Jump to content

Red Bull Groningen

MNie
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Banner.png.24b67db4c379233a9702448fa1e87c1e.png

Breaking news

Eindelijk is de kogel door de kerk. Red Bull komt naar Nederland. Tot ieders verbazing nemen zij geen club over, maar starten zij een geheel nieuwe club op Nederlandse bodem. Als locatie is Groningen uitgekozen, wat tevens leidt tot de clubnaam, Red Bull Groningen. Onder leiding van voorzitter Dennis Koster zal de club de weg omhoog willen inzetten. De doelstelling is om de aankomende jaren door te stoten op de ladder en zo snel mogelijk in het betaalde voetbal terecht te komen.

Dennis Koster - Voorzitter RBG

83905275_1.2DennisKostervoorzitterRBG.png.8d8323867455b54e4614b479c48cfdd3.png

De club is afgelopen jaar opgericht en heeft al de nodige investeringen gedaan. De bijnaam van de club is "De Rode Stieren".

Club details

931434884_1.4Clubdetails.png.84f192cb7a2a8947c6371f78c5bb147e.png

De Red Bull Arena is tevens in 2019 de grond uitgestampt en biedt plaats aan 12.500 supporters. Voor dit niveau is dat veel te veel, maar gezien de ambitie van de club zal dit in de toekomst nodig zijn. De club heeft de beschikking over een goed trainingscomplex en een uitmuntend jeugdcomplex.

Red Bull Arena

1854618743_2.0Stadion.png.359bca1631c255d0b684db24cf4a3495.png

De nieuw opgerichte club zal uit gaan komen in de Derde Klasse Zondag B Noord. De prognose is dat de club kampioen zal worden.

1689698524_1_3RBG.png.edfa555921d17d129a0fed1f83b6f1a1.png

De club zal per direct deelnemen aan het netwerk van clubs van Red Bull, waar onder andere RB Leipzig, Red Bull Salzburg en New York Red Bulls onder vallen.

Samenwerkingen

856321002_1.5Samenwerkingen.png.52741bfaf8431f3be7eaa32f43181222.png

De bekende tenues en clubkleuren van Red Bull zullen ook in Groningen gebruikt worden. De club heeft drie teneus gepresenteerd die volledig aan de verwachtingen voldoen.

Thuis tenue

714939220_1.8Thuisshirt.png.2cf5bd0dde2b82a9e66dd543b24e983e.png

Uit tenue

603479296_1.7Uitshirt.png.b06f0b59a7f0a09792dd539a5772f4aa.png

Derde tenue

1831239932_1.9derdeteneu.png.35f564338761528a6b64d30d6eb8014e.png

Binnenkort zal bekend worden gemaakt wie de manager van de club wordt en hoe er verdere invulling wordt gegeven aan de technische staf. Ook zal de spelersgroep nog volledig samengesteld dienen te worden. Voor de nog aan te stellen manager zal er nog meer dan genoeg werk liggen om te doen, voordat er begonnen wordt aan het seizoen.

Wil jij een tag? Laat het weten!

Edited by MNie

Leuke challenge! Ze is natuurlijk al wel eens onder één of andere vorm voorbij gekomen maar de insteek hier lijkt me zeker leuk. Benieuwd hoe snel de eerste successen zullen kunnen gevierd worden in ieder geval. Succes!

Heel veel succes, leuk dat je weer een novelle start. Heeft al die druk toch geholpen;). Jouw managerskwaliteiten kennende verwacht ik weinig problemen de eerste paar jaar. Op naar de top

Gepost (edited)

Banner.png.4cb7eff4d3602abb59625973886a00f8.png

Red Bull Groningen heeft vandaag de aanstelling van Martijn Niew wereldkundig gemaakt. De 31 jarige nieuwe manager heeft nog geen ervaring in het trainersvak, maar wordt desondanks gezien als de perfecte man voor deze klus door voorzitter Dennis Koster.

Aanstelling Martijn Niew

1354630172_1.1AanstellingNiew.thumb.png.53270c971d4efbc8030f95d022ec62b6.png

De nieuwe manager mag de staf naar eigen wens invullen. Hij heeft ervoor gekozen om twee assistent managers om zich heen te hebben. Verder is de technische staf versterkt met een hoofd jeugdopleiding, twee trainers, een hoofd prestatie analist en een prestatie analist. Dit laat de ambities van de club zien om binnen afzienbare tijd te voetbalpiramide te bestormen.

Trainersstaf eerste elftal

2100007408_1.2Trainersstaf1eelftal.png.13766a678a4da6eddddd09632cde6730.png

In het wervingsteam is een directeur voetbalzaken aangenomen die o.a. over de contracten van de spelers zal gaan. De directeur voetbalzaken zal samen met de hoofd scouting en manager het transferbeleid uitvoeren. Daarnaast zijn er nog twee scouts aangesteld en een werving analist.

Wervingsteam

1770835855_1.4Wervingsteam1eelftal.png.e66c42f3358bd50a1a5922ed9b874ea7.png

Door voorzitter Dennis Koster is medisch hoofd Wilco van der Weij aangesteld al voordat de nieuwe manager in dienst kwam. Samen hebben zij een hoofd fysiotherapie, hoofd sportenwetenschap, een fysiotherapeut en een sportwetenschapper aangesteld.

Medische staf

1498796647_1.3Medischestaf1eelftal.png.e0a1852e2b7fb58e4c6f2ffcd86010d3.png

Nadat de staf rond was kon er gekeken worden naar de selectie die bij deze nieuwe club moet komen te staan. Vanwege de nog lage reputatie komen er geen grote namen, maar vanwege de bekendheid van Red Bull zijn er veel spelers bereid te komen die eigenlijk te goed zijn voor dit niveau. Dit gaat de club enorm helpen om in sneltreinvaart de ladder op te klimmen. Daarnaast heeft de club meer dan genoeg geld om te besteden, waar menig Keuken Kampioen Divisie ploeg jaloers op zal zijn. Er komen dus ook spelers voor transfersommen naar Groningen.

Inkomende transfers

138211585_2.1Transfersin.png.03ac0d84f4ca34e7e0c181ae98968002.png1691700984_2.2Transfersin.png.8fb2378818b543dc9626867846bd6fc5.png

Directeur voetbalzaken Jan Pruijn, hoofd scouting Rik Lahbouje en manager Martijn Niew hebben de selectie gezamenlijk samengesteld. Alle posities zijn dubbel bezet en passen volledig bij de tactiek die de nieuwe manager voor ogen heeft.

Selectie seizoen 2020 - 2021

1739239183_2.3Selectie.thumb.png.8625f999bd04628dc682f49f0a62ec6b.png

Samen met assistenten Tim Janssen (oud speler van o.a. RKC, N.E.C. en FC Midtjylland) en Olivier Pieters is de voorbereiding op het nieuwe seizoen in elkaar gezet. De volledige voorbereiding zal door Tim Janssen worden afgewerkt, zodat manager Martijn Niew  zich nog bezig kan houden met de randzaken en de spelers en assistent goed kan beoordelen.

Wedstrijden voorbereiding

768038817_3.0Wedstrijdenvoorbereiding.thumb.png.846da3d72a929985011122f0f414ce87.png

Antwoorden op reacties

@Marius De eerste successen verwacht ik dit seizoen. Met de samengestelde selectie zijn wij verplicht om fluitend kampioen te worden. In mijn ogen is het niet onmogelijk om zonder verliespunten kampioen te worden. Ik vind dit concept altijd interessant en dat is de reden waarom ik aan deze opdracht ben begonnen. Geen idee of het al eerder door iemand gedaan is.

@boydjoman Dank je wel. Dit concept spreekt mij op een of andere manier altijd aan. Deze keer dacht ik laat ik er eens een novelle over maken.

@OptimistPrima Dank je wel. Ben zelf ook benieuwd hoe het gaat, heb het nog nooit vanaf dit niveau gedaan, verwacht de eerste jaren direct te promoveren en hoe dichter wij naar het betaalde voetbal gaan dat het lastiger wordt. We hebben wel genoeg te besteden, dus de lagere divisies wordt makkelijk.

@19CH98 Dank je wel, leuk dat je hem weer gaat volgen. De druk heeft wel gewerkt hoor! Ik merkte dat het schrijven naast het spelen van de game meer voldoening geeft, dus ik dacht we starten er weer een. Ik verwacht ook de eerste jaren simpele kampioenschappen, maar we gaan zien hoe dat in de praktijk werkt.

@delichris Dank je wel. We gaan er weer een mooi project van maken.

@DGremlin Dank je wel. Wij spelen nu nog te laag om gebruik te maken van hun spelers, maar in de toekomst hoop ik er voldoende gebruik van te maken en als wij groot genoeg zijn, andersom! Dan hoop ik spelers daar te kunnen stallen.

@Copywriter Dat zou leuk zijn, ze hebben daar meestal wel leuke spelers rondlopen. Alleen op dit niveau hoeven wij daar nog niet aan te denken.

@RubenS2 Dat is ook de verwachting, de eerste jaren zullen wij gemakkelijk kampioen worden en bouwen aan een sterker elftal.

@ElMarcos @FlyD @Geppiej @Kyrill @RicoV1989 @FMNOOB @Nummerke10 @komodo25 @Srangaman @Glenn08 @SNDR

Edited by MNie

Leuk om enkele "bekende" namen de overstap te zien maken. Denk dat je snel door het amateurvoetbal heen geraakt en kan niet wachten totdat je met de FC gaat strijden om de eer van de stad

Even 1,3 miljoen euro aan transfers uitgeven voor een ploeg op dit niveau :D Alleen al op basis daarvan is de ambitie om zonder verliespunten de titel te pakken begrijpbaar.

@MNieIk heb nog een leuke tip voor je huidige selectie 

Spoiler

Cedric Badjeck

Doet het in LLM teams geweldig. In mijn FM21 game in de competitie van San Marino topscorer en in vorige edities kon hij nog gemakkelijk mee op het niveau 3e en 2e Bundesliga. 

Gepost (edited)

Banner.png.f2c1c9a86d288eafa37c8ce6b55d6b5b.png

Met de aanstelling van Martijn Niew, het samenstellen van de staf en selectie is het tijd om de tactiek van de nieuwe trainer onder de loep te nemen. Om te beginnen kijken wij naar de formatie waarin de nieuwe trainer wilt spelen. De achterhoede bestaat uit vier spelers, het middenveld uit twee spelers en de voorhoede uit vier spelers. Op papier wordt deze formatie omschreven als aanvallend 4-2-3-1 breed. De nieuwe manager speelt graag aanvallend voetbal en wilt met deze tactiek het publiek vermaken.

Formatie

1735838568_1.1Formatie.png.a4b36653f634ed4711d419c892f76879.png

In de ogen van de trainer moet er dus aanvallend gespeeld worden, de bal moet in de ploeg blijven en de tegenstander moet voornamelijk achter de bal aan rennen. In balbezit betekend dit dat er voetballend uitverdedigd worden. De links- en de rechtsback moeten vaak mee naar voren en over de links- en rechtsbuiten heen gaan. Voorin zal er geduld moeten worden opgebracht om kansen te benutten. Zeker in de eerste seizoenen verwacht ik de bovenliggende partij te zijn en voetballend fors beter te zijn. Kansen zullen dus komen en aan onze spits de taak om deze af te maken. Mochten wij tegen een achterstand aan kijken dan kan altijd het tempo omhoog. Om verandering te veroorzaken krijgen de spelers bij een achterstand ook meer creatieve vrijheid.

In balbezit

1624970573_1.2Inbalbezet.png.83b75829667aae11f0bff00684ce9c1c.png

In de omschakeling verwacht ik dat de spelers direct druk zetten op de tegenstander, waardoor wij hopelijk snel balverlies bij de tegenstander forceren. Wanneer onze keeper de bal heeft mag hij deze inleveren bij een van de twee centrale verdedigers die vervolgens het spel van achteruit mogen opbouwen. De keeper mag de bal dus kort afspelen, zeker omdat in mijn ogen de lange bal zelden werkt. Dit leidt vaak tot onnodig balverlies, wat ik op deze manier wil voorkomen. Bij achterstand zal er gekozen worden voor een snelle spelvoortzetting om de vaart erin te houden.

In omschakeling

1917918514_1.3Inomschakeling.png.6c8f0430896046949482af0540384724.png

Zonder balbezit zal er met een hoge defensieve lijn worden gespeeld. Voorin zal een hoge interventielijn zijn om zo de tegenstander onder druk te zetten en er zo voor te zorgen dat zij onnodige fouten gaan maken. Dit begint direct als de doelman van de tegenstander de bal heeft. Mocht de wedstrijd er om vragen dan zal ik mijn spelers vragen om feller de duels in te gaan. De spelers moeten natuurlijk altijd tonen dat zij de strijd aan willen gaan en ook geen genoegen nemen met minder dan een overwinning.

Zonder balbezit

139798495_1.4Zonderbalbezit.png.3adaea9b25f19be926fd6ec0fa0cf543.png

Tijdens de voorbereiding zal deze tactiek door assistent manager Tim Janssen in de praktijk worden toegepast. Manager Martijn Niew zal dan de tijd nemen om zijn spelers en de assistent managers te beoordelen. Aan het eind van de voorbereiding kunnen wij stellen dat de tactiek prima werkt, ook tegen betere tegenstanders als FC Volendam, Telstar en Feyenoord.

Voorbereiding

1659723040_1.5Voorbereiding.thumb.png.cbf20d0f90103e8ba70630815b899c0d.png

Antwoorden op reacties

@RubenS2 Er is inderdaad aan geld geen gebrek bij de club. De ambitie om snel naar de top te stormen betekent dat er geïnvesteerd moet worden. Zie hieronder de screen van de hoofd jeugdopleiding, de enige met wat ervaring die wou komen:

Citaat

Rene Koster - Hoofd jeugdopleiding

1625801014_1.6ReneKoster-hoofdjeugdopleiding.thumb.png.eaff721a55e06ce88ba566d487730d0d.png

@DGremlin Zeker voor dit niveau hebben wij fors geïnvesteerd, maar er is genoeg saldo voor.

@Kyrill Wij starten in de derde klasse zondag B noord.

@19CH98 Ik verwacht dat de eerste seizoenen redelijk makkelijk zullen gaan. Met deze "bekende" spelers moeten wij binnen een paar jaar al flink de weg omhoog hebben ingezet.

@Marius Die doelstelling moet in mijn ogen ook echt haalbaar zijn. Met deze investeringen zijn wij dat ook verplicht naar iedereen binnen Red Bull.

@RicoV1989 Dat is zacht uitgedrukt, voor dit niveau zijn het allemaal toppers. Dat zal gedurende het seizoen weleens tegen mij kunnen werken, want iedereen wilt in de basis starten.

@boydjoman Ik denk dat er wel een paar Eredivisie ploegen zijn die dit ook zouden willen doen. De verwachtingen zijn terecht en aan ons de taak om die waar te maken.

@Copywriter Bij mijn game heeft hij getekend bij DUNO en daar heeft hij in de loop van het seizoen een ruime 7 als cijfer. Scorend is hij met 3 uit 14 niet erg hoog. Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik heb vertrouwen in mijn voorhoede.

@komodo25 De plaatselijke FC zal er niet blij mee zijn en ik hoop zo snel mogelijk te kunnen laten zien wie de bovenliggende partij gaat worden.

@delichris Er is financieel veel mogelijk en het project is ambitieus. De spelers willen daar graag een onderdeel van zijn en ik ben blij dat wij ons zo hebben kunnen versterken.

@Nummerke10 Hopelijk krijgen wij vleugels in de competitie, wat wij met deze selectie verplicht zijn natuurlijk. Groningen zal qua voetbal hopelijk nooit meer hetzelfde zijn.

@Arezo Er zal nog maar moeten blijken wie er gaan spelen. Na de voorbereiding is de kans groot dat het centrale duo San Vicente en Anyasi zal worden. Van der Struijk zal op de rechtsback positie starten. Het is een combinatie van een eigen database en een gedownloade database (voor de lagere competities). De logo's en de kits heb ik van dit forum. Dank je wel, het zal een mooi project worden.

@ElMarcos @FlyD @Geppiej @FMNOOB @Srangaman @Glenn08 @SNDR @OptimistPrima

Edited by MNie