Jump to content

Fortuna Sittart 2029 en verder!

Kyrill
 Share

Recommended Posts

Gesprek/interview van de coach met 4 spelers

Deze update doe ik het wat anders/afwisselender dan ik tot nu toe gedaan heb. Ik ga in gesprek met Karim Adeyemi, Jeremy Toljan, Giovanni Reyna en Illaix Moriba. We bespreken oa vertrek van Haaland, de hechte sfeer binnen de selectie, wie de grootste grappenmaker is en oa over aanstellen van iemands vader als Technisch Manager. En natuurlijk de resultaten van de maand februari.

Kyrill Goosseff(hierna KG): Jeremy(Toljan) ons succes dit seizoen is mede te danken aan jouw uitzonderlijke weder opstanding als no-nonsense linksback optredens , hoe voel je je daarbij?

Toljan: Ik voel me vereerd coach dat je het zo brengt, maar in mijn ogen zijn veel factoren in het spel. Ik geef toe ik tevreden ben met mijn spel en mijn inspanningen voor het team, maar bovenal hoe cliche het ook klinkt het is, doen we het als een team.

Moriba: Om in te haken op wat Jeremy net zegt, baas, we doen idd als een team. We hebben nu al 20 bundesliga duels op rij niet meer verloren en uberhaupt pas 2 competitie duels in totaal verloren.  Maar Jeremy is zkr iemand die team op sleep touw kan nemen en zelden tot nooit verzaakt.

KG:  Ik heb ongelijk jullie hebben helemaal gelijk. Karim(Adeyemi) hoe zijn je eerste maanden bij club bevallen en met wie trek je het meest op?

Adeyemi:  Ik mag niet klagen, ik persoonlijk ga ook erg lekker met 5 goals en 12 assists in 18 duels. Iedereen helpt je enorm van de staff, tot de spelers, ongeacht jong of oud. Ze zijn allemaal even hartelijk, aardig  en behulpzaam geweest. Dit klinkt gek maar ik trek meest op met mijn concurrenten Bailey en Isak. Ik leer heel veel van ze en als ik keer speel en zij niet, of omgekeerd, dan zijn we gewoon betrokken met elkaa. We weten dat het lang en actief seizoen is, dus jij de coach heeft helemaal gelijk dat je regelmatig rouleert. Ik had niet verwacht ondanks Haaland niet meer is, Isak, Grealish, Moriba en Bailey het zo goed zouden opvangen, en we zo goed doen. We hebben helaas in de beker 1-3 van Bremen verloren na verlenging maar buiten een 1-1 gelijkspel bij Gladbach nog steeds niet verloren voor zolang al.

KG: Gio jij bent inmiddels veteraan met een club, ook al ben je nog altijd pas 20 , ben je toch al met je 4e seizoen bij de club bezig. Hoe was voor jou om te zien dat je vader de nieuwe TD werd en je als invaller met assist mede verantwoordelijke was voor de 2-5 zege bij Augsburg?

Reyna: Dat mijn vader Claudio is aangesteld tijdje geleden, doet me heel erg deugd. We komen en reizen samen naar de club en hij is 2 straten van mij en mijn vriendin gaan wonen. Het laat zien dat dit een warme club is, en we niet alleen collega's zijn maar ook vrienden en in sommige gevallen hele goede vrienden zoals Jude(Bellingham) en ik. We zijn concurrenten maar trek al jaren samen op bij de club. Dat we uit bij Genk 1-2 winnen door winnende treffer van Moriba is gewoon heerlijk, die jongen werkt zo hard en is gewoon heel jovivaal, aardig en vooral heel grappig. Hij, Jude , Eduardo(Camavinga) en ik halen continue streken uit bij spelers als Emre(Can), Thorgan en Stefan(De Vrij) als we niet oppassen, en niet alert zijn pakken ze ons terug. Met een geintje of flinke uitbarsting op training of tijdens de wedstrijd. 

KG: Adeyemi wat vond je van de 3-0 zege op Hertha en de 5-0 zege op Hoffenheim?

Adeyemi: Vooral de 5-0 op Hof, vond ik heel erg fijn. Ik had die wedstrijd 3 assists en scoorde een 8.5. Tegen Hertha deed ik geen minuut mee maar ik ben erg blij dat Alexander en Luka goal mee pikte.

Wat staat Dortmund te wachten komende tijd:

Maart begint met uitduel bij PSV voor de EL. Dat  gek genoeg als tegen Genk maar over 1 duel is ipv 2 duels.  Het enige uitduel in de competitie is uit bij nummer 2 RB Leipzig en thuis treedt de club aan tegen laagvlieger Erzgebirge Aue en sluiten maand af tegen Werder Bremen. Onze beker spook willen en moeten we terugpakken.

Dortmund staat nog altijd 1e met 20 winst 4 gelijk en 2 verlies. Leipzig nummer 2 heeft 62 punten, Bayern nummer 3 60 ,nummer 4 1Fc Koln 54 en Schalke 04 de nummer 5 maar 46.

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2 @komodo25@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10 @Titan @rich ruzzian @delichris

Bedankt iedereen voor de reacties!! We spelen minimaal als potentieel kampioen. Schalke 04 kon vorig seizoen kampioen worden maar verloren laatste twee speeldagen van Koln en Leipzig waardoor Bayern op laatste speeldag op doelsaldo kampioen werd. De spelers, staff en ik gaan ons best doen om dit te voorkomen! :) 

Gepost (edited)

Laatste loodjes komen eraan!!

Deze update is over 1,5 spel maand. De volgende update hierna heb ik t seizoen af. Ik heb er echt al uren opzitten precies zoals @Keko en co laatst in podcast zeiden, als je eenmaal in flow zit blijf je spelen. En dat heb ik sinds medio 7:30 vanochtend haha.

Hier heb ik even geen screen van maar de maand maart begon met 1-4 uitzege bij PSV. 2 goals van Adeyemi, 1 van Isak en eigen goal van Rosario , Calleri van PSV maakte nog wel de 1-2 maar spannend werd het nooit. Dortmund was oppermachtig met 19 schoten 12 op doel en xG van 2.39 om 0.79. 

Daarna werd met 5-0 thuis afgerekend met laagvlieger Erzgebirge Aue ondanks feit Isak penalty mistte. Zij kregen 2e geel en rood met hun speler Litinov in de 41e minuut. Reyna met 9.1 als beoordeling en Moriba met 8.1 waren de grote jongens voor Dortmund deze pot.

Leipzig-Dort 1-0

Daarna volgde een lang verwachte en verdiende 1-0 bij de meest gehate ploeg van Duitsland, Leipzig. Was onze 1e competitie nederlaag in meer dan 20 duels en 2e uit nederlaag tot nu toe. Andre Silva maakte de enige goal voor de Red Bull club. Die nederlaag werd snel weggespoeld met 6-0 zege en wraak op Bremen we haalde xG van maar liefst 4.32 en Isak,  Grealish, Bailey, Camavinga en Jovic scoorde ieder 1 goal en M.Muller maakte eigengoal voor Bremen.

April

Begonnen we helaas met 3-2 nederlaag bij mijn angstgegner 1.Fc Koln. Moriba en Garcia scoorde namens ons maa we waren helaas maar figurant en mochten van geluk spreken schade beperkt bleef tot 1 goal verlies.

Koln- Dortmund 3-2

Toen kwam de dubbele EL ontmoeting met Frankfurt! Thuis kwamen we heel moeizaam door gelijkmaker van Reyna in de blessuretijd tot een moeizame 1-1, was matige wedstrijd. Voor de return besloot ik 4231 op balans te gaan spelen, aangezien de magie van onze 424 begint uit te werken....

Hier screens van de opstellingen en uitslag

Moriba , Grealish en Bellingham scoorde de doelpunten voor Dortmund in overtuigende 0-3 zege. In de halve finale krijgen we Chelsea. En As Roma neemt tegen mijn grote liefde en club waar ik fan van ben Arsenal op.

Opstelling Frankfurt

Opstelling Dortmund

Frankfurt- Dortmund 0-3

Resterende schema Leipzig:

https://imgur.com/lema7J0

Resteren schema Dortmund:

https://imgur.com/OEMZ5D3

Stand Bundesliga:

https://imgur.com/wRwttdn

Leipzig 2 punten meer dan ons maar moet nog oa Hoffenheim uit en Bayern thuis laatste speeldag. Dus dat is sowieso gunstig voor ons. Wij hebben met Chelsea 2 wedstrijden extra maar wel ''maar'' Union Berlin en Fortuna Dusseldorf alleen nog uit. Is spannend, Bayern zijn schema kijk ik lekker niet naar, die worden al veels te vaak kampioen!

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2 @komodo25@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10 @Titan @rich ruzzian @delichris

Bedan kt iedereen  voor fijn en  leuke reacties!! Sorry voor verschillen de lettertypes maar mijn  n  op toetsen boord is al week of lan ger stuk, spijt me.

Edited by Kyrill

Het wordt een van de spannendste titelraces die Duitsland ooit gezien heeft, daarnaast heb je ook nog kans op Europees succes.

PS: Dat verschil in lettertypes kan je oplossen met control+shift V. Dan past hij de tekst die je plakt automatisch aan aan de stijl van het stuk tekst ipv dat die de oude lay-out meeneemt

Mario Gotze , Schalke 04 speler, ex Dortmund schiet titel dromen Dortmund kapot!

Dit is en wordt hele korte update! We speelden thuis 2-2 tegen Schalke 04 omdat Gotze 2x scoorde voor hun. En omdat Thorgan Hazard een mega kans mistte op 3-2 vlak voor tijd, zijn titel kansen van Dortmund voorbij! Leipzig en Dortmund pakte beide 39 punten in 1e seizoenshelft maar 2e helft pakte Leipzig er een ongenaakbare 42 in 16 duels en wij helaas ''maar'' 35 in 15 duels. We hebben nog 2 duels voor lood om oudijzer die nergens meer toe doen. In Europa werd er uit 2-0 bij Chelsea verloren en thuis maar 1-1 gespeeld. Leipzig gaat thuis tegen Bayern om de titel spelen. Hebben 74 punten na 32 duels das 4 meer dan heel vorig seizoen en maar liefst 11 meer dan in heel seizoen 1, maar de concurrentie was nog een graadje beter!

Dortmund- Schalke 04 2-2

Bedankt voor jullie reacties iedereen! Ik ben blij met wederom CL plaatsing maar behoorlijk teleurgesteld dat EL niet gaan winnen en de Duitse titel. Leipzig was gewoon te goed, terwijl wij ook een reeks van 20a21 duels zonder nederlaag.  

Jammer maar als je zoveel jonge talenten koopt weet je dat het lastig is in zo'n topcompetitie. Volgend jaar zijn de spelers weer een jaartje ouder en dus ook beter. Veel succes komend seizoen! 

Helaas van de titelmogelijkheden. Maar er is een goede basis voor volgend seizoen en met een paar gerichte aankopen komt die titel snel naar Dortmund denk ik.

Uitslagen speeldag 34 Bundesliga

Tegen Freiburg thuis werd er met 4-1 gewonnen door goals van Dembele 2x, Isak en Weiser uit bij Fortuna Dusseldorf werd er met xG van 3.52 tov 1.58 van Fortuna met 2-5 gewonnen Isak, Grealish, Reyna, Passlack en Moriba scoorde.  Ook dit seizoen werd helaas Bayern weer kampioen op laatste speeldag pff! RBL kwam nog wel op 1-0 door Kluivert maar Sane schoot met de 1-2 in 93e minuut Bayern naar de titel. Leipzig wordt gezien als meest gehate club maar ik vind toch erg jammer dat het weer Bayern is geworden en wederom pas op speeldag 34....

Voor nu de seizoensoverzichten screens:

the new arrivals

A season to Remember

Moments to Remember

Zorgwekkende Financieen helaas

Formatie en spelers

Club Awards

Transfer overzicht

Was ik nog vergeten Lozano is voor met bonussen oplopende vertrokken deze winter voor maximaal 37,5 miljoen naar Bayern was alweer 28 en brak niet door bij ons. We kunnen ongeveer break even draaien op zijn transfer. Akanji kwam niet meer aan spelen toe en vertrok naar Frankfurt. Gedson Fernandes kwam naar de club voor 16 miljoen omdat liever voor hem ging toen der tijd dan voor Sander Berge voor 55 miljoen. Door blessure leed heeft Gedson vrijwel niks voor ons gespeeld hij gaat voor max 9.5 miljoen naar Al Halil.

Alvast wat geregeld voor komend seizoen:

Zagadou die jaren geleden transfervrij bij de club kwam vertrekt voor in totaal 36.5 miljoen naar Red Bull Salzburg. Met in totaal 100 duels in 6 jaar gunde ik Dan Axel Zagadou afscheid bij de club door hem bij Fortuna te laten invallen. Aangezien Duitse linksbackcs als noah katterbach van Koln en luca netz van Hertha echt enorm veel geld verlangde hun clubs, gaat Alex Grimaldo de 27 jarige LB voor 34.5 miljoen van Bournemouth komen. Transfer is al tijdje afgerond. 17 jarige Duitse LB Richard Geipl komt voor 5 miljoen van Frankfurt. En 23 jarig Monchu komt voor 0 euro van Barcelona.

De rest van de aan en verkopen hangt vanaf wat voor boden we gaan ontvangen. Gezien club onlangs nog verlies had van 100 miljoen dit seizoen en nu met prijzengeld 23 miljoen, ben ik niet van plan weer zo achterlijk veel te spenderen als ik de laatste tijd gedaan heb. Buiten wat net al heb aangekondigd wil ik alleen versterken als er eerst spelers verkocht zijn en worden.

Dank voor jullie reacties!! Heel fijn! Ik vind ook jammer tegen Schalke 04 misging waar we uit wel al 0-1 bij hadden gewonnen. Komend seizoen hoop ik weer meer punten te halen dan dit seizoen zoals tot nu toe elk seizoen meer punten is gehaald dan seizoen ervoor. Alleen nu wordt pittiger omdat nu 80 hadden.

Mooie transfers en nog behoorlijk wat geld ontvangen voor de uitgaande transfers. Benieuwd of er nog clubs zullen komen met boden zodat er eventueel nog wat mogelijk is in de transferperiode.

• Kyrill changed the title to Fortuna Sittart 2029 en verder!