Jump to content

[IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story

Recommended Posts

• Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#2 Introductie (Deel 2)   WAAROM FC TWENTE?! Na in de bèta versie van FM21 gespeeld te hebben met Ajax, koos ik voor FC Twente bij full release. Oorspronkelijk had ik bij deze save een

#3 Twente's opleidings- en scoutingsvisie implementeren in Football Manager (Deel 1)   De vorige keer legde ik uit waarom ik voor FC Twente had gekozen, vertelde iets over hun historie en de

#17 Counterstrike   In de update van vandaag wil ik het graag even hebben over mijn speelwijze. Waarom? Omdat deze tactiek ons ver boven verwachtingen heeft laten presteren in de eerste twee

Posted Images

Heerlijk seizoen gedraaid en Storm laat meteen zien wat voor een supertalent het is. Benieuwd hoe de gaten in de selectie voor komend seizoen opgevuld gaan worden. 

Noot: Vanaf hier maken we kennis met Bart Storm die een vliegende start maakt aan zijn carrière. Bart wordt de hoofdpersoon van deze novelle maar we blijven ook gewoon de verrichtingen van Heubach's Twente volgen. Het verhaal zal door de bril van verschillende mensen verteld worden. De ene keer zal dit Bart (Storm) zelf zijn, waarna we een update later zomaar in het lijf van Jeroen (Heubach) of iemand anders zouden kunnen zitten. 

Football Manager zal ook zeer zeker de dienst blijven uitmaken aangezien het spel het verhaal genereerd. Ik blijf dus gewoon screenshotjes plaatsen en zal bijvoorbeeld ook weleens posten over de tactiek of iets dergelijks. Eigenlijk staat jullie dus een soort mixed novelle te wachten. Enerzijds de carrière van Bart Storm met een fictieve verhaallijn, anderzijds de prestaties van Heubach en zijn FC Twente met een vleugje Daniell die FM speelt. Ik ga keihard mijn best doen om alles netjes in elkaar te laten overlopen.

Ik hoop van harte dat dit topic jullie kan blijven bekoren en misschien wel het belangrijkst; dat ik hier zelf heel veel plezier aan ga beleven! :)

Noot 2: We gaan dus kennis maken met Bart Storm in deze update. Hoewel het eerste seizoen al afgerond en behandeld is, gaan we nog even terug naar de maand april in 2021. De 17-jarige spits heeft te horen gekregen dat hij deel zal nemen aan de laatste selectiewedstrijd die gaat bepalen welke jongens de laatste stap richting het eerste elftal mogen maken in het aankomende seizoen. De talenten die worden uitgekozen zullen doorstromen naar FC Twente's O18. (Ofwel; de wedstrijd tussen de jeugdinstroom en de huidige O18)

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#8 Bart Storm

Voldaan veeg ik de zweetdruppels van mijn voorhoofd. Terwijl ik mijn handdoek van het krukje pak werp ik een aantal blikken door de gym. Met de handdoek maak ik de rest van mijn gezicht droog, vervolgens slinger ik hem over mijn linker schouder. Het wordt zo langzamerhand een gewoonte om als laatste naar huis te gaan. Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook weleens anders is geweest. Het laatste jaar is er bij mij een knop omgegaan en sindsdien doe ik regelmatig wat extra werk buiten de teamtrainingen om. Aan alles kan ik merken dat het extra werk dat ik doe zich begint uit te betalen. Hoewel ik voorzichtig moet zijn en mijn spieren niet mag overbelasten, merk ik dat ik explosiever en sneller ben geworden. Het motiveert me om door te gaan met waar ik mee bezig ben. 

In de jeugd was ik echt niet altijd de beste speler. Weten dat je over een hele dosis natuurtalent beschikt is niet altijd even goed voor de mate waarmee je jezelf inzet. Karkater en mentaliteit zijn minstens even belangrijk. Meneer Scholten had dit al heel gauw in de gaten en kwam niet lang na zijn aanstelling als hoofd opleidingen naar me toe voor een gesprek. Hij vertelde me dat hij nog niet eerder een speler met zoveel talent had meegemaakt maar dat ik het op de (toen) huidige manier niet zou gaan redden. Volgens Dominique moest ik meer tonen dat ik daadwerkelijk wil slagen als profvoetballer en ik wist dat hij gelijk had. 

Ik ben enigszins een laatbloeier, althans, dat mocht ik zelf altijd graag geloven. Ik ging pas op mijn dertiende aan de slag in de opleiding van Twente en Heracles. Het gesprek met Scholten was afgelopen zomer, daarvoor heb ik drie jaar lang op mijn talent geteerd. De dialoog met de hoofd opleidingen heeft een hoop veranderd. De mindset is nu anders en ik merk dat ik mijn leeftijdsgenoten ineens voorbij streef. Het was dan ook duidelijk dat ik het dit jaar moest gaan laten zien. Pompen of verzuipen, ik koos voor het eerste. Ik zit in de laatste groep voor het beloften elftal. Aan het einde van het lopende seizoen wordt bepaald of je de academie moet verlaten of doorstroomt naar de O18. Gisteren kreeg ik van Scholten te horen dat deze wedstrijd komende dinsdag afgewerkt zal worden. 

Ik maak me niet heel veel zorgen. Het afgelopen jaar heb ik laten zien dat ik klaar ben voor de volgende stap in mijn ontwikkeling. De nieuwe hoofdtrainer kwam van de week ook al naar me toe. Dominique had hem een stapel rapporten gegeven over de spelers die mee gaan doen aan de selectiewedstrijd tegen het huidige O18 elftal. Die van mij had indruk op hem gemaakt, zo vertelde hij. Hij drukte me op het hart om gewoon mijn eigen spel te spelen en niet te gaan forceren. Heubach sprak zijn vertrouwen uit en vertelde dat ook hij aanwezig zou zijn bij de allesbeslissende wedstrijd. Op die manier ga je toch extra lekker zo'n wedstrijd in en was het weer een extra bevestiging voor mijn eigen. Het omzetten van de welbekende knop en het extra werk dat ik gedaan heb in het afgelopen jaar zijn niet voor niets geweest.

banner.png.4da375227f4a59631e0ca4b84cd2f715.png

Bart Storm (links) tijdens een jeugdwedstrijd

Tijdens het warmlopen beginnen er dan toch wat zenuwen op te komen. Straks wordt bepaald of ik mag doorstromen naar de O18 van Twente of dat ik mijn koffers mag gaan pakken. Heubach en een deel van zijn staf zitten op de tribune, Scholten leidt ons team vandaag en de O18 is ook op volle sterkte aanwezig. Dominique gaf me de tip om op hoge intensiteit de warming-up te doen, zodat ik gelijk het tempo van de wedstrijd zou kunnen volgen. Ik besluit gehoor te geven aan dit signaal.

Ik zit meteen lekker in de wedstrijd. Het lukt me goed om vrij te komen van de centrale verdedigers en me aanspeelbaar te maken in de punt van de aanval. Het is altijd lekker om aan het begin van de wedstrijd de bal in ontvangst te kunnen nemen en deze even te kunnen 'voelen' als spits. Ik wordt in de eerste tien minuten al een aantal keren de diepte in gestuurd. Hoewel de ballen niet helemaal lekker aankomen, merk ik op dat ik een stuk sneller ben dan mijn directe tegenstander Driezen. In de veertiende minuut is het dan ook raak. Ik open de score na een lange bal van Setiawan. De bal heeft een nare stuit. Driezen schat deze verkeerd in waardoor ik de bal op mijn borst mee kan nemen en bij hem weg draai. Hij probeert me nog vast te pakken maar ik ben te snel. Één op één met de keeper blijf ik rustig en met mijn rechtervoet schuif ik de bal net achter de paal tegen het zijnet.

Twee minuten later maakt mijn maatje Phillip er 2-0 van. De O18 krijgt een corner maar wij kunnen deze vrij gemakkelijk wegwerken. De bal komt bij Phillip terecht, die zich rond de middencirkel bevindt. Ik sta tussen twee verdedigers wanneer Phillip zijn rush inzet. We hebben beiden snel in de gaten dat er een twee tegen twee situatie is ontstaan. Één van de verdedigers besluit uit te stappen, met een loopactie probeer ik de ander bezig te houden. Phillip kan zijn mannetje uitspelen en door mijn bewegingen kan hij alleen op de keeper af. Ook Phillip houdt het hoofd koel en schuift de bal in de links onder in de hoek. 

De rest van de wedstrijd blijf ik hard werken en kom ik nog tot een aantal kansen. Misschien had ik nog wel een doelpunt extra moeten maken maar over het algemeen ben ik tevreden over mijn optreden. FC Twente O18 is nog wel terug gekomen tot 2-1 maar uiteindelijk weten we de winst over de streep te trekken. Het rapportcijfer dat mijn directe tegenstander Driezen krijgt zegt iets over mijn prestatie. Ik ben een aantal keren van hem vrij gekomen, heb een doelpunt gemaakt, had een aandeel in ons tweede doelpunt en had zelf nog drie vrij grote kansen. Ondanks dat krijgt Driezen een 7,3. Mijn spel wordt beoordeeld met een 7,4. Ik ben niet de beste van het veld, Phillip wordt Man of the Match met een 7,5.

Na de wedstrijd komt Heubach in de kleedkamer en feliciteert ons met het optreden. Zes spelers krijgen te horen dat ze het niet gehaald hebben. Ik zelf zit bij de tien spelers die wel mogen doorstromen. Ik krijg zelfs nog een schouderklopje van Heubach wanneer hij de kleedkamer weer verlaat. "Indrukwekkend, Bart" zegt hij terwijl hij zijn rechteroog toeknijpt.

stormstart2.PNG.65177ce5689c92607ee8ce0d0283439d.PNG

Reacties

Spoiler

Op 28-4-2021 om 17:18 zei Marius:

Wauw zeg. Aan de hand van de beschrijving van de resultaten had ik zelfs gegokt dat je kampioen was geworden. Uiteindelijk blijkt het een tweede plaats te zijn maar samen met een bekeroverwinning maakt dat in ieder geval een prachtig seizoen waarbij de verwachtingen verpulvert hebt!

Het had gekund maar Ajax gaf niet toe. Zeer tevreden met deze tweede plaats wel en de beker natuurlijk!

Op 28-4-2021 om 17:20 zei 19CH98:

Geweldig seizoen gedraaid, alle lange termijn doelstellingen heb je onderhand al gehaald. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen nu de hoofdpersoon geïntroduceerd is. 

Nog lang niet alle doelstellingen zijn behaald, we hebben nog een hele weg te gaan ;) 

Op 28-4-2021 om 17:24 zei delichris:

Wat een seizoen gespeeld zeg en die Storm ziet er goed uit.

Bedankt!

Op 28-4-2021 om 17:36 zei MNie:

Hallo Storm!

Aangenaam! ;) 

Op 28-4-2021 om 17:46 zei Goatruida:

Ai, ik ben wel heel erg benieuwd naar het supertalent. Goede binnenkomer. 

Bij dezen!

Op 28-4-2021 om 19:43 zei RubenS2:

Schitterend eerste seizoen, de verwachtingen enorm overtroffen (om het nog zacht uit te drukken). Ik ben benieuwd hoe het supertalent zich zal ontwikkelen!

Bedankt, inderdaad een mooi eerste seizoen! 

Op 28-4-2021 om 20:15 zei Mordurette:

Zoals ik al zei, niks meerjarenplan en gewoon gelijk meedoen om de titel. Hoppa! Volgend jaar Ajax van de troon stoten met Bartje Storm in de basis! 

Toch blijft het een meerjarenplan, haha! Sommige zal ik wat sneller behalen maar de ultieme doelen zijn nog wel een eind weg denk ik!

Op 29-4-2021 om 09:48 zei JordiW.:

Heerlijk seizoen gedraaid en Storm laat meteen zien wat voor een supertalent het is. Benieuwd hoe de gaten in de selectie voor komend seizoen opgevuld gaan worden. 

Bedankt!

Op 29-4-2021 om 11:53 zei ElMarcos:

Een heel erg sterk seizoen. Je mag ook gewoon de CL in. Ik ben wel benieuwd hoe je deze situatie gaat managen met je lange termijn planning.

In principe veranderd er niet meteen iets, de planning blijft vooralsnog gewoon zoals die was. Sommige doelen zal ik eerder behalen dan gepland maar er zitten er ook een paar tussen die ik misschien wel nooit ga voltooien. 

Op 29-4-2021 om 13:28 zei boydjoman:

Zeer mooi seizoen gedraaid en dat met beperkte middelen! Zeer benieuwd hoe je de gaten in de selectie gaat vullen en uiteraard hoe je je staande zal houden in de CL.

Bedankt! Ik ben zelf ook benieuwd :) 

21 uur geleden zei Nummerke10:

Wat een seizoen zeg! Meteen ook toptalent uit de jeugd binnen, Stormachtig begin!

Stormachtig of toch een Storm in een glas water?

18 uur geleden zei kmk:

Wat een eerste seizoen zeg! Erg benieuwd naar het volgende seizoen om te zien of FC Twente dit niveau vast kan houden!

Bedankt!

2 uur geleden zei KayDeManaager:

Dit is een heuse binnenkomer zeg voor Heubach in Enschede. Een 2e plek in de Eredivisie, de bekerwinst en ook nog eens een behoorlijke Storm ;) die komt opzetten.

Badoem, tssh! Haha, of wordt het een Storm in een glas water?

@Fantasy @Glenn08 @xPeejay 

Leuk deze insteek. Kan ik zeker smaken! Mooi vooruitzicht ook dat het een mixed novelle wordt, anders loop je immers toch een beetje het risico om in een wat monotoner verhaal terecht te komen.

Prachtige insteek. Mooi dat het harde werken beloond wordt. Ben ook benieuwd of hij samen met phiillip de voorhoede kan vormen over een aantal jaren. Twee vrienden in de spits zou leuk zijn of dat ze de grootste concurrenten van elkaar worden.

Leuk geschreven stukje, ook die bewerkte afbeelding kan ik wel smaken. Goed dat Storm zijn mentaliteit heeft kunnen aanpassen en nu zijn potentieel kan gaan waarmaken.

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#9 Stormachtig (Deel 1)

Mijn vader was aanwezig bij de wedstrijd en neemt me na afloop mee naar huis. Net als ik is hij door het dolle heen. Het is niet alleen mijn overwinning. Mijn vader heeft er heel wat voor over gehad zodat ik zou kunnen slagen als prof. Jarenlang bracht hij me waar ik zijn moest en gaf hij zijn eigen weekenden op om mij te supporten tijdens de wedstrijden. Hij heeft nog geen enkele wedstrijd van me gemist en ik ben hem daar heel dankbaar voor. Ik vertel hem dit dan ook wanneer we in de auto op weg naar huis zijn. Ik lijk op mijn vader en dan heb ik het niet alleen over ons uiterlijk. We zijn beiden binnenvetters maar op een dag als deze moet ik hem wel bedanken voor alles wat hij voor me gedaan heeft. Ik hoor de emotie in zijn stem als hij zegt: "Het is mijn droom om jouw dromen te verwezenlijken, Bart".

Normaal gesproken valt ons huis geenzins op tussen alle andere rijtjeswoningen maar vandaag is dat anders. Wanneer we onze straat indraaien wordt mijn aandacht meteen naar een uitbundig versierd huis getrokken. Als we iets dichterbij komen zie ik dat enkele vrienden en familie druk bezig zijn geweest. Er wapperen vlaggetjes en er ligt een veel te grote opblaasbal in onze te kleine voortuin. Ook hangen er FC Twente shirtjes - bedrukt en al - aan de gevel van onze woning. Na een hapje en een drankje vind ik het wel weer mooi geweest, morgen moeten we immers weer vroeg op omdat er gewoon getraind moet worden.

Als ik 's morgens op het trainingscomplex aankom zie ik dat mijn trainer en Heubach in gesprek zijn. Jeroen komt wel vaker naar onze trainingen kijken maar vandaag lijkt er iets serieuzer besproken te worden. Ik zie Heubach zijn schouders ophalen als mijn trainer hem iets verteld. Ik kan niet horen wat hij zegt maar ik kan aan zijn stem horen dat hij geïrriteerd is. Ik besluit er verder geen aandacht aan te schenken en ga me alvast omkleden. Eenmaal op het veld beginnen we traditie getrouw met de warming-up. Net op het moment dat ik wil beginnen met mijn afsluitende sprintjes hoor ik iemand mijn naam roepen. Dominique staat te wenken dat ik bij hem moet komen. 

"De ochtendsessie kun je gewoon afmaken, de sessie van vanmiddag gaat voor jouw niet door..."

Wordt vervolgd

Reacties

Spoiler

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk 

Bedankt voor de motiverende reacties weer!

Volgens mij een aantal mensen een paar keer vergeten te taggen, excuses daarvoor!

Leuke clifhanger in ieder geval. Om in de sfeer te blijven: loert er een storm om de hoek, of wordt het toch een straaltje zonneschijn? :)

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story