Jump to content

Dortmund exceptionele talenten en langzame weg naar de top!

Recommended Posts

Gepost (edited)
3 minuten geleden zei Daniell:

Als hij AP kan spelen, kan die ook DLP spelen. Niet zo gefixeerd zijn op die sterren, beter naar de attributen kijken ;)

Je hebt 100% gelijk. Gekeken net hij kan idd DLP en maar liefst 4 sterren dat(y) Wordt nu Moriba DLP 4 ster en Ward Prowse BWM defence 2,5 ster prima, Moriba staat op support en Reyna de CAM op Attacking :)

Edited by Kyrill
  • Replies 408
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Karel, ben je niet erg streng voor je zelf? Je bent ook maar een mens, je bent niet perfect. Je hebt een aantal keren pech gehad, maar ik zie je met ieder seizoen groeien en leren. Probeer jezelf niet

Een prijs, 6/9 , helaas al 1e thuis nederlaag te pakken   De supercup is   niet prijs waar ik om sta te springen, toch een prijs nonetheless. Die we hebben gepakt door Leipzig met 2-0 te ver

Hee @Nom de Guerre wat geniale, lieve, oprechte en geweldige post is dat zeg, wauw. Ben even stil van. Laat ik gelijk wat dingen "recht zetten" klopt ik laatste maanden emotionele periodes heb gehad d

Posted Images

Gepost (edited)

Dortmund gaat door op de transfer vrije carousel van spelers

Blijkbaar heb ik spelers als Ziyech, Midstjo en Sergi Roberto voor maar  1 seizoen vastgelegd, niet goed genoeg bij stil gestaan. Daardoor tekenen sommige als Roberto nu al contract bij Lyon bijvoorbeeld voor komende zomer.  Wat betekent met feit ik nu voor komende zomer 23 jarige Billy Koumetio CV fransman transfer vrij heb vast gelegd voor volgend seizoen, Curtis Jones 24 jaar van zelde club Liverpool, de 24 jarige Daniel Maldini middenvelder, spits en buitenspeler van Ac Milan, de 23 jarige spits Henrique Araujo van Benfica en tot slot de nog altijd ''pas'' 31 jarige Saul niguez komt komende zomer gratis van Atletico Madrid. Omdat ik hier wel potentieel wil kunnen verdienen aan deze spelers tekenen ze allemaal voor 2,3 of 4 seizoenen.Wat betekent met al deze spelers samen mijn Dortmund laatste 4 seizoenen maar liefst 18! Transfer vrije spelers heeft aangetrokken. Lang niet allemaal even succesvol maar de grote uitblinkers waren toch overduidelijk Eric Garcia en keeper Donnarumma. 

Goede Duitse en jonge spelers zijn veelal vaak niet beschikbaar, heel duur en worden zelden door andere bundesliga clubs te koop aangeboden. In de gevallen van Katterbach en Vagnoman moest ik er zelfs meerdere jaren aantrekken voor ze uiteindelijk wel voor betaalbare prijzen te koop waren, leuk en aardig mijn bestuur Duitse spelers wil maar ik heb niet geduld en vast beradenheid om voor ieder Duits talent 2-4 jaar lang te gaan touwtrekken. Het blijkt gelukkig voor mijn Voorzitter en GM ook geen deal breaker te zijn want ik ben alweer halverwege mijn 6e seizoen bij de club. Wanneer ik voor het laatst zolang bij club zat in FM zonder ontslagen te worden of zelf op te stappen zou ik me niet eens kunnen herinneren misschien omdat nooit eerder gebeurd is. Verder werken de spelers en ik toe naar de wedstrijden later in de maand Januari. Ik ben al op bezoek in Turijn geweest om Juventus te bespioneren uit bij Torino. Voor onze komende CL ontmoetingen de pers en hun coach Guardiola dachten ik daar voor Juventus hun 31 jarige Robin Gosens was, mooi niet ik koop 30+ers alleen transfervrij. Januari brengt ons Padderborn en Bayern Munchen thuis met tussenin uitwedstrijd uit bij Gladbach.

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10@rich ruzzian @delichris  @Goatruida@neva 

@Glenn08 @Rob1981

Thx iedereen thx.

Edited by Kyrill

Zonde dat je die spelers maar voor 1 jaar hebt vast gelegd. Maar je bent wel bezig om verder te gaan met goede spelers. Duitse spelers zijn inderdaad duur als je in Duitsland speelt.

@kmk @19CH98 @MNie @Marius @RubenS2@Nom de Guerre @Abe @Nummerke10@rich ruzzian @delichris  @Goatruida@neva 

@Glenn08 @Rob1981  bedankt iedereen! Bayern staat inmiddels 4e en Augsburg 3e. Is nu zaak in spoor van Hertha te blijven in april moeten zij zowel uit bij Bayern als later bij ons.

Hertha loopt uit op de rest, Augsburg en Bayern raken verder op

Hertha had de perfecte maand 2-1 zege bij concurrent Augsburg 3-0 thuis op Hannover en maar liefst 5-2 uit winst bij Leipzig. Wij hadden bijna perfecte maand 3-0 winst op Padderborn, 3-1 winst bij Gladbach en thuis tegen Bayern 1-1. Er is in januari niemand bijgekomen bij Dortmund. Esposito die erg goed seizoen heeft kwam jaren geleden voor 6 miljoen ik had bod geaccepteerd op hem van 40(56 miljoen) van Porto hij besloot contract van Porto af te wijzen prima , ook goed. Maar met 11 mogelijke spitsen in de selectie, had ik niet heel erg gevonden als ie wel voor Porto had getekend.  Wel zijn Malte Hummels en James Michaelis uitgeleend aan respectievelijk Darmstad 98 James en Heidenheim Malte. En Moussa Dembele is voor zijn aankoop bedrag van 13 miljoen vertrokken naar Salzburg, over speler gesproken die flink gedowngrade is in FM 21 tov 20 gesproken....  Daarnaast hebben alle transfer vrije spelers van afgelopen zomer Roberto, Ziyech, Midtjo, Joan Jordan etc allemaal bijgetekend. Paar seizoenen geleden stond Dormund nog bijna onderaan in de Bundesliga met payroll tov expenditure , inmiddels niet meer en staan we daarmee 1e boven nummer 2 Bayern. Maar als toppers als Moriba, Romero en Reyna 210k-240k per week willen verdienen dan geef je ze dat maar met tegenzin. Een volgende contract verlenging zit er alleen nog maar in tegen minder salaris, dus dat is iig positief.  In de stand staat Dortmund 2e , 4 punten achter Hertha door 1-1 tegen Bayern hebben we helaas Hertha niet tot op 2 punten kunnen benaderen.

Dort- Padder 3-0

Gladbach- Dort 1-3

Basis Bayer

Dort- Bayer 1-1

SChema

Stand

5 punten, nog 10 duels te gaan.

Koln- Dortmund 2-1  xG wise was dit hele zure nederlaag voor mijn Dortmund , en ook zo laat tegentreffer, baal goed van. Maar zo gaat ieder jaar helaas wel uit bij Koln. Zie de screen wou wat ''forceren'' en kreeg deksel op onze neus.  Fortuna- Dortmund 2-3 hier leken we te verliezen maar door 2 goals van inmiddels alweer 28 jarige Jovic wonnen we toch 2-3, jeej.

Thuis tegen Juventus   Dort- Juve 2-2   kwamen we snel 1-0 voor door goal van Buendia. Uiteindelijk waren we efficient en door gelijkmaker van Ward Prowse speelde we 2-2. Zeker niet de ideale uitgangspositie maar winnen in Turijn ''is genoeg '' nu.  Dortmund sloot de maand af met    Freiburg- Dort 0-1  0-1 zege bij nummer laatste Freiburg door goal van CHO.  Hier de Stand.  Augsbur won van Bayern thuis wat pas hun 2e nederlaag was. Daardoor lijkt vooral twee paarde race te zijn tussen ons en Hertha. Dat zelfde Hertha dat al sinds oktober vorig jaar geen competitie nederlaag meer heeft geincasseerd. Ik reken op sportieve plicht van Bayern in April en die zelfde maand wij kost wat kost thuis van ze winnen ongeacht hoe.

@Glenn08 @Rob1981

thx iedereen we doen nog mee op 3 fronten! Vandaag ga ik rond 9:30 naar Zeist. Volgende update is morgen ein van de middag of later. Heel fijn allle reacties en likes!

Het is zeker nog mogelijk om dit seizoen met een titel af te sluiten, vijf punten is een overbrugbaar gat. Daarnaast prima gespeeld in de CL, hier heb je kans een ronde verder te komen. 

Gepost (edited)

Alle 4 Duitse ploegen hebben kwartfinale CL niet gehaald, Dortmund 6 zeges op rij in de Bundesliga, 0 tegentreffers in de competitie deze maand!

Dort begon de maand maart 2026 met een   beker zege bij Gladbach   Gladbach- Dort 1-3(beker)  , we waren veels te sterk voor ze en Moukoko, Buendia en Roberto scoorde.  Daarna volgde 2-0 zege thuis tegen Stuggart door oa goal van CHO  Dort- Stugart 2-0. Daarna werden de laatste mogelijke titel ambities van de ex-nummer 1 Augsburg kapot gemaakt met terechte en hele late goal van Reyna in de 92e minuut. Het is nu alleen echt nog maar 2 paarden race om de titel Hertha en Dortmund, ook Bayern is kansloos met 13 punten achter Hertha met duel meer en 11 achter ons met nog maar 7 duels te gaan    Augsburg- Dort 0-1  .  In CL werd er verloren van Juventus     Juve- Dort 3-1, ze waren te sterk. Het kan erger Bayern ging 3-0 ten onder bij Benfica na het heenduel met 2-0 gewonnen te hebben. En zoals de headline van dit stuk verraade is geen één Duitse ploeg doorgegaan. Is jammer maar Juventus is gewoon tactisch erg team, en ik ben als ik eerlijk al ben tevreden we Liverpool de EL in hebben weten te sturen. Vlak voor de wedstrijd tegen Hannover 96 thuis had ik Moukoko gezegd assists zijn net zo belangrijk als goals. Want Moukoko zijn doelpunten productie is wat stil te komen te staan laatste tijd in de Bundesliga. Maar uitgerekend na ons gesprek scoort hij een hattrick en winnen we met 4-0 van Hannover 96   Dort- Hannover 4-0. Wat tot gevolg heeft dat we 6 Bundesliga duels op rij gewonnen hebben, en met vorige maand erbij 4 duels in de competitie op rij de 0 hebben weten te houden. Ook heeft Dortmund sinds november 2025 pas 3 competitie nederlagen geleden van de 4 in totaal. Alleen Hertha BSC is voor als nog ongenaakbaar. De volgende update omdat is het seizoen voorbij en bespreek ik zowel april als mei. April wordt de maand van de waarheid voor ons! We moeten voor de competitie uit naar Leipzig en Schalke 04 , thuis tegen nummer 1 Hertha BSC, thuis tegen Leverkusen en Frankfurt uit voor de halve finale voor de beker. Mei brengt Bremen uit, Frankfurt thuis en Mainz en hopenlijk beker finale tegen Hertha BSC of Schalke 04. Dortmund heeft met 76 doelpunten na 27 duels meeste gescoord van alle bundesliga teams maar de 100 goals gaat lastig worden. Wat wel heel fijn is defensief zijn we stabieler geworden na 17 duels hadden we  al 25 doelpunten tegen wat betekent laatste 10 duels maar 7 goals hebben geincasseerd.  Hertha heeft komende 2 maanden voor de competitie nog Bayern, Dortmund en Freiburg uit,  2x Frankfurt voor de EL kwartfinale en thuisduels tegen Gladbach, Koln, Union Berlin en Stuggart. Maar het feit dat Alexander Isak dit seizoen voor hun 28 goals en 5 assists te pakken heeft in 34 duels, laat zien dat onze ex speler misschien wel eens Hertha de landstitel gaat bezorgen in decennia, aan ons de taak het thuis tegen hun eind april dat te voorkomen, maar eerst nog maar eens Leipzig en Schalke 04 uit overleven!

Schema

Stand

@Glenn08 @Rob1981

thx iedereen , bedankt! Het gaat lekker, jammer van de CL maar goed dat kan gebeuren. Doen nog mee om de Duitse dubbel iig!

Edited by Kyrill

Jammer van de CL, maar Juve is niet de eerste de beste tegenstander natuurlijk. Hertha is nog steeds op dreef, dus hopelijk laten ze een steekje vallen en kan jij alsnog de nationale dubbel pakken!