Jump to content

[FM21] By the fans, for the fans (Bury AFC)

Recommended Posts

Na een wat mindere start lijkt de motor nu wel aan te slaan. Voor een promovendus ben je prima bezig! Het geld van de beker is ook mooi meegenomen.

• Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noot: Ik was een paar dagen weg vanwege een paar vrije dagen. Vandaar dat het een tijdje rustig is geweest met het verhaal. Maar we pikken de draad weer op vanaf nu.   Seizoen 2021-2022

Na de valse start van het seizoen wachtte in de maand september 4 competitiewedstrijden tegen 1874 Northwich, Silsden, Skelmersdale en Congleton. In de FA Cup een voorronde tegen Bideford (9e niveau)

@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]   UPDATE: Vanwege mijn studie en de afronding hiervan heb ik helaas geen tijd om het verhaal af te ma

Posted Images

Dit gaat opeens een stuk lastiger, jammer om te zien. Ik maak mij echter nog geen zorgen. Daarnaast leuk om de naam Vauxhall Motors te zien, in mijn eerste FM (2011) zaten zijn in wat nu Vanarama north/south heet. Stonden als slechtste ploeg te boek dus heb er een lange save mee beleefd.

174648037_BuryStory.png.a8f476f0b6974f11c8c6f3d625181d4e.png

Na de valse start van het seizoen wachtte in de maand september 4 competitiewedstrijden tegen 1874 Northwich, Silsden, Skelmersdale en Congleton. In de FA Cup een voorronde tegen Bideford (9e niveau) en als deze in winst omgezet wordt de eerste officiële voorronde tegen Ilkeston Town (8e niveau).

Wedstrijden september:

Dat de competitie stroef verloopt voor Kevin en zijn mannen is een understatement. 1874 Northwich kwam op bezoek en trakteerde Bury wederom op een thuisnederlaag 2-3. Hierna een reis naar Silsden, hier wist Bury eindelijk een overwinning te boeken 2-0. Een goede uitslag richting de FA Cup tegen Bideford.

De thuiswedstrijd tegen Bideford begon niet al te best en Bury AFC keek, zoals al zo vaak dit seizoen, tegen een achterstand aan toen Bideford 0-1 maakte in de 21e minuut. Een donderspeech in de rust van de manager moest een kanteleffect veroorzaken. Mocrieffe zorgde voor 1-1 in de 50e minuut en toen Bideford met 10 man verder moest na een rode kaart in de 57e minuut wist Bury verder uit te lopen. Uiteindelijk een keurige 4-1 overwinning en dus mocht Bury aantreden tegen Ilkeston Town in de eerste voorronde van de FA Cup.

66912826_01-FACupBideford.thumb.PNG.05371f503006b736af689b658c9fc59f.PNG

De wedstrijd tegen Ilkeston Town moest gewonnen worden om de doelstelling van het bestuur voor de FA Cup te behalen. Een gelijk opgaande wedstrijd werd uiteindelijk verloren na een afstandsschot in de 63e minuut.. Weer een nipte nederlaag voor Bury 1-0. Steeds weet Bury niet aan het langste eind te trekken en gaat dit langzaamaan een serieus probleem worden.

249208065_02-FACupIlkestonTown.thumb.PNG.293f7f30daaaa2d1e1803564f277e124.PNG

Alsof deze maand niet genoeg ellende veroorzaakte verloor Bury weer een thuiswedstrijd. Ditmaal was Skelmersdale met 1-2 te sterk. Vervolgens nog één wedstrijd, hierin een ander tactisch plan. Bury trad aan in een 5-3-2 formatie om zo wellicht een keer de 0 te houden en vanuit hier te kijken waar het schip strandde. Congleton, de nummer 2 van de ranglijst, was de betere partij maar Bury wist een puntje uit het vuur te slepen in deze toch al slechte maand... Een zeer teleurstellende start van het seizoen, gelukkig voor Bury lijkt iedereen van elkaar te kunnen winnen en is er nog niets verloren. Maar er zullen toch snel overwinningen geboekt moeten worden om aan te haken in de promotiestrijd.

2145796403_00-ResultatenSeptember.thumb.PNG.334c7165df684eae5424defc8a39f81f.PNG

552084080_04-RanglijstSeptember.thumb.PNG.7f1b061fc1c86a91c6f55d4b1a790140.PNG

Financiën:

Het enigste positieve dat te melden is zijn de financiën. Ondanks de vroege uitschakeling in de FA Cup is de balans toch gestegen naar zo'n €103.000. Op deze manier lijkt Bury nog steeds goed op weg te zijn op financieel gebied.

685208034_03-FinancinSeptember.thumb.PNG.e226b6414ccb9f9d9f84fb954b5f03f6.PNG

Volgende deel:

De wedstrijden gespeeld in oktober, hopelijk weet Bury de vorm te vinden van vorig seizoen en zo te klimmen op de ranglijst.

Antwoorden op de reacties:

@MNie@Kyrill@Marius@19CH98@delichris@bigtukker@RubenS2

Dank voor de reacties! De start is helaas niet wat gehoopt werd en na een paar goede resultaten werd dit toch niet doorgezet. Omdat alles nog dicht bij elkaar staat is er niets verloren maar het gaat wel een lastig seizoen worden en Bury zal er keihard voor moeten gaan knokken om de verwachtingen alsnog waar te maken.

Tags voor de vaste volgers:

@MNie@Kyrill@Marius@RicoV1989@19CH98@RubenS2@delichris@boydjoman@bigtukker

Mocht ik iemand missen of iemand die niet meer in de tags wil laat het mij dan weten! :D 

921242436_BuryStory.png.3b3b785257c879ba102d7d2682b5019e.png

Na de stroeve start in de eerste twee maanden van de competitie heeft Kevin zijn mannen bij elkaar genomen voor een teambespreking. Waardoor komt het dat we telkens de betere partij zijn maar niet de overwinningen behalen? Uit de bespreking kwam naar voren dat het team vind dat er met de tactiek van vorig seizoen net te weinig druk wordt uitgeoefend op de tegenstander en zij daardoor steeds vanaf randje 16 kunnen schieten.. Met vier competitiewedstrijden en één bekerwedstrijd deze maand zal er gesleuteld worden aan de tactiek. De nadruk zal komen om de tegenstanders eerder onder druk te zetten om zo deze afstandsschoten te voorkomen. Er wordt gespeeld tegen New Mills, Runcorn Town, Mossley en tegen koploper Hanley. Ook nog een bekerwedstrijd tegen Runcorn Town in de regionale beker.

De wedstrijd tegen New Mills bleek waarom het nodig is om de tactiek iets aan te passen. Een veldoverwicht met meer kansen dan de tegenstander. Maar een afstandsschot in de extra tijd van de 1e helft leverde een ruststand op van 0-1. Dus moest Bury weer de achtervolging inzetten. In de 67e minuut resulteerde het overwicht in de 1-1. Deze stand was tevens de eindstand en hiermee schoot Bury niets op en blijft het in de lagere regionen op de ranglijst staan.

4130917_00-ResultaatNewMils.thumb.PNG.4999fafeb84623b893a2cead3328ce7a.PNG

Kevin was ervan overtuigd dat de tactische omzetting nu moest komen. De formatie werd aangepast naar een 4-1-2-2-1 met vleugelspelers. De spelers werd opgedragen om vroeg druk te zetten en met de laatste linie op de middenlijn te gaan staan bij balverlies. De komende wedstrijden moest blijken of deze omzetting de gewenste resultaten zou geven. En wat blijkt, de resultaten kwamen en Bury begon langzaam te klimmen op de ranglijst. Steeds vaker wist Bury de tegenstander van het scoren te houden en wanneer je dan zelf minimaal 1 doelpunt maakt win je de wedstrijd. 

Resultaten oktober:

802436409_01-ResultatenOktober.thumb.PNG.d96b14246a11447cbb99f76b4bd37bba.PNG

Stand:

1718297858_03-RanglijstOktober.thumb.PNG.0a0559ae567d95a355b82c70786e32e5.PNG

Financiën:

De financiën verslechterde iets waar de balans is gezakt naar €89.000. Dit is te verklaren omdat er geen inkomsten waren uit de FA Cup (uitgeschakeld) of de FA Vase (nog niet van start). Desondanks nog steeds een positieve balans in Bury waar de fans tevreden over zijn.

212985171_02-FinancinOktober.thumb.PNG.b674a64316f261ca2b4d100152417b21.PNG

Volgende deel:

De volgende maand, november, kan Bury AFC haar goede resultaten doorzetten en zich zo in de top van de competitie mengen?

@MNie@Kyrill@Marius@19CH98@delichris@RicoV1989

Dank voor de reacties! De stroeve start is wel omgezet in een aantal overwinningen en hopen dat dit de voorbode is voor wat de nieuwe tactiek ons gaat opleveren. Het seizoen duurt nog lang en met alle ploegen dicht bij elkaar ben ik ervan overtuigd dat wij nog mee zullen gaan doen in de strijd voor de titel en dus promotie.

Mocht ik iemand missen of iemand die niet meer in de tags wil laat het mij dan weten! :D 

Je tactiek veranderen lijkt goed uit te pakken. Prima plek in de middenmoot en met nog een lang seizoen voor je is er nog alles mogelijk. Financieel had het beter geweest nog door te bekeren, dus nu moet je op zoek naar andere oplossingen om het stabiel te houden.

Enkel een verlies bij de koploper dus dat begint er weer beter uit te zien! Mooi dat het tactisch sleutelen dus meteen effect heeft.

2138256743_BuryStory.png.208cf8ab1e5e85cef8a8b46db5732c17.png

November:

Met vijf competitiewedstrijden en een bekerwedstrijd in de regionale beker zit deze maand weer vol met wedstrijden. Na de tactische omzetting lijken de resultaten voorzichtig in het voordeel uit te pakken voor Bury AFC. Deze maand wordt er gespeeld tegen een aantal lager geklasseerde ploegen en twee ploegen die ook meedoen voor de bovenste plaatsen. Deze maand wordt er gespeeld tegen Winsford, Squires Gate, Lower Breck (vorig seizoen onze angstgegner..), Avro en Bootle in competitieverband en tegen Holker OB (10e niveau) in de beker.

Angstgegner Lower Breck:

Na een goede start van de maand met overwinningen op Winsford (1-0) en Squires Gate (2-1) was het tijd om angstgegner Lower Breck aan de zegekar toe te voegen. Tijdens de voorbespreking wees Kevin zijn mannen nog op het feit dat Lower Breck niet verslagen was vorig seizoen en dat revanche heerlijk zou moeten zijn. De spelers leken het begrepen te hebben en speelde een zeer sterke wedstrijd. Liam MacDevitt zorgde in de 14e minuut voor een vroege voorsprong 1-0. Bury bleef de betere partij en het was wachten op meer doelpunten. Deze kwamen pas in het tweede gedeelte van de 2e helft toen Lower Breck kapot gespeeld was. Bury AFC liep uit naar 4-0 door goals van Tony Whitehead, Connor Comber en nogmaals Liam MacDevitt. Dat Lower Breck in de 93e minuut 4-1 maakte mocht de pret niet bederven. Bury versloeg haar angstgegner van vorig seizoen op overtuigende wijze en won zo voor de 3e keer op rij deze maand.

34035404_00-ResultaatLowerBreck.thumb.PNG.863445d9b98d62954bd6d46d5c6139fe.PNG

De overige wedstrijden leverde ook mooie resultaten op met goed voetbal waarbij vooral de defensie erg sterk voor de dag kwam. In de laatste 3 wedstrijden werd namelijk geen tegendoelpunt geïncasseerd. Door deze uitstekende maand ziet de ranglijst er ineens heel goed uit voor Bury en hebben zij zich weten te mengen in de titelstrijd. In een competitie waar iedereen van iedereen kan winnen en er elke week verrassende uitslagen zijn belooft het een zeer spannend seizoen te blijven.

Resultaten:

1341382661_01-ResultatenNovember.thumb.PNG.af642765daba327d0f8fa96ec4446305.PNG

Stand:

224119951_03-RanglijstNovember.thumb.PNG.83ea223e1e2266fd13ac709473553f65.PNG

Financiën:

Wederom geen bekertoernooien waaruit extra inkomsten binnen kwamen en dit heeft gevolgen voor de balans. Bury AFC heeft veel uitgaven aan salarissen van spelers en staf. Ondanks dat er nog €800 over is voor salarissen daalt de balans. Nu heeft Bury ongeveer een balans van €88.000. De prognose voor het einde van het seizoen is dat deze op ongeveer €25.000 zal uitkomen. Een goede FA Vase kan dit hoger uit laten vallen maar dat is afwachten tot volgende maand.

1404887823_02-FinancinNovember.thumb.PNG.2d504c4a20de739aeffe894c14cdf078.PNG

Volgende deel:

De maand december waarin veel wedstrijden zijn met onder andere de wedstrijd in de FA Vase waarin Bury AFC van start zal gaan in de tweede ronde.

@MNie@Kyrill@Marius@19CH98@delichris@boydjoman

Dank voor de reacties! De tactiek lijkt inderdaad zijn vruchten af te werpen. Helaas dat deze tactiek wel ingaat tegen de wensen van het bestuur daar zij verdedigend en counter voetbal willen zien. Wij spelen nu aanvallend met veel pressie. Het is even kijken of ik dit zo kan aanpassen dat we vanuit een gesloten defensie toch druk kunnen uitoefenen in een vroeg stadium op de tegenstanders.

Heerlijke periode met alleen maar overwinningen. Opeens heb je ook een reële kans op het kampioenschap. Wat betreft de wensen van het bestuur: Ik zou mij er niet teveel zorgen om maken, als je met deze speelstijl veel successen gaat behalen ben ik ervan overtuigd dat het bestuur het niet erg vind. Zeker omdat de club pas ruim een seizoen bestaat is er natuurlijk nog geen jarenlange traditie die overboord wordt gegooid. Als je zo blijft presteren verwacht ik eerder dat de clubvisie mee veranderd dan dat je er op afgerekend gaat worden.