Jump to content

[FM21] The Ultimate Nearly Men

Recommended Posts

Het ging niet allemaal over rozenblaadjes maar wat een geweldige prestatie om de CL dan toch op het palmares van de club te zetten. Samen met de andere prijzen zorgt dat voor een uitzonderlijk seizoen. Uitkijken naar de volgende opdracht nu!

• Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#9 – AZ – 2022/23 – TWEEDE SEIZOENSHELFT   EREDIVISIE Door het WK kenden we een vroege winterstop. Het WK werd overigens gewonnen door Duitsland, dat in de finale met 5-1 te sterk was v

#4 – AZ – 2020/21 – EINDE SEIZOEN   Transfers In de winterstop was er vooral uit Engeland verregaande interesse voor enkele van onze spelers. Gelukkig wisten we al onze grote talenten b

#11 – 2023/24 – TWEEDE SEIZOENSHELFT   TRANSFERS Onze spelers waren opnieuw in trek. Vooral vanuit China was er interesse voor Stengs, Eustaquio en Akpa Akpro. Een bod op laats

Gefeliciteerd met de CL winst!! Erg mooi! Hoop je volgende club iets minder vreemdelingen legioen wordt, neemt niks weg van feit uitermate geweldige prestatie is!!

#16 – NIEUWE CLUB – 2026/27 - EERSTE SEIZOENSHELFT

Er was één club uit het lijstje zonder manager toen ik ontslag had genomen bij AZ. Ik besloot om direct te solliciteren en ondertussen mijn interesse kenbaar te maken bij de overige clubs, waar de positie van de manager onzeker was. Doordat het nu niet meer mogelijk is om te flirten met clubs waarbij de positie van de manager veilig is zal het wellicht lastiger worden om een volgende club te vinden.

Uiteindelijk bleek het niet echt lastig en de enige club waar ik gesolliciteerd heb nam me direct aan. Ik ben de nieuwe manager van Espanyol. Espanyol speelt zijn wedstrijden in de LaLiga Smartbank, het tweede niveau van Spanje. Nadat ze in het seizoen 2023/24 degradeerden uit de LaLiga Santander werden ze zevende en vijfde. Tijd om weer terug te keren op het hoogste niveau.

Met een banksaldo van €44M staat de club er financieel prima voor. Ook de faciliteiten zijn uitstekend voor een ploeg acterend op het tweede niveau. De selectie is ietwat ongebalanceerd, maar de aanwezige spelers moeten de potentie hebben om te promoveren. De club staat er dus goed voor en is het zaak voor mij om zo snel mogelijk te promoveren.

De zomerse transferperiode werd gebruikt om vooral meer balans in het elftal te krijgen. De achterhoede kon wel wat versterkingen gebruiken en daar spendeerden we ook het meeste aan:

-       Dylan Bronn (31/VC) – gehuurd van AS Monaco

-       Aitor Gelardo (24/VL) – gehuurd van Villarreal

-       Ben Davies (33/VL) – overgenomen van Sheffield Utd voor €2M

-       Rio Hillen (23/VC) – overgenomen van Ajax voor €10M

-       Raul Guti (29/CM) – overgenomen van Deportivo de La Coruna voor €475K

-       Uros Kostic (21/SP) – overgenomen van Swansea City voor €9,25M

-       Cameron Congreve (22/AMC) – overgenomen van Swansea City voor €7,5M

Dit brengt ons tot de volgende selectie:

609d0bb23bcff-00_selectie.PNG

In de competitie promoveren de bovenste twee rechtstreeks en plaatsen de nummers vier tot en met zes zich voor de play-offs. De media dicht ons een tweede plaats toe, wij zelf stellen ons ten doel te promoveren. Het liefst direct, anders via de nacompetitie.

LALIGA SMARTBANK

Met de selectie die we hebben achtte ik ons in staat om mee te doen om de plaatsen die recht geven op directe promotie. In de winterstop wil ik deze verwachtingen bijstellen: ik wil kampioen worden. Na een weifelende start sloeg de tactiek aan en zetten we een knappe reeks neer:

609d0bc205df7-01_wedstrijden.PNG

Er is slechts één ploeg die ons kan volgen. Met een voorsprong van twaalf punten op de nummer drie mag directe promotie geen probleem zijn.

609d0bd144224-02_stand.PNG

COPA DEL REY

In het bekertoernooi kwamen we één keer in actie. In de eerste ronde van de Copa del Ray versloegen we CD Numancia met 3-1. In de tweede ronde spelen we tegen CF Fuenlabrada.

-----

Aantal reacties over het vreemdelingenlegioen. Ik geef daar in deze challenge wat minder om; moet namelijk de Champions League winnen met ontzettend veel clubs. Wellicht dat ik in het vervolg mezelf wel enkele regels kan opstellen. Bijvoorbeeld door geen spelers te mogen aantrekken met een nationaliteit die niet al in de selectie zit; of slechts één nieuwe nationaliteit per seizoen. Mochten jullie daar nog ideeën over hebben, dan hoor ik dat graag!

@kmk;@delichris;@19CH98;  @Marius;  @Nummerke10; @FlyD; @ElMarcos;  @Rob1981; @neva; @MNie; @Kyrill

Met Espanyol heb ik niet zo veel, maar sowieso een leuke uitdaging lijkt me, zeker omdat je ook niet op het hoogste niveau kan starten. Al twijfelt er natuurlijk niemand aan dat je snel op dat niveau zal kunnen gaan acteren.

29 minuten geleden zei delichris:

Een goede start met Espanyol. Pas op met buitenlanders. Je mag er maar drie hebben. 

Ik moest gelijk aan jou denken.

Geweldige start met Espanyol! Veel plezier daar!

#17 – ESPANYOL – 2026/27 – TWEEDE SEIZOENSHELFT

In de winterstop gebeurde er qua transfers niet zoveel. Een aantal reserves koos voor een verblijf elders. Zo vertrok Nigel Robertha voor €1,5M naar SD Huesca en zette Enock Mwepu zijn carrière voort in Saudi-Arabië. Voor hem vingen we €5,75M.

LALIGA SMARTBANK

In de competitie hadden we maar één missie: promoveren. In de winterstop werd al duidelijk dat we de gedoodverfde kampioenskandidaat zijn. Dat lieten we ook in de tweede seizoenshelft weer blijken.

609ed0cc4c3fa-03_wedstrijden.PNG

Zes wedstrijden voor het einde, na de spectaculaire 4-3 overwinning op RCD Mallorca, waren we al zeker van promotie. Een week later waren we door puntverlies van de concurrent al zeker van het kampioenschap, voordat we zelf in actie kwamen.

609ed0b509a59-04_stand.PNG

COPA DEL REY

Met de dominantie in de eigen competitie was de Spaanse beker een mooie gelegenheid om te testen waar we stonden in de hoogste divisie. Na ruime overwinningen tegen Fuenlabrada en Badajoz troffen we Sevilla in de vierde ronde. In een gelijk opgaande wedstrijd waren we de gelukkigste en wonnen we met 2-1 van de toenmalige nummer zes van de LaLiga Santander. Valencia, de nummer drie, wist in een eveneens gelijk opgaande wedstrijd uiteindelijk met 0-2 te winnen. De kwart finale was ons eindstation.

609ed0ab61546-05_beker.PNG

Al met al een prima eerste seizoen bij mijn nieuwe club. Gelijk gepromoveerd en nu gaan we bouwen aan een elftal dat in staat moet worden geacht om de Champions League te winnen.

STATISTIEKEN

609ed0a05679a-06_stats.PNG

Alles op een rijtje. Mochten jullie screentjes willen zien van individuele spelers; shoot. Ik zit nu op gelijke hoogte in-game.

---

@delichris; Daar kwam ik achter inderdaad, maximaal 3 non-EU spelers.

Dank voor de overige reacties!

@kmk;@19CH98;  @Marius;  @Nummerke10; @FlyD; @ElMarcos;  @Rob1981; @neva; @MNie; @Kyrill

Ik was bij de vorige update dom genoeg om over het feit dat je op het tweede niveau begon heen te lezen. Mooi om te zien dat je Espanyol terug hebt op het hoogste niveau, nu begint het bouwen aan een CL-waardig team!

#18 – ESPANYOL – 2027/28 – EERSTE SEIZOENSHELFT

NOOT: Voor we de eerste seizoenshelft gaan verslaan, nog even kort terugblikken naar de Europese finales van het afgelopen seizoen. Helemaal vergeten! De Champions League werd gewonnen door Man Utd, dat in de finale te sterk was voor Atletico Madrid. De Europa League was een prooi voor Arsenal, nadat het AS Roma versloeg in de finale. Aan het lijstje veranderd niets.

De zomerse transferperiode gebruikten we vooral om enkele gerichte aankopen te doen. Vrijwel de gehele selectie bleef intact en dus konden we ons budget gebruiken om de zwak bezette posities te versterken. Op het verlanglijstje stonden een keeper, een nieuwe back en een spits.

We zochten onze aankopen vooral in eigen land. Van het gedegradeerde Malaga werden Tomeu Diaz (keeper) en Ismael Casas (rechtsback) overgenomen voor in totaal zo’n €22M. In Francisco vonden we ook nog een back-up aan de rechterkant. Voor hem betaalden we €7,5M. Het resterende budget gebruikten we voor het aantrekken van een spits. Die vonden we in de 21-jarige Sergio Sánchez. De jonge spits, die al 85 profwedstrijden (14 goals) achter zijn naam heeft staan, kostte ons €21,5M. In Miroslav Vanecek en Daniel Maroni vonden we nog twee multifunctionele verdedigers, die voor één seizoen gehuurd werden van respectievelijk Newcastle United en Lazio Roma. Tijdens het struinen op de huurlijst stuitten we nog op Paul Muir, een 22-jarige Schot. Hij kan zowel als rechtsback en als middenvelder uit de voeten. Met zijn komst was onze selectie rond:

60a0329ed72a0-000_selectie.PNG

LALIGA SANTANDER

De start van het nieuwe seizoen was fantastisch. Onze spits schoot uit de startblokken met vijf doelpunten in drie wedstrijden. Ook in september bleven we ongeslagen, al werd er wel voor het eerst puntverlies geleden. Ook oktober kwamen we prima door. Drie overwinningen, een gelijkspel tegen Sevilla en de eerste nederlaag van het seizoen tegen Atletico Madrid. Pas in blessuretijd moesten we buigen tegen de toenmalige koploper.

In november werd de volle buit gepakt, maar december was de eerste maand waar het tegen zat. Drie wedstrijden leverden slechts twee punten op. In Camp Nou werd een 0-2 voorsprong weggegeven. 

60a0335ea905a-001_wed.PNG

Ondanks de maand december doen we het natuurlijk fantastisch voor een promovendus. Slechts vijf punten achterstand op koploper Barcelona en al zeven punten voorsprong op de nummer vijf. Mochten we de vierde plek weten vast te houden, mogen we volgend seizoen al Champions League spelen. Dat is niet het voornaamste doel, de prestaties zijn verrassend goed. Vooraf gehoopt op een plek in de middenmoot, nu wil ik minimaal Europees halen.

60a03373e0d4b-002_stand.PNG

---

Dank, dank, dank! Screens op verzoek.

@kmk;@19CH98;  @Marius;  @Nummerke10; @FlyD; @ElMarcos;  @Rob1981; @neva; @MNie; @Kyrill; @delichris

Even alles (diagonaal) doorgenomen. Na een schitterende prestatie met AZ ben je met Espanyol meteen uit de startblokken geschoten. Ik ben benieuwd of je in het eerste seizoen op het hoogste niveau dit kan volhouden.