Jump to content

Fortuna Sittart 2029 en verder!

Kyrill
 Share

Recommended Posts

Het begon toch weer te knagen! Ik kan bij vlagen niet concurreren met schrijvers en users als Mnie, Ruben en nummerke10 maar heb er weer zin in.

Deze novelle begint letterlijk vanaf punt waar ik nu in mijn save file ben; 30 september 2022.

Spoiler

Korte samenvatting voorgaande seizoenen:  In 2020/2021 eindige Dortmund 4e met 63 punten op laatste speeldag Leverkusen te verslaan. Tevens werd in dit 1e seizoen de Duitse beker gewonnen. Seizoen erna CL poule met City, Dortmund en Inter oa.  Helaas 3e door in EL maar dat hield snel op na 0-0 thuis tegen Genk en onverdiende 2-1 nederlaag uit. In de competitie werden we wel 3e met 70 punten. Club heeft besloten Haaland te verkopen voor rond 150 miljoen en 50% van volgende verkoop. Spitsen zijn nu Isak, Adeyemi en Esposito oa

Wat opvalt aan het schema 9 Bundesliga duels gespeeld waarvan al  5 uitduels , van die 5 waren er 4 alleen al in de maand augustus.

Filosfie(eigen niet per se van bestuur) :

Spelers van 23 jaar of jonger kopen. Liefst Duits, zo niet iig zo talentvol mogelijk. Spelers van 27/28 of ouder discard ik per definitie uit de scoutings meetings/verslagen. Ik heb screens van selectie bijgevoegd gesorteerd op leeftijd. Om te laten zien dat mijn novelle titel geen grootspraak is; 24 spelers van mijn selectie van het 1e zijn 24 jaar of jonger. En 18 spelers zijn 22 of jonger. En maar twee talenten die bij het 1e zitten hebben nog geen duel gespeeld. 20210430150742_1.thumb.jpg.df3ae94399d06d4b16d1ce250a26e660.jpg

s

In de CL poule staan we na 3 duels helaas maar 3e. Thuis werd tegen 10 man van City helaas 1-2 verloren.  Uit bij Apoel scoorde Leon Bailey hattrick voor de 0-3 winst. Uit bij Ajax hadden we geluk dat ver in blessure tijd onze best presterende speler en hoogst beoordeelde speler Jeremy Toljan een zwaar onverdiende 2-1 maakte. In de competitie staat Dortmund 7e met 15 punten na 9 duels en duel minder dan de concurrentie.

Ik ga wat mensen mentionen die mij eerder volgde. Als je uit mentions wilt, laat maar weten no biggie smalls :)

@MNie @komodo25 @Nom de Guerre @Marius @RubenS2 @Nummerke10 @Abe @Titan @rich ruzzian @Tim'

20210430121828_1.jpg

20210430142750_1.jpg

20210430151236_1.jpg

20210430151250_1.jpg

Edited by Kyrill

Al eens wat voorbij zien komen in het café. Je bent de goede weg ingeslagen met Dortmund maar het nadeel van jonge talenten is vaak dat het nog even duurt voordat ze goed genoeg zijn. Hopelijk kan je Ajax nog verslaan om alsnog te overwinteren in de CL. Weet echter uit eigen ervaring dat het WK in Qatar echt een enorm lastig jaar is om goed te presteren in de eerste seizoenshelft.

Gepost (edited)

De Derby Dortmund-1Fc Koln

Dat is het enige dat deze update op programma staat! Keulen is 73 kilometer van Dortmund verwijderd, voor Duitse begrippen, gezien de grote van het land is dat gewoon dichtbij. Wat ook meespeelt is dat ondergetekende in zijn 1e seizoen 3-4 en 4-3 verloor van 1Fc Koln. Seizoen erna 1-2 en 3-0 overwinningen wederom voor 1Fc Koln.

Tussenstand begin seizoen 3 sinds mijn aanstelling:

1Fc Koln 4x gewonnen van Dortmund en 0 nederlagen

Dortmund 4x verloren van 1Fc Koln en 0x gewonnen

Zou het de Heer Goosseff en Dortmund nu wel lukken om in eigen huis in het prachtige Signal Iduna Park 1Fc Koln te verslaan?

Opstelling Dortmund:

Donnarumma

Dest-  De Vrij-Akanji- Toljan

Camavinga

Illaix Moriba- Emre Can

Bailey- Isak- Hazard

Opstelling 1Fc Koln:

Mvogo

Strauch-Bornauw-Bisseck-Katterbach

Cuisance-Skhiri

Hofmann-Mbuku-Jakobs

Dennis

Bailey scoort in de 27e minuut maar ik zag het al meteen, buitenspel en arbitage fluit terecht af. In de 44e minuut  ragt Strauch de bal ver naar voren met hele hoge, lange en harde bal. Donnarumma komt zijn doel uit en is al bijna halverwege de middelcirkel voorbij de corner vlag. In plaats van uit te spelen ragt ie bal naar het midden. Zijn doel moeder ziel alleen en leeg laten , Mbuku profiteert en schiet van ruime afstand de 0-1 binnen.

Daarna vlak voor rust, is er inees hoop van leven voor Dortmund na de noorse god Haaland loopt er nu zweedse god Isak bij Dortmund en hij kent club als geen ander, luttle seconden voor einde van de 1e helft in de blessure tijd maakt Isak de 1-1.

Kyrill heeft Moriba met reden en wel doordacht plan op middenveld gezet. De 1e helft speelde Dortmund 433 met defensieve middenvelder Camavinga op de counter/cautious. 2e helft gingen we ultra aanvallend spelen en Moriba kwam als spits naast Isak te spelen. Camavinga verhuisde van DM naar CM. 433 werd een 424. Begin 2e helft komt Reyna het veld in voor Can en Adeyemi voor de niet al te fitte Hazard. Bailey verhuisd van AMR naar AML. In 78e minuut wordt Dortmund ultiem beloond voor al heel de wedstrijd betere spel hebben tov Koln. De al in de 16 meter van Koln staande Adeyemi geeft steek pass op de inrennende rechtsback Sergino Dest die Mvogo passeert en de 2-1 en winnende treffer maakt. In de kleedkamer complimenteer ik Dest voor zijn winnende treffer en dat doe ik na de wedstrijd ook 1op1. Want na 4 verloren Derby's heeft Dortmund EInDELIJK van Koln gewonnen. Feest! Rede voor mij als manager na vandaag al uren FM te hebben gespeeld victory wandeling te gaan maken nu het droog is! Met xG van 2.32 18 schoten en 6 op doel tov 1 op doel van Koln is de zege ook dubbel en dwars verdiend en terecht voor Borussia!

Bedankt voor alle reacties iedereen!! Heel lief en fijn! Graag gedaan betreft de complimenten, ik vind terecht iig!

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2 @komodo25@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10 @Titan @rich ruzzian

20210430155052_1.jpg

20210430160355_1.jpg

Edited by Kyrill

Perfecte Bundesliga maand, deceptie in de CL!!

In de Bundesliga speelde we 5 wedstrijden deze maand oktober. Werden alle 5 gewonnen. De CL was een flinke deceptie!! Thuis tegen Ajax werd met 0-2 verloren. Wij hadden 17 schoten en 10 op doel en Ajax 8 schoten en 3 op doel. xG van 1.44 om 1.35. Antony vernietigde de dromen en  plannen van onze ploeg om kwartfinale van de CL te halen. Hij scoorde in 42e minuut en 90+1 minuut, gezien de stats was ik woedend na de 0-2. Ik gooide kussen tegen de deur. 

Uit bij City deden we lang mee maar zij wonnen terecht met 2-0. november 2022 begint met thuisduel tegen Apoel het laatste CL duel punt is genoeg om door te gaan in de EL. Alleen in mijn 1e seizoen bij Dortmund haalde ik laatste 16 CL in poule met Juventus, Dinamo Kiev en Stade Rennais.

In bundesliga zijn we nu 7 duels op rij ongeslagen en staan we 2e met 9 winst 3 gelijk en 2 verlies. Helaas heeft Bayern 14 duels gespeeld en alle 14 gewonnen.

Transfer nieuws:

Ik ben behoorlijke handelaar en ook vaak wanneer de transer window dicht is officieel. Jack Grealish staat te koop bij Aston Villa voor 66 miljoen, wij gaan 21 miljoen direct voor hem betalen 49,5 miljoen in 3 installements.  Hij is 27 en de 26 jarige Fransman Moussa Dembele 23 miljoen waard zit nu nog even bij Ateltico Madrid, speelde in verleden oa voor Lyon en Celtic komt voor 13 miljoen naar Dortmund, 10 miljoen onder zijn waarde. Moussa is gehaald met oog om extra goals te maken en over Isak verschijnen elke dag berichten in media dat ie voor 104 miljoen naar United gaat. Dus mocht dat echt gebeuren dan is vervanger iig al binnen. Grealish is gehaald als late vervanger voor Sancho, hij van uitzonderlijke kwaliteiten beschikt en buiten Leon Bailey vind ik Meunier, Reyna, Hazard en Reus niet van wereldtop niveau qua buitenspelers.

Wedstrijdschema

Dortmund- Ajax 0-2

City- Dortmund 2-0

Tussenstanden

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2 @komodo25@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10 @Titan @rich ruzzian @delichris

Bedankt iedereen!! Voor alle fijne reacties!!

@Mnie ik vond team in heerlijke flow zat, wou niet verstoren. En in blessure tijd wisselen doe ik nagenoeg nooit en snelle 3 wissel wou niet doen, ik vaak 3 wissels heb gedaan en dat er dan iemand met blessure af moet, niet gewisseld kan worden.

@Delichris thnx maat voor de suggestie heb ik vaker geprobeerd maar dat lukt me helaas niet tot heel slecht. Dus ik heb nu gedaan eerder deed een link kunnen users/lezers zelf op klikkken en worden ze door gelinkt :)

Gepost (edited)

Die Gelbe Zug 

Wat google translated, de titel moet voorstellen de gele trein. Want dat is wat we zijn lieve mede forum vrienden en lezers. Sinds mijn vorige update heb ik heel veel gespeeld! Oh en wat ging het goed! Er stond oa dubbele back to back ontmoeting met Bayern Leverkusen op programma? Ja het 2e duel, het uitduel werd ''maar'' 1-2 gewonnen maar vlak ervoor wonnen we thuis met 6-2 van Leverkusen. Ook werd er oa 3-1 gewonnen uit bij Hoffenheim en 4-3 bij Mainz.

Ik zeg het eerlijk hé, zijn mijn spelers nou zo goed, of heb ik het ''FM 21 geluk'' keer aan mijn kant. Want in 14 duels hebben we 13 groene bolletjes gekleurd en 1 rode. En die ene rode was nog eens friendly die mijn assistent gespeeld heeft ;c

Tussendoor wat transfer nieuws naast eerdere aangekondigde Grealish en Dembele is ook Mitchell Weiser gekomen van Leipzig(iig Duitser, wat zijn die of matig of heeeel duur) en Luka Jovic. Weiser kwam voor 5,75 mil en Jovic 39 waarvan 2/3e vooral in termijnen naar Real Madrid.

Het lijkt er alleen helaas op dat Arezo met name(zit nu helaas op kwaliteiten van 3e niveau van Duitsland) en spijtig genoeg is Esposito ook nog niet heel erg doorgebroken.

Dan het goede nieuws, waar Bayern helemaal is ingesort sinds de laatste update. We stonden 12 of 15 punten achter ze, ze waren nog vlekkeloos. Inmiddels zijn ze dat zeker niet meer en hebben ze 1 gelijkspel en 4 nederlagen erbij waarvan de laatste zojuist door Dortmund.

Alsof 0-1 winnen bij Schalke 04 nog niet mooi genoeg was, werd het hoofdprogramma Dortmund- Bayern thuis met 3-2 gewonnen, met grote overmacht qua statistieken. Maar in de rust leek dat totaal nog niet het geval Bayern stond 0-2 voor door goals van Lewantorski na 14 en 38 minuten spelen. Ik heb de jongens gezegd kom op geloof in jezelf, jullie kunnen beter.  Illaix Moriba die laatste spel weken vooral strooit met assistsjes als spits en Jovic verschoof naar AML voor de slecht spelende Jack Grealish die op 6.3 zat(die op deze wedstrijd na wel uitstekende start heeft met veel goals en assists)

Moriba maakt in minuut 61 de 1-2 en in minuut 71 de 2-2. Isak de Zweedse opvolger van Zlatan maakt  in de 88e minuut winnende 3-2 en zijn 23e goal van het seizoen alweer. Ik heb op hem al bod van 73 miljoen van Bayern afgewezen. Hij mag absoluut voor veel geld naar het buitenland maar Bayern Munchen is uitgesloten. Onze xG was 2.62 en die van Bayern 1.34.

Oh ja ik behoorlijk wat WK 2022 wedstrijden bnijgewoond! Bij Duitsland stonden regelmatig onze spelers Tah, Can en Adeyemi basis. En bij Belgie dat wereld kampioen is geworden door Duitsland in finale te verslaan af en toe speeltiijd voor Thorgan.

Oh ja je raadt het niet voor 2e seizoen op rij City in de CL poule nu voor 2e seizoen op rij in 1e KO ronde van de EL , weer Dortmund-Genk en Genk-Dortmund. Dat noemt men dan loten.....

Vergeet ik gewoon belangrijkste hahaha. Dortmund is nieuwe Bundesliga koploper  met 17 winst 3 gelijk 2 verlies.

Dortmund- Bayern 3-2

Wedstrijdschema

Tussenstand

Stats Spelers

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2 @komodo25@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10 @Titan @rich ruzzian @delichris

Bedankt iedereen voor fijne reacties en support!! Het was ongeloofelijke maand januari, niet normaal. Voelt aslof ik droom haha.

Edited by Kyrill

• Kyrill changed the title to Fortuna Sittart 2029 en verder!