Jump to content

[IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story

Daniell
 Share

Recommended Posts

Het geld vliegt stevig over de balk in beide richtingen. Die Roemeen die je hebt verhuurd is wel een toppertje, zonde voor hem dat je ene Bart Storm hebt rondlopen. De bekeruitschakeling is jammer, maar nu kan de focus op de competitie én Europa.

Mooie transfers, altijd mooi als een speler na zo'n bod ook echt naar China wil. Vind het verschrikkelijk als je je al rijk rekent en dat de speler dan besluit dat China toch niet het beloofde land is. Die vervanger is een groot talent, wel jammer van zijn snelheid. Vind ik toch altijd wel fijn bij een back.

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#22 Als je zonneschijn wilt zien, zal je de Storm moeten trotseren!

Na een lange stop in november en december hebben we het uitstekend gedaan in januari. Hoewel we werden uitgeschakeld in de beker, wonnen we bijna al onze competitiewedstrijden. Met vijf doelpunten kon ik weer belangrijk zijn voor het team. Het scoren gaat me sowieso gemakkelijk af dit seizoen. Aan het eind van januari staat de teller alweer op 31 doelpunten in 26 officiële wedstrijden. Iedereen vraagt me waar de teller gaat stokken aangezien we nog een hele weg te gaan hebben dit seizoen. De KOPA Trophy en de European Golden Boy mocht ik al op mijn conto schrijven en deze prijken mooi in onze Alemlose woonkamer. Ik ben nu al trots op dit seizoen maar we zijn nog lang niet klaar. Voor mij staat de rest van het seizoen in het teken van nog meer doelpunten en het pakken van prijzen! 

Af en toe wordt ik door de technische leiding van de club teruggefloten. Soms wil ik gewoon te graag en kan het me niet snel genoeg gaan. Iedereen in mijn omgeving had wel in de gaten dat ik het zou halen als prof maar ik wek verbazing met mijn huidige prestaties. Ik moet wennen aan alle aandacht die ik krijg. Analisten steken me regelmatig wat veren in m'n achterste en ik moet oppassen dat ik niet naast mijn schoenen ga lopen. Van de week kwam het tot een botsing met de trainer omdat ik tegen een aantal jongens had gezegd dat ik wel klaar was voor een stap hogerop. Jeroen vond dat ik geduld moest hebben en mijn vertrouwen in het project niet mag verliezen. Die stap kunnen we hier als club ook maken, zei die, maar daar had hij mij wel bij nodig. En hij heeft ook wel gelijk, ik lig misschien wat voor op de rest maar er zijn tegenwoordig heel veel talentvolle jongens hier. 

In februari winnen we al onze wedstrijden en ik ben lekker in vorm. Ik kom in vijf van de zes wedstrijden tot scoren en maak er regelmatig meer dan één. De mooiste overwinning deze maand? Ik denk de 3-2 tegen PSV en dan vooral vanwege mijn hattrick. Het is heerlijk als je er drie kunt maken tegen een topploeg. Anderzijds vond ik de overtuigende overwinning op Lyon mooi. Als je de nummer twee van Frankrijk met 3-0 kunt verslaan, dan kun je elke wedstrijd winnen. Zeker na onze overwinningen op PSG en Barcelona eerder dit seizoen. Ik ben meer dan tevreden over deze maand als ik weer negen doelpunten heb kunnen bijschrijven. 

feb.PNG.ada007ada35d7336f81034ebf092077e.PNG

We beginnen maart met onze eerste verliespartij in de Eredivisie. Jeroen heeft aangegeven dat hij wat meer gaat rouleren omdat hij ons topfit wil hebben in de Europese wedstrijden. We hebben inmiddels een straatlengte voorsprong op onze achtervolgers. Andere jonge jongens krijgen de kans om zich te laten zien en af en toe lijkt het wel of Jeroen in zijn achterhoofd al bezig is met volgend seizoen. "Regeren is vooruitzien" roept hij dan ook altijd. Met name Ricardo Looms, Luca Everink, Albert Braut Tjaland, Manuel Miranda, Arnold Pijnenburg en Syb van Ottele mogen zich met enige regelmaat laten zien. We beleven opnieuw een succesvolle maand. We gaan naar de kwartfinale van de Champions League doordat we ook de terugwedstrijd tegen Lyon weten te winnen. Tevens verslaan we onze directe achtervolgers AZ en Ajax. Met zes doelpunten in vijf wedstrijden kan ik ook zelf opnieuw tevreden zijn. Mijn uitstekende vorm resulteerd in mijn debuut voor het Nederlands elftal en ook daar scoor ik mijn eerste doelpunten.

mrt.PNG.d1c7cb9922f36fec97596e5bf61233a0.PNG

firstcap.thumb.png.bffae17bfa9e75e38138db0481a699ae.png

intergoal.png.58566c067faf30671c66473b45ce6922.png

In de kwartfinale van de Champions League mogen we het opnemen tegen het grote Real Madrid. Ik zal mijn doelpunt in het Bernabéu nooit vergeten, ondanks ons verlies. Als we vervolgens Willem II verslaan, die het verrassend goed doen in de Eredivisie, kan ons het kampioenschap niet meer ontnomen worden. De focus gaat volledig op de Champions League en als we thuis Real Madrid met 3-1 verslaan begint het hele team er in te geloven. Streli Mamba, die een contract heeft getekend bij Viktoria Plzen en dus aan het eind van dit seizoen vertrekt, bewijst ons een grote dienst door twee keer te scoren. De resterende wedstrijden in de Eredivsie zijn onbelangrijk geworden en geven de reservespelers en aankomende talenten de kans zich in de kijker te spelen. 

apr.PNG.583950a4986154677715aad35397ace1.PNG

In de halve finale mogen we het opnemen tegen Lazio die de afgelopen weken wisselvallig presteren. We gaan gelijk op met de Italianen maar weten een eerste speldenprik uit te delen door in Rome met 1-0 te winnen. In de thuiswedstrijd houden we ze op een 1-1 gelijkspel. Het werd nog wel heel spannend doordat we in de laatste minuut van de blessuretijd de 0-1 moeten slikken. Gelukkig schiet ik ons in de 108ste minuut naar de finale, waarin we het gaan opnemen tegen Liverpool. Voor Liverpool zou het de tweede Champions League winst in drie jaar kunnen worden.

Op 7 mei speelden we onze laatste competitiewedstrijd, waardoor we een kleine maand hebben om ons voor te bereiden op de finale. Vanaf nu staan alle trainingen in het teken van die finale. De eerste twee weken werken we aan onze fitheid en jongens die wedstrijdritme beginnen te verliezen spelen wat wedstrijden bij het tweede elftal mee. Heubach weet dat alles perfect moet verlopen willen we kans maken op de eindwinst en doet er alles aan om dat doel te bereiken. 

meijune.PNG.a94891d28681a3ae8ce1821a4bb196dd.PNG

In een volgepakt Allianz Arena speelt Liverpool een veel betere wedstrijd dan ons. Het lijkt er dan ook lang op dat we geen schijn van kans maken. De Engelsen krijgen kans na kans en schieten uiteindelijk veertien keer op doel. Joël speelt echter de wedstrijd van zijn leven en houdt lang zijn doel schoon. Sommige spelers van Liverpool raken gefrustreerd en kunnen niet langer het geduld opbrengen. Wanneer ik los kom van Virgil van Dijk en bij hem wegdraai, trekt hij me naar de grond. Na 80 minuten krijgen we een penalty en net als de rest van het seizoen ga ik zelf achter de bal staan. Ik faal niet wanneer ik oog in oog sta met Alisson en zet ons op een 1-0 voorsprong. Ik merk dat mijn teamgenoten er zenuwachtig van worden en we kunnen dan ook maar kort genieten van onze voorsprong. Vijf minuten later ligt de bal er ook aan de andere kant in. Mo Salah krijgt alle ruimte van Schmeling en kan vrij binnenschieten. 

We zitten diep in blessuretijd als Drommel weereens een Engelse aanval stopt. Hij trapt de bal ver naar voren en ik kan het kopduel van Kabak winnen. Ik kop de bal naar de rechterflank waar Miranda, die in het laatste deel van het seizoen erg veel indruk maakt, hem kan oppikken. Met een magnifieke dribbel passeert hij Danilo. Omdat ik met mijn loopactie de centrale verdedigers bezig houd, is de weg voor hem naar het strafschopgebied vrij. Danilo kan zich enigzins herstellen maar Miranda gaat hem opnieuw voorbij en kan de bal voor het doel brengen. Ik ben compleet uitgeblust maar zie dat de bal mijn kant op komt. Met het laatste beetje energie dat ik in mij heb probeer ik voor Virgil van Dijk uit te komen. Doordat hij met zijn rug naar me toe staat kan ik hem verrassen. Ik geef de bal een klein tikje met links om hem voor mijn rechter klaar te leggen en schuif de bal in de verre hoek voorbij Alisson! Ik schiet FC Twente hoogstpersoonlijk naar de Champions League winst!! 

final.thumb.PNG.f840fa433a5881ad2eef9d4945a8a343.PNG

Na de wedstrijd en als de eerste feestvreugde wat begint te liggen, komt Jeroen aangelopen. We omhelzen elkaar en ik zeg hem dat hij misschien wel gelijk heeft. Wellicht kan FC Twente uitgroeien tot een Europese topclub. Als je zonneschijn wilt zien, zal je de Storm moeten trotseren!

Stand Eredivisie

stand.PNG.7ffb25c2b19d6165e107311306d86617.PNG

Youth Intake

intake.PNG.e935b4d4c82dc42490fdca47ca25e1ac.PNG

Citaat

eren.png.f3b8f72e9a101f15f34db575dce63393.png

Nieuw Stadion

stadion.thumb.png.2eeb571b43928848f73c7d10f4d6c6f0.png

Reserves & O18

reserve.thumb.png.194c798843b3863d3a636876ab2cedfc.png

u18.thumb.png.ee3ee1911038fe904d53a6eb855ffaf8.png

youthleaguewin.thumb.png.d30e509c32e3cfbb8bfb8e96d69797c2.png

Individuele Prijzen & Records

avgrating.png.2786911bcda20506aecf7b05b7390c01.png

nxgn.thumb.png.4bcaf115ad080f8605704d7c1e98af15.png

keeperjaar.thumb.png.3ecf2b4665c6d2e3dd0d0de2fbef01c5.png

talentjaar.thumb.png.f59c7d51e5991328c2976452efecdb8f.png

topscorer.thumb.png.1c618e42458899843535879fe0e8d03c.png

voetballerjaar.thumb.png.efd957e2cda6d6964b7e4cf1f6aae7e6.png

Seizoensstatistieken

stats.PNG.63845fcbae201e78482e333ac53ed8ad.PNG

Stats Bart Storm

stormstats.PNG.279e158f58603089af42054997cf7175.PNG

Tags

Niet normaal dit, je wint "gewoon" even de CL met FC Twente zo vroeg in de save. En met het uitschakelen van onder meer PSG, Barca, Real en Liverpool is de CL zege ook zeker niet gestolen. 

Wat een heerlijke tweede competitiehelft. Zeer straffe prestatie om met de CL aan de haal te gaan. Leuk ook om dat door de ogen van Storm te kunnen beleven. De loting was soms wat gelukkig met Lyon en Lazio onderweg, maar dat mocht ook wel nadat je Barcelona en PSG al tegen kwam in de groepsfase. Real en Liverpool verslaan spreekt bovendien ook boekdelen! Benieuwd hoe lang Storm nog te houden valt.

11 minuten geleden zei Daniell:

Af en toe wordt ik door de technische leiding van de club teruggefloten.

Hierin ga ik jou terugfluiten ;)

Leuk geschreven en vooral: wat een prestaties, zowel van de club als van Bart Storm individueel. Echt ongezien welke ploegen je zo snel al weet te verslaan. Dat Storm op training soms al wat begint te mokken is natuurlijk geen goed teken voor de toekomst. De vraag is niet echt of, maar wanneer hij vertrekt.

Dat doe je snel zeg, wat een prestatie, hopelijk blijf je het plezier houden in het spel nu je zo snel succes hebt geboekt. Benieuwd naar de carrière van Storm verder, want wat een statistieken kan die overleggen zeg.

Noot: Nu er drie seizoenen voorbij zijn, lijkt het me leuk om eens een aantal spelers uit te lichten. Ik ga een aantal updates maken over spelers die belangrijk zijn geweest in het afgelopen seizoen en aanstormende talenten die zich goed ontwikkeld hebben. Ik hoop op deze manier iets meer binding met de selectie te kunnen creëren voor jullie als lezer. Daarnaast hebben er best al wat wisselingen plaatsgevonden waardoor er misschien een minder duidelijk beeld van de selectie is ontstaan. 

Ik kan alvast verklappen dat de zomer richting het vierde seizoen aardig druk is geweest. Met deze update krijgen we meteen een beeld van het groepje spelers waar we onze selectie omheen willen bouwen. Wie zijn de sterkhouders van nu? En wie moet die rol in de toekomst op zich nemen? Jullie lezen het allemaal in de volgende paar updates. 

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#23 De ontwikkeling en seizoenen van...
Max Normann Williamsen

Zonder ook maar enige professionele ervaringen kwam de jonge Noor naar Enschede. Sinds 2018 trainde Williamsen al mee bij het eerste van Kristiansund maar minuten mocht hij tot dusverre nog niet maken. Dat de club wel plannen had met haar grootste talent werd duidelijk uit de transfersom die we moesten betalen. De onderhandelingen verliepen vlekkeloos. De Noorse directeur voetbalzaken ging uiteindelijk akkoord met een bedrag van €2,2M, waar in eerste instantie een kleine vijf miljoen werd gevraagd. Toentertijd was dit een flinke hap uit ons budget, dat zo'n drie en een half miljoen Euro bedroeg. 

Toch waren we zeker van onze zaak, zeker gezien de toenmalige bezetting op zijn positie. Dumic en Pleguezuelo waren de enige Eredivisie-waardige centrale verdedigers en het talent daarachter was niet toereikend genoeg. Met de komst van Williamsen verzekerden we ons van een goede bezetting centraal achterin voor de komende jaren. Op 17-jarige leeftijd deed hij niet veel onder voor de ervaren Dumic, die gratis was overgekomen van FC Utrecht nadat hij de twee seizoenen ervoor op huurbasis voor Dinamo Dresden en Darmstadt was uitgekomen. 

Williamsendata.png.882c75ee89f12523ebe75aa053b6ca87.png

Tijdens zijn eerste seizoen in Enschede kwam de jonge verdediger tot zeventien wedstrijden, waarvan hij er negen in de basis mocht beginnen. Hoewel er nog het één en ander bijgeschaafd diende te worden was voor iedereen duidelijk dat Williamsen binnen de kortste keren een basisplaats zou gaan afdwingen. Het eerste jaar bij Twente was nog wat wisselvallig maar toch liet hij al glimpen van zijn talent zien. Twee keer werd hij uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd en ook wist hij zijn eerste doelpunt voor De Tukkers te maken. Met een gemiddelde beoordeling van 6,91 deed hij het dan ook niet onverdienstelijk. 

In het jaar daarna speelde hij slechts vier wedstrijden meer dan in het eerste seizoen. Echter stond hij van de 21 wedstrijden negentien keer in de basis elf. Tevens speelde hij ook de bekerwedstrijden en mocht hij opdraven tijdens de Europese wedstrijden. Het totaal kwam daarmee op 32 wedstrijden. In de Eredivsie kwam hij gemiddeld tot een 7,06 en over het geheel genomen haalde hij een 6,99. Een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige jaargang. Zijn ontwikkeling verliep dan ook gestaag en er werd vooral gewerkt aan zijn fysiek. Met name zijn balans en beweeglijkheid werden daardoor sterk verbeterd. 

Afgelopen seizoen speelde hij zich definitief in de basis en mochten Pleguezuelo en Dumic vechten om het plekje aan zijn zijde. De fysiek sterke Noor kwam tot maar liefst 38 basisplaatsen over alle competities. Dat mag gerust een prestatie op zich genoemd worden aangezien Heubach regelmatig rouleert. Dumic werd kind van de rekening aangezien Pleguezuelo over meer voetballende kwaliteiten beschikt. Heubach wil op zijn minst één voetballende verdediger in zijn elftal hebben en omdat dat niet de sterkste kant is van Williamsen, nam hij voornamelijk plaats naast Pleguezuelo. De ontwikkeling die Max Normann doormaakte was opnieuw af te lezen aan zijn cijfers. Een gemiddelde van 7,17 over 38 wedstrijden is meer dan prima. 

wiliamsen1234.gif.c38e758480eef4e91d6b368565b665b4.gif
Verloop van profiel (aanloop seizoen 1, 2, 3 & 4)

Bij het trainen van spelers is het altijd even zoeken naar de juiste rol en additionele focus. Bij Williamsen begonnen we met het 'Voetballende Verdediger' programma maar al snel werd duidelijk dat hij zijn technische eigenschappen niet heel veel verder zouden gaan ontwikkelen. Heubach had al gauw in de gaten dat Williamsen nooit een voetbaltechnische verdediger zou kunnen worden. Althans, niet op het niveau dat wordt nagestreefd. In het tweede seizoen werd het schema dan ook omgegooid en probeerden we hem te ontwikkelen tot een goede fysieke verdediger. De additionele focus ging van 'Passing' naar 'Agility and Balance' en dat heeft klaarblijkelijk zijn vruchten afgeworpen. 

De grootste verschillen zien we dan ook in het mentale deel van zijn attributen maar zijn Agility en Balance spannen de kroon. Agility werd verbeterd met maar liefst zeven punten, Balance ging met vijf punten omhoog en dat in slechts drie jaar tijd. Ik ga absoluut niet klagen over zijn ontwikkeling dus begrijp me niet verkeerd maar stiekem had ik wel gehoopt wat meer aan zijn karakter te kunnen doen. Tevens lijkt hij aan het begin van seizoen vier dicht tegen zijn maximale potentie aan te zitten en dus is het maar de vraag of hij zich nog verder kan verbeteren, vanzelfsprekend zetten we hier wel op in. 

Inmiddels is Williamsen één van de vaste centrale verdedigers voor het Noorse nationale team en zal hij komend seizoen weer genoeg minuten maken bij FC Twente. Zijn marktwaarde noteert een waanzinnige €33,5M. Het is nog even de vraag wie hem gaat vergezellen in het hart van de Twentse defensie, aangezien Pleguezuelo een contract heeft getekend bij Nottingham Forest en de 31-jarige Dumic afgeserveerd lijkt te gaan worden. Tevens heeft Heubach de opdracht vanuit de leiding gekregen om het team weer wat te nationaliseren dus de Noor zou weleens naast een Nederlander kunnen komen te staan. Onder andere Rick van Drongelen en Tommy St. Jago prijken bovenaan de scoutingslijstjes maar ook Elikia Lubbers die in het tweede seizoen doorstroomde vanuit de jeugd - is een kandidaat om naast Williamsen plaats te nemen. 

attributen.PNG.8912c5388f115701c4fda7b8cef90cc2.PNG

Reacties

Spoiler

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981 @SNDR

Mocht je niet meer getagd willen worden, laat het me gerust weten!

De prestaties zijn inderdaad buitengewoon en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet verwacht had zo snel een Europese prijs te pakken. Echter zijn we nog lang niet klaar bij FC Twente! Ik wil het team graag nationaliseren en dit zal niet van de één op de andere dag gedaan zijn. Tevens zijn we nog lang niet de hofleverancier van het Nederlands elftal en zitten we nog ver van beoogde aantal zelf-opgeleide spelers in het eerste. We hebben ondanks het vroege succes dus nog best een lange weg te gaan. 

Bedankt voor de reacties!

Mooi om dit te lezen! Je haalt spelers echt met een idee erachter en bent ook in staat om dat idee aan te passen aan de kwaliteiten van de speler. Is hij met zijn heading, bravery en jumping reach ook een wapen bij spelhervattingen?

Deze las ik natuurlijk met extra aandacht aangezien ik Max Norman Williamsen zelf heb rond lopen in mijn save. De ontwikkeling is gelijklopend maar het verschil in waarde is enorm: één jaar verder is hij maar een schamele 5,5 miljoen waard bij mij, terwijl de club nochtans uitgegroeid is een mondiale topclub en hij al 24 interlands op zijn conto heeft staan. We kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat dit een geweldige speler is om centraal achterin het slot op de deur te houden.

12 minuten geleden zei Nummerke10:

Mooi om dit te lezen! Je haalt spelers echt met een idee erachter en bent ook in staat om dat idee aan te passen aan de kwaliteiten van de speler. Is hij met zijn heading, bravery en jumping reach ook een wapen bij spelhervattingen?

Zou je wel verwachten inderdaad, tot nog toe heeft hij echter nog maar vier doelpunten gemaakt. Wellicht eens kijken naar die spelhervattingen aangezien we daar zeker meer uit kunnen halen, bedankt voor de tip ;)

9 minuten geleden zei Marius:

Deze las ik natuurlijk met extra aandacht aangezien ik Max Norman Williamsen zelf heb rond lopen in mijn save. De ontwikkeling is gelijklopend maar het verschil in waarde is enorm: één jaar verder is hij maar een schamele 5,5 miljoen waard bij mij, terwijl de club nochtans uitgegroeid is een mondiale topclub en hij al 24 interlands op zijn conto heeft staan. We kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat dit een geweldige speler is om centraal achterin het slot op de deur te houden.

Ik had al wel gedacht dat deze update jouw zou kunnen bekoren. Het verschil in waarde komt vooral voort uit de competitiereputatie vermoed ik. De Eredivisie is inmiddels opgeklommen naar de zevende plek op deze ranglijst. Denk dat jij inmiddels ergens rond de twaalfde plek staat met de Eliteserien? 

6 minuten geleden zei Daniell:

Ik had al wel gedacht dat deze update jouw zou kunnen bekoren. Het verschil in waarde komt vooral voort uit de competitiereputatie vermoed ik. De Eredivisie is inmiddels opgeklommen naar de zevende plek op deze ranglijst. Denk dat jij inmiddels ergens rond de twaalfde plek staat met de Eliteserien? 

Klopt. Anderzijds moet ik daar niet over klagen. De interesse in mijn meeste spelers blijft beperkt tot rijke Chinese of Arabische clubs, en Engelse middenmotors. Meestal blijven ze dan ook graag aan boord, al is Norman Williamsen wel opvallend ambitieus en durft hij wel eens te klagen dat ik hem niet wil laten gaan, maar zijn prestaties lijden er gelukkig niet onder.

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story
  • Marius unpinned this topic