Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik kan mij vergissen en misschien zie ik er totaal over heen, maar volgens mij is hier nog geen topic over het aankomende Europese kampioenschap voetbal.

Over iets minder dan een maand begint het dan toch na een jaar uitstel. Zelf kijk ik er enorm naar uit en hoop ik - uiteraard - op een glansprestatie van onze Rode Duivels.

Edited by Erwin.
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leuk short ja, maar om er nou een doos Bavaria voor in huis te halen gaat ook wat ver. 

Aanrader om in de EK-stemming te komen:   De film Sommeren '92. Deze film uit 2015 gaat over het onverwachte Deense succes op het EK van 1992 in Zweden en de weg daar naartoe. Prima acteerwe

Die Panini albums waren goud inderdaad. Met FM regelmatig zo'n oud album erbij gepakt als ik spelers zocht voor één of ander klein clubje. Leek het me tof om spelers met WK of EK ervaring te halen en

Posted Images

Frankrijk denk ik wel topfavoriet maar die zitten in een best pittige poule. Denk verder dat we Spanje, Engeland en Duitsland niet moeten uitvlakken. Van NL verwacht ik weinig, poulefase overleveren is wel een must en dan is het afwachten welke tegenstander je krijgt. België weet ik niet zo goed. Prima team maar die choken meestal ook wel op een eindtoernooi (al was het wk18 halve finale geloof ik).

Ik denk dat alles echt zo enorm afhankelijk is van de verdere loting en of je aan de goede of slechte kant zit. 

Ik denk eigenlijk gewoon weer Frankrijk of Portugal. Verder maakt de loting inderdaad veel uit. Spanje is onder Enrique ook wel een aardig collectief, idem dito voor Italië onder Mancini.

Gepost (edited)

Heb alles ingevuld en komt uit bij een finale tussen België/Portugal vs. Frankrijk. In één halve finale kan ik dus nog geen keuze maken (en in de finale ook niet).

Denemarken komt bij mij tot in de halve finales, maar verliest daar van Frankrijk. Bij de bookies zijn de Denen ook een dark horse, na de favorieten en Nederland staan ze het er best voor (dus nog boven de huidige vice-wereldkampioen Kroatië bijvoorbeeld). 

Nederland heeft trouwens 1/3e kans om in de achtste finale de nummer drie van de poule Frankrijk, Duitsland en Portugal te treffen, indien ze de poule winnen.

Edited by Sophomore

Frenkie de Jong leidt ons naar de Europese titel. 

Het zal wel gaan tussen Frankrijk, Duitsland en Spanje met België, Italië en Portugal als outsiders. Poeh, wat een gedurfde uitspraken :D

Hoorde op de radio dat Jong Oranje de selectie 21 mei bekend moet maken en ze bij het Grote Oranje ze 24 mei bij elkaar komen. Dus de jonge spelers die er dan nog bij zitten kunnen tussen wal en schip vallen zet maar. 

6 uur geleden zei Miz:

Hebben jullie trouwens ergens een leuke (gratis) pool om het EK te voorspellen?

Heb op Scorito nog niet gezien dat ik moest betalen. 

• Erwin. changed the title to EK 2020 [2021]

Ik neem Januzaj mee ipv Chadli en mss zelfs De Ketelaere ipv Benteke. Verder kan ik de selectie best begrijpen. Met Witsel neem je natuurlijk een grote gok. 

Het verbaast me dat niemand van jullie Engeland noemt (kan komen doordat eerste worden in de poule, voor hun Portugal of Frankrijk loten zou betekenen). Engeland kan echt een topselectie meenemen, zullen wel niet winnen, daar niet van, maar toch. Ik verwacht eigenlijk wel weer dat Frankijk of Portugal (met een beetje geluk/pech wordt dit ook de finale) wel weer zou winnen. Hopelijk wordt Duitsland of Hongarije derde in de poule met Frankrijk en Portugal, want anders is het voor Nederland wel snel klaar, gok ik (verwacht wel dat Nederland de poule wint eigenlijk, enige ploeg waar je punten tegen mag verliezen is Oekraïne, wordt je tweede in de poule kom je bij de laatste acht alsnog tegen Frankrijk of Portugal). 

image.png.6ca448673697147b74516eef628c55b1.png

Winnaar Poule C moet in de achtste finale tegen een nummer 3 van Poule D, E of F in Boedapest. De runner-up van Poule C moet tegen de nummer één van Poule A in Londen.

1 uur geleden zei Miz:

Ik neem Januzaj mee ipv Chadli en mss zelfs De Ketelaere ipv Benteke. Verder kan ik de selectie best begrijpen. Met Witsel neem je natuurlijk een grote gok. 

Hier sluit ik me wel bij aan. Chadli is eerder op basis van eerdere verdiensten dat hij bij de selectie zit. Januzaj kan een wedstrijd beslissen, maar is niet constant genoeg. Zijn niet-selectie kan ik dan weer wel begrijpen.

21 minuten geleden zei aron24:

Het verbaast me dat niemand van jullie Engeland noemt (kan komen doordat eerste worden in de poule, voor hun Portugal of Frankrijk loten zou betekenen). Engeland kan echt een topselectie meenemen, zullen wel niet winnen, daar niet van, maar toch. Ik verwacht eigenlijk wel weer dat Frankijk of Portugal (met een beetje geluk/pech wordt dit ook de finale) wel weer zou winnen. Hopelijk wordt Duitsland of Hongarije derde in de poule met Frankrijk en Portugal, want anders is het voor Nederland wel snel klaar, gok ik (verwacht wel dat Nederland de poule wint eigenlijk, enige ploeg waar je punten tegen mag verliezen is Oekraïne, wordt je tweede in de poule kom je bij de laatste acht alsnog tegen Frankrijk of Portugal). 

Engeland heeft in mijn ogen altijd een goed team maar choken vaak als het er op aan komt. Outsider maar niet in het rijtje van Spanje, Duitsland, Portugal

Heb wel het idee dat mensen weer slapen over Portugal. Sowieso hebben die de beste bondscoach van het grut, maar ook gewoon een geweldige selectie die alleen maar beter en beter begint te worden. Cancelo, Ricardo Pereira, Ruben Dias (imo beste CV van de Premier League sinds zijn komst), Guerreiro, Renato Sanches, Ruben Neves, Bernardo Silva (geile speler), Bruno Fernandes (beste speler United, misschien zelfs wel Premier League dit seizoen), Félix, André Silva (in topvorm), Jota, Guedes.. Zo ongelofelijk veel goede spelers, echt niet normaal. Om nog maar te zwijgen over al het talent dat er aan zit te komen. 

Gek genoeg is de grootste fout die ze kunnen maken te veel op Ronaldo leunen. Waarschijnlijk vloeken in de kerk dit, maar ik denk eigenlijk dat ze beter zonder dan met Ronaldo gaan zijn. Snelheid en gogme op de flanken/in de half spaces en met André Silva als afmaker in de spits zou misschien wel beter werken. Met name je creatieve spelers zijn ook te goed om alles bij Ronaldo in te moeten leveren straks.

Ben benieuwd naar het spel dat Portugal op de mat kan en wil leggen. Afgelopen toernooien was het toch vooral saai resultaatvoetbal wat dan prima lukt gezien de kwaliteiten die ze hebben.  Vrees wel @Socratesdat Santos "gewoon" Ronaldo opstelt als afmaker. 

5 minuten geleden zei rich ruzzian:

Ben benieuwd naar het spel dat Portugal op de mat kan en wil leggen. Afgelopen toernooien was het toch vooral saai resultaatvoetbal wat dan prima lukt gezien de kwaliteiten die ze hebben.  Vrees wel @Socratesdat Santos "gewoon" Ronaldo opstelt als afmaker. 

Laatste paar jaar is Santos wel gaan proberen er wat meer voetbal in te krijgen, ook doordat de creatieve spelers (Bernardo Silva, Bruno Fernandes, Joao Felix enz) een steeds hoger niveau wisten te halen. Maar het probleem is een beetje dat de betere CV's (Pepe, Fonte, Dias is dan een uitzondering) vrij traag zijn en je die niet heel hoog kan laten spelen. Dan zijn ze te kwetsbaar. 

Maar ja, ook met Ronaldo, daar zit weinig beweging en snelheid meer in. Dus dan ga je heel erg hem moeten bedienen. Meeverdedigen zal er ook niet bij zitten, dus op die manier dwingen de spelers die je hebt je ook weer om wat lager te gaan staan en met meer man je achter de bal op te stellen en niet super veel druk op de tegenstander te zetten. Maar ik geloof wel dat wanneer ze de bal hebben, Santos het echt wel zo neer gaat kunnen zetten dat de voetballende kwaliteiten die in het elftal zitten ook wat meer tot hun recht komen.

Verder is Ronaldo passeren natuurlijk wel direct reden tot een volksopstand in Portugal, dus ja, ergens snap ik ook wel een beetje dat het lastig is. De eerste trainert die Ronaldo en/of Messi structureel gaat passeren gaat natuurlijk altijd de hele wereld over zich heen krijgen.

Ik denk eigenlijk dat België kampioen gaat worden, alleen zelfs al roep ik dit, genoeg andere landen die met geluk ook prima kampioen kunnen worden. Ben ook wel benieuwd wat de verrassingen kunnen zijn. Denemarken lijkt nu bijvoorbeeld in absolute topvorm. 

Nee, meer in het algemeen.

Al zie ik hier mensen Portugal vooral noemen als outsider, voor mij zijn ze een favoriet. Niet dé, maar een. Maar ja, nuanceverschil misschien.

Benzema wordt naar enige waarschijnlijkheid vandaag opgenomen in de selectie van Frankrijk. Een aanval met Mbappe - Benzema - Dembele/Griezmann is haast niet te stoppen. Misschien alleen door Italië. 

44 minuten geleden zei Urbeto:

Benzema wordt naar enige waarschijnlijkheid vandaag opgenomen in de selectie van Frankrijk.

Ik geloof daar dus niks van. Vind het nogal een suggestief bericht op VI, want hun bron is Le Parisien, die een enquête hebben gehouden wie geselecteerd moet worden.

20 minuten geleden zei Karlo:

Ik geloof daar dus niks van. Vind het nogal een suggestief bericht op VI, want hun bron is Le Parisien, die een enquête hebben gehouden wie geselecteerd moet worden.

Ik las het hier:

https://www.joe.co.uk/sport/karim-benzema-expected-to-return-to-france-squad-for-euro-2020-273223?utm_source=twitter&utm_medium=FootballJOE&utm_campaign=feed

Le Parisien, L'Equipe en Julien Laurens (bekende sportjournalist aldaar) bevestigen het nieuws. Zeker weten doen we het vanavond pas, maar tot die tijd is het wel even mijmeren over de aanvalsmogelijkheden die Frankrijk heeft. 

Aan de andere kant lijkt bijvoorbeeld Ndombele dus naast de boot te vallen, zonde. Goede speler ook.