Jump to content

[FM21] Glory Hunter

Michael_RAFC
 Share

Recommended Posts

linwkt3.png

Intro

Al sinds 15 jaar geleden een vriend me voor het eerst introduceerde aan Football Manager ben ik steeds iemand geweest die een club groot wil maken. In het begin was dat uiteraard met de club van mijn hart, Royal Antwerp FC, en met zeer weinig succes. Zonder echte voetbalvisie, of concrete noties over pressing, dekking en overtal duurde het een tijdje voor ik Antwerp in mijn eerste save naar Eerste Klasse kreeg, laat staan kampioen worden. 

En dan word je beter, en begin je succesjes te boeken. De eerste bekerwinst, de eerste keer kampioen spelen... Stilaan begin je ook andere ploegen uit te proberen, hetgeen weer nieuwe uitdagingen met zich meebrengt. Maar altijd 1 club per game.

Na een tijdje ga je eens rondkijken, hoe goed zijn jouw tactieken vergeleken met die van andere mensen. Sterker nog, met de toppers van FM, de best geteste tactieken. Zo raak je geïntroduceerd met het concept van "Plug & Play" tactieken, en wanneer deze meteen betere resultaten opleveren ben je vertrokken.

En dan zijn er soms momentjes waar de verleiding groot is. Die ene Bekerfinale, dat grote talent dat plots zijn ligamenten scheurt en 9 maanden buiten strijd is, die jeugdinstroom die gewoon niet goed genoeg is.

Met twee kliks van de muis heb je weer een tweede kans, alsof je een soort checkpoint bereikt hebt waarna je opnieuw kan proberen. En dan win je die beker, dan ontbreekt er geen jaar in de ontwikkeling van dat supertalent en dan zit er plots dat wonderkind in je jeugdstroom.

Maar het geeft niet hetzelfde gevoel. En wat is het nut? Zo kan iedereen Champions Leagues winnen.

Hoe goed ben IK nou eigenlijk in FM? Let's find out!

Info

Spoiler

De meeste van mijn novelles hebben vooral een verhalende toon. Ik wilde echter ook eens een novelle maken die echt meer resultaat en FM gericht is, omdat ik weet dat grote lappen tekst zonder voetbal niet meteen de voorkeur dragen van het merendeel van de bewoners van dit forum.

Volgende update leg ik de insteek van de challenge uit.

De banner is een eigen probeersel, en zelfs dit moet ik met twee woorden uitdrukken, aangezien ik een bestaande layout (online gevonden) een beetje heb aangepast. Moest iemand zin hebben om er een nieuwe te maken sta ik hier altijd voor open!

@MNie @Marius  @RubenS2 @ElMarcos

Mijn andere novelle heeft een beetje te maken met een gebrek aan creativiteit en visie langs mijn kant, ik zou dit heel graag weer oppakken in de nabije toekomst maar momenteel is de inspiratie ver te zoeken. Bedankt om die te volgen, en ik hoop die nog te kunnen afwerken.

Edited by Michael_RAFC
Nieuwe banner

Gepost (edited)

linwkt3.png

Hunting for Glory

Wat is nu het plan?

Wel ik geef mezelf 20 jaar. 

In die tijd zal ik proberen de titel en de beker te winnen in de top 5 competities; de Premier League, La Liga, Bundesliga, Serie A en Ligue 1. Daar komen ook nog de Champions League, de Europa League en de Euro Cup 2 bij.

Ook op internationaal vlak gaan we ons niet onbetuigd laten. In die 20 jaar moeten zowel de Wereldbeker als het EK gewonnen worden, met als kers op de taart de Nations League.

16 prijzen in 20 jaar, daar zou elke manager voor tekenen.

De regels zijn simpel, en voor velen waarschijnlijk ook logisch, maar toch:

- Enkel tactieken gebruiken die ik zelf gemaakt heb.

- Geen herladen. Is het de vijfde keer dat ik de finale in de FA Cup haal en voor de vijfde keer op rij verlies? Mijn sterspeler is een heel seizoen uit? So be it.

- Geen nieuwe manager toevoegen om een vacature te maken. Is er geen job beschikbaar, pech gehad. Biedt er in de hele carrière geen enkele nationale ploeg mij een job aan, dan is het 'Mission Failed'.

Ik ga proberen met mijn magere photoshop skills een afbeelding te maken met alle trofeeën die gewonnen moeten worden, waar enkel de uitlijn van de beker beschikbaar is. Elke keer wanneer (of als) we een beker winnen komt deze daar dan op, met de badge van het team eronder. (Again, als iemand zich geroepen voelt... anders gaat het er waarschijnlijk nog slechter uitzien dan de banner :D)

Hopelijk vinden jullie dit een leuk idee, want vanaf volgende update vliegen we erin met onze eerste club.

Als er iemand nog vragen heeft over regels, indien jullie denken dat er iets moet aangepast worden aan de regels of je wilt een prijs toevoegen die ik vergeten ben, let me know.

Voelt iemand zich geroepen om dezelfde uitdaging aan te gaan nodig ik jullie vooral ook uit hieronder jullie resultaten te posten!

Spoiler

@MNie @RubenS2 @ElMarcos @Marius

Bedankt voor jullie reacties weer!! _O_

Edited by Michael_RAFC
Nieuwe banner

Gepost (edited)

linwkt3.png

Die rare Romeinen

1BDckPj.jpg

We beginnen onze reis in Italië. Oorspronkelijk ging ik de challenge hier beginnen met Inter, maar na het hele 'Super League' debacle heb ik ervoor gekozen om een club te nemen buiten deze drie grote clubs.

De keuze is uiteindelijk gevallen op AS Roma. Een club met een fantastische geschiedenis en de mooiste thuistenue in Europa.

Enkele jaren geleden speelden legendes als Francesco Totti en Daniele De Rossi nog voor de club, maar sinds het pensioen van deze grootheden moet er een nieuwe wind komen om de club hun eerste titel in meer dan 20 jaar te bezorgen.

Op Europees vlak treden we dit seizoen aan in de Euro Cup, een competitie die niet onmogelijk te winnen is.

Het stadion

zQQvdJX.jpg

De wedstrijden worden gespeeld in het Stadio Olympico, het stadion dat we delen met onze grote rivaal Lazio. Het biedt plaats aan meer dan 70.000 mensen, al wisten zowel Lazio als AS Roma dit supportersaantal quasi nooit te bereiken. Ons gemiddeld bezoekersaantal schommelt rond de 35.000.

De Derby della Capitale tegen Lazio Roma worden in ieder geval al wedstrijden om naar uit te kijken, al is het maar omdat Lazio in het verleden regelmatig in verband werd gebracht met Nazisme.

Altijd leuk om Nazi's te vernederen.

De selectie

rTbWgDQ.jpg

De huidige selectie is op zich goed gebalanceerd. Er lopen enkele ervaren rotten als Edin Dzeko, Henrikh Mkhitarian en Pedro rond op de club, maar ook spelers die net aan de piek van hun carrière komen zoals Lorenzo Pellegrini, Stephan El Shaarawy en Rick Karsdorp. We hebben nog wel wat geld om nieuwe gezichten aan te trekken, en misschien duwen we ook wel een paar spelers naar de uitgang. 

Volgende update meer over de tactiek en de transfers!

Spoiler

@RubenS2  @MNie @ElMarcos @Marius @19CH98

Bedankt voor de reacties!

Edited by Michael_RAFC
Nieuwe banner

Leuke uitdaging. Met Roma een interessante club om te beginnen. Als het meezit kun je direct 3 prijzen wegstrepen, maar voor het zelfde geld pak je niks en 'verlies' je een jaar. Succes!

Leuke clubkeuze met deze Italiaanse subtopper. Altijd wel sympathie gehad voor deze ploeg. Radja Nainggolan heeft hier even gespeeld en zijn grinta en vechtlust is iets wat ik associeer met deze club.

Gepost (edited)

linwkt3.png

1BDckPj.jpg

Transfers

Om deze club een beetje naar mijn hand te zetten moeten er natuurlijk transfers komen en gaan. Te beginnen met de uitgaande transfers, waar tot ieders schok en verbazing clublegende Edin Dzeko voor 3.7M aan PSG verkocht wordt. Om eerlijk te zijn, een salaris van 275K per week terwijl de eerstvolgende speler amper de helft krijgt is gewoon niet te verantwoorden. Hij werd ook traag, en dus zwaaien we deze man met veel plezier uit.

Andere ouderdomsdekens die voor een habbekrats mochten vertrekken zijn Fazio en Davide Santon. Zij trekken voor respectievelijk 1.4M en 5.25M naar de uitgang.

Hierdoor hebben we wel wat ruimte gemaakt in ons salaris en transferbudget. De eerste speler die we permanent binnenbrengen in de club heeft als vervanger van Edin Dzeko enorme schoenen te vullen, hopelijk kan de nog steeds maar 23-jarige Breel Embolo snel zijn voorganger doen vergeten. Nog niet zo lang geleden gold deze speler bij FC Basel als een wonderkind, hopelijk kan hij na mislukte passages bij Schalke 04 en Borussia Munchengladbach hier die potentie waarmaken.

De tweede inkomende transfer werd gedaan in het geval dat Embolo dat niet kan, en luistert naar de naam Moussa MaregaTechnisch niet de meest begaafde speler, maar groot, sterk en snel. Een ideale speler om in te brengen wanneer de verdedigers van de tegenstander vermoeid beginnen te raken.

Als laatste presenteer ik jullie de grootste naam. Hij komt dan wel over op huurbasis, maar Riyad Mahrez is absoluut een versterking voor onze ploeg. We betalen enkel zijn loon (ongeveer de helft van wat Dzeko verdiende) en we krijgen een speler in zijn top die weet wat nodig is om titels te winnen. 

Volgende update: de Tactiek.

Spoiler

@MNie @FlyD @Marius @ElMarcos @RubenS2 @delichris @19CH98

Bedankt voor de reacties! Roma is altijd een van mijn favoriete clubs geweest, blij om te horen dat ik niet de enige ben.

Het eerste seizoen zal moeilijk worden, maar dit is ook ingecalculeerd. Als je na 1 seizoen meteen ontslag neemt om een andere club te vinden kan dat soms even duren, dus beter eerste een jaartje of twee hier doorbrengen. Moest ik alles winnen dan zien we wel ;)

Edited by Michael_RAFC
Nieuwe banner