Jump to content

Recommended Posts

• Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat scheelde niet veel. Jammer van de verloren finale, maar je had hem ook al snel bereikt. @xPeejay is een gigant met banners, ziet er weer keurig uit.

Also: @xPeejay Eeuwig dank voor de fantastische banner!! 

Goede transfers gedaan en je hebt een sterk team op de been gebracht.

Posted Images

Als er iets meer lijn in je resultaten had gezeten had je zo waar al de Scudetto kunnen pakken. Een unieke kans misschien wel, want Juve had eigenlijk niet al te veel punten als kampioen in mijn ogen. Wel mooi dat je toch nog een prijs pakte in het eerste seizoen!

Keurige 3e plaats en champions league voetbal volgend seizoen. Europees ook behoorlijk gepresteerd en natuurlijk gelijk de beker pakken! Goed eerste seizoen gedraaid.

Gepost (edited)

linwkt3.png

1BDckPj.jpg

Take Two

Om eerlijk te zijn was deze transferperiode echt vreemd. Ik denk niet dat ik in mijn FM-carrière al zo'n vreemde transferperiode heb meegemaakt. De spelers die wij nodig hebben om ons naar het volgende niveau te tillen zijn namelijk al eigendom van de club. Eerlijk, de man die Justin Kluivert, Cendiz Under en Alessandro Florenzi heeft uitgeleend heb ik op mijn eerste werkdag ontslagen. Hen mogen we toevoegen aan het team, waardoor we meteen enorm veel kwaliteit toevoegen aan de selectie. 

Vorige update had ik het al over een speler die van AC Milan zou overkomen, en dat is Hakan Calhanoglu, de Turkse spelmaker van de Rossoneri. Zijn contract liep af, maar hij wilde zijn opties openhouden tot dichter bij het einde van zijn contract. Dat grapje ken ik, dus besloot ik 4.6M te bieden om zeker te zijn dat hij naar ons komt.

In doel waren we niet zo heel tevreden van Pau Lopez, dus betaalden we 12M voor Dominik Livakoviç. Hij zal ons doel verdedigen het komende seizoen, terwijl Pau Lopez de bank warm mag gaan houden. 

Omdat Memphis moeite had om zich aan te passen in Italië had ik hem beloofd een landgenoot te zullen aantrekken. Gelukkig kwam voormalig toptalent Jetro Willems aan het einde van zijn contract, de brave man zal nooit spelen maar Memphis is gelukkig.

Als backup centrale aanvaller besloten we voor het jonge talent Sebastiano Esposito te gaan van Inter Milan, een talentvolle speler die ook de vereisten van het bestuur bevredigd; jong en Italiaans. Hij zal in de minder belangrijke wedstrijden zijn kans krijgen.

We trekken ook nog twee spelers van Borussia Dortmund aan, Felix Passlack zal als back-up gaan fungeren voor Florenzi, terwijl we met Dan-Axel Zagadou een fantastische centrale verdediger binnenhalen om de iets oudere Smalling wat te ontlasten.

Om deze spelers te kunnen kopen moest er natuurlijk heel wat vertrekken.

Moussa Marega vertrekt na een jaar voor 8M naar Tottenham, en ook die andere aanwinst Ebolo mag beschikken, we weten hem voor 13.25M te verpatsen aan Eintracht Frankfurt. Nzonzi kwam terug van huur en mocht meteen beschikken voor 2.8M naar Leicester City, en Rick Karsdorp vertrekt voor 10M naar Inter aangezien hij zijn contract niet wilde verlengen. Het contract van Mkhitarian werd niet verlengd en dus kon Milan een gratis slag slaan.

Al deze transfers waren gewenst, buiten ééntje. Manchester City activeerde de clausule van 30M in het contract van Lorenzo Pellegrini. Goed voor onze portemonnee, slecht voor ons team.

Het uiteindelijke team mag er wel degelijk wezen. De Champions League zullen we er misschien niet mee winnen, maar ik heb goede moed voor de Serie A.

b2ZleyI.jpg

Spoiler

@19CH98Hopelijk wel, al is de Champions League misschien net te hoog gegrepen 

@delichris Het kon inderdaad slechter, op naar het nieuwe seizoen

@Steels Ik ken het probleem, maar door deze challenge te doen kom je wel echt op veel verschillende clubs en het is echt leuk om te doen :D

@Marius Ja inderdaad, het zat er zeker in, dan had ik na een seizoen al weggeweest ;) al weet ik niet hoe snel ik dan een nieuwe job gevonden had.

@RubenS2 in deze challenge zijn alle prijzen even belangrijk, dus ik ben tevreden ;)

@kmkPerfect samengevat ;) het was al bij al geen slecht seizoen

@MNie inderdaad, we zijn vertrokken! :D

Edited by Michael_RAFC

Mooi dat je in seizoen 1 alvast een prijs hebt weten te pakken. In seizoen twee ziet je selectie er alweer een stukje sterker uit ook. Hopelijk kun je nu nog meer prijzen gaan winnen.

Gepost (edited)

linwkt3.png

1BDckPj.jpg

Goed begonnen...

Zei er iemand 'Invincibles' in het Italiaans? Want dat is wat er gebeurde in de competitie voor de winterstop.

Met dezelfde tactiek spelen we iedereen weg waar we vorig jaar nog met moeite wonnen, en waar we afgelopen seizoen verloren spelen we nu gelijk. De enige ploeg die een beetje kan volgen is Juventus, maar doordat we onze onderlinge confrontatie wonnen staan we toch op de eerste plaats. Ons aanvalstrio van Kluivert, Depay en Under vinden elkaar blindelings, en ook Esposito loopt in de weinige wedstrijden die hij mocht spelen 1 op 1.

Wx9Qmxw.jpg

Europa staat dit seizoen niet op het lijstje van prioriteiten. We loten een groep met Real Madrid, Benfica en Club Brugge.

Na een overwinning tegen Real Madrid besloot ik de rest van de wedstrijden te gebruiken om mijn beste 11 rust te geven, zo kwalificeren we ons op een tweede plaats en gaan we door naar de knock-out fase. Ook hier scoort Esposito erop los, elke wedstrijd is hij wel goed voor een doelpuntje.

5fjFYgM.jpg

Het is een beetje een korte post dit, maar het was gisteren enorm druk op het werk, en 's avonds geen fut gehad om nog een update te plaatsen. Vandaag wilde ik jullie snel iets brengen, misschien komt er vanavond nog een tweede update ;)

Spoiler

@kmk Inderdaad, met deze ploeg is de titel zeker mogelijk!

@MNieKlopt, en het vreemde is dat ik eigenlijk niet zoveel zelf heb aangekocht...

@RubenS2  Hopelijk sterk genoeg om voor de prijzen mee te dingen.

@ElMarcosIk hoop het ook, het begint alvast goed!

@Marius Ja het was wel even balen, vooral omdat ik geen goede vervanger vond de creatieve plek in het middenveld (Normaal ging Calhanoglu linksbuiten spelen). Uiteindelijk dan maar Kluivert op links gezet en Hakan centraal.

@KyrillInderdaad, hopelijk is het genoeg om voor de prijzen mee te doen!

@19CH98Hier al een tipje van de sluier wat deze aanwinsten gaan doen ;)

@delichrisJa het is een goed elftal, en de resultaten zijn ook positief :) hopelijk kunnen we het volhouden

Edited by Michael_RAFC

Je hebt een enorm sterke eerste seizoenshelft gespeeld. Gelijke spelen tegen alle topclubs en winst tegen alle kleintjes (en Juventus). Het gaat dus erg lekker daar in Rome!

Je vliegt door de competitie als een mes door de boter ... En ook in Europa gaat het vlotjes. Op deze manier zou je dit seizoen wel al eens erg ver kunnen komen.

Ongelooflijke mooie reeks met een terechte 1e plaats. Plaatsing voor de volgende ronde met een B-elftal geeft aan dat er genoeg goede spelers zijn om het hele seizoen zo te blijven presteren.

Wat een resultaten die eerste seizoenshelft zeg. Ook Europees ben je door. Gaat dit seizoen worden waarin je de eerste grote prijzen naar Rome haalt?

Gepost (edited)

linwkt3.png

1BDckPj.jpg

... is gewonnen!

Normaal is de uitdrukking natuurlijk "half gewonnen", maar als je kampioen wordt met 8 punten voor op de tweede en maar liefst 18 punten op de derde kan je natuurlijk niet spreken van een "halve" overwinning.

We eindigen zelfs op 1 partij van een 'Invincibles' seizoen, het drukke speelschema en een non-match van onze B-ploeg zorgt ervoor dat Hellas Verona de enige club is die ons er dit seizoen onder heeft gekregen, op de op twee na laatste speeldag. We hebben veruit de beste xG in de competitie en zelfs de wedstrijden die we gelijk spelen domineren we. We scoren uiteindelijk maar liefst 109 doelpunten in de competitie. Het is een plezier om spelers als Kluivert, Under en Calhanoglu te zien wervelen op het veld in mijn zelfgemaakte tactiek, en ik heb echt een band gekregen met deze club en deze spelers.

Zonder pardoes neem ik dan ook ontslag op het einde van het seizoen.

EHXpXZS.jpg

Stand

Spoiler

KQyi1Jj.jpg

Europa

De beker speelden we met onze B-ploeg, die uiteindelijk verloor van Juventus, en om eerlijk te zijn was de Champions Cup geen prioriteit voor ons dit seizoen.

Toen we in de eerste ronde PSG trokken stuurde ik dan ook zonder veel gedoe mijn B-kern het veld op terwijl ik zelf lekker een dagje vakantie nam.

goGyBBv.jpg

Tot mijn grote verbazing wisten we een 2-2 uit de brand te slepen, en toen in de thuiswedstrijd dan de grote jongens aan de bak mochten stuurden we de eeuwige Franse kampioen met het schaamrood op de wangen naar huis.

Toen volgde de loting voor de kwartfinale, waarin we Manchester City trokken. Iedereen weet wat voor een powerhouse die zijn, en dus schreef ik het resultaat tegen PSG af als een gelukje, trok weer op vakantie om mijn B-kern de wedstrijd te laten afwerken.

SMsMaaU.jpg

Wederom viel ik van mijn stoel, want toen ik terugkwam hadden we slechts met 0-1 verloren in Manchester. In de terugwedstrijd mochten de grote jongens wederom aan de bak, en we weten een verdiende 4-2 score op het bord te zetten, waardoor we naar de halve finale mochten!

Hierin kwamen we Juventus tegen. Wacht eens even... Zij spelen bij ons in de Serie A, diezelfde Serie A die wij compleet domineren. We kunnen dit! Voor het eerst nam ik de Champions Cup au serieux, en mochten Kluivert en co zich opmaken voor de heenwedstrijd. Het is een gelijkopgaande wedstrijd, maar uiteindelijk wordt het in Turijn 2-2, waardoor we goede kansen hebben in de terugwedstrijd.

AGQyiI1.jpg

AS Roma plaatst zich voor de tweede keer in haar geschiedenis voor de finale van de Champions Cup.

Onze tegenstander?

De recordhouder, Real Madrid... 

Vanavond een iets uitgebreider verslag over de finale tegen Real Madrid, evenals een tipje van de sluier voor de nieuwe club.

Zet in de comments welke jullie denken dat de uitslag van de finale zal zijn, evenals bij welke club ik vervolgens aan de slag ga.

Moest er iemand beide juist hebben krijgt er een topspeler uit mijn volgende club jullie naam!

Spoiler

@Kyrill Het gaat inderdaad echt heel goed, ik was echt tevreden dit seizoen.

@19CH98 Inderdaad een fantastisch begin, en ook mooi geeindigd!

@RubenS2 Thx! ;)

@Marius Je slaat de nagel op zijn kop! Een fantastisch seizoen :) 

@MNie We waren er enorm dicht bij, jammer van het verlies tegen Verona maar we waren bijvoorbeeld tegen Inter ook al goed weggekomen, dus het is wat het is ;)

@delichris En we doen gewoon verder ;)

@kmk Het B-elftal heeft inderdaad goed gepresteerd :D 

@ElMarcos Eén grote prijs is al binnen, kunnen we ook de tweede halen?

Edited by Michael_RAFC