Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

image.png.3c7b119f1b4437452bc01fe96ddb0474.png

Bedankt @xPeejayvoor de banner! 

[1]. Introductie

De drang om een novelle te schrijven is er al even, maar ik had een beetje moeite om de juiste club te vinden hiervoor. Dan ga ik het toch maar simpel houden en m’n laatste save van deze editie starten met de club die ik liefheb: Feyenoord. Dit is mijn eerste novelle, dus mijn schrijfstijl zal wellicht kunnen veranderen naarmate de updates verder lopen. 

Zelf ben ik 27 jaar en speel ik al lange tijd FM. De eerste die ik me kan herinneren is CM 01/02 geweest. Met regelmaat kwam ik bij een vriend over de vloer, waar zijn broer ouder was en zo ben ik er al vroeg ingerold. Eigenlijk heb ik vanaf toen vrijwel iedere editie wel gespeeld. Geboren in Rotterdam, aantal van m’n eerste levensjaren gewoond, dus ook de reden waarom ’t mijn favoriete club is. 

image.png.823372d52e94e231f00e721298c77957.png

In FM speel ik er dus ook vaak mee, alleen wil ik het voor de novelle op een andere manier doen: onder de naam Dirk Kuyt zal ik manager worden. Zijn managementstijl is ingesteld als motivator, dat lijkt mij het meest realistisch. 

image.png.a671140845088de0185dc6983bfe995f.png

Spelers ontwikkelen via de jeugdopleiding & aanvallend voetbal. Beide dingen zijn voor de club belangrijk, maar ook voor mij. Iets wat ik al jaren bij Feyenoord wil zien, aanvallend voetbal, maar wat er helaas te weinig is. Ook Varkenoord moet weer belangrijk worden. De laatste jaren worden we ingehaald door andere clubs op het gebied van de jeugdopleiding en dat is jammer. In FM zal ik dus de hele organisatie op de schop nemen, maar wel op een realistische manier. Geld is niet veel dus zullen er geen ontslagen vallen, maar laten we de contracten aflopen. Wel zullen de nodige jonge spelers de kans krijgen, alleen is het materiaal in de O21 nou niet heel denderend. De doelstellingen mogen wat mij betreft wat hoger: Champions League voetbal moet het doel zijn. Het bestuur is het er niet mee eens, maar we gaan het tegendeel bewijzen. Het meest gerespecteerde team worden in 1 seizoen lijkt me een utopie, maar we gaan het zien. 

image.png.31327136432f4b55289d3e2e795fc347.png

We starten de voorbereiding met een tour door Amerika tegen 2 respectabele teams. Vervolgens is twee makkelijke potjes tegen Dordrecht, waar we mee samenwerken, en tegen de club uit Kuyt zijn woonplaats. Tot slot spelen we tegen Salzburg, traditioneel thuis in eigen stadion om af te sluiten.

Next: augustus en september

bewerkt door Goatruida

• Antwoorden 61
  • Weergaven 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Henk Mansveld
    Henk Mansveld

Dat noemen we een goed begin op alle fronten. Samenwerking met Eupen is ook  top.

• Goede eerste seizoenshelft! mooie resultaten ook in Europa

• Gaat geweldig zeg, hallo he. tag mij maar aub! Leuke novelle dit!

Geplaatst

Een novelle met Feyenoord volg ik natuurlijk graag. Veel succes!

Maar zo weinig geld heeft Feyenoord toch niet in FM? Ik meen me te herinneren dat ik gelijk aan het begin al 10 miljoen aan transferbudget kreeg..

Geplaatst

Succes in Rotterdam.  De doelstellingen zijn helder en inzetten op de eigen jeugd is natuurlijk altijd top. Mooie oefencampagne voorbereid ook. Sign me up!

Geplaatst

Ook al speel je met de grote concurrent toch heel veel succes. Ben benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen. 

Geplaatst

Leuke introductie waarbij we meteen inzicht krijgen in je visie. Succes!

Geplaatst

Ben benieuwd en zal als Feyenoordfan zeker aandachtig meelezen, succes!

Geplaatst
  • Auteur

image.png.b3bfe61b9d637d728457b5a486b2cf70.png

[2] Een goed begin is het halve werk maar een goed begin is maar de helft 

Voorbereiding 

image.png.e07db068921afea1e65ab1d4d7e74058.png

Qua uitslagen niet zo heel denderend, maar de tactiek staat en het is voornamelijk belangrijk om iedereen wedstrijdfit te krijgen voor de eerste wedstrijd, en dat is gelukt. 

Inkomende transfers 

image.png.c1bab828644537c8314f5b2856ddb535.png

Éder Álvarez Balanta. Ooit een groot talent, maar iemand die zijn potentie nooit heeft kunnen waarmaken. Deze verdediger stond op de transferlijst en was bereid flink salaris in te leveren, daarnaast was een CV was zeker welkom na het vertrek van Eric Botteghin. We willen ons in de toekomst meer gaan focussen op Colombiaanse talenten en met de aanwinst van deze (oud) international zetten we een stap in de goede richting. 

Uitgaande transfers 

image.png.b1e512d0da45cd66eae9330b022accad.png 

Vanuit de jeugd zal er niemand meer bijkomen dit seizoen en mogen Lake, Troost & ’t Zand minuten gaan op doen bij onze partner. Voor de overige twee spelers was er interesse, waardoor ze mogen vertrekken. 

image.png.2bde1824d27390a5366081cf8e06dce3.png

Over de eerste maand ben ik ontevreden. Na twee geweldige eerste wedstrijden moesten we tegen Twente het onderspit delven, en hoe. Terwijl er 6 (!) minuten blessuretijd bijkwam scoorde Twente in de 95e minuut de gelijkmaker en door een penalty in de 97e minuut de winnende. Als je zolang voor staat is het gewoon niet mogelijk dat je in de laatste 2 minuten een voorsprong weggeeft tot een nederlaag. 

image.png

Tot slot de loting, en een hele pittige. Het zou een knappe prestatie zijn mochten we overwinteren, maar daar gaan we natuurlijk wel voor. Tegen Sarajevo moeten we gewoon 6 punten halen en tegen Leverkusen / Sociedad thuis ook een goed resultaat. 

@RicoV1989thanks voor je reactie! Qua transferbudget is er inderdaad onrealistisch veel te besteden. Wel zijn er nog wat schulden en merk je aan de salarissen dat ze nog aardig laag zitten. 

@MNie@19CH98@Marius@DGremlin@mattihamstra@kmk jullie ook bedankt voor de reacties! Tof! :)

In de komende update zal ik de eerste seizoenshelft behandelen. In de eerste updates ben ik voor mezelf nog even aan 't aftasten wat ik zelf fijn vind qua grootte, na de komende update ben ik daarover uit! 

image.png

bewerkt door Goatruida

Geplaatst

Prima voorbereiding gevolgd door een redelijke start in de competitie. De nederlaag tegen Twente is een hele zure. Hopen dat in de moeilijke poule in Europa inderdaad ook mooie resultaten behaald worden. Mooie inkomende transfer met Balanta!

Geplaatst

Een goede start van het seizoen, alleen jammer van het onnodige verlies tegen Twente. De EL poule is erg zwaar maar hopelijk kan je stunten tegen Leverkusen en Sociedad.

Geplaatst

Redelijk begonnen. Erg zuur van het verlies tegen twente. Een mooie uitdagende poulefase ligt er voor je in het verschiet. Benieuwd wat je daarin gaat doen

Geplaatst

Bijna een perfecte start van het seizoen, afgezien van een frustrerende blessuretijd bij Twente. De Europese loting kon eenvoudiger maar biedt zeker nog perspectieven.

Geplaatst

Balenta was jaren geleden een van mij favo verdedigers in FM. Leuke aankoop dus. Goede voorbereiding. Loting in Europa niet de makkelijkste denk ik. Start is vrij goed in Eredivisie.

Geplaatst
  • Auteur

image.png.b843d05c672a963c0c8930b63482bbe2.png

[3] WINTERKAMPIOEN!

Het vervolg van de eerste seizoenshelft. In de competitie hebben we niks meer verloren, scoren we ontzettend veel en krijgen we nauwelijks iets tegen. Het elftal draait lekker, al hebben we onze grote rivaal en concurrent nog niet getroffen.

image.png.707d2a3f965f41e4ae7d43458c414cb3.png

Dit resulteert in de volgende tussenstand. We staan 5 puntjes los maar Ajax moet nog een inhaalwedstrijd spelen. Na de winterstop beginnen we direct met de Klassieker, dus dat wordt een belangrijke pot voor ons. 

image.png.31cf8e0b7497e332091bd1542603c91d.png

Momenteel werken we met een aantal ploegen samen maar FC Dordrecht is de enige waaraan we spelers kunnen verhuren. Een ploeg die onderaan de KKD bungelt. Om die reden zijn we opzoek gegaan naar een nieuwe club en kwamen we bij KAS Eupen uit, dat momenteel 5e (!) staat in de Belgische Jupiler League. Vanaf dit seizoen zullen wat toekomstige toppers hier gaan rijpen. 

image.png.d44ea4d7768e63f5f3d5fd86063179d9.png

Tot slot de jeugdinstroom. Dit zijn berichten waar we blij van worden. Twee toptalentjes bij de centrale middenvelders waarvan er één uit Rotterdam komt. Een echte Rotterdammer in het eerste is altijd leuk. 

Dit was de eerste seizoenshelft. Persoonlijk vind ik het net te lang qua resultaten. Het zijn te veel wedstrijden om wat uitgebreider erop in te gaan waardoor het een opsomming wordt van resultaten anders. De komende update zal van 1 maand zijn, kijken hoe dat bevalt. 

image.png.2a93690be3af3a7eb91567a72e88268f.png

In de volgende update de maand januari. De eerste Klassieker, de beker, en transfers? 

@kmk @19CH98 @mattihamstra @Marius @RicoV1989 bedankt voor jullie reacties!

@MNie voor mij was het ook altijd een standaard aankoop toen hij nog begin 20 was. Verbaasde me ook al dat die zo oud was. 

@DGremlin

Geplaatst

Goede eerste seizoenshelft! mooie resultaten ook in Europa

Geplaatst

Zeer voortvarend bezig. Winnen van Ajax en je slaat helemaal een kloof.

Geplaatst

Hele sterke resultaten neergezet! Ben benieuwd wat je kan gaan doen in Europa en in de Klassieker.

Geplaatst

Gaat lekker! Koploper, een mooie satellietclub en een gouden lichting die eraan komt :D tag mij maar mee, ben benieuwd wat dit gaat worden.