Jump to content

[IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story

Daniell
 Share

Recommended Posts

De bedragen die je mag incasseren is één ding, maar er staat natuurlijk een pak kwaliteitsverlies tegenover. Financieel had je het natuurlijk ook helemaal niet nodig maar vanwege het grotere plaatje is het wel te kaderen.

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#42 SEIZOEN 2027/28

Na opnieuw een enerverende transferwindow wordt het tijd om te kijken hoe zwaar we hebben geleden onder onze 'verliezen'. We hebben de afgelopen seizoenen al heel wat kwaliteit van de hand gedaan maar dat wil niet zeggen dat we dit seizoen geen goede spelers meer hebben lopen. Je kan dus al wel raden dat we nog prima gepresteerd hebben in ons achtste seizoen. Spelers als Miranda, Ciortea, Ponce, Cernea, Lamptey, Bolívar, Todorovic en Brouwer deden niet veel onder voor de spelers die we al hebben laten gaan. Het zou overigens wel hun laatste seizoen in Enschede worden omdat ik na dit seizoen werkelijk iedereen die van buitenaf kwam de deur heb gewezen. Maar dat is iets voor de volgende update.

Vandaag schotel ik jullie weer een simpele update voor met screenshots van de prestaties die in ons achtste jaar hebben plaats gevonden. Daarna komt er dus een update met de laatste transfers en stel ik jullie voor aan de selectie, die inmiddels volledig bestaat uit spelers die door de opleiding van Twente zijn gekomen. Ik kan daarbij alvast verklappen dat er enkele jongens terug zijn gekeerd naar FC Twente. Enfin, let's go!

Even een heads up over Bart Storm, vergeet zijn statistieken niet te bekijken want die beleefde een geweldig seizoen en schoot onder andere Coen Dillen uit de boeken!

EREDIVISIE

Eerste seizoenshelft

Citaat

image.thumb.png.e7a909a2ef40630aa26dff528ed6302b.png

Tweede seizoenshelft

Citaat

image.png.d7c567d0ada644cf3f4b06f1856f299a.png

image.png.14b8a0b4cfd80649f56fd93bd026df23.png

KNVB BEKER

image.thumb.png.b5db8c8350b15cb2800cde0d6becc862.png

CHAMPIONS LEAGUE

image.png.f13959d2d44652a7ab699ed8e06ecada.png

SUPER CUPS

image.png.c1190dd6f0e26c877fb2e5baac74d0ff.png

BART STORM

image.png.17e5d051059b082eeeb2081fd2963a95.png

image.png.2052339dd080fa678482ca63b935898d.png

SPELERSSTATISTIEKEN

Spelers met een rode stip komen uit eigen opleiding!

image.png.c06df4774371aac6c64aff0602298a80.png

image.thumb.png.0538bd655e8d91a90e5288f84edec30d.png

INDIVIDUELE PRIJZEN

image.thumb.png.891c7b870cf1cfb156bec8181ba09ce4.png

image.thumb.png.732076b2c034e65c1272d66f70fd6226.png

image.thumb.png.b0b813a19b076b868831f456c535d738.png

image.thumb.png.0f22cf7bb95c6ebdbffea62e584ccbe1.png

image.thumb.png.73dd9478bdac8b9347ef93637a0aff35.png

image.thumb.png.452dd66171e9d87181861d029cc32741.png

image.thumb.png.e40c53de1a24a9b604cd01d807c520d0.png

image.thumb.png.b59d909f1fb2df7321b9811362739501.png

FINANCIËN

image.png.02cc79cc900f9bcdd58df98445c0df3a.png

30 PRIJZEN IN 8 JAAR!

image.png.7f34b33fd6af8aedb82fe07b74cd97a0.png

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981 @SNDR @DGremlin @Thymen @rich ruzzian @timpy00 @FlyD @Michaelinho* @Jotew

Bedankt voor de reacties!

Een heerlijk ongeslagen seizoen alweer. Storm zijn statistieken zijn echt niet meer normaal natuurlijk. Hij scoort zo waar gewoon gemiddeld bijna twee keer per wedstrijd. In de Eredivisie loopt hij zelfs exact 2 op 1. Maar dat betekent dat hij ook op Europees vlak van goudwaarde is!

#43 TRANSFERZOMER 2028 (Deel 1)

Na weer een uitstekend seizoen gaan we kijken naar de transfers die hebben plaatsgevonden in aanloop naar het negende seizoen. De doelstelling voor deze periode was om alle spelers die ooit aangetrokken zijn te verkopen. Op die manier zou de selectie van FC Twente alleen nog maar bestaan uit spelers die uit de eigen opleiding zijn voort gekomen. In het overzicht van het vorige seizoen was bij de spelersstatistieken al te zien dat twaalf jongens uit de regio deel uit maakten van de selectie. Sommige van hen kregen al heel wat minuten, waar enkele andere spelers werden getest in een wedstrijd of vier. 

Bepalende spelers als Hoffman, Mathijsen, Lamptey, Ciortea, Bolívar, Ponce, Todorovic en Camus had ik bewust nog niet verkocht omdat anders de stap naar een volledig zelf opgeleid elftal te groot zou worden. Als ik dat had gedaan hadden we de prestaties van afgelopen seizoen niet kunnen waarmaken. Aankomend seizoen zal een zware worden voor Twente aangezien we opnieuw inleveren op kwaliteit maar de verwachtingen onveranderd hoog zullen blijven. Om de selectie volledig op poten te krijgen, heb ik besloten enkele spelers terug naar Enschede te halen. 

Aan het begin van de window wilde ik nog mooie bedragen vangen voor de vertrekkende spelers maar aan het eind van de transferperiode besefte ik dat het niet eens meer uitmaakte. De spelers moesten hoe dan ook vertrekken en we staan er financieel inmiddels zo goed voor dat het bestuur af en toe €300M van de rekening haalt en in een fonds investeert voor de toekomst. FM zorgt er op deze manier voor dat je niet oneindig geld kunt binnen harken want hoewel het gereserveerd wordt voor de toekomst, zie je er nooit meer wat van terug. Daarom zijn enkele spelers eigenlijk voor veel te weinig geld vertrokken. 

Hoewel we in de afgelopen seizoenen al heel wat goede spelers hebben verkocht, heb ik mijn favorieten tot het laatst bewaard. Deze spelers hebben allen een uniek verhaal en die wil ik ook graag benoemen. Omdat ik in deze window weer 18 spelers heb verkocht en over de meeste wat wil vertellen, heb ik besloten deze transfers in twee updates te bespreken. Vandaag kunnen jullie lezen over de eerste zes spelers.

We begonnen onze reeks aan verkopen meteen goed met een klapper van €152M. Clublegende Manuel Miranda was het afgelopen seizoen merendeels geblesseerd maar had in de afgelopen seizoenen een dusdanige reputatie opgebouwd dat Manchester City het geen probleem vond om zoveel geld voor hem op tafel te leggen. Zelf haalden we Miranda in 2022 op bij Braga voor een bescheiden bedrag van €2,3M. Bij FC Twente groeide de Portugees al snel uit tot publiekslieveling aangezien Miranda ons aan onze eerste Champions League hielp. Tevens werd de aanvaller volwaardig international van Portugal en heeft hij inmiddels 51 caps achter zijn naam. In zes seizoenen bij De Tukkers kwam Miranda tot 210 officiële wedstrijden. Daarin was hij direct betrokken bij 159 doelpunten. 

Citaat

image.png.49313de271e9ca465094315d179e265a.png

De volgende vertrekkende speler was doelman Ricardo Browne. In de zomer van 2024 namen we de Engelsman gratis over van Chelsea en werd hij in Enschede vooral gezien als iemand waarop in de toekomst een mooie winst gepakt kon worden. In zijn eerste seizoen onder Heubach kwam Browne tot negentien wedstrijden maar verloor uiteindelijk de concurrentiestrijd met Ricardo Looms. De twee seizoenen daarna werd de keeper dan ook verhuurd aan respectievelijk Metz en later Bristol City. Daar maakte hij dan weer een goede indruk waardoor hij afgelopen seizoen mocht rouleren met Looms. Vorig jaar kwam hij tot nog eens 26 wedstrijden voor de club. Toen Browne werd aangeboden op de transfermarkt was Bayer Leverkussen er als de kippen bij om de gevraagde €42,5M over te maken naar Enschede.

Citaat

image.png.e386d1b0cfe695ac02f5c8501ea2084d.png

Een andere noemenswaardige transfer was die van linksback Diego Ponce. In de zomer van 2025 kochten wij de Mexicaan van Léon voor een bedrag van €5,25M. Op dat moment was hij net doorgebroken bij de Mexicanen. Bij Twente had hij niet meteen een kans op speeltijd dus werd hij meteen verhuurd aan Stuttgart. Daar deed hij het zo goed dat hij het jaar erop meeging in het roulatiesysteem. Vorig jaar verkochten wij Frederic Schmeling al, onze eerste linksback, waardoor Ponce afgelopen seizoen de nummer één op die positie was. In totaal kwam Diego tot 79 wedstrijden, verdeeld over twee seizoen, voor de club. Voortaan zal hij furore maken bij Real Madrid, dat €82M over had voor toch wel één van mijn favoriete spelers. 

Citaat

image.png.6496e3bcb5b8fd38f255a0f8563b0ce1.png

De volgende speler zal jullie helemaal niets zeggen omdat ik hem in dit topic nog nooit benoemd heb. Dat is ook niet zo raar want hij speelde slechts één seizoen bij FC Twente. Vorige zomer namen we Eduardo Berlanga namelijk gratis over van FC Barcelona, waar hij in 2024 door de opleiding was gekomen. Hij wilde zijn contract bij de Catalanen niet verlengen vanwege een gebrek aan speeltijd. In zijn laatste jaar onder contract bij Barcelona, kwam hij op huurbasis uit voor Villareal en had daar indruk op mij gemaakt. Afgelopen seizoen speelde de rechtsbuiten 37 wedstrijden voor ons en was hij betrokken bij 23 doelpunten. Met die prestaties verdiende hij een transfer naar Hertha BSC, dat €84M voor hem wilde betalen. Dat noemen we nog eens snel geld verdienen! 

Citaat

image.png.c28c0071d7d4adec640fe8b9e5699ecd.png

De volgende speler op de lijst had ik eigenlijk een beetje een haat-liefde verhouding mee. Ik kon zien dat het een groot talent was en kocht hem om die reden ook van Dinamo Boekarest in 2025. Wij betaalden toentertijd €5,75M voor de Roemeense aanvaller. In zijn eerste seizoen werd hij verhuurd aan Fiorentina, waar hij prima presteerde. Daardoor besloot ik hem een kans te geven maar hij kwam er elke keer net niet aan te pas. Tevens was ik niet heel erg te spreken over zijn productie, zeker gezien enkele spelers voor hem op die positie een uitstekend moyenne konden overleggen. Toch kwam Cernea in twee seizoenen tot 63 wedstrijden, maakte hij achttien doelpunten en leverde hij 23 assists. Misschien ben ik ook wel wat te hard voor hem geweest. Hij mag nu zijn kunsten gaan vertonen bij Real Madrid, dat ons €54M betaalde voor de Roemeen. 

Citaat

image.png.27ec48ab283df2c3934fe937d4243cf9.png

De verkoop van Florin Ciortea heeft mij 100% het meest pijn gedaan. Ciortea, ook een Roemeen, werd in aanloop naar het tweede seizoen opgepikt bij Academica Clinceni. Een nietszeggende club op het hoogste niveau van Roemenië. De alleskunner kwam ten tijde van het eerste seizoen uit hun opleiding gewandeld en is misschien nog wel meer getalenteerd dan Bart Storm. Ciortea was na Storm dan ook mijn meest waardevolle speler. Eigenlijk was hij een spits maar omdat we daar Storm al hadden lopen werd Ciortea vaak op het middenveld geposteerd. Ik heb overigens nog nooit een speler in FM gezien die zó goed was. Ik heb hem gebruikt als spits maar hij heeft ook zeer regelmatig als Mezzala, Box-to-Box en zelfs als Deep-Lying Playmaker gespeeld. In totaal kwam Florin tot 237 wedstrijden waarin hij 125 keer tot scoren kwam en nog eens 71 assists leverde. Waanzinnige cijfers als je bedenkt dat hij voornamelijk op het middenveld heeft gespeeld. Ik heb hem uiteindelijk voor €111M verkocht aan PSG maar hij had gemakkelijk €180M+ kunnen opleveren. 

Citaat

image.png.01e2a6a6e5cad364b51983ed94df604e.png

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981 @SNDR @DGremlin @Thymen @rich ruzzian @timpy00 @FlyD @Michaelinho* @Jotew

#44 TRANSFERZOMER 2028 (Deel 2)

In de zomer van 2023 haalden we Junior Bolívar naar Enschede. Ik was nooit zeker over wat ik met hem aan moest. Was hij nou een rechtsbuiten, een middenvelder, centrale verdediger of toch rechtsback? Om die reden kreeg hij amper kansen bij Twente en besloot ik hem maar te verhuren om te zien hoe hij zich zou ontwikkelen. In zijn eerste seizoen ging hij vrijwel meteen door naar Sparta. Het jaar erop volgde een uitleenbeurt bij Oostende en weer een seizoen later speelde hij bij Lorient. Toen hij terug kwam bij De Tukkers werd Vinicius Augusto verkocht aan Inter en werd Bolívar tot onze nieuwe rechtsback gebombardeerd. In zijn laatste twee seizoenen deed hij het meer dan prima, waardoor hij een transfer naar AS Roma verdiende. De Italianen betalen €46M voor de multifunctionele Peruviaan.

Citaat

bolivar.PNG.e76867a91d21c37f62bbf71ddff69b2b.PNG

Abdul Lamptey werd ook in de zomer van 2023 aangetrokken. Wij haalden hem op bij FC Volendam voor een bedrag van €4,6M. De Ghanees werd vooral om zijn tweede nationaliteit aangetrokken, aangezien die Nederlands is. Helaas koos Lamptey uiteindelijk voor Ghana maar desalniettemin heeft hij zich prima ontwikkeld. Bij aankomst vertrok hij meteen naar Spanje om voor Zaragoza te spelen. Het jaar erna speelde hij voor Lens en weer een seizoen later verdedigde hij het shirt van Leverkussen. Pas in het seizoen 2026/27 kreeg hij bij ons de kans en greep die met beide handen aan. Lamptey was de afgelopen twee seizoenen één van onze vaste centrale verdedigers. Nice betaald €50M om Lamptey van ons over te nemen. 

Citaat

lamptey.PNG.d64fb509e384a2d825f83d7a23f2fe31.PNG

We blijven even in de zomer van 2023 hangen omdat ook Aleksander Todorovic toen werd aangetrokken. We kochten de Serviër van Radnicki Nis voor een bedrag van €5,5M. Todorovic werd vrijwel meteen basisspeler bij Twente aangezien hij op meerdere posities uitstekend uit de voeten kon. Hij begon als centrale verdediger maar naarmate de tijd vorderde kwam hij steeds vaker naast Ciortea op het middenveld te spelen. Hij kan namelijk prima als spelmaker voor de defensie fungeren. Todorovic kwam tot 211 wedstrijden voor ons voordat hij voor €31,5M naar Tottenham vertrok. 

Citaat

todorovic.PNG.ef7a6620e6338c7dbe16f779824e75a7.PNG

De transfer van Constantijn Hoffman was ook een vrij pijnlijke voor mij. Op zijn zestiende haalde ik hem op bij Feyenoord voor een bedrag van €1,4M. In zijn eerste jaar mocht hij meteen zijn debuut maken maar speelde hij voornamelijk in de jeugd. De jaren erop mocht hij steeds vaker meedoen bij de grote jongens en dit deed zijn ontwikkeling heel erg goed. In het seizoen 2025/26 stelde ik hem een half jaar lang zoveel mogelijk bij ons op, waarna hij in de winter tijdelijk naar Saint-Étienne vertrok. Het jaar erop deed ik hetzelfde maar vertrok hij in de winter naar AZ. Daarna was hij klaar voor een basisplaats. Afgelopen seizoen stond hij dan ook 32 keer in de basis en groeide hij uit tot international van Nederland. Het was super om zijn ontwikkeling mee te mogen maken en nu mag hij zijn kunsten gaan vertonen bij Juventus, dat ons slechts €30M betaald.

Citaat

hoffman.PNG.848b15aaba1a5fa6cf9f9fed70bd1ab0.PNG

De zomer van '23 was blijkbaar een drukke want ook Kevin Brouwer werd toen gekocht. Hij kwam voor €6M over van VVV. Ik had een haat-liefde verhouding met deze jongen aangezien hij er nooit boven uit stak maar ook nooit door het ijs zakte. Een speler die eigenlijk niet paste in ons systeem en daardoor eigenlijk nooit zijn volle potentie heeft kunnen benutten. Qua ontwikkeling wel maar op basis van prestaties niet. Brouwer speelde vijf jaar voor FC Twente, waarin hij tot 152 wedstrijden kwam. Zijn gemiddelde over deze seizoenen komt uit op een 6,93 wat inderdaad aantoont dat hij betrouwbaar was maar niet meer dan dat. PSG had €22,5M over voor de Nederlandse middenvelder. 

Citaat

brouwer.PNG.e077eaaee34f44a545c609049e1c01fc.PNG

Hieronder een overzicht van andere spelers die ook nog uit Enschede vertrokken:

• Ilias El Ouali --> Norwich [20,5M] (1 wedstrijd)
  • Robin Hoberg --> Molde [€3,3M] (1 wedstrijd)
  • Lesley Nieuwpoort --> Sporting CP [€8,5M] (20 wedstrijden)
  • Diego Camus --> Schalke 04 [€32M] (44 wedstrijden)
  • Roland Mathijsen --> Lyon [€37M] (37 wedstrijden)
  • Iván Puente --> Monaco [€9,25M] (24 wedstrijden)
  • César Carrasco --> Inter [€33M] (40 wedstrijden)

Nogmaals, voor enkele spelers had ik veel hogere bedragen kunnen onderhandelen maar ik wilde op dit punt zo snel mogelijk van ze af vanwege de challenge om de CL te winnen met een zelf opgeleid elftal. 

Hier zitten inderdaad een paar jongens tussen waarvoor je misschien wel een hoger bedrag zou verwachten, zeker als je vergelijkt met sommige bedragen uit het eerste deel van de transferupdate. Maar aan geld is er gelukkig toch geen gebrek.

#45 VERLOREN ZONEN

Met al die verkopen in de afgelopen seizoenen werd de selectie wat dunnetjes. Ik haalde al enkele hele jonge spelers bij de A-kern maar we hadden behoefte aan wat aanvullingen, die iets meer ervaring in de rugtas hadden zitten. Om die reden haalde ik enkele oud-spelers terug die ooit door de opleiding van FC Twente waren gekomen. Ik deed dit ook om het proces wat te versnellen, aangezien FM22 ook om de hoek komt kijken. Ik wil die Champions League winnen, met zelf opgeleide spelers, en het liefst zo snel mogelijk! Enkele van de verloren zonen heb ik eerder onder mijn hoede gehad, een paar andere zijn compleet nieuwe spelers voor mij. 

Dedek Setiawan is de eerste speler die we binnen hengelden. De inmiddels 24-jarige linksback kwam in het eerste seizoen door in de youth intake, tezamen met Bart Storm. Dedek is een stuk minder getalenteerd, dat dan weer wel. De Indonesiër bleef drie seizoenen bij ons totdat hij in zijn laatste seizoen uitgeleend werd aan Volendam. Na die uitleenbeurt had hij de interesse gewekt van Utrecht en aangezien hij toentertijd nooit ons eerste elftal zou gaan halen, besloten we hem te verkopen voor €160k. Vier seizoenen verbleef Setiawan in de Domstad, waar hij vooral in het Jong elftal speelde. Wij konden hem nu gratis oppikken omdat zijn contract niet werd verlengd.

Citaat

setiawan.PNG.0e42be129232cbf656da6cba76c55424.PNG

De tweede aankoop was ook een oude bekende. Jayden Oosterwolde speelde al drie seizoenen onder Jeroen Heuback, voordat hij werd verkocht aan Shanghai SIPG. Met de €30M die de Chinezen betaalden in 2023 werd Oosterwolde onze duurste verkoop. De inmiddels 27-jarige linksback heeft over zes seizoenen zijn zakken goed gevuld in China en besloot na het bekend worden van de Twentse interesse terug naar huis te gaan. We betalen maar liefst €22,5M voor Oosterwolde, die ook als centrale verdediger kan spelen. Oosterwolde won eerder al twee KNVB Bekers, twee keer de Johan Cruijff Schaal en werd een keer kampioen onder leiding van Heubach. 

Citaat

oosterwolde.PNG.50e73e5ab73201f82ca9072f56cd981c.PNG

De volgende drie spelers heb ik nog niet onder mijn hoede gehad maar komen desondanks wel uit de Twentse opleiding. Dean Huiberts was de eerste van de drie die over kwam. Voor de centrale middenvelder betalen we €275k aan Venezia. Huiberts ging in 2018 gratis naar Zwolle en daar bleef hij voetballen tot het jaar 2024, toen Udinese hem gratis overnam. Dat seizoen kwam hij op huurbasis uit voor De Graafschap. Bij Udinese kwam hij niet echt aan bod en daarom wilde hij zijn contract niet verlengen waardoor hij bij Venezia terechtkwam. Huiberts gaat bij ons als back-up fungeren. 

Citaat

huiberts.PNG.4ed10b03a57be9d27e05f9fe4cdd5e8e.PNG

Justin Hoogma is van een wat hoger niveau en haalden we op bij Birmingham voor €10,25M. Hoogma speelde tot 2015 voor Twente vooraleer hij naar Heracles vertrok. In 2017 trok hij naar Duitsland en ging hij voor Hoffenheim spelen. Via uitleenbeurten aan Utrecht en St. Pauli kwam hij in 2021 bij Crystal Palace terecht, dat hem gratis overnam van Hoffenheim. Van Palace ging hij via Watford en West Brom uiteindelijk naar Birmingham, waar wij hem dus ophalen. De 30-jarige centrale verdediger kan mooi sturing gaan geven aan onze jonge verdedigers. 

Citaat

hoogma.PNG.4d9f198354c7e38904d5439b0c656549.PNG

Volgende naam op de lijst is Hidde ter Avest. De 31-jarige rechtsback speelde tot 2018 voor Twente waarna hij naar Udinese vertrok. In 2021 kwam Ter Avest al eens terug naar Nederland om voor AZ te gaan spelen. Na twee seizoenen maakte hij de overstap naar Stade Reims en daar speelde hij vijf seizoenen in de Ligue 1. Wij betalen Reims een flink bedrag, namelijk €17,75M. Hidde ter Avest is van alle spelers degene die het meeste kans maakt op minuten, aangezien we verder alleen jeugdspelers op die positie kunnen posteren. 

Citaat

avest.PNG.c7fabdf3f192e39ce71cc139e9d24559.PNG

Willem Yüksel is dan weer een oude bekende. Hij kwam in het tweede seizoen door de jeugdopleiding maar kon zich niet opwerken tot het eerste. Dat is ook niet zo gek want we hadden op dat moment een achterlijk sterke selectie. In de zomer van 2024 vertrok de linksbuiten dan ook naar Oostende. Daar speelde hij drie seizoenen voordat Marseille hem daar weg plukte. De Fransen verhuurden hem achtereenvolgens aan Antwerp en APOEL. De terugkeer van de 22-jarige aanvaller kost ons €8,25M.

Citaat

yuksel.PNG.fefe1ffbcb2917946bf6fe3cb546f63e.PNG

Jasper de Waard kwam in 2023 het jeugdteam inwandelen maar kreeg geen contract aangeboden. Heerenveen was er toentertijd gauw bij om hem aan te trekken. Daar moest hij het de eerste twee seizoenen met een plekje in het jeugdelftal doen. Vanaf het seizoen 2025/26 kwam de rechtsbuiten aan spelen toe. Sindsdien was hij dan ook een vaste waarde in het elftal van de Friezen. Het kost ons €9M om hem terug te halen naar Enschede. De Waard maakt ook goede kans op speelminuten dit seizoen. 

Citaat

waard.PNG.1753f2e6604e15c955c2239d4a1d80ae.PNG

Godfried Roemeratoe was aan het begin van deze save een vaste waarde in mijn elftal. In de zomer van 2025 werd de middenvelder aan Slavia Praag verkcoht en vingen we €5,25M voor hem. In Praag was Roemeratoe een vaste basisspeler en drie jaar later keert hij terug naar Enschede. We betalen €3,6M voor zijn diensten. De inmiddels 29-jarige Nederlander zal meegaan in het roulatiesysteem en ongetwijfeld minuten gaan maken. 

Citaat

roemeratoe.PNG.f37b6a6887818fdb6e0a5d0fea7dab2f.PNG

Als laatste kwam Emirhan Eren terug naar De Tukkers. De aanvallende middenvelder kwam in 2023 door de jeugdopleiding en speelde maar liefst vier seizoenen bij ons in de jeugd. Feyenoord nam hem gratis van ons over omdat hij uit zijn contract liep. Ook bij Feyenoord moest hij het de afgelopen twee jaar doen met een plekje in het reserve elftal. Wij gaan pogen hem dit seizoen een kans te geven en hebben €2,6M over voor de 21-jarige Nederlander.

Citaat

eren.PNG.6c22a1bf3e0610194c469d70c1968ed2.PNG