioen Divisie, waar ken ik dat nou van? Die Pool staat er direct en de andere aankoop is meer gehaald voor de breedte.

@ElMarcos De versterkingen zijn prima en de voorbereiding ook. Deze lijn hebben wij ook doorgetrokken in de competitie, dus het is weer een mooi seizoen.

@RicoV1989 Dat maakt de ambities van de club wel duidelijk ja, al ben ik nog steeds verbaasd dat wij FC Eindhoven zo enorm overklast hebben. Complimenten richting de assistent ook.

@DGremlin Ja, in de voorbereiding mag dat wel toch? Vorig seizoen ook en het volgende seizoen waarschijnlijk ook wel. Het is een enorme kwaliteitsinjectie, maar helaas maar voor een half seizoen. Hopelijk kunnen wij in de toekomst meer spelers lenen. In ieder geval laat de eerste seizoenshelft zien wie de sterkste is.

@Prolics Aan de eerste seizoenshelft te zien gaat het zeker goed komen, we zijn duidelijk weer de sterkere.

@delichris Het is duidelijk dat de voorbereiding opbouwend in elkaar gezet is, warm draaien tegen de kleinere clubs en tegen de grotere clubs kijken waar wij nou echt staan. In mijn ogen weer een prima voorbereiding waarin wij de schade hebben beperkt en ook nog een mooie winst hebben behaald op FC Eindhoven. Duidelijk dat wij in vorm zijn en dat laten wij ook in de competitie zien.

@boydjoman De club laat zich direct gelden na de goede voorbereiding. De aankopen zijn ook goed en ook de eigen opgeleide spelers laten zich zien. Kortom een goede start van dit seizoen.

@FlyD @Geppiej @Srangaman @Glenn08 @SNDR @komodo25 @Arezo @OptimistPrima @Whitewolf345 @Copywriter @Nummerke10 @FMNOOB

Edited by MNie

Het na een promotie nog beter doen is niet meteen iets wat je verwacht, maar jij laat hier even zien dat het weldegelijk mogelijk is.

PS: Vreselijk nieuws. Sterkte in ieder geval. Het tempo van dit verhaal is wel het laatste waar je je zorgen over moet maken. 

Heel veel sterke met het verwerken van het slechts nieuws en alles wat er nog komen gaat. Dan is dit verhaal totaal niet meer belangrijk zoals anderen al aangeven. 

Dat gezegd hebbende, je doet het met de RB club zeer sterk en het kampioenschap is al nagenoeg zeker, pas je op dat je tijdens de kampioenschapsronde door de stad niet van de weg glijdt met al die sneeuw op de weg in februari;)