Geplaatst 9 mei 20214 jr. MU'S EUROVISIE SONGFESTIVAL 2021 - FINALE Welkom bij de finale! Het is tijd om een opvolger voor Roemenië te zoeken. Of.. volgt ze zichzelf op? Roxen is immers gewoon weer de vertegenwoordigende artiest van Roemenië! Goed, het concept is duidelijk. Je maakt een top 10 van je favoriete kandidaten en stuurt die, middels een PM, naar mij toe. Dit doe je in de gebruikelijke Eurovisie-stijl: het beste nummer krijgt 12 punten, dan 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, en 1. Iedereen mag stemmen, ook als je dat niet in de halve finales hebt gedaan. Geeft niks! Hoe meer stemmen, des te completer de uitslag MU representeert. Laat dus vooral ook jouw smaak meetellen! Je hebt tot zondag 16 mei 22:00 de tijd om te stemmen voor de finale. FINALE - DEELNEMENDE LANDEN 1. Iceland 2. The Netherlands 3. Italy 4. Greece 5. Spain 6. Croatia 7. Bulgaria 8. Ireland 9. Georgia 10. Cyprus 11. Switzerland 12. Israel 13. Estonia 14. Romania 15. France 16. Finland 17. Lithuania 18. Portugal 19. Norway 20. Belgium Mentions @nasje92 @chrisje1993 @007mark @Jeroen. @Chimpa @Grote Ree @ivago @Regis
Geplaatst 10 mei 20214 jr. Kijk eens aan, een finale waarin zeker 17 van de 20 finalisten het verdienen. Alleen jammer dat guilty pleasure Polen het niet gered heeft. Als dit de finale zou worden bij ESF, zou ik er voor tekenen. Maar goed, de gemiddelde (wan)smaak in Europa kan natuurlijk niet vergeleken worden met MU.
Geplaatst 10 mei 20214 jr. Auteur Het eerste lijstje is binnen en het komt niet van iemand die al stemde op de halve finales! Hoera!
Geplaatst 12 mei 20214 jr. Auteur Er zijn momenteel al zeven lijstjes binnen. Maar we willen nog een stuk meer. Een zo breed mogelijke stemming waarin elke smaak of wansmaak van de gemiddelde MU'er terugkomt. Na vandaag nog vier dagen om te stemmen. Niet vergeten! Je gaat er verdomme spijt van krijgen! De deadline ligt op aankomende zondag 16 mei 22:00. @bas2204 @ivago @chrisje1993 @Tamara84 @Regis @ElPrincipito @Rogier. @Tim' @Keko @KayDeManaager @Badmuts @Fabian. @komodo25 @Chiemel @Titan @Hwb Niet stemmen = eeuwig gecanceld worden door Zeucrates, dat wil je toch niet, neem ik aan. (En maak dit topic even sticky @modjes) 12 mei 20214 jr. bewerkt door Socrates
Geplaatst 12 mei 20214 jr. Ik stem bewust niet, omdat ik graag de show wil meemaken zonder de liedjes gehoord te hebben Excuus Zeus
Geplaatst 13 mei 20214 jr. Vorige week heb ik hier geen tijd voor gehad en ik ben bang deze week ook niet. :(
Geplaatst 13 mei 20214 jr. Auteur Jammer heren! Dank naar @Fabian. voor het sticky maken, toch nog iemand die de juiste knopjes weet te vinden in de staff!
Geplaatst 15 mei 20214 jr. Auteur Op 12-5-2021 om 19:35 zei Socrates: Er zijn momenteel al zeven lijstjes binnen. Maar we willen nog een stuk meer. Een zo breed mogelijke stemming waarin elke smaak of wansmaak van de gemiddelde MU'er terugkomt. Na vandaag nog vier dagen om te stemmen. Niet vergeten! Je gaat er verdomme spijt van krijgen! De deadline ligt op aankomende zondag 16 mei 22:00. @bas2204 @ivago @chrisje1993 @Tamara84 @Regis @ElPrincipito @Rogier. @Tim' @Keko @KayDeManaager @Badmuts @Fabian. @komodo25 @Chiemel @Titan @Hwb Niet stemmen = eeuwig gecanceld worden door Zeucrates, dat wil je toch niet, neem ik aan. (En maak dit topic even sticky @modjes) Laatste 2 dagen!
Geplaatst 16 mei 20214 jr. Auteur MU'S EUROVISIE SONGFESTIVAL 2021 - UITSLAG FINALE (1/2) Het is tijd voor de uitslag van de finale! Helaas enigszins teleurgesteld in het aantal stemmen - beetje jammer, vooral zij die eerder aangaven wel te participeren - maar we gaan dit ook niet eeuwig voortslepen. Het is dus tijd om gewoon maar eens de uitslag bekend te maken! We beginnen voor nu met de eerste tien. Of eigenlijk: de tien die jullie de minste punten gaven en dus niet deze stemming gaan winnen. We gebruiken het beeldmateriaal van de tweede repetities, waarop beeldmateriaal te zien is van de optredens voor aankomende week. 5 points go to.. Spoiler 20. The Netherlands! 9 points go to.. Spoiler 19. Cyprus! 14 points go to.. Spoiler 18. Greece! 15 points go to.. Spoiler 17. Estonia! 16 points go to.. Spoiler 16. Iceland! 17 points go to.. Spoiler 15. Croatia! 18 points go to.. Spoiler 14. Georgia! 20 points go to.. Spoiler 13. Spain! 21 points go to.. Spoiler 12. Portugal! 22 points go to.. Spoiler 11. Lithuania! Mentions @007mark @ivago @Chimpa @Grote Ree @Jeroen. @QuaLyon @chrisje1993 @nasje92 16 mei 20214 jr. bewerkt door Socrates
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Auteur MU'S EUROVISIE SONGFESTIVAL 2021 - UITSLAG FINALE (2/2) De ontknoping! Maar liefst negen mensen hebben gestemd - zozo! - en we gaan er nu achter komen wie voor hen de beste Eurovisie-inzending van 2021 is. Alhoewel, gemiddeld gezien dan, want de twaalf punten gingen zeker niet bij iedereen naar dezelfde landen. De grote vraag is natuurlijk: kan de Roemeense Roxen wederom de titel pakken, net als vorig jaar? De oplettende volger weet in elk geval dat ze het tot de laatste tien heeft geschopt, dus wie weet.. Tijd om de winnaar bekend te gaan maken! En ik kan alvast verklappen: het scheelde allemaal zeer weinig in de top.. 23 points go to.. Spoiler 10. Finland! 25 points go to.. Spoiler 9. Israel! 29 points go to.. Spoiler 8. Belgium! 30 points go to.. Spoiler 7. Ireland! 33 points go to.. Spoiler 6. France! 37 points go to.. Spoiler 5. Italy! 39 points go to.. Spoiler 4. Bulgaria! 48 points go to.. Spoiler 3. Norway! 50 points go to.. Spoiler 2. Romania! The winner with 51 points is.. Spoiler 1. Switzerland! Bedankt iedereen voor het stemmen! Kunnen jullie je vinden in de einduitslag? En wat denken jullie op basis van de snippets van de werkelijke kansen van de MU-favorieten? Laat het vooral weten! Mentions @007mark @ivago @Chimpa @Grote Ree @Jeroen. @QuaLyon @chrisje1993 @nasje92
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Ik drop gewoon mijn gehele puntenverdeling en commentaar: Citaat 1. Lithuania: Vorig jaar al één van mijn guilty pleasures en ook nu heeft deze Baltische staat er wat moois van kunnen maken. Het Engels is niet fantastisch, kwalitatief laat het ook echt te wensen over. Toch ga ik hier wel lekker op. Dansbare plaat in ieder geval. 2. Slovenia: Haar stem is in het laag echt goed te pruimen. Veel van dit soort nummers zijn wel eens slechter gezongen. Ook al komt het niet helemaal lost, vind ik dat Slovenië ten opzichte van vorig jaar een goede stap voorwaarts heeft gemaakt. 3. Russia: Altijd wel eens kanshebber voor de overwinning, omdat veel landen om hun stemmen. Zie dat met deze inzending alleen niet als een serieuze optie. Heb bepaalde mensen op het forum wel eens de Nederlandse hiphop zien afkraken, maar dit is nog slechter. 4. Sweden: Al jaren een land om rekening mee te houden en deze keer zetten ze ook weer een hitwaardig nummer in. Is het volledig mijn smaak? Dat niet. Is verder wel een okay zanger met een redelijk goede stem. 5. Australië: Stond na vorig jaar al doodsangsten uit om deze artiest weer af te spelen. Het is iets verbeterd, maar nog steeds niet mijn ding. Schelle stem, totaal niet mijn smaak. 6. North Macedonia: Waarom krijg ik hier een soort Gordon-gevoel bij? Ongeschikt in ieder geval om door te gaan. 7. Ireland: Misschien komt het door de line-up en dat de vorige twee echt bijzonder slecht waren, maar dit uptempo nummer komt dan wel aardig uit de bus. Gaat hier wel in mijn top-10 komen doordat het wel redelijk steady is allemaal. 8. Cyprus: Gek, heb het gevoel dat het ergens op lijkt. Ben er nog niet over uit wat precies. Wel een heel typisch Eurovision popnummer natuurlijk. Niet eens zo veel mis mee. 9. Norway: Eerst vond ik het maar gekkigheid, sta je dan met je engelvleugels. Toch kom ik er gedurende het nummer er wel beter in. Niet slecht gedaan, al is het ook een beetje een cliché lovesong. Evengoed goede punten van mijn kant. 10. Croatia: Typisch. Vooral dat. Is het goed? Niet bepaald. Denk dat deze buiten de top-10 gaat vallen, ook al is het een catchy refreintje. 11. Belgium: Hooverphonic weer terug in de oude formatie met Geike. Wederom een prima nummer, al zal het denk ik beter worden als je het vaker luistert. 12. Israel: Dit gaat live denk ik wel werken. Vorig jaar vond ik haar ook al wel okay, en deze keer ook niet verkeerd. Daar is echter ook alles mee gezegd. 13. Romania: Vorig jaar één van mijn grote favorieten. Dit nummer vind ik net iets minder moet ik zeggen en denk daarom ook dat het nu niet als de MU-winnaar uit de bus gaat komen. Zal voor mij nog steeds wel bij de wat beteren behoren in deze halve finale, dat wel. 14. Azerbaijan: Zo, had voor het starten van het nummer mijn geluid wat zachter moeten zetten. Knalt er direct wel in zeg, goeiemorgen. Vind het nummer ergens nog wel lijken op Cleopatra van vorig jaar. Zo veel, dat ik mij dat nummer weer kan herinneren. 15. Ukraine: Vorig jaar kreeg ik hier al oorkanker van en dit jaar is het niet beter. Heb het dan ook niet volgehouden tot het einde van het nummer. Als het daar dus ineens heel goed wordt, dan is het helaas pindakaas. 16. Malta: Dit nummer heeft tenminste soul en een goede zangeres. Haalt alle noten ook en is qua zang misschien wel de beste van het hele veld. Zeker potentie om hoog te eindigen. 17. The Netherlands: Tsja, nietszeggend he. Dat stukje in het Surinaams is nog wel geinig hoor, maar doet me verder werkelijk geen enkele hol. Zei het al eerder op MU: Maar goed dat we direct in de finale staan, want anders hadden we die niet gehaald. 18. Germany: Dit is 2e land dat het presteert om mij een nummer niet af te laten luisteren. Wansmakelijke kutmuziek. 19. Spanje: Inzendingen uit Spanje steken er eigenlijk nooit bovenuit en ook nu weer niet. Ach, het is dat ze de rijen sluiten in deze halve finale. Puntje voor de moeite. Punten 1e halve finale 12 Lithuania 10 Romania 8 Malta 7 Norway 6 Sweden 5 Slovenia 4 Belgium 3 Ireland 2 Azerbaijan 1 Cyprus ----------------------------- 0 Israel 0 Croatia 0 The Netherlands 0 Australia 0 North Macedonia 0 Germany 0 Russia 0 Ukraine 1. San Marino: Voor een land als San Marino is dit lang niet slecht. Hebben wel eens mindere inzendingen gehad. Weet trouwens niet wat Flo-rida met dit land heeft? Anyway, prima beatje opzich. Alleen we moeten ook niet doen alsof dit een hoogvlieger is. 2. Estonia: Merk aan mezelf dat ik binnen 2 minuten zit te zuchten en kijk hoelang het nummer nog duurt. Wel voldoende gehoord en pakt mij geen moment. 3. Czech Republic: Verschrikkelijk zeg. Pure ellende waarbij ik ook al snel het gevoel heb dat het hierna alleen maar beter kan worden. 4. Greece: Ze heeft een prima stem, dat moet gezegd worden. Komt qua bereik ook niet zo in de problemen. Het nummer zelf vind ik verder niet zo bijzonder, maar in ieder geval overtuigend gebracht. 5. Austria: Dit stemgeluid hou ik dan weer niet zo van. Doet het hem niet voor mij. Zal geluk moeten hebben met wat er nog komt, om in de finale te komen bij mij. 6. Poland: Mijn eerste gevoel was hier niet goed bij, maar kijkende naar de rest tot nu toe in deze halve finale vind ik dit niet eens zo slecht. Zeker weten minder dan vorig jaar, want toen vond ik de zangeres echt heel goed met Empires. Was een betere keuze geweest om haar weer te sturen. 7. Moldova: Een oud lijk in een iets te sexy pakje is nu niet iets waar ik op zit te wachten eerlijk gezegd. Ook van het nummer zelf kan ik niet warm worden. 8. Iceland: Dit is dus ook weer een van de voorbeelden waarbij ze beter aan hadden gehad om deze keer wel voor een andere artiest te gaan. Vorige keer was leuk en nieuw, maar hier komt meer zijn vocale onvermogen aan het licht. Nog steeds wel een land dat naar de finale mag van mij, maar niet zo top als een jaar geleden. 9. Serbia: Normaliter zou ik een nummer als dit vrij snel uitzetten, maar het is me gelukt om deze helemaal af te luisteren. Niet mijn smaak. 10. Georgia: Heel eventjes dacht ik in het begin wat tonen te horen van Tamino, maar van dat niveau blijft deze zanger wel een eind verwijderd. Toch is dit rustige nummer een verademing tussen bepaalde herrie die we de ether in geflikkerd krijgen. Overigens een veel beter nummer dan wat de zanger vorig jaar liet horen. 11. Albania: Dit soort culturele muziek is niet wat ik normaal zou opzetten. Toch vind ik de poging aardig, dus kan best door naar de finale. 12. Portugal: Een heel erg irritant stemgeluid. Desalniettemin een wat rustiger nummer die met een andere zanger wat beter uit de verf had kunne komen. 13. Bulgaria: Vond dit vorig jaar al een fijne zangeres om naar te luisteren en dat is niet veranderd. Het nummer vind ik persoonlijk wel net een tikje minder. Maar doet niet af aan het feit dat deze bij de wat beter landen behoort in deze halve finale. 14. Finland: Heeft Satyr of Komodo25 deze inzending ertussen geplakt in het openingsbericht van dit topic? Kan namelijk niet geloven dat dit echt meedoet. Verschrikkelijk. 15. Latvia: Na het ene verschrikkelijk beland ik in de volgende. Enorm geschreeuw, waarbij een toontje minder een goed idee had geweest. 16. Switzerland: Hier kan ik dan wel weer van genieten. Mooi opbouw in het nummer en verder eigenlijk vlekkeloos, vocaal gezien. Denk de beste zanger van alle nummers die meedoen. 17. Denmark: Heel erg slecht gezongen en wordt er eigenlijk ongemakkelijk van om hier naar te kijken. Een zware onvoldoende. 18. France: Een nummer wat ik eerder al eens voorbij heb horen komen. Kan mij wel bekoren eerlijk gezegd. Zangeres die goed kan zingen, in combinatie met een mooi nummer. Heeft potentie om ver te komen deze editie. 19. United Kingdom: Het is okay, maar ook niet meer dan dat. Gewoon verder niet zo mijn ding. 20. Italy: Een verrassende inzending vanuit Italiaanse hoek, waar we het toch voornamelijk moeten doen met ballads altijd. Een rocknummer als dit valt daar wat buiten, maar vind het een prima inzending eigenlijk. Punten 2e halve finale 12 Switzerland 10 France 8 Bulgaria 7 Georgia 6 Italy 5 Poland 4 San Marino 3 Albania 2 Iceland 1 Greece ---------------------- 0 Austria 0 Portugal 0 United Kingdom 0 Estonia 0 Serbia 0 Moldova 0 Denmark 0 Czech Republic 0 Latvia 0 Finland Punten finale 12 Switzerland 10 France 8 Lithuania 7 Romania 6 Norway 5 Bulgaria 4 Belgium 3 Georgia 2 Italy 1 Ireland Had voornamelijk Frankrijk hoger verwacht. En Litouwen natuurlijk.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Auteur Mijn top 5 was: 1. Italië 2. België 3. Zwitserland 4. Portugal 5. Frankrijk Zeker na die laatste snippet van Italië toch wel duidelijk van een ander niveau imo. Echt heel goed en verfrissend. België in een competitie als deze idem dito, daarna begint het 'beste van de rest'-lijstje. Wel geinig overigens, de eerste twee van deze uitslag horen ook bij de minst geslaagde repetities als je de media/fanblogs mag geloven. En daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Dit waren mijn stemmen Spanje 12 Portugal 10 Georgië 8 Noorwegen 7 Ierland 6 Zwitserland 5 Bulgarije 4 Cyprus 3 Nederland 2 IJsland 1
Geplaatst 17 mei 20214 jr. 1 uur geleden zei Socrates: Wel geinig overigens, de eerste twee van deze uitslag horen ook bij de minst geslaagde repetities als je de media/fanblogs mag geloven. En daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Dan bedoel je Zwitserland en Roemenië dus? Zie inderdaad dat die enorm zijn gezakt bij de bookies ook. Italië daarentegen ineens bovenaan. Zie je ook niet vaak dit soort nummers, dus geef ze wel een goede kans.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Auteur 2 minuten geleden zei 007mark: Dan bedoel je Zwitserland en Roemenië dus? Zie inderdaad dat die enorm zijn gezakt bij de bookies ook. Italië daarentegen ineens bovenaan. Zie je ook niet vaak dit soort nummers, dus geef ze wel een goede kans. Jup. Roemenië klonk een paar keer niet zuiver en oogde onzeker (ook kritiek op haar kledingkeuze). Van Zwitserland leek iedereen het er wel over eens dat de performance het nummer helemaal niet past. Italië inderdaad na de repetities bovenaan. Ik denk dat ze de televote wel kunnen winnen, misschien zelfs dik. Ik vrees alleen voor de juryvote. Denk dat Frankrijk gaat winnen.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Winnaar stond bij mij persoonlijk niet in de top 10 van zijn halve finale maar op zich geen verkeerd nummer. Sprak mij persoonlijk niet perse heel erg aan maar kwa kwaliteit absoluut eentje die gewoon finale kan halen. Persoonlijke top 10 in de finale: Finland Noorwegen Roemenië Griekenland Kroatië Israël Italië Estland Cyprus Frankrijk Op Finland na eigenlijk niks wat ik zo op zou zetten.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Auteur Vond wel gek dat jij Italië niet hoger plaatste @Jeroen.. Als iemand die ook wel (goede) rock en metalmuziek kan bekoren, vond ik het nummer van Finland vooral ontzettend simplistisch en oncreatief. Het Italiaanse nummer is imo veel unieker, de Italiaanse taal maakt het ook wel interessant en de vocale kwaliteit van de zanger is ook een stuk beter. Ik vind zelf Finland echt typische 'Eurovisie-rock', lekker simpel en luid, waar Italië artistiek en kwalitatief van een veel hoger niveau is.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. 27 minuten geleden zei Socrates: Vond wel gek dat jij Italië niet hoger plaatste @Jeroen.. Als iemand die ook wel (goede) rock en metalmuziek kan bekoren, vond ik het nummer van Finland vooral ontzettend simplistisch en oncreatief. Het Italiaanse nummer is imo veel unieker, de Italiaanse taal maakt het ook wel interessant en de vocale kwaliteit van de zanger is ook een stuk beter. Ik vind zelf Finland echt typische 'Eurovisie-rock', lekker simpel en luid, waar Italië artistiek en kwalitatief van een veel hoger niveau is. Vooral de zanger van Italië stond me wat tegen. Vooral die ademhalingen aan het begin zorgden dat het al vrij snel op een achterstand stond bij mij persoonlijk kreeg er beetje Dinand Woesthoff in Keane flashbacks van. Finland doet me vooral aan begin 2000 denken. Muzikaal is Italië no doubt beter maar die zanger ligt mij persoonlijk gewoon stuk minder. En hoeft voor mij niet altijd artistiek en kwalitatief te zijn. Finland voor mij is wat rauwer en rechtoe rechtaan wat iets meer in mijn straatje past. Denk dat als ik Italië wat vaker geluisterd had het misschien wel wat hoger zou komen maar denk niet dat het Finland voorbij zou gaan. 17 mei 20214 jr. bewerkt door Jeroen.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Ik ga echt stuk om sommige ongezouten commentaren van @007mark, geweldig! Kan verder prima legen met deze uitslag. Had zelf IJsland veel hoger staan, maar had al wel verwacht dat MU daar niet wild van zou worden.
Geplaatst 19 mei 20214 jr. Gister met de echte eerste halve finale pas echt wat gehoord. Oekraïne heeft wel wat als je het vaker luistert vind ik eigenlijk, die zou best voor een verrassing kunnen zorgen. Italië, België en Frankrijk hadden bij mij ook wel goed gescoord.