Jump to content

Dortmund exceptionele talenten en langzame weg naar de top!

Recommended Posts

• Replies 408
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Karel, ben je niet erg streng voor je zelf? Je bent ook maar een mens, je bent niet perfect. Je hebt een aantal keren pech gehad, maar ik zie je met ieder seizoen groeien en leren. Probeer jezelf niet

Een prijs, 6/9 , helaas al 1e thuis nederlaag te pakken   De supercup is   niet prijs waar ik om sta te springen, toch een prijs nonetheless. Die we hebben gepakt door Leipzig met 2-0 te ver

Hee @Nom de Guerre wat geniale, lieve, oprechte en geweldige post is dat zeg, wauw. Ben even stil van. Laat ik gelijk wat dingen "recht zetten" klopt ik laatste maanden emotionele periodes heb gehad d

Posted Images

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10@rich ruzzian @delichris  @Goatruida@neva 

@Glenn08 @Rob1981 

Ty iedereen idd wisselvallig! April was helaas ook wisselvallig maar maand mei was goed! We zijn 2e geworden! In de CL was Atleti in de kwartfinale te sterk! We hebben uit lucky 0-0 weten te pakken maar thuis verloren we helaas 1-2 ondanks feit Donnarumma een pingel stopte!

Wat feitjes over dit seizoen en voorgaande:

*68 punten is ons laagste punten aantal sinds de 63 van seizoen 1

* Onze 77 gescoorde doelpunten is het minst sinds de 73 van seizoen 2 en haalt het in verste verte niet met de 105 doelpunten van vorig seizoen en de 101 van 2 jaar geleden.

* Ook nu waren we weer het laatste overgebleven Duitse team in de CL. Alleen Leverkusen haalde uberhaupt mee de laatste 16 CL. Bayern staat welliswaar in de finale van de EL maar ook nu haalde ze afvalronde CL niet, net als vorig seizoen het is 3 seizoenen geleden Bayern voor laatst laatste 16 CL haalde en toen gingen ze eruit tegen winnaar AC Milan.

* Sinds mijn bewind zit ik nu 5 seizoenen bij de club en hebben we ons ieder seizoen geplaatst voor de CL van seizoen erna.

* Ik heb 236 wedstrijden aan roer gestaan als manager en daarvan werd er 60% gewonnen 143, 36 gelijk gespeeld en 57 verloren.

* Ik heb 55 spelers gekocht in 5 jaar voor waarde van 1.24 miljard en ik heb er 76 verkocht voor waarde van 1.26 miljard.

* Mijn prijzen kast kan wat voller maar is zkr niet leeg,  1 lands titel, 1 duitse beker en 2x de Duitse super cup.

Visie(persoonlijke) voor komende 3 seizoenen:

* Mikken op Duitse aankopen van 26 jaar en jonger, als niet Duits is dan 23 of jonge

* Aankopen onder het club record van de 81 miljoen van Moriba houden en zeker niemand voor 100 miljoen of meer kopen, ik ben geen United, Chelsea, Liverpool of City

*Binnen deze 3 jaar de CL winnen maar liefst binnen 2 of eerder.

*Tenminste 1 Duitse titel komende 2 jaar

*nnamdi collins is eigen jeugd met 51 duels voor het 1e tot nu toe, minimaal 3-6 eigen jeugd talenten buiten collins die tussen nu en max 3 jaar tenminste 40 duels of meer gespeeld moeten hebben voor het 1e elftal.

* Over 3 jaar nog steeds niet ontslagen zijn bij Dortmund en nog altijd aan t roer staan.

Freiburg- Dort 0-2

Dort - Koln 3-1

Dort- Werder 7-0

Schema

Einstand

Stats Goals, assists en duels van de spelers

Eerst de boel financieel op orde zien te krijgen, aangezien je nu soms verplicht werd om te verkopen om de financiën in balans te houden. Tweede plaats en Champions League is een prima prestaties overigens. Zonde dat Atlético te sterk was, maar ook dat kan weleens gebeuren. Toch stiekem van mening dat je met de selectie die je tot je beschikking hebt beter had moeten presteren, voornamelijk voorin zit een groot verschil qua doelpunten. Op naar het volgende seizoen, je hebt mooie doelstellingen die zeker haalbaar zijn.

Goede slotfase van het seizoen geeft hoop voor volgend jaar. Daarnaast vind ik dat je een mooie visie hebt voor de komende jaren. Hopelijk kan je die visie doorzetten naar realiteit. 

Geen geweldig seizoen gezien het materiaal dat je tot beschikking hebt, maar wel een solide basis om op verder te bouwen. Je weet in ieder geval waar het schoentje knelt. De visie kan je daar hopelijk in helpen.

Een seizoen met een kampioen met wel echt een bedroevend aantal punten. Bayern had het zo te zien verdedigend wel op orde maar aanvallend schoten ze wat tekort. Als jij komend seizoen de verdediging een beetje op orde kan krijgen dan ben je samen met Bayern wel de titelfavoriet. 

De zomer transfer carousel

Deze elite/vedette, begin tot midden 30-ers komen per  1 juli transfer vrij naar Dortmund:

Kepa 30 jaar

Sergi Roberto 33 jaar

Joan Jordan 30 jaar

Hakim Ziyech 32 jaar

Fredrik Mitdsjo 31 jaar

Ook transfervrij komt de 23 jarige Pablo Moreno van City

Dat was het voorprogramma:

Het hoofd programma is de afronding van iemand die ik paar jaar geleden door een bug voor niks zag vertrekken. Dit keer is ie terug bij Dortmund voor veel geld maar de hele Europese top zat achter hem aan. 

Klik en bewonder

Zo'n seizoen en dan neemt Lazio afscheid van je.... Want niemand minder dan Youssoufa Moukoko keert terug bij Dortmund. 83 miljoen betalen we voor hem, groot deel in termijnen is aangezien er voor nu maar 32 mijoen van TB af ging. Ik ben helemaal in mijn nopjes, vind bizar Lazio hem weg doet. Paar jaar eerder probeerde ik het al maar toen wouden ze 200 miljoen zien. Moukoko is zeg maar de 3e stage pokemon evolutie van Isak of Adeyemi en de Super Sayan versie van Vegeta samen met Goku aka Haaland. Aangezien ik regelmatig met 2 spitsen basis speel in een 424 met wingbacks vermoed ik zo dat we iig meer doelpunten gaan maken dan het net afgelopen seizoen.

Youssoufa Moukoko

Wie ook gekomen is is de speler hieronder Katterbach. Ben ik heel blij mee de scouts vinden hem nu ''nog maar 2.5 ster'' maar ik heb account aangemaaakt op database van FM scout en hij is een van beste Duitse voetballers in potentie. Dat ik hem nu na al die jaren als 24 jarige voor 24 miljoen binnen heb is teken de aanhouder wint. Ik had hem seizoen geleden als cadeautje van bestuur bijna voor 60 miljoen binnen gelukkig cancelde ik dat en ervoor ook vaak op hem geboden en wouden ze richting de 100 zien.

noah katterbach

Hoe nu verder:

Deze twee Duitse pareltjes en de eerder genoemde 0 euro aanwinsten + huidige selectie is waar we het bij Dortmund komend seizoen mee gaan doen. Is ''pas'' 3 juni 2025 maar alleen als spelers vertrekken voor niet te weigeren boden/onderhandelde boden, gaat tot nadere orde niemand meer bijkomen.

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10@rich ruzzian @delichris  @Goatruida@neva 

@Glenn08 @Rob1981 

Bedankt iedereen! Ik vind 2e plaats ook teleurstellend maar vooral zo ''weinig'' doelpunten. We stonden op geven moment 12 punten of meer achter Bayern  is teruggebracht tot 4 maar door stomme gelijke spelen als Gladbach thuis 1-1 en Frankfurt 1-1 uit grijpen we naast de pot het hielp ook niet dat Hertha 0-2 thuis verloor van Bayern waardoor ze kampioen werden. Hertha dat heel seizoen meedeed om plek 1 en 2 en uiteindelijk teleurstellend 4e of 5e wordt, zal mij zorg wezen. Ik heb mijn bestuur toch weten te overtuigen en mijn contract over jaar afliep juni 2026 is verlegend tot en met 2029 dus dat is erg goed nieuws. We gaan seizoen 6 in en ik ben er nog steeds bij, ongekend voor mij in FM 21 en 20 iig haha.

Ging de visie niet zijn om je te richten op jongere spelers? Want al die transfervrije spelers lijken daar niet meteen aan te voldoen :D 

33 minuten geleden zei Marius:

Ging de visie niet zijn om je te richten op jongere spelers? Want al die transfervrije spelers lijken daar niet meteen aan te voldoen :D 

Officieel wel maar ik ben vergeten bij te zetten die spelers gehaald waren nog voor ik hier de visie besprak en uberhaupt bedacht had. Deze transfer vrije spelers zijn gehaald met oog om door te verhandelen met kleine tot grote winsten. Sommige zullen wat spelen want het is lang CL, Bundesliga en beker seizoen maar zodra ze komen te klagen voor te weinig speeltijd is het ook meteen exit!:mrgy:

Gepost (edited)

@Glenn08 @Rob1981 

Pulisic naar Lyon met 15 miljoen euro winst

Grealish naar Everton met 8 miljoen verlies

Kessel 19 jarige Duitse aanwinst voor 11 miljoen van Bayern :)

Selectie Dortmund

Selectie

Selectie op Potentie gesorteerd

Bedankt iedereen!! Grealish wordt in zijn profiel aangegeven voor 44 miljoen voor zijn transfer naar Everton maar kan en gaat oplopen tot 63 miljoen. Hij heeft 71 miljoen gekost en is het hoe hard ook klinkt eigenlijk niet waar gemaakt. Pulisic had in zijn 1e seizoen terug bij Dortmun nog best aardig seizoen met  6 goals en 3 assists in 20 duels maar met vorig seizoen maar 10 duels 1 goal 1 assist en erbarmekelijk 6.55 was ook voor hem niet goed genoeg en moest hij nieuwe club vinden. Lyon koopt hem van ons over voor 41,5 miljoen rond zijn waarde en 15 miljoen winst, dikke prima.

Ik heb lage bonusses gedaan voor de beker maar hoge dit keer voor zowel de CL als de competitie. Benieuwd of het gaat helpen, hoop het wel! Waardoor TB van 113 miljoen over bleef dat ik met aanpassingen naar salaris deel overbleef met 66 miljoen. Ik probeer voor Duitse jonge talenten te kijken bij de club en dan is wel verder klaar zo. Ik ben ook erg blij met Moukoko en heb ook zin om Katterbach veel op te stellen :)

EDIT:

Donnarumma gaat voor 104 miljoen waarschijnlijk vertrekken naar Juventus of andere Europese grootmacht. Hem gesproken nadat ik bod van United gecounterd had naar 130 miljoen was ie lichtelijk boos en wou echt kost wat kost weg. Wordt nu Juve en 104 miljoen, prima. HIj is 4 seizoenen geleden voor 0 euro gekomen en ik wist ie nooit eeuwig zou blijven,de staff, bestuur, voorzitter, spelers, fans en ik zijn blij Donarrumma allemaal voor ons gedaan heeft en hoe ontzettend vaak ie punten voor ons gepakt heeft. We wensen hem het beste in zijn verdere carriere eerst bij Juventus iig.

Edited by Kyrill

Die Kessel kan je nog veel plezier aan beleven als hij zich goed ontwikkelt. Dat het een Duitser is, is natuurlijk mooi meegenomen! Het verlies van Donnarumma is natuurlijk een enorme domper. Kan je het intern opvangen of ga je de transfermarkt op?

Gepost (edited)

Bedankt heren, thnx. Ik ga vertrek van Donnarumma intern opvangen. Nubel en Kepa gaan strijden om basisplek aangevuld met Tommy Weir. Nubel speelde vorig seizoen sporadisch potje en viel niet tegen en ook Kepa is transfervrij gekomen dus why not, let's try it :) En paar seizoen geleden kwam ook Braziliaanse keeper gratis die gaat nu voor 15 naar SPO

Edited by Kyrill

Je zal het wel gaan merken dat Donnarumma is vertrokken, een echte klasbak. Nübel en Kepa zijn niet verkeerd maar wel van een ander niveau. Voor de rest staat er natuurlijk een heerlijke selectie met vooral voorin veel klasse.