Satyr Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Ik volg via een goede vriend van me het cricket met meer dan gemiddelde belangstelling. Hij schreef net dit: Citaat Cricket wordt wel eens als langzame en ingewikkelde sport benoemd en soms is dat ook gewoon waar, zeker als het om de opzet van de internationale toernooien gaat. Eind 2017 (!) won Nederland de World Cricket League. Dat zit behoorlijk ingewikkeld in elkaar, zeker omdat er de laatste jaren wat veranderingen hebben plaatsgevonden. Om het simpel te zeggen; buiten de toplanden (de Test-nations) speelden alle landen in een eigen divisie, daaruit kon je promoveren en degraderen. Die rankingtoernooien waren dan weer de basis voor de WK kwalificaties. De toplanden speelden hun eigen tours maar hebben nu ook hun eigen cyclus die tevens als eerste kwalificatie voor het WK geldt. Dit heet de ICC Cirkcet World Cup Super League. Daarin spelen dus de 12 Testnations plus de winnaar van de meest recente World Cricket League. Een serieus toernooi dus dat in 3 jaar gespeeld zou worden. Iedereen speelt tegen 8 van de 12 andere landen en een serie bestaat uit 3 eendaagse duels. Vanwege corona is er al wat uitgesteld maar komende week begint het voor Nederland echt. Ierland is te gast komende wonesdag, vrijdag en zondag. De duels worden gespeeld in Utrecht en heel uniek; alle drie de duels worden volledig live uitgezonden op Ziggo Sport! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rich ruzzian Gepost May 31, 2021 Share Gepost May 31, 2021 Nederla nd heeft toch ook paar jaar terug meegedaan aan het wk? Of was dat het Twenty20? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenstra Gepost June 3, 2021 Share Gepost June 3, 2021 Ah leuk. Ik volg cricket ook met bovengemiddelde interesse (Engelse schoonfamilie) en vind het wel leuk. Had deze Nederlandse prestaties wel beetje gemist, maar ga dit zeker volgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satyr Gepost June 4, 2021 Author Share Gepost June 4, 2021 Vandaag kansloos verloren, maandag de 3e en laatste wedstrijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19CH98 Gepost June 4, 2021 Share Gepost June 4, 2021 10 minuten geleden zei Satyr: Vandaag kansloos verloren, maandag de 3e en laatste wedstrijd. Loopt Ziggo kanaal 14 achter? Daar zijn ze nog bezig namelijk. Teamgenootje van mij heeft jarenlang in de zomerstop cricket gespeeld dus vind het wel leuk om te zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satyr Gepost June 4, 2021 Author Share Gepost June 4, 2021 7 minuten geleden zei 19CH98: Loopt Ziggo kanaal 14 achter? Daar zijn ze nog bezig namelijk. Teamgenootje van mij heeft jarenlang in de zomerstop cricket gespeeld dus vind het wel leuk om te zien Ja, is niet meer live, de F1 ging voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19CH98 Gepost June 4, 2021 Share Gepost June 4, 2021 1 minuut geleden zei Satyr: Ja, is niet meer live, de F1 ging voor. Jammer dat ze dan doen alsof het live is. Maar heb een prima middagje gehad op deze manier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenstra Gepost June 8, 2021 Share Gepost June 8, 2021 Mooi dat ze vandaag weer wonnen. Volgende serie is in September in Zuid-Afrika en daarna komen de Engelsen naar Nederland. Ik begrijp dat die wedstrijden volgend jaar in Amstelveen zijn, woon daar heel dichtbij dus dat is nog wel iets om in de gaten te houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satyr Gepost July 6, 2023 Author Share Gepost July 6, 2023 Nederland stunt door zich voor het WK in India te plaatsen! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts