Jump to content

[FM21 Estafette] Litex Lovech

Daniell
 Share

Recommended Posts

Litexbanner.png

Algemeen nieuws

Ik ben door privéredenen wat later begonnen dan ik gehoopt had, maar toen ik de game overnam, begon het bestuur in ieder geval met (een soort van) goed nieuws. Ze wisten mij te melden dat ze extra geld hadden vrijgemaakt. We kregen 170k gestort en daarmee staan we weer in de zwarte cijfers.

7dc3491623d275eab202c99d50781e98.png

971f54beabd5a2f70a8689c008f56696.png

Daarnaast wilde de Servische club Napredak een vriendschappelijke wedstrijd tegen ons spelen in januari. Dit was een wedstrijd die ik maar al te graag aannam, aangezien de winterstop duurde van 3 december tot 13 februari! Daarnaast was het een mooie kans voor mij om mezelf wat bekender te maken met de selectie en tactiek die @Daniell heeft gebruikt en waar ik gezien het succes zo min mogelijk aan wil sleutelen. We speelden een uitstekende wedstrijd tegen de nummer 12 van de Servische Super League. Ook nadat we in de tweede helft veel wisselspelers inbrachten, bleven we beter spelen. Spits Dobromir Bonev leverde naast zijn hattrick ook de assist bij de andere 2 treffers en ging met een beoordeling van een 10.0 het veld af. Doelman Shalamanov-Trenkov liet de zwakste indruk na: op de penalty was hij kansloos, maar de overige tegentreffers waren houdbaar. De 5 treffers die wij maakten waren echter stuk voor stuk weergaloos, dus ik kijk met tevredenheid terug op mijn eerste wedstrijd bij Litex. Nu nog voor het echie!

c3ca18beb8d94fe68b82b9d0640a9014.png

Transfers

Daniel heeft als tip mee gegeven om wat medisch personeel aan te nemen. Helaas is de staf die we op dit niveau kunnen aantrekken van een bedenkelijk niveau en was het "beste" dat ik kon krijgen iemand met 5 bij Fysiotherapie. Er waren een stuk of 6 beschikbaar met die 5 bij fysiotherapie, dus puberaal/opgewonden mannetje als ik ben heb ik gekozen voor de enige vrouw op die lijst. Ze luistert naar de naam Anna Aleksandrova.

Spoiler

74e5050c887d73989575835e32be400c.png

Vervolgens heb ik besloten om een scout aan te nemen. Er was geen enkele scout aanwezig en daar wilde ik heel graag verandering in aanbrengen. De 141-voudig Mexicaans international Gerardo Torrado is de gelukkige. Hij mag zichzelf Hoofd scouting van Litex gaan noemen. De beste man heeft vooral kennis van Zuid-Amerika en Noord-Amerika, maar qua attributen is hij uitstekend voor dit niveau en Oost-Europa leert ie er maar bij. Gezien ons gebrek aan geld heb ik hem gelijk op een passend avontuur gestuurd. Hij mag in Oost-Europa gaan scouten naar spelers met een aflopend contract.

Spoiler

a9d68cacce5cca35c24f62f3d922a07b.png

Qua spelerstransfer is er weinig te melden. In de winterstop wilde ik nog niets halen, gezien het vooralsnog prima loopt en ik derhalve niemand nodig acht. Wel heb ik geprobeerd alvast enige Bosman-transfers vast te leggen, met het oog op alle huurspelers die we momenteel hebben. Daar had ik echter geen geluk mee. De meeste spelers vroegen teveel salaris en de paar spelers waarmee ik wél een deal wist te maken (en waarmee ik ook erg in mijn nopjes was al zeg ik het zelf) hadden blijkbaar een eenzijdige optie voor de club in hun contact die na mijn akkoord ineens gelicht werd. Ten slotte was er ook nog iemand waar vrijwel elke Bulgaarse club achteraan zat, geen wonder dat deze - ondanks een akkoord met ons - voor een ploeg in de hoogste divisie koos. Nog geen nieuws op het inkomende front dus.

Uitgaand is er wel nieuws. Linksback Adrian Girginov had een aflopend contract. Dit seizoen kwam hij nog niet in actie in officiële wedstrijden en staat hij derde in de pikorde op linksback. Nadat hij al eerder een contractvoorstel van onze kant afwees, koos hij uiteindelijk voor een transfervrije overstap naar Montana 1921, dit seizoen een middenmoter in de hoogste Bulgaarse afdeling.

Spoiler

56cfbeb4367a97c01113778bbef5987b.png

20c2ed60b8998c79e9e6cb5fb5555acf.png

Morgen de eerste set aan competitiewedstrijden!

Litexbanner.png

Litex Lovech - Sportist Svoge

Aan het einde van de winterstop kregen we kort na elkaar 2 slechte berichten te verwerken. Allereerst doelman Iliya Shalamanov-Trenkov. Ondanks zijn foutjes in de oefenwedstrijd tegen Napredak beschouw ik hem als onbetwiste eerste keeper. Onder @Daniell in de eerste seizoenshelft was hij dat ook en presteerde hij ook goed met 5 cleansheets in 14 wedstrijden. De doelman liep echter tegen een blessure van 6 tot 8 weken op wegens beschadigde enkelbanden. Ook onze linksbuiten en topscorer Ivan Mitrev viel weg. Hij lag er voor 2 tot 3 maanden uit met een verstuikte enkel. In mijn eerste officiële duel tegen Sportist Svoge moest ik dus reservedoelman Stanislav Nistorov opstellen. Als vervanger van Mitrev op linksbuiten had ik verschillende opties. Onder Daniel heeft spits Bonev daar een aantal maal gespeeld (met Radoslav Zhivkov als spits). Ik koos er echter voor - ook naar aanleiding van zijn uitstekende optreden tegen Napredak - om de 16-jarige Daniel Brekalo voor de leeuwen te werpen. De Kroaat maakt hiermee zijn debuut als professionele voetballer. Met deze opstelling hadden we Sportist Svoge volledig onder controle. Door doelpunten van centrale verdediger Petrov en oude legende Anatoli Todorov zegevieren we met 2-1, aangezien Svoge in de allerlaatste seconde nog doel weet te treffen.

Citaat

92d6354657102390297c822218127b49.png

Sozopol - Litex Lovech

Slechts 4 dagen later treden we aan tegen Sozopol. Omdat deze wedstrijd zeer snel na de pot tegen Svoge volgt en we 3 dagen hierna wéér moeten spelen, start Brekalo dit keer vanaf de bank en koos ik voor de "Daniel-variant" met Bonev vanaf links en Radoslav Zhivkov in de spits. Ook Hristiyan Petrov (die tegen Svoge nog scoorde) start nu vanaf de bank, aangezien Martin Mitov hersteld is van een lichte blessure en wat mij betreft beter is. Ook is hij beter ingespeeld op onze andere centrale verdediger Plamen Nikolov. 

Ondanks dat Sozopol 1-na-laatste staat, bleken zij een geduchte tegenstander. Ook Sozopol heeft een Todorov onder contract staan, namelijk Tsvetomir Todorov, en deze aanvallende middenvelder bleek een ware plaag voor onze ploeg. Aan de hand van die "andere" Todorov was Sozopol in de eerste helft  de veel betere ploeg, maar de rest van die ploeg was minder goed. Onze enige kans van de eerste helft was via Bonev echter direct raak. Na rust namen wij iets van het initiatief over en kreeg rechtsbuiten Kapitanov een aantal grote kansen maar hij had zijn dag niet. Het "hoogtepunt" van Sozopol in de tweede helft was een keiharde tackle van Yanchev op Kapitanov die direct rood opleverde.

Citaat

a1c2174c017a3b656692ec4e16d92526.png

Litex Lovech - Lokomotiv Sofia

Lokomotiv Sofia staat 4e op de ranglijst en is dus een gevaarlijke ploeg. Ondanks dat mag de jonge Brekalo weer in de basis starten. Zhivkov hebben we tegen Sozopol nauwelijks gezien en Brekalo is volledig fit om te kunnen starten. Brekalo is ook degene die het eerste gevaarlijke moment op zijn naam schrijft. Uit een vrije trap van Todorov raakt hij de paal. Kort daarna maakt Lokomotiv echter 0-1. Een ongevaarlijk schot van Dolapchiev wordt niet goed verwerkt door Nistorov. De bal verdwijnt over de lijn en Dolapchiev krijgt de goal op zijn naam. Aan het einde van de wedstrijd staan we door invalbeurten van Nedelchev en Zhivkov met een 2-3-5 op het veld en dat levert ook zeker kansen op. Het is echter in blessuretijd wederom Nistorov die de fout in gaat en een houdbare bal van Stefanov doorlaat. Dat Bonev daarna nog een mooie 1-2 maakt is helaas slechts voor de statistieken.

Citaat

968ac33a3b5bd6d88907736f8d3254f4.png

Ludogorets II- Litex Lovech

We sluiten deze eerste reeks van wedstrijden af tegen het tweede elftal van topclub Ludogorets. De ploeg staat 6e in de competitie en Ludogorets was verantwoordelijk voor 1 van de 2 nederlagen die de ploeg leed onder Daniel, dus moeten we zeker oppassen voor dit team. We stellen hetzelfde team op als tegen Lokomotiv Sofia en ik motiveer de ploeg om revanche te nemen voor de nederlaag die we in de thuiswedstrijd leden. Anatoli Todorov neemt dat echter iets te letterlijk. Na een half uur wordt hij van het veld gestuurd na een keiharde tackle met 2 benen. De rest van de wedstrijd is echter behoorlijk saai. Het enige moment van opwinding is als in de laatste minuut topscorer Bonev alleen op doelman Hristov, maar de laatste heeft een uitstekende redding in huis en dus blijven we steken op 0-0. Overigens heeft ook rechtsbuiten Kapitanov een gele kaart gepakt terwijl hij op scherp stond, dus naast Todorov moeten we ook hem gaan missen in de volgende wedstrijd.

Citaat

d2f4a2020a2cef8c3dc27158e56b631a.png

Stand

We hebben onze laatste 2 wedstrijden maar liefst 5 punten laten liggen. Onder ons is er echter nog veel meer gemorst. We hebben dus zowaar onze voorsprong uitgebouwd met deze 4 wedstrijden en genieten nu van een voorsprong van 6 punten op onze naaste achtervolger. Nummer 4 Septemvri heeft echter nog een wedstrijd te goed en kan bij winst op 5 punten komen. Zij hebben echter slechts 1 punt gepakt in de laatste 3 wedstrijden en dus zijn zij niet in goede vorm.

Citaat

8b6f3793c0db75709d96dc207f4a7ea3.png

Litexbanner.png

Bekervoetbal: Arda 1924 Karzhali - Litex Lovech

Onder @Daniell hebben we bereikt dat we mochten overwinteren in de beker. De wedstrijd die we nu gingen spelen was echter wel pas de tweede ronde van de beker. Wel hebben we onder Daniel nog een voorronde moeten afwerken om überhaupt deel te mogen nemen aan de beker. Tot nu toe ging het voortvarend: een simpele 4-0 overwinning op de amateurs van Rozova Dolina Kazanlak en een even simpele 3-0 overwinning op competitiegenoot Septemvri betekende dat we nu mochten aantreden tegen Arda. Een lastige wedstrijd: Ludogorets is uiteraard ongenaakbaar, maar Arda draait keurig mee in de subtop van de hoogste Bulgaarse klasse en staan slechts enkele punten achter nummer 2 CSKA Sofia. Ook moesten we aantreden zonder de geschorsten Todorov en Kapitanov. Toch hadden wij het initiatief in de eerste helft. We kregen enkele kansen en we scoorden zelfs. Een prachtige kopbal van Zhivkov werd echter afgekeurd omdat hij nipt buitenspel stond. Na rust toonde Arda zijn klasse: Lozev en Kokonov maakten er snel 2-0 van, Zhivkov deed iets terug en gaf ons hoop, maar het was heel snel daarna wederom Kokonov die aan alle hoop een einde maakte.

Citaat

33e8450eb806cd09c5396afd5d9be8ed.png

Litex Lovech - Minyor Pernik

Vervolgens mochten we weer in de competitie aantreden, thuis tegen Minyor Pernik, Doelman Shalamanov-Trenkov was weer fit genoeg om bij de selectie te zitten, maar Nistorov staat deze wedstrijd nog steeds onder de lat. Wel keren Todorov en Kapitanov terug in de basis. De eerste helft was dramatisch van onze kant: we kwamen tot geen enkel schot en de xG bleef dan ook op 0,00 staan. Echter wist Minyor ook weinig te creëren en dus was de ruststand 0-0.

Een donderspeech en kleine tactische aanpassing zorgde er echter voor dat we de kleedkamer uit vlogen. Na nog geen 5 minuten kopte Kapitanov binnen uit een knappe voorzet van Baurenski en luttele minuten later leken we zelfs op 2-0 te komen, ware het niet dat Zhivkov buitenspel stond. We behielden de gehele tweede helft de controle en hadden via Bonev en invaller Nedelchev de score hoger kunnen opvoeren, maar Minyor verdedigde gepassioneerd en hun schoten werden geblokt. Toch wisten we de voorsprong gemakkelijk over de streep te trekken.

Citaat

2c6fba868bff347902ebb11e131daa07.png

Dobrudzha 1919 Dobrich - Litex Lovech

Na een weekje rust gingen we op pad voor de uitwedstrijd tegen Dobrudzha. Shalamanov-Trenkov was weer fit en ik besloot hem direct terug onder de lat te zetten. Ook Mitrev zit weer bij de selectie, maar start op de bank. We heersen in de eerste helft, maar er is een penalty van Kapitanov nodig om de ban te breken.

In de tweede helft bouwen we de score snel uit. Linksback Ivanov haalt de achterlijn en biedt Zhivkov een niet te missen kans: 2-0. Dit geeft ons de kans om Mitrev zijn rentree te laten beleven. Kort daarna wordt het nog bijna spannend als rechtsbuiten Pochanski van Dobrudzha richting de kruising kopt, maar een fantastische redding van Shalamanov-Trenkov voorkomt de aansluitingstreffer. Verder komen we niet meer in de problemen, al had de score via grote kansen van Kapitanov en Mitrev eigenlijk hoger moeten oplopen.

Citaat

f477da989b5b954797995333a1f3729d.png

Litex Lovech - Septemvri Simitli

We sluiten deze periode af thuis tegen Septemvri Simitli. Doelman Shalamanov-Trenkov moet deze wedstrijd echter weer missen. Zoals uit zijn naam al zeer duidelijk blijft, is hij Australisch international en moet hij met de Onder 23 van dat land op pad om de topwedstrijden tegen Chinees Taipei, Vietnam, Singapore en Oost-Timor af te werken. Derhalve staat Nistorov weer onder de lat. Mitrev is nog steeds niet fit genoeg om te starten en begint andermaal vanaf de bank.

De eerste helft was niet erg verheffend. Beide ploegen kregen weinig kansen. Simitli loste zelfs geen enkel schot op doel. Toch gingen we rusten met een voorsprong. Een rush van rechtsback Sandov werd afgesloten met een harde, lage voorzet. Dobromir Bonev liep er tegenaan en zo werd het 1-0.

Direct na rust kreeg Simitli echter wél een grote kans, maar vrij voor het doel wist Papazov niet tussen de palen te mikken. Aan de andere kant kreeg Kapitanov een grote kans, maar deze werd door doelman Ruberto goed gepakt. We bleven echter veruit de betere ploeg en uiteindelijk beloonden we onszelf. Uit een corner van Todorov kopte Zhivkov volledig vrijstaand de 2-0 binnen. Een kwartier voor tijd werd het echter alsnog spannend. Uit het niets besloot Sorakov een mooie aanval met de 2-1. Verder dan dat kwam Simitli echter niet.

Citaat

5261947e1c5b8d88c9a226f2cdf76990.png

Stand

Onder ons blijft er maar gemorst worden. Wederom hebben we onze voorsprong vergroot. Als Septemvri haar inhaalwedstrijd wint, staan we 9 punten voor met nog 7 wedstrijden te spelen. De titel lijkt dus een kwestie van tijd, zeker aangezien wij geen al te lastig programma meer hebben. We spelen nog tegen Septemvri, maar dat is de laatste wedstrijd van het seizoen als alles (hopelijk) al beslist is. Ook subtoppers Yantra Gabrovo en Pirin Blagoevgrad komen we nog tegen, maar verder zijn het tegenstanders waar wij van zouden moeten winnen.

Citaat

0c83815545054d46040c262b1b951889.png

Litexbanner.png

Jeugdinstroom

In maart kregen wij onze nieuwe jeugdspelers binnen. Er zaten een aantal goede talenten tussen:

fb3fb283bf0afd297f0cfac2848afac1.png

Ik heb de wedstrijd tussen dit team en onze onder 19 bijgewoond (de jeugdexponenten wonnen met 0-1) en een contract aangeboden aan een aantal van deze jongens. Deze zullen dus allemaal actief blijven voor Litex in de toekomst en hopelijk kunnen we ze laten uitgroeien tot goede spelers. Er zijn helaas enkele spelers met een negatief karakter, maar deze zijn voorlopig in een mentorgroep geplaatst en hopelijk werpt dat zijn vruchten af!

Spoiler

a150ea4ccc1ddfba30dba61673bb0e83.png

501edf262c433e923daf16c708e2f750.png

c8228a3303568ce63c1f6ffdcf1a5900.png

874c38c3f9a5a153576fea4cccd9c6f8.png

62c5fe3dd76d73cf38c6a5882359f91a.png

fb882ddb6a6577d9f1563aefa885b27c.png

Overig contractnieuws

Ik heb ook 1 contract verlengd. Doelman Stanislav Nistorov blijft voorlopig bij Litex voetballen. In de periode dat hij Shalamanov-Trenkov verving was hij niet altijd even zeker, maar hij had ook een aantal uitstekende redding in huis. Tel daarbij op het pas 20 jaar is en dan is het duidelijk dat ik voldoende potentie in hem zie. Ook zal Shalamanov-Trenkov vertrekken aan het eind van het seizoen, aangezien hij gehuurd is. Ik ben volop bezig met het vinden van een doelman, maar een geschikte heb ik helaas nog niet gevonden. Dat alles maakt dat ik erg content ben dat Nistorov blijft.

Citaat

c355820393fd732a292fb988426de44d.png

Citaat

73e11e9da5c8128502d9620f3e561f01.png

Strumska Slava 1927 Radomir - Litex Lovech

Naar aanloop van deze wedstrijd begonnen we met slecht nieuws. Verdedigende middenvelder Baurenski raakte geblesseerd op de training en keeper Shalamanov-Trenkov raakte in de wedstrijd van Australië onder 23 tegen Chinees Taipei onder 23 geblesseerd en kan niet starten. Daarom start Nistorov onder de lat en Emil Tsenov in de basis als verdedigende middenvelder. Ook is er goed nieuws: Mitrev is fit genoeg om te starten. Hij vervangt Zhivkov, waardoor Bonev vanaf linksbuiten terug verhuisd naar de spits.

Bonev maakt die uitverkiezing al heel snel waar. Een goede steekbal van rechtsback Sandov wordt door Bonev hard in de kruising geschoten. Binnen de 10 minuten heeft hij zelfs zijn tweede treffer te pakken, na een goede actie en dito voorzet van Kapitanov. Vlak voor rust komt Strumska uit het niets op 1-2. Uit een corner kopt Georgi Ivanov raak. Ook de bij de paal geposteerde Oleg Dimitrov kan de bal niet meer uit het doel koppen. Direct na rust is het zelfs gelijk. Een afstandsschot van Nikolov (na stom balverlies van Tsenov) vliegt binnen. Hierna krijgt Bonev nog een kans om met een volley te scoren, maar deze verdwijnt over de goal heen.

Het beste nieuws van de dag komt echter uit Sofia, waar Lokomotiv in eigen huis verliest van Sportist Svoge. We lopen dus ondanks de teleurstelling een puntje uit op onze naaste achtervolger.

Citaat

d136ff6b0279d6c049cfa8f8e104eb58.png

Litex Lovech - Pirin Blagoevgrad

Tegen Pirin Blagoevgrad zou doelman Shalamanov-Trenkov weer fit zijn. We wilden hem weer in de basis opstellen, maar op de afsluitende training kreeg hij een tikje waardoor hij de wedstrijd toch moet missen. Ook Baurenski is nog steeds niet beschikbaar en linksback Ivanov is geschorst wegens zijn gele kaart in de vorige wedstrijd. Daarom start wederom Tsenov als verdedigende middenvelder en we stellen Galin Minkov op als linksback.

We beginnen slecht: oude bekende Stanislav Manolev poeiert de bal vanaf een meter of 30 vol in de kruising en zet Pirin in de 4e minuut al op 0-1. De rest van de eerste helft is echter oersaai en er gebeurt helemaal niks.

Na rust stellen we snel orde op zaken. De tandem op rechts Sandov-Kapitanov zorgen weer voor een treffer: Sandov steek Kapitanov weg en die tekent koeltjes de 1-1 aan. Het initiatief is daarna aan ons: na een scrimmage kopt de bal terecht bij linksback Minkov. Hij heeft een perfecte voorzet in huis en invaller Zhivkov maakt er met een krachtige kopbal 2-1 van. Als een kwartier voor tijd de bal op de stip gaat en Kapitanov zijn tweede maakt, is de wedstrijd beslist.

Citaat

edc8cda67a6d0b3cc8609ec1e925673e.png

Yantra Gabrovo - Litex Lovech

We sluiten deze update af met de uitwedstrijd tegen Yantra Gabrovo. We begonnen met positief nieuws: wegens resultaten op andere velden, hebben wij in de week voorafgaand aan deze wedstrijd - zonder zelf te spelen - deelname aan de play-offs om promotie veilig gesteld. Dat betekent dat we met nog 5 wedstrijden te spelen al zeker zijn van een plek in de top 3. Sterker nog, bij een positief resultaat in deze wedstrijd kunnen we zelfs niet meer 3e worden en is promotie dus een feit.

Verder is Shalamanov-Trenkov dit keer wel heel gebleven in de aanloop naar deze wedstrijd en mag dus onder de lat starten. Tevens is Baurenski weer fit en hij start direct in de basis. Tenslotte start Zhivkov weer in de basis. Ik krijg Ivan Mitrev na zijn blessure niet helemaal goed meer aan de praat en het niveau van onder @Daniell haalt hij niet meer. Zhivkov maakt echter veel goals onder mij, dus besluit ik hem weer terug in de basis te zetten. Bonev verhuist vanzelfsprekend weer naar linksbuiten.

We begonnen sterk en kregen binnen 5 minuten 2 grote kansen om de score te openen (Kapitanov na een pass van Todorov en Nikolov na een vrije trap van Todorov). Vlak voor rust kreeg Kapitanov nog een kans, maar raakte de paal. Yantra zette hier helemaal niets tegenover. In de tweede helft scoorden we dan eindelijk: Zhivkov profiteerde van weifelend keeperswerk. Volgens de grensrechter had hij echter buitenspel gestaan. Vlak daarbij was het echter alsnog raak: Dimitrov scoorde na een assist van Ivanov. We kwamen na deze treffer absoluut niet meer in de problemen, dus het feest mag gevierd worden: we zijn gepromoveerd!

Citaat

b07b40a15c3df5c771464dc192187e9b.png

Stand

Met nog 4 wedstrijden te gaan, hebben we een voorsprong van 9 punten op de nummer 2 en 14 op de nummer 3. Zoals in het wedstrijdverslag al stond betekent dat dus dat we gepromoveerd zijn! Ook hebben we nog maar 4 punten uit 4 wedstrijden nodig om niet alleen te promoveren, maar om dat in stijl te doen met een titel.

16fe373bc6d88d6568c0b8abd9d01018.png

Stand bij de jeugd

Ik zag dat Daniel ook de stand bij de jeugd heeft meegepakt in 1 van zijn updates, dus dat gaan we hier ook even doen. We domineren daar elk denkbaar klassement, zélfs dat van het aantal blessuregevallen:D

e4f9336371b0c52cbefa5d64a8361185.png

6a43ea27918c748807b6971e067b420c.png

Ik zal vanavond nog wel even doorspelen en aangezien het snel gaat, ben ik misschien vanavond/begin van de nacht klaar met mijn beurt. Zo niet, dan zal dat sowieso morgenavond zijn. Helaas heb ik morgen een kantoordag, dus dan zit stiekem FM tussendoor er niet in ;c 

@Vis zal de game dus over gaan nemen vanaf uiterlijk morgenavond. Dus bij deze alvast een heads-up aan hem!

@RicoV1989 @Vis @Daniell @Kyrill @Regis @RubenS2 @Kowet @neva @DGremlin @Glenn08 @JordiW. @Mordurette

Gepost (edited)

Iets later dan gepland, mijn excuses daarvoor....

Litexbanner.png

Transfernieuws

We beginnen deze update met transfernieuws. De 25-jarige verdedigende middenvelder Vladimir Aytov komt ons gratis versterken. Hij vroeg weinig salaris, hij past binnen de aankoopfilosofie van de ploeg en vroeg weinig salaris. Het is een echte verdedigende middenvelder: hij scoort bijna nooit en geeft ook weinig assists (sterker nog, 0 van beide dit seizoen), maar hij wint vrijwel al zijn duels. Zijn percentage geslaagde tackles en percentage succesvolle passes liggen beiden rond de 90%. Daarbij houdt hij ervan om grote wedstrijden te spelen en heeft hij 4,5 ster potentie. Ik besloot hem dus vast te leggen, zeker ook omdat onze vaste verdedigende middenvelder Baurenski een verlenging van zijn uitleenbeurt niet zag zitten.

Citaat

e8ecaa2a7b96e7691789642175bf0606.png

Stafnieuws

Anatoli Todorov heeft bekend gemaakt te stoppen met voetbal. Ondanks dat hij nog tot 25 competitiewedstrijden kwam en daardoor zijn contract wegens een clausule verlengd werd voor een extra jaar, besluit de legendarisch CM03/04 spits en thans middenvelder zijn schoenen aan de wilgen te hangen. Ondanks dat zijn stafprofiel niet bepaald geweldig is, wilde ik dit icoon niet zomaar laten gaan en heb ik hem een rol als manager van de Onder-19 aangeboden (een rol die nu niemand heeft). Op het moment van schrijven heeft hij deze rol nog niet definitief geaccepteerd, maar het contract is aangeboden. Misschien dat @Vis dus heel anders denkt over deze beslissing en het nog terug draait, maar dat merken we in de volgende update wel gok ik zo:D

Spoiler

93b0748f1a1a5278e3d895d669affcc1.png

18732a15378918387952a7ebfde8725e.png

Litex Lovech - Lokomotiv Gorna

Dit is de potentiële kampioenswedstrijd. Bij winst zijn we al officieus kampioen, aangezien we dan sowieso ons gat van 9 punten in stand houden en er dan nog 3 wedstrijden te spelen zijn. Bij winst en puntverlies van Lokomotiv Sofia mogen wij de titel op onze palmares bijschrijven. We starten dan ook erg goed. We krijgen een aantal kansen, maar bij rust is het nog 0-0. Na rust profiteren we dan eindelijk. Dobromir Bonev kopt een voorzet van Kapitanov uitstekend binnen. Overigens staat Lokomotiv dan al met 10 man op het veld, nadat Chipev een harde overtreding beging.

In het vervolg krijgen we nog een aantal kansen. Het dichtstbij komen we via Brekalo, die naar binnen trekt en hard op de paal schiet. Verder dan 1-0 komen we niet, maar de punten zijn in ieder geval weer binnen. Tevens volgt er goed nieuws van de andere velden: Lokomotiv Sofia verliest en de titel is voor ons!

Citaat

a14206ffe224ef58f7e19fc90c548786.png

Litex Lovech - Nefochimic Burgas

Thuis tegen Burgas, dat met 2 punten voorsprong op de hekkensluiter 14e staat en dus nog lang niet veilig is voor degradatie, besluit ik al een beetje vooruit te werken naar volgend seizoen. Brekalo wordt een basisplek gegund, net als de linksback Minkov. Ook gun ik de onlangs via onze jeugdinstroom aangetrokken centrale verdediger Kolev een plekje op de bank. Het liefst had ik deze wedstrijd geen enkele huurling opgesteld, maar Shalamanov-Trenkov keept aangezien Nistorov een trainingsblessure heeft opgelopen en 4 maanden moet toekijken. Ook Baurenski staat in de basis, aangezien zijn directe vervangers óók huurlingen zijn.

Dat leidt tot een ontzettend saaie eerste helft. Toch scoren we daarin tweemaal: Kapitanov besluit een rush met een goede voorzet en Bonev schiet hard binnen. Vervolgens geeft Brekalo een voorzet die eenvoudig gevangen lijkt te worden door doelman Ganchev. Deze gaat echter hopeloos in de fout waardoor Bonev de bal in een leeg doel kan tikken. De tweede helft begon zeer saai. Burgas had tot aan de 75e minuut slechts 1 schot gelost en een xC van 0,07. Daarom besloten we wat wissels in te brengen en onder andere de pas 15-jarige Kolev te laten debuteren. Deze arrogantie (als je het zo mag noemen) draait de wedstrijd echter helemaal om: in de laatste 10 minuten scoort Burgas tweemaal en als ze in blessuretijd een penalty krijgen winnen ze zelfs: 2-3.

Citaat

ab48099fbf4d5f948a28371a7d6bfd02.png

Hebar Pazardzhik - Litex Lovech

Ik besluit niet al te zwaar te tillen aan de nederlaag tegen Burgas. Ik kies voor dezelfde basisopstelling, een ploeg die het uiteraard ook goed deed. Wel besluit ik dat het voor de 15-jarige Kolev te vroeg was om al voor de leeuwen geworpen te worden. Hij zit niet meer bij de selectie en wordt op de bank vervanger door Hristiyan Petrov. Al heel snel maakt Bonev er 0-1 van, nadat hij een bal per ongeluk voor zijn voeten kreeg. De afronding was er echter niet minder overtuigend om. We zijn beter, maar toch gaan we met een gelijkspel rusten. Dichev kopt een vrije trap binnen. De tweede helft is ontzettend saai, maar uiteindelijk is het invaller Zhivkov die op aangeven van de andere invaller Mitrev er 1-2 van maakt. Hierna probeert Hebar nog wel aan te vallen, maar we controleren de wedstrijd en trekken de voorsprong gemakkelijk over de streep.

Citaat

31f67205d21d66dce83ca2887e3bda5b.png

Septemvri - Litex Lovech

We sluiten het seizoen af bij nummer 2 Septemvri. Door hun 2-0 overwinning op Pirin Blagoevgrad in de vorige speelronde hebben ze een voorsprong genomen van 4 punten op nummer 3 Lokomotiv Sofia. Septemvri is dus ook verzekerd van promotie en daarom is dit een wedstrijd om des keizers baard zoals dat zo mooi heet. Wederom koos ik voor dezelfde opstelling, met als enige verschil dat Tsenov startte in plaats van Dimitrov. De laatste had teveel gele kaarten ontvangen en is dus geschorst.

Dat het een wedstrijd was die nergens om ging, bleek uit de eerste helft. Er waren 2 kleine kansjes voor Septemvri, maar het feit dat hun spits Hammoud die ruimschoots topscorer van de competitie is de corners nam is misschien wel de beste uitleg van hoe serieus de wedstrijd genomen werd door beide ploegen.

De tweede helft was iets onderhoudender. Kapitanov kopte voorlangs na een goede actie en dito voorzet van Brekalo en Tsenov schoot hard over. Toch bleef het algemene niveau van de wedstrijd niet al te hoog. Zo wist de normaal zo trefzekere Bonev bijkans op de doellijn tóch over te schieten. Hoogtepunt van de wedstrijd was dan ook 5 minuten voor tijd, toen Anatoli Todorov onder luid applaus van het uitvak van het veld ging en daarmee zijn laatste minuten als profvoetballer erop had zitten.

Citaat

3e4aee57193a479aac1efbb9d998e3b1.png

Eindstand en spelersoverzicht competitie

We waren al ver voor het einde van de competitie kampioen en dat blijkt ook uit onze voorsprong van uiteindelijk 9 punten. Toch moeten we vooral de tegenstanders bedanken: in de eerste 14 wedstrijden onder @Daniell leden we minder puntverlies dan in de tweede helft onder mij, maar toen was het gat nog een stuk kleiner. Onder ons is er gewoonweg erg veel gemorst.

Septemvri promoveert met ons mee, Lokomotiv Sofia mag nog een poging wagen in de play-offs. Ze komen daarin uit tegen stadsgenoot Slavia Sofia. De ploegen die degraderen vanaf het hoogste niveau - waar Ludogorets overtuigend kampioen is geworden - zijn Etar en Botev Vratsa. Daar kan zoals gezegd Lokomotiv Sofia nog bij komen.

d27bb99ac93f43bd80d403822a398ae9.png

Als we naar de spelersoverzichten kijken, zien we dat Hammoud van Septemvri met 19 treffers topscorer is geworden. Onze Dobromir Bonev volgt met 16 treffers. Ook Ilyan Kapitanov is vertegenwoordigd in een top 3, namelijk die van de assists. Met 9 stuks eindigt hij achter Stanchev dan Strumska Slava en Kabov van Septemvri derde in dat klassement.

8b07e417648e1327686b42a1fa854da7.png

Spelersoverzicht Litex Lovech

99b81b6d286328a2190676576f113f69.png

996926dad3127575d2e948f76fcccd63.png

Litex Lovech onder 19

Zoals verwacht is onze jeugdploeg met overmacht kampioen geworden. Ze hebben geen enkel punt laten liggen en hebben in 18 wedstrijden maar liefst 74 treffers weten te maken en er slechts 7 tegen gekregen. Niet verrassend domineren we dus ook alle spelerslijstjes, net als vorige keer.

0217ca13358442364994d1dddf87bddb.png

9a0e647d2b777fff203e2d7000ced931.png

En dan zal @Vis nu de game gaan overnemen! Ik heb hem geüpload direct na afloop van de laatst gespeelde wedstrijd. Dan heeft Vis optimaal de tijd om verder te scouten en een selectie te gaan bouwen die op het hoogste niveau mee kan, want daar is nog wel werk voor nodig.... Veel plezier en succes!

Download save

@RicoV1989 @Vis @Daniell @Kyrill @Regis @RubenS2 @Kowet @neva @DGremlin @Glenn08 @JordiW. @Mordurette

Edited by RicoV1989

8 uur geleden zei RicoV1989:

Hij vroeg weinig salaris, hij past binnen de aankoopfilosofie van de ploeg en vroeg weinig salaris.

Volgens mij vroeg hij weinig salaris :mrgy:

Prima prestaties, gefeliciteerd met het kampioenschap! Volgend seizoen zal een grote test worden.