Jump to content
  • 0

MLS Designated Player

Question

Posted (edited)

Ik ben voor het eerst in mijn toch al 16 jarige FM speelgeschiedenis voor het eerst in de MLS begonnen. Wie kan mij in Jip en Janneke taal vertellen hoe het precies zit met de Designated player? Bij Inter Miami bijvoorbeeld zie ik Higuain 115k per week verdienen, maar die kan ik met mijn team (NY Red Bull) op dit moment niet kunnen betalen ook al valt ie dan buiten die salary cap. Hoe zit dit precies?

Edited by Feanfan91

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Alle teams in de MLS hebben eendezelfde salary cap. Een plafond van maximum salaris. Elk team heeft 3 Designated Player slots die het kan vullen met spelers wiens salaris maar voor een klein deel mee zullen tellen richting die salary cap.

Je kan het mogelijk niet betalen vanwege al 3 gevulde DP slots, maar dat denk ik niet, want zoveel hebben de NY Red Bulls er niet. Mocht je met de meest up to date database spelen, is alleen voormalig Celtic spits Patryk Klimala een DP. Dan zou het kunnen liggen aan je salarisbudget, waar je mogelijk al hoog mee zit. Anders misschien daar even naar kijken.

• 0

Ik heb inderdaad maar salarisbudget van 110k per week. Dus als je een grote speler als Zlatan, Schweinsteiger en Rooney wil gaan contracteren zal je dus gewoon een rijke club moeten met een ruimer salarisbudget als ik het goed begrijp!