Jump to content

[IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story

Recommended Posts

• Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#2 Introductie (Deel 2)   WAAROM FC TWENTE?! Na in de bèta versie van FM21 gespeeld te hebben met Ajax, koos ik voor FC Twente bij full release. Oorspronkelijk had ik bij deze save een

#3 Twente's opleidings- en scoutingsvisie implementeren in Football Manager (Deel 1)   De vorige keer legde ik uit waarom ik voor FC Twente had gekozen, vertelde iets over hun historie en de

#17 Counterstrike   In de update van vandaag wil ik het graag even hebben over mijn speelwijze. Waarom? Omdat deze tactiek ons ver boven verwachtingen heeft laten presteren in de eerste twee

Posted Images

Ongeslagen 1e in ED en poule winnaar in poule met Bayern, Lyon en Valencia wat doen Streli Mamba en Bart Storms geweldig en jij als manager helemaal _O_:classic_love:

Gepost (edited)

Noot: In deze update de tweede seizoenshelft van het tweede jaargang als FC Twente trainer. Hiermee komen de tijdlijnen binnen FM en deze novelle aardig dicht bij elkaar, ik zit momenteel in januari van het derde seizoen. Wanneer ik eenmaal aansluiting heb gevonden met dit verhaal, kan ik iets meer fictieve updates erin gaan gooien! 

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#14 Seizoen 2021/22 (Deel 2)

Hoewel we in de zomer ons team al flink hadden versterkt, kwam er in januari nog een speler naar Enschede. Het was niet persé een buitenkansje, gezien het vrij hoge bedrag we voor hem neertelden. Het was ook niet persé nodig om deze speler aan te trekken omdat de positie waar hij speelt goed bezet is. Echter kwamen mijn scouts hem op het oog en zij raadden mij aan om hem koste wat kost naar Enschede te halen. Nadat ik mijn eigen oog op hem liet vallen en hem beter ging bekijken, was ik om. Ik geloof dan ook dat hij de betaalde 3,6 miljoen Euro meer dan waard is! 

Om de transfer af te ronden hadden we de steun van het bestuur nodig. Er was namelijk amper nog geld beschikbaar om spelers te transfereren. Gelukkig zagen ook de beleidsbepalers de potentie van deze jonge spits en gingen ze akkoord met de transfer. Florin Ciortea komt over van Academica Clinceni uit Roemenië. Roemenië is niet één van onze focusgebieden wat betreft scouting maar zoals eerder gemeld is dat nooit een harde eis geweest. Deze jongen kunnen we toch niet laten lopen? 

Citaat

image.png.7ce00c0bd5fdb223044ebadc31376fc8.png

Met Bart Storm en Albert Braut Tjaland hebben we al twee jonge talentvolle spitsen rondlopen. Storm is het type snelle spits, terwijl Tjaland vooral sterk in de lucht is. Ciortea is een beetje een combinatie van beide. De 16-jarige spits is al 192 cm lang en kan wellicht nog een aantal centimeters groeien. Fysiek is hij al heel sterk ontwikkeld op deze leeftijd, al moet hij nog wel werken aan zijn kracht maar ik geloof dat dit komt wanneer hij wat ouder wordt. Het is bijzonder om te zien dat hij zoveel snelheid heeft met dat postuur. Ciortea kan weleens gaan uitgroeien tot een zeer complete spits! 

Tjaland vertrekt op zijn beurt tijdelijk naar De Graafschap omdat hij in zijn eerste half jaar in Enschede tot slechts zeven wedstrijden kwam. Hij heeft het wat moeilijk in Enschede en dit komt mede doordat Mamba en Storm zo op schot zijn, daarnaast zijn de twee onvermoeibaar en bikkelhard. Storm heeft nog geen enkele blessure opgelopen in zijn carrière, Mamba heeft er één keer drie weken uitgelegen sinds Tjaland voor ons speelt.  Naast Tjaland vertrekt ook Bram Marsman. De flankspeler kwam onder Heubach tot slechts één invalbeurt en had geen toekomst bij de club. Willem II betaald in potentie €120k voor de linksbuiten. 

Een ander belangrijk nieuwtje die ik in de vorige update vergeten ben, is dat we ook wat miljoenen in de infrastructuur hebben gestoken. De jeugdwerving, jeugdcoaching, jeugdfaciliteiten en trainingsfaciliteiten werden allen verbeterd. De werkzaamheden werden in oktober al afgerond.

Of er ook werd gevoetbald in januari? Jazeker! Eerst speelden we een oefen pot tegen NK Lokomotiva uit Kroatië om de spelers wedstrijdfit te houden. Daarna volgde de derde ronde van de KNVB Beker tegen AZ. Onze jongens hadden er klaarblijkelijk iets meer zin in dan de Alkmaarders, eindstand: 5-0. Vervolgens kwam de herstart van de Eredivisie tegen NAC en de daaropvolgende wedstrijd tegen de huidig landskampioen. Beide wedstrijden werden met 1-0 gewonnen. 

jan.png.0d665d8d9ba1f5b9b3f9ac7897b3d8d3.png

FEBRUARI
Februari zou vervolgens weer een drukke maand worden, zeven wedstrijden stonden er op het programma. We begonnen met een 1-0 overwinning op Fortuna maar toch zat het me niet helemaal lekker. Al langere tijd hebben we het wat lastig tegen 'de kleintjes'. De volgende wedstrijd tegen De Graafschap, waarin Tjaland zijn eerste doelpunt maakt voor zijn tijdelijke werkgever, wordt onze analyse bevestigd. Opnieuw hebben we het moeilijk en moeten we genoegen nemen met een 2-2 gelijkspel. Na deze wedstrijd besluit ik om in het vervolg iets minder aanvallend te spelen tegen deze clubs. De 'attacking' mentality wordt teruggezet naar 'cautious' in deze wedstijden. Hierdoor zullen we iets zorgvuldiger met ons balbezit omgaan. 

Hierna volgt de kwartfinale in de KNVB Beker tegen SC Heerenveen. Hoewel de uitslag niet heel overtuigend is, domineren we de wedstrijd. De wedstrijden tegen Cambuur en Willem II bewijzen dat de tactische omzetting de juiste was. We winnen zeer overtuigend met 4-0 van Cambuur en sturen de Tilburgers met een 2-0 naar huis. Daarna vertrekken we richting Bernabéu om de strijd aan te gaan in de 1ste K.O. ronde van de Champions League. Met zeer aanvallend spel houden we de Madrilenen op een 1-1 gelijkspel! De maand wordt afgesloten met een zakelijke overwinning op Heerenveen. 

feb.png.a2ed161c9a2718c7424c9fb3cd337035.png

Tot slot worden in februari opnieuw de jeugdwerving en jeugdcoaching uitgebreid. De eerder uitgesproken twee updates per jaar! 

updates.PNG.d5c0a27cc713a72fb987a49a6f205840.PNG

MAART
Deze maand staat er opnieuw een reeks topwedstrijden op het programma. Tegen Ajax, in de halve finale van de KNVB Beker, hebben we strafschoppen nodig om te winnen. We staan dus voor de tweede keer op rij in de finale van de beker, dit maal tegen Feyenoord. We vervolgen ons programma met een 3-2 overwinning op AZ, waarna ook Feyenoord in De Kuip wordt verslagen. Hierna volgt de terugwedstrijd van de Champions League. We vervolgen onze Europese campagne en mogen deze doorzetten als we wonder boven wonder met 2-1 weten te winnen! In deze wedstrijd maakt Florin Ciortea zijn debuut en weet ook nog eens te scoren. Hiermee wordt hij de jongste Doelpuntenmaker ooit in de Champions League! De maand wordt in en tegen Groningen afgesloten waarin Ciortea opnieuw het net vindt. 

maa.png.923cfe356b2af3ce68fba5d9d410e3de.png

Ik heb helaas geen screenshot van de intake maar enkele spelers kun je hieronder bekijken, opnieuw kregen we een aantal leuke talentjes binnen. 

Citaat

1068009683_ArnoldPijnenburg_Profile.thumb.png.deb6f90df3c355d78ba77153819306d2.png1950153891_ArtanZenuni_Profile.thumb.png.896a6519af8e1d86ca504deb8217c97e.png2128703284_BobvanLoon_Profile.thumb.png.3b35c744184c88b945f8eefb28e3d4db.png1975696344_BramCreemers_Profile.thumb.png.c5fbb0f303ff048098d716e9d6ace52e.png445820660_DanilSchuurman_Profile.thumb.png.5c6c16caa95b0ab45716b65cf52e4f0c.png1445078318_ElikiaLubbers_Profile.thumb.png.2d85d5c63416d7266c67f67d2685a8ed.png2080932692_JeffreyMarengo_Profile.thumb.png.90204fbf7d6d0fea9850aa1d91c7f99a.png1314580834_PaweMakowiak_Profile.thumb.png.b6aea7c3d167d7c490b8677c40aff21e.png229841732_SergioKnoester_Profile.thumb.png.bd0157ab55e3a64b8f1efff7bf0ce747.png1308449137_WillemYksel_Profile.thumb.png.dc3dd55f38b9b33882dc3838fd4767cb.png1830495823_WolfgangWolff_Profile.thumb.png.31939e9fd0958ad069292fb393516f1e.png1938680124_YoussefAmrani_Profile.thumb.png.a45ec72096f46fa2b5079b4eba761773.png

APRIL EN MEI
Tegen FC Emmen speelt de B-garnituur omdat de wedstrijden tegen Manchester United daarop snel zouden volgen. We spelen tegen hen gelijk. Thuis maken we geen schijn van kans tegen de Engelse gigant en gaan we met 3-0 onderuit. In Manchester verliezen we met 1-0, absoluut geen schande. We hebben een mooi Europees parcour afgelegd en hebben daarmee flink wat geld verdient. We hebben nu drie keer zoveel geld als aan het begin van het seizoen! Tussen de Champions League wedstrijden door winnen we met 3-0 van ADO. Wat volgt is een doodsaaie bekerfinale. Het blijft 120 minuten lang 0-0 tegen Feyenoord. In totaal wordt er slechts vijf keer op doel geschoten. Onze jongens ogen uitgeput maar weten de prijzenkast verder te vullen door te winnen op penalty's. Prijs nummer drie

In de laatste drie wedstrijden blijven we opnieuw ongeslagen. We winnen met 2-1 van Sparta, met 2-0 van Utrecht en spelen 2-2 gelijk tegen PSV. Hiermee leveren we een ongekende prestatie door in ons tweede seizoen ongeslagen kampioen van Nederland te worden! Vier prijzen in twee seizoenen met FC Twente, ik mag niet klagen. 

apr.png.da77cf8df517469b34fe45adbbff60ce.png

Bart Storm

De oplettende user heeft Bart Storm in het tweede deel wat minder voorbij zien komen. Hij mocht het in de tweede helft wat rustiger aan doen. Bart raakte wat vermoeid, wat voor mij een teken was om hem te beschermen tegen overbelasting. Ik wil dat hij zich zo snel mogelijk ontwikkeld dus we proberen tegenslagen te voorkomen. Een vermoeid talent ontwikkeld zich amper dus ging hij zijn wedstrijdjes bij het tweede spelen, terwijl hij als roulatiespeler bij ons mocht opdraven. Hij kwam dan ook maar tot vijf doelpunten in de tweede helft van het seizoen. Daarnaast kreeg hij te maken met zijn eerste blessures, in totaal stond hij vijf weken langs de kant. 

stormstats.PNG.c67b35c2d4da36fce6b1b6183d1418c6.PNG

Opnieuw vallen we in de individuele prijzen. Zelf winnen we voor de tweede keer op rij de Manager van het Jaar verkiezing. Jayden Oosterwolde wordt uitgeroepen tot Talent van het Jaar en Joël Drommel wordt voor de tweede keer op rij Doelman van het Jaar

Stand Eredivisie

stand.PNG.d3106771e0f90fb26a2d05301942b4d5.PNG

Spelersstatistieken

stats.PNG.7546afa951ef58e5b00ad420282ca1f9.PNG

Reacties

Edited by Daniell
Screenshot Ciortea

Een mooie talent gehaald en die heeft zeker toekomst. Met Twente een mooi seizoen gespeeld en terecht kampioen geworden. Bart Storm gaat een grote worden als hij zich beter gaat ontwikkelen.

Gepost (edited)

Mooi seizoen gedraaid, mooi talent erbij, maar concurrentie voor Storm. Goed dat je hem in bescherming neemt en ondanks dat toch prachtige statistieken die hij kan overleggen.

Edited by MNie

Ongeslagen gebleven, dan spreekt het voor zich dat de titel oververdiend is! Met de dubbel kan je zelfs beginnen spreken over nationale dominantie. Ook op Europees vlak heb je uitstekend gepresteerd met de uitschakeling van Real Madrid. Dat is toch iets wat je op voorhand niet zou verwachten. Hopelijk kan Tjaland zich toch verder ontwikkelen dankzij zijn uitleenbeurt.

Fantastisch seizoen zeg! Even Real Madrid uitschakelen in de Champions League :< Storm heeft z'n kwaliteiten laten zien, die gaat er wel komen. Goed dat je het even rustiger met 'm aan hebt gedaan in de tweede seizoenshelft. 

Noot: Vraag me niet hoe maar ik heb in de vorige update twee uitgaande transfers over het hoofd gezien! Op 31 januari vertrok Danilio Ruperti voor €185k naar Sparta. In maart vertrok Sigurd Gronli op huurbasis naar Lillestrom omdat hij voorbij werd gestreefd door onze nieuwe aanwinsten op het middenveld. 

#15 Transferzomer 2022

De Europese campagne van vorig seizoen - we werden uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League - heeft ons geen windeieren gelegd. We vangen het transferseizoen aan met een budget van ruim twintig miljoen Euro! Afgelopen seizoen hadden we ons al aardig versterkt maar met dit budget konden we ons natuurlijk zeer gericht verbeteren. Ik heb het budget dan ook in zijn volledigheid opgebrand om weer tot een voltallige selectie te komen. Bij het openen van de transferwindow hadden wij dan ook meteen onze eerste versterking binnen. In totaal zouden wij vier spelers verwelkomen maar ook afscheid nemen van vier andere krachten. Één van die verkopen heeft ervoor gezorgd dat we het clubrecord braken, aangezien wij meer dan zeven miljoen Euro neertelden voor zijn vervanger. Die zeven miljoen Euro is het hoogste bedrag dat Twente ooit voor een speler betaalde en daarmee haalden ze toentertijd spits Mark Janko binnen (2010/11).

We trapten af met de aankoop van een Argentijnse AS Roma supporter. Joaquin Obispo kwam over van Juventud Unida de Gualeguaychú uit Argentinië. Maak je niet druk, het is geen schande als je nog nooit van deze club hebt gehoord! Ze zijn actief op het derde niveau van Argentinië. Zij konden mooi hun kas spekken met deze transfer. De Argentijnen kregen 2,1 miljoen Euro op hun rekening gestort. Obispo zal het plekje van de in maart vertrokken Gronli overnemen en zal dus fungeren als back-up voor onze drie posities op het middenveld. Joaquin is een zeer technische speler, echter moet deze ruwe diamant nog wel wat geslepen worden. Deze transfer was eigenlijk een wilde gok omdat we al over genoeg middenvelders beschikten maar ik verwacht hem in de toekomst voor minstens het viervoudige te kunnen slijten.

Citaat

Obispo.png.6e389ef904ca5179c6cbc4857fc663ef.png

Op 5 juli namen wij afscheid van Jahnoah Markelo, die naar Heerenveen zou vertrekken voor €235k. Hij wordt daarmee de vijfde flankspeler die wij sinds onze aanstelling laten gaan. Ruperti, Marsman, Menig en Sluiter gingen hem al voor. Markelo kon niet doorbreken onder de vleugels van Heubach en werd ongeduldig. Jahnoah speelde slechts vier wedstrijden voor Twente afgelopen seizoen. In geen van de wedstrijden maakte hij indruk op de trainer, die hem dan ook maar al te graag liet gaan.

Een dag later zaten we alweer in Portugal om de volgende transfer af te ronden. We konden een bedrag van €2,3M overeenkomen met SC Braga en haalden daarmee Manuel Miranda naar Enschede. De jonge middenvelder/flankspeler/aanvallende middenvelder/spits werd gehaald met het oog op de toekomst en op basis van zijn potentie. Zijn uitstekende karakter gaf uiteindelijk de doorslag! Met zijn zestien jaar zal hij de jongste speler in onze eerste selectie zijn, echter zal hij zijn wedstrijden in de O18 spelen. Ik ben vooral benieuwd hoever zijn potentie rijkt en heb nog geen echte plannen met hem. 

Citaat

Miranda.png.0c301dbffa9fc8a3ae3b8805a7b3df2e.png

Vervolgens vertrokken Simon Seppenwoolde en Jeffrey de Lange. Beide stonden als groot talent te boek maar konden hun potentie doormiddel van blessures helaas niet waarmaken. Ondanks hun nog jonge leeftijd - 19 en 20 jaar - ben ik er vrij zeker van dat zij nooit beter zullen worden dan een middenmoter in de Eredivisie. Seppenwoolde vertrekt voor €76k naar Roda JC en voor De Lange kregen we €475k van Sparta. Ik hoop ze ooit bovenin de Eredivisie terug te zien maar ben er niet van overtuigd dat dit zal gebeuren. 

Ik bleef mij verbazen over het uitblijven van interesse in onze sterkhouders. Er kwam niet één bod op Bart Storm, Max Normann Williamsen, Joël Drommel of Streli Mamba. Opeens klopte Hertha BSC op de deur maar niet voor de eerdergenoemde spelers. De club uit Berlijn wilde onze rechtsback Bart van Rooij overnemen. In de winterstop van het eerste seizoen hadden wij Van Rooij voor €1,3M overgenomen van N.E.C. en uiteindelijk wisten we de Duitsers over te halen om €9,25M voor hem neer te tellen, na een openingsbod van €3,2M. Aangezien we al vrij veel geld hadden uitgegeven aan inkomende transfers over de eerste seizoenen, dat ik dit bod wel moest accepteren. Van Rooij zag een buitenlands avontuur ook wel zitten en daarmee werd de deal beklonken.  

Van Rooij was onze laatste uitgaande transfer deze zomer en met zijn transfer ontstond er een gat in onze selectie. Van Rooij had eerder Ebuehi vervangen en werd na zijn vertrek eerste keus op de rechtsback positie. Achter Van Rooij hadden we niet meteen een Eredivisie-waardige vervanger klaarstaan en dus moesten we opnieuw de markt op. Meteen nadat ik het bod van Hertha BSC geaccepteerd had werd er doorgeschakeld. We hadden al een aantal opties op ons schaduwlijstje staan. Twee van de vier opties tekenden uiteindelijk een contract. Hiermee haalden we twee basiswaardige backs naar Enschede en ik zal even uitleggen waarom ik er uiteindelijk voor koos om beide transfers door te laten gaan. 

Als eerst vliegen we naar Porto Alegre om bij SC Internacional onze toptarget op te halen. Hiermee verbreken we het clubrecord van duurste binnenkomende transfer. We betalen maar liefst €12M voor een speler die op het hoogste niveau nog geen wedstrijd heeft gespeeld! Toch ben ik er heilig van overtuigd dat Vinicius Augusto dat prijskaartje waard gaat zijn. De 18-jarige Braziliaan kan de hele rechterkant bestrijken. Op zijn leeftijd is hij al een zeer goede allrounder en zijn bijna al zijn attributen boven de tien. Hij moet het hebben van zijn snelheid maar is ook technisch onderlegd. Een typische Braziliaanse back a la Dani Alves. Althans, daar doet hij me een beetje aan denken. 

Citaat

Augusto.png.4cdbb7fb4129f71b19f027a9fc7a25a6.png

De andere back die de overstap naar De Tukkers maakt is een oude bekende. Felix Paslack komt over van Dortmund, aangezien hij daar op de transferlijst was geplaatst. De gevraagde €2,8M konden wij gemakkelijk betalen, toen ik zijn profiel bekeek en zag dat zijn marktwaarde veel hoger lag, werd het een no-brainer. Na zijn uitleenbeurt aan Fortuna speelde hij 40 wedstrijden in het eerste van Der BVB. Hij verloor zijn basisplek aan Emerson, die van Barcelona aangetrokken werd. Om die reden speelde hij vorig seizoen veelal in het tweede elftal en daardoor wilde hij vertrekken. Ook Felix is multifunctioneel en kan zelfs op alle posities aan beide flanken ten strijde trekken. Passlack is nog altijd slechts 24 jaar en heeft nog wat potentie in hem zitten. Ik ben heel benieuwd of we er nog wat uit kunnen persen!

Citaat

Passlack.png.6e6a41c6d4238d66ed97c5cea744ad9d.png

Selectie 2022/23

selectie.thumb.png.17c10e503c76970177a25303cf29ff5a.png

Reacties

Spoiler

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981

Inderdaad een geweldig tweede seizoen gedraaid! Ik zie Ciortea niet meteen als concurrent maar als partner voor Storm. Ik ben nu echter wel een probleem aan het creëren aangezien we met Miranda nu nog een spits in onze gelederen hebben. Mamba, Storm, Tjaland, Ciortea, Miranda en ook Pereira kunnen er allemaal spelen terwijl er maar één spits huisvest in mijn tactiek. Mamba, Miranda en Pereira kunnen ook op de flanken uit de voeten maar ik denk dat ik beter mijn speelwijze kan heroverwegen. 

Op termijn zullen Mamba en Pereira de eersten zijn van dit koppel die ik zou willen verkopen/laten gaan. Miranda kan omgetoverd worden tot rechts- of linksbuiten en Ciortea zou eventueel aanvallende middenvelder kunnen worden. We gaan zien wat het spel ons brengt! 

Het wordt wel een beetje een vreemdelingen legioen op deze manier maar het lijkt me wel duidelijk dat je enkele mooie profielen hebt kunnen aantrekken.

Kwalitatief ben je er enorm op vooruitgegaan lijkt me. Nu is het zaak om de prestaties van vorig seizoen te evenaren en vervolgens in te zetten op nationaliseren.

#16 Bart Storm: Voorbereiding 2022/23

Vorig jaar was echt het jaar van mijn doorbraak, nu wordt het zaak om niet terug te vallen. Ik speelde 35 wedstijden in het eerste en kon daarin twintig keer scoren, da's niet bepaald slecht maar ik wil dit jaar wel meer! Het gevoel dat ik krijg van dat ene geluid, wanneer de bal tegen de touwen kletst, is onbeschrijfelijk en zeer verslavend. Ik wil dat vaker voelen! Ik hoop dan ook dat Jeroen me dit jaar niet weer zoveel wedstrijden bij het tweede laat spelen. Ook daar wist ik achttien doelpunten te maken in negentien wedstrijden. Ze tellen niet mee voor mijn professionele statistieken maar ze geven enigszins hetzelfde speciale gevoel. Toch wil ik me in dit jaar volledig focussen op het eerste. 

De maand vakantie heeft me goed gedaan. Ik was er aan toe want het is heel hard werken. Mensen kunnen wel denken dat het leuk is om profvoetballer te zijn maar ik vind echt dat ze het onderschatten. De tweede seizoenshelft was minder dan de eerste en ik werd teruggefloten door de trainer. Hij vertelde me opnieuw dat hij heel veel vertrouwen in me heeft maar dat we het gezien mijn leeftijd af en toe even wat rustiger aan moeten doen. Ik wil ook absoluut niet overbelast raken dus kan zijn keuzes zeker respecteren maar toch zou je het liefst elke wedstrijd op het veld staan. In mei was ik wel écht uitgeput maar ik heb me tijdens de vakantie goed kunnen opladen voor het nieuwe seizoen. Op eigen houtje had ik om een individueel programma gevraagd. Die kreeg ik dan ook van Quint en zijn trainingsschema heeft ervoor gezorgd dat ik topfit uit mijn vakantie kom. Op de eerste trainingen kan ik meteen gemakkelijk mee met de rest.

Tijdens de wedstrijden moet ik er weer even inkomen, wedstrijdritme is toch totaal anders dan alleen topfit zijn. Ik mag starten tegen Hearts of Oak maar speel een matige wedstrijd. Ik kan drie keer schieten maar mijn pogingen komen geenzins in de buurt van het doel. Na 78 minuten haalt Jeroen me naar de kant. Hij geeft me een schouderklopje en zegt me vluchtig dat het wel goed komt. Ik vind het heerlijk om onder hem te mogen spelen, hij weet precies wanneer hij me moet pushen of geruststellen. De volgende wedstrijd, tegen Dreams FC, speel ik een soortgelijke partij. Dit keer wordt ik na 71 minuten gewisseld. We winnen beide partijen in Ghana maar ik ben blij als we weer huiswaarts gaan omdat ik hier niet mijn beste wedstrijden speel!

In eigen huis tegen Genk bewijs ik dat Ghana niet mijn favoriete omgeving was. Al in de eerste minuut vliegt de bal tegen de touwen en voel ik dat het goed zit. Ik kom tot zes schietpogingen, vier daarvan gaan in de richting van het doel, drie stuks geven mij dat onbeschrijfelijke gevoel. Het is maar goed dat ik zo'n puike wedstrijd speel want de volgende is tegen Feyenoord om de Johan Cruijff Schaal en ik ben er op gebrand om te laten zien dat ik gegroeid ben ten opzichte van vorig seizoen. Samen met Jeroen en de staf hebben we het hele jaar gewerkt aan mijn uithoudingsvermogen en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Helaas moet ik af en toe nog wel naar de kant maar ik voel aan alles dat ik makkelijker mee kan komen, het langer volhoud en soms boven de rest kan uitsteken!

Ik begreep al van de jongens dat Heubach niet zoveel om de supercup geeft maar ik wil heel graag een vierde prijs aan mijn palmares toevoegen. De Johan Cruijff Schaal zou uitstekend staan naast de twee KNVB Bekers en de Eredivisie winst van afgelopen jaar. Er zijn zo'n 30.000 supporters in het stadion, slechts 1500 man komen Feyenoord supporten en er zijn enkele neutrale kijkers. Het grote gros heeft onze rug tijdens deze wedstrijd. Het belooft een gekke partij te worden. We spelen vandaag in het 4-4-2 systeem omdat Jeroen mij samen met Ciortea wil zien spelen. Ik kan het goed vinden met Florin omdat we ongeveer even ver zijn in onze ontwikkeling. Net als ik heeft Florinel soms wat moeite om een wedstrijd uit te spelen.

Het nieuwe systeem blijkt nog niet waterdicht te zijn als we drie tegendoelpunten moeten slikken. Het lijkt echter alsof we kiezen voor de welbekende uitspraak: "Zolang je meer scoort dan de tegenstander, dan win je de wedstrijd". In de vijftiende minuut schiet ik ons op voorsprong. Na een afgeslagen corner brengt Julio (Pleguezuelo) de bal bij Tochi (Chukwuani), die op zijn beurt tussen twee man de bal over de laatste linie weet te krijgen. In één beweging knal ik met links de bal langs de Feyenoord keeper. Niet veel later staat het alweer 1-1 door een doelpunt van Gonzalo Villar. In de 24ste minuut is het opnieuw mijn linkerbeen die de bal snoeihard in het net legt na een voorzet van Radulovic. We kunnen niet lang genieten van de voorsprong als tien minuten later Linssen de 2-2 op het scorebord zet. 

Tot overmaat van ramp komen we vlak na rust zelfs op achterstand. Azarkan maakt het laatste Rotterdamse doelpunt. Ik probeer het team op te zwepen en wijs ze op de ruimte die achter de laatste linie van Feyenoord ligt. Na een vrije trap van Feyenoord pik ik de bal op rond de zestien en besluit te gaan lopen met alles wat ik in me heb. Ik leg de bal klaar voor onze nieuwe rechtsback, hij brengt de bal voor het doel en Tochi kan hem simpel binnenschieten. "Nu erop en erover!" roep ik als ik met de bal in mijn handen naar de middenstip loop. In de 66ste minuut wordt een doelpunt van mijn aanvalspartner afgekeurd, terecht denk ik. Drie minuten later kan ik aanleggen voor mijn hattrick en pakken we eindelijk weer de voorsprong. Oosterwolde zet met vrij voor de goal met een vroege voorzet, die door de doelman verkeerd wordt ingeschat. Ik kan de bal simpel met links langs hem heen schuiven door de ruimte die hij open laat. De Rotterdammers lijken te breken als Ciortea er in de 77ste minuut 5-3 van maakt. In de laatste drie minuten leg ik nog eens twee ballen in het mandje en gaat de schaal mee naar huis! Met vijf doelpunten op zak wordt ik zeer terecht uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd

In de laatste oefenwedstrijd tegen Girona begin ik op de bank en mag ik de laatste tien minuten meedoen. Ik heb een uitstekende voorbereiding gedraaid en heb laten zien dat Heubach niet meer om me heen kan. Niet alleen ik maar het hele team is klaar voor het nieuwe seizoen, die over een week begint met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. Ik heb er zin in! 

voorbereiding.PNG.110ab25bbc72974ed02caa8dce65792b.PNG

Reacties

Spoiler

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981

Volgens mij valt het nog wel mee met dat vreemdelingenlegioen. Ja, er zijn wat veel nationaliteiten in de ploeg (14) maar ruim 45% van de selectie heeft de Nederlandse nationaliteit of een dubbel paspoort. Ik zal na verloop van tijd eens kijken of we wat meer Nederlanders kunnen aantrekken om de supporters te pleasen! ;) 

Heerlijk begin voor Bart Storm vandaag. Met vijf doelpunten was hij de spil in de 7-3 overwinning op Feyenoord, dat belooft wat voor komend seizoen!

Bedankt voor de reacties weer allemaal!  

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story