Jump to content

[IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story

Recommended Posts

Bart on a roll! Het gaat meer dan uitstekend zo te zien. Het enige wat je je kan afvragen is of de ploeg even goed zou blijven draaien mocht Storm momenteel uitvallen. In de CL blijft alles zowaar nog mogelijk na een 4 uit 9 en nog twee thuiswedstrijden voor de boeg, al zou het toch wat zijn om pakweg PSG achter je te laten.

• Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#2 Introductie (Deel 2)   WAAROM FC TWENTE?! Na in de bèta versie van FM21 gespeeld te hebben met Ajax, koos ik voor FC Twente bij full release. Oorspronkelijk had ik bij deze save een

#3 Twente's opleidings- en scoutingsvisie implementeren in Football Manager (Deel 1)   De vorige keer legde ik uit waarom ik voor FC Twente had gekozen, vertelde iets over hun historie en de

#17 Counterstrike   In de update van vandaag wil ik het graag even hebben over mijn speelwijze. Waarom? Omdat deze tactiek ons ver boven verwachtingen heeft laten presteren in de eerste twee

Posted Images

Wat een schitterende statistieken voor Storm. Aan het gesputter tussen de Europese wedstrijden door merk je wel dat de kern nog wat breedte mist, maar dat is niet meer dan normaal.

Geweldig om de ontwikkeling en prestaties van Bart Storm te zien. Wordt nog een hele opgave om hem in Enschede te houden op deze manier!

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#20 Oktober, November & December 2022
Nederland Wereldkampioen!

Het is een beetje een vreemd jaar met het WK dat gespeeld wordt in december. In oktober spelen we nog zes wedstrijden maar in november en december spelen we slechts één wedstrijd per maand. Dat betekent ook dat we in de tweede seizoenshelft een druk programma voor de boeg hebben. 

Na een uitstekende start aan het seizoen vervolgen we onze weg tegen Feyenoord. In de JC Schaal hadden we ze al flink partij gegeven en dat gebeurde nu weer. We winnen de wedstrijd met 6-2 en je raadt het al; Bart Storm heeft er weer twee in liggen! Tegen RKC sparen we enkele basiskrachten met het oog op de wedstrijd tegen Dinamo Kyiv, die we graag willen winnen om nog een reële kans te maken op overwintering in de Champions League. Desondanks wordt de wedstrijd met 3-1 gewonnen. Ook de club uit Oekraïne wordt met deze uitslag verslagen. Ook met Heracles hebben we geen moeite en gaan we met een 2-0 overwinning op zak de wedstrijd tegen PSG in. In Parijs speelden we gelijk en sindsdien zijn ze in minder goede doen. Ze beleefden ook een slechte generale repetitie door met 3-2 van Rennes te verliezen. Dit is onze kans en we pakken hem met beide handen aan. We verslaan PSG met 2-1 en kwalificeren ons voor de volgende ronde! De maand oktober wordt afgesloten met een zakelijke overwinning in Tilburg.

oktober.PNG.eb079ad16d265e65c4d528df1665722b.PNG

In november staat er slechts één partij op het programma omdat het WK van start gaat. We spelen thuis tegen Barcelona, de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Hoewel de wedstrijd nergens meer om gaat, winnen we met 1-0. Een prima afsluiter! We hadden als groepshoofd kunnen eindigen maar dan hadden we met zes doelpunten verschil van de Catalanen moeten winnen, een onmogelijke opdracht. 

november.PNG.16bc21981de47c8e935a7d7cbd854801.PNG

standcl2.PNG.bdfdd22244523ec896eaaa05f751a2f3.PNG

Het Nederlands elftal herbergt helaas nog geen FC Twente spelers, ook Bart Storm heeft nog geen oproep gehad. Oranje wint alle wedstrijden in een groep met U.S.A., Argentinië en Uzbekistan. In de tweede ronde komen ze hun angstgegner tegen: Portugal. De Portugezen hadden Nederland tijdens het EK in 2021 met 2-0 uitgeschakeld dus de Hollanders waren uit op revanche. De jongens van Ten Hag wisten Portugal dan ook met 1-0 te verslaan. Vervolgens zou het een soort Amerikaanse tour gaan worden. 

In de kwartfinale werd Colombia met 2-1 opzij gezet, waarna in de halve finale Mexico stond te wachten. Oranje had grote moeite met de Mexicanen maar Dumfries weet in de 111de minuut de 1-0 binnen te schieten, waardoor ze het in de finale tegen Brazilië mogen opnemen. De Zuid-Amerikanen maken geen schijn van kans en verliezen de wedstrijd met 2-0. Nederland is Wereldkampioen! 

WK.PNG.418ef46ed2d22f6aab16130f3c2afe29.PNG

Na een lange en succesvolle oefencampagne om onze spelers fit te houden, sluiten we de eerste competitiehelft af met een 3-1 overwinning op Zwolle. Onze nieuwe formatie werd in de oefencampagne uitgebreid getest en de winst op Zwolle bevestigde wat we tijdens de oefenpotjes al dachten te zien; deze tactiek past prima bij ons! De 4-3-3 van enkele updates terug wordt onze counterstrategie tegen de grotere clubs, terwijl onze nieuwe 4-3-3 voornamelijk in de Eredivise gebruikt zal gaan worden.

december.PNG.cfaecfa0ab9eaa5754154ea041038697.PNG

Stand Eredivisie

stand.PNG.22d86e12156201bc77f4a74f31df1c54.PNG

In deze stand is de laatste wedstrijd tegen PEC Zwolle niet meegenomen

Seizoensstats

stats.PNG.2ef13484195e799a32ba88afcc27de41.PNG

Stats Bart Storm

statsstorm.PNG.21b71dbd03e4906238e93f73f3261697.PNG

KOPA Trophy & European Golden Boy

kopa.thumb.PNG.c95f0a6efb0cd411a846ab20efcf8cd0.PNG

goldenboywinner.thumb.PNG.b60e045c8bbf51eefe5a4afa1526411e.PNG

Nieuwe formatie

image.png.0a0f2262b455a2f7aca3e1a3f20243c7.png

Reacties

Je staat er geweldig voor en daarnaast grappig om te zien dat Nederland WK is geworden. Bart Storm krijgt inderdaad de waardering die hij verdient, dit zijn cijfers van het niveau Messi, Ronaldo, Mbappé en dergelijke

Pfoeh! Zo maar even PSG én Barcelona aan de kant zetten ... prachtprestatie toch om deze groep te overleven. Je doet het allemaal wel heel makkelijk lijken. Ook de oefenpotjes liepen weer als een trein en doen het beste vermoeden voor de tweede seizoenshelft.

Een platte 4-3-3 met Mezzela's die naar de flanken uitwijken en fullbacks die eveneens de flanken opvullen: interessant!

Over Bart Storm is natuurlijk al voldoende geschreven: wat een topper!

Mooi om te zien hoe je ons een inkijk geeft in de tactiek en speelwijze. Daarnaast ook een fijne update waarin je terugblikt op de doelen die je jezelf gesteld hebt.

Bart Storm gaat lekker te keer dit seizoen, dus de Golden Boy award lijkt mij een zeer verdiende. Knap hoe hij het team al op zo´n jonge leeftijd bij de hand neemt. Gaaf ook om te zien dat je een poule met Barcelona en PSG weet te overleven. Ga zo door! 

Ik reageer niet vaak, maar lees des te vaker mee. Je bent goed  bezig hoor, die Bart Storm is een toppertje, leuk om te volgen! En dan in zo'n poule 2e worden, petje af!

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#21 Januari 2023

Na de jaarwisseling beginnen we traditiegetrouw met de transfers. Opnieuw werden er enkele financiële records verbroken. Ik moet bekennen dat ik niet had verwacht me zoveel op de transfermarkt te begeven maar onze jeugdspelers vallen me toch nog een beetje tegen. Het is net of Bart Storm al het talent uit de opleiding heeft weggesnoept, waardoor er weinig overblijft voor de andere spelers. Daarnaast zijn we als club en selectie zo snel gegroeid dat het steeds moeilijker wordt om aan te haken. Er zijn enkele kandidaten die in potentie het eerste zouden kunnen halen maar voor hen blijft het de vraag of we in dit tempo blijven doorgroeien of niet. 

Begin januari kregen we een bod binnen van Shanghai SIPG op Jayden Oosterwolde. De linksback heeft het in de tweeënhalf jaar bij ons uitstekend gedaan en is met zijn assists en verdedigende werk een aantal keren zeer belangrijk geweest. Na stevig onderhandelen kwamen we een transferbedrag van €30M overeen met de Chinezen en toen bleek dat Jayden wel interesse had in het avontuur was de deal snel beklonken. Het record van duurste uitgaande transfer, die op naam stond van Van Rooij voor €9,25M, werd daarmee verpulverd. 

Joaquin Obispo vertrekt op zijn beurt naar Guingamp. De Fransen huren de Argentijnse middenvelder voor de rest van het seizoen tegen een kleine vergoeding. Obispo werd afgelopen zomer voor €2,5M naar Enschede gehaald maar raakte al gauw na zijn transfer geblesseerd. Om die reden had hij wat moeite zich in het team te knokken. Joaquin mocht daarom naar Frankrijk vertrekken om weer in het ritme te komen. De Ligue 1 is bovendien een prima niveau, hierdoor zal zijn ontwikkeling niet stilvallen. 

Op de twintigste van januari verbraken wij het record van duurste inkomende transfer. Het kersverse record, dat afgelopen zomer werd genoteerd door de aankoop van Vinicius Augusto (€12M), heeft daardoor niet lang stand gehouden. Frederic Schmeling stond al enige tijd op ons lijstje maar was in eerste instantie nog te duur voor ons. Nadat we €30M binnenkregen voor Oosterwolde was de €13,5M die we betaalden aan Werder Bremen slechts een schijntje. Schmeling is vier jaar jonger dan Oosterwolde maar zit nu al op een vergelijkbaar niveau. Qua potentie is de jonge Duitser van wereldklasse. 

Fabio José, ook een linksback, zat zonder club en pikten we gratis op. Omdat hij nog geen achttien jaar is en van buiten de EU komt, mag hij nog niet voor ons spelen. Tot die tijd is hij bij ons op proef. José lijkt ook over aardig wat talent te beschikken en daarom kan deze transfer alleen maar goed gaan uitpakken. 

Op deadline-day vertrok Michel Driezen voor €500k naar Willem II. De jonge centrale verdediger maakte sinds het begin deel uit van de eerste selectie maar wist nooit door te breken en speelde zijn wedstrijden bij de reserves. Aangezien er geen toekomst meer was voor Driezen, gaven we hem de kans zijn carrière een impuls te geven in Tilburg. 

Als laatste maakt Florin Ciortea het seizoen af bij Feyenoord. Ik ben een enorme fan van deze jonge Roemeen maar Bart Storm is compleet los, Mamba doet het nog altijd aardig en ook Pereira is in vorm. Daarnaast hebben we ook nog steeds ene Tjaland rondlopen dus Ciortea werd kind van de rekening. 

Oja, er werd ook nog gevoetbald deze maand. We openen de tweede seizoenshelft met een 2-1 overwinning in Eindhoven op PSV. Vervolgens gaat Vitesse in Enschede met 2-0 over de knie. Vervolgens mochten we naar Heerenveen. Door hen werden we uit de KNVB Beker geknikkerd. Ik stelde een hoop jonge talenten op en zij waren niet bij machte om de Friezen te verslaan. Ze hebben het uitstekend gedaan want Heerenveen had uiteindelijk penalty's nodig om te winnen. Vervolgens gingen achtereenvolgens NAC en Utrecht onderuit tegen De Tukkers, waarna gelijk werd gespeeld tegen Feyenoord. De maand werd afgesloten met een 4-1 overwinning op PEC Zwolle. 

jan.PNG.2d1ebec8430812843dca63b2f87a15da.PNG

Stand Eredivisie

stand.PNG.5b35bc70d7544ff7934d0e38ed6b16d6.PNG

Aanbieding Athletic Bilbao

atl.thumb.png.f640c4c8d58d32affbe467d753ab2983.png

Seizoensstats

stats.PNG.17a163154ddf4f2718357f05296362f9.PNG

Stats Bart Storm

statsstorm.PNG.5069227dc8a94307e97816f73ca12b45.PNG

Werkzaamheden infrastructuur

facilities.PNG.c76d0cdd58947ab5fd17496d6a0f39b4.PNG

Reacties

Ik zou Bart Storm maar even op de bank houden. Is voor de rest van de clubs ook niet leuk als hij mee doet hoor. Die brengt iedereen persoonlijk naar de slachtbank!

Goede resultaten maar zonde van de bekernederlaag.. Ik vraag me toch echt wel steeds meer af wie er met een enorme zak geld aankomt voor Storm.

De transfer records worden vlotjes verbroken en de ploeg lijdt duidelijk niet onder de personeelswissels. In de Eredivisie heb je al een straat voorsprong waardoor het helemaal uitkijken wordt naar het vervolg in Europa. Je zal je immers kunnen permitteren om regelmatig te roteren.

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story