Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Cricket

Satyr

Recommended Posts

Ik volg via een goede vriend van me het cricket met meer dan gemiddelde belangstelling. Hij schreef net dit:

Citaat

Cricket wordt wel eens als langzame en ingewikkelde sport benoemd en soms is dat ook gewoon waar, zeker als het om de opzet van de internationale toernooien gaat.

Eind 2017 (!) won Nederland de World Cricket League. Dat zit behoorlijk ingewikkeld in elkaar, zeker omdat er de laatste jaren wat veranderingen hebben plaatsgevonden. Om het simpel te zeggen; buiten de toplanden (de Test-nations) speelden alle landen in een eigen divisie, daaruit kon je promoveren en degraderen. Die rankingtoernooien waren dan weer de basis voor de WK kwalificaties.

De toplanden speelden hun eigen tours maar hebben nu ook hun eigen cyclus die tevens als eerste kwalificatie voor het WK geldt. Dit heet de ICC Cirkcet World Cup Super League. Daarin spelen dus de 12 Testnations plus de winnaar van de meest recente World Cricket League.

Een serieus toernooi dus dat in 3 jaar gespeeld zou worden. Iedereen speelt tegen 8 van de 12 andere landen en een serie bestaat uit 3 eendaagse duels. Vanwege corona is er al wat uitgesteld maar komende week begint het voor Nederland echt. Ierland is te gast komende wonesdag, vrijdag en zondag. De duels worden gespeeld in Utrecht en heel uniek; alle drie de duels worden volledig live uitgezonden op Ziggo Sport!

10 minuten geleden zei Satyr:

Vandaag kansloos verloren, maandag de 3e en laatste wedstrijd.

Loopt Ziggo kanaal 14 achter? Daar zijn ze nog bezig namelijk. Teamgenootje van mij heeft jarenlang in de zomerstop cricket gespeeld dus vind het wel leuk om te zien

7 minuten geleden zei 19CH98:

Loopt Ziggo kanaal 14 achter? Daar zijn ze nog bezig namelijk. Teamgenootje van mij heeft jarenlang in de zomerstop cricket gespeeld dus vind het wel leuk om te zien

Ja, is niet meer live, de F1 ging voor.

Mooi dat ze vandaag weer wonnen. Volgende serie is in September in Zuid-Afrika en daarna komen de Engelsen naar Nederland. Ik begrijp dat die wedstrijden volgend jaar in Amstelveen zijn, woon daar heel dichtbij dus dat is nog wel iets om in de gaten te houden.