Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Regis:

Alsof die dikzakken enige binding hebben met een voetbalclub. Dit is een mes in onze rug. Geen flauw idee wat jij hier überhaupt doet, gezien je overduidelijk geen voetbalsupporter bent. 

Doe dit nou niet. Ten eerste is het niet waar, ten tweede bereik je er het tegenovergestelde mee, want ik denk dat iedereen het hier er wel mee eens is dat deze variant van de Super League één grote cash grab is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Ik ben alleen voor als de clubs daadwerkelijk uit alle UEFA/FIFA toernooien en ranglijsten worden geschrapt. ;c

Ach, dan vliegen we er voortaan uit tegen clubs als Sociedad, Sassuolo en Leeds ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Regis:

Alsof die dikzakken enige binding hebben met een voetbalclub. Dit is een mes in onze rug. Geen flauw idee wat jij hier überhaupt doet, gezien je overduidelijk geen voetbalsupporter bent. 

Je hoeft niet constant een totale bevolking weg te zetten als vetkleppen. 

Het beeld dat je schetst over Amerikaanse sportfans is al even generaliserend en kortzichtig. Nog los van het gegeven dat het mij persoonlijk niet zo veel boeit of de meneer op stoel 389 rustig een hotdog eet of volledig doorgesnoven en aangeschoten schreeuwt dat de moeder van de scheidsrechter een 'kankerhoer' is en bij een doelpunt zo hard schreeuwt dat zijn stembanden het de volgende dag laten afweten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jij bent ook geen voetbalsupporter. Jij snapt dat gevoel helemaal niet. Los van het feit dat je sowieso een gevoelloze zak hooi bent. Hoe jij er nu over praat is even generaliserend. Alsof we echt alleen maar een beetje schelden op de scheids oid.

Het supportersgevoel, de passie gaat veel verder dan even 90 minuten op een wedstrijddag. Die hele cultuur word eigenhandig de nek omgedraaid. Alleen omdat een stel aasgieren het beter willen vermarkten en meer geld willen verdienen aan mensen die verder niks met deze sport hebben. Maar het vooral leuk vinden om naar een waardeloze shitshow te kijken met wel wereldsterren. Wtf is er nu leuk aan een competitie die niet competitief is? Waar het helemaal nergens om gaat.

Het voetballende niveau laat misschien te wensen over, maar die promotie/degradatie play offs in NL in volle stadions zijn toch juist schitterend. Toen RKC promoveerde tegen GAE, die dramatiek en romantiek van het moment dat RKC de winnende scoorde. Prachtig. Dat is wat dit spelletje en onze sportbeleving in Europa zo mooi maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Regis:

Het supportersgevoel, de passie gaat veel verder dan even 90 minuten op een wedstrijddag. Die hele cultuur word eigenhandig de nek omgedraaid. Alleen omdat een stel aasgieren het beter willen vermarkten en meer geld willen verdienen aan mensen die verder niks met deze sport hebben. Maar het vooral leuk vinden om naar een waardeloze shitshow te kijken met wel wereldsterren. Wtf is er nu leuk aan een competitie die niet competitief is? Waar het helemaal nergens om gaat.

Het voetballende niveau laat misschien te wensen over, maar die promotie/degradatie play offs in NL in volle stadions zijn toch juist schitterend. Toen RKC promoveerde tegen GAE, die dramatiek en romantiek van het moment dat RKC de winnende scoorde. Prachtig. Dat is wat dit spelletje en onze sportbeleving in Europa zo mooi maakt.

(Bijna) iedereen is het hierover met je eens. Sommigen hebben echter liever niet dat je het veramerikanisering noemt.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Vooral omdat er snel definitieve beslissingen genomen moeten worden. De volgende CL wedstrijden zitten eraan te komen en de competities lopen nog gewoon door. Is er trouwens al iets bekend over de juridische kracht? Kunnen team gewoon uit de competitie stappen? En andersom, kunnen clubs die al getekend hebben voor de Super League alsnog zeggen dat ze niet meedoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FlyD De juridische kracht weet ik niet precies, maar de teams willen niet zelf uit de competitie stappen iig. Die willen actief blijven in hun eigen competitie en wekelijks die ESPL er naast spelen. Qua schorsingen lijken de UEFA en FIFA niet veel te kunnen doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Regis:

@FlyD De juridische kracht weet ik niet precies, maar de teams willen niet zelf uit de competitie stappen iig. Die willen actief blijven in hun eigen competitie en wekelijks die ESPL er naast spelen. Qua schorsingen lijken de UEFA en FIFA niet veel te kunnen doen

Iemand reageerde daarop dat die uitspraak wellicht niet van toepassing kan zijn op de super League. Kan een jarenlang juridisch gevecht gaan worden 

"Ligt iets genuanceerder denk ik. 

Atleten mogen wel degelijk beperkt worden in deelname toernooien, mits die beperkingen in verhouding staan met het doel (proportionaliteit). Dat volgt ook uit uitspraak ISU.

Het is maar de vraag of dat hier het geval is.

4:28 p.m. · 19 apr"

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rich ruzzian:

Iemand reageerde daarop dat die uitspraak wellicht niet van toepassing kan zijn op de super League. Kan een jarenlang juridisch gevecht gaan worden

In het geval van een jarenlang juridisch gevecht, mogen de spelers in tussentijd dan niet of wel meedoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Goatruida:

Zijn club heeft het project afgewezen, maakt het wel wat makkelijker om zo'n statement te uiten,

vindt je niet? 

Bruno Fernandes sprak zich uit terwijl Man. United deel neemt, dat vind ik pas een grote speler. 

Als dat zo is inderdaad een heel grote speler. Ik vind echter nergens een reactie van een van de spelers van de betrokken clubs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Goatruida:

Zijn club heeft het project afgewezen, maakt het wel wat makkelijker om zo'n statement te uiten,

vindt je niet? 

Bruno Fernandes sprak zich uit terwijl Man. United deel neemt, dat vind ik pas een grote speler. 

Die heeft alleen maar een post van Podence (andere Portugees) gedeeld op insta in z’n verhaal. Niet echt een eigen statement. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Michael_RAFC:

Als dat zo is inderdaad een heel grote speler. Ik vind echter nergens een reactie van een van de spelers van de betrokken clubs...

image.png.17fc20095787bf0f2e870f68fd2dfc98.pngimage.png.c1b08a278d4f4ce55eb074d859e5c1f8.png

@Vitesse88komt in ieder geval uit zijn hart, en ik zeg nergens dat het ene statement is. Liever zoiets persoonlijks dan een lap tekst van een media team. 

bewerkt door Goatruida
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Michael_RAFC:

Nja, het is beter dan niets maar ik hoop dat er toch enkele spelers zich sterker gaan uitdrukken hierover. Blijft een mooi gebaar als je club hieraan meedoet, maar hopelijk drukken sommige sterspelers zich sterker uit.

Ik hoop met je mee. Klopp zijn bericht vond ik ook mooi. Maar bij Herrera en Ozil heb ik zoiets dat het makkelijk praten is wanneer je er niks mee te maken hebt + het nog hoogst waarschijnlijk van hun media team komt ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei rich ruzzian:

Rummenigge heeft ook gereageerd. Goed verhaal wel waarom zij niet mee doen. 

Staat toch in schril contrast met de reactie van Ajax in Nederland. Je gaat haast denken dat ze hopen op zo'n aanwijsplekje. Spreken zich in ieder geval zo diplomatiek mogelijk uit om alle opties open te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Goatruida:

vindt je niet? 

Vind het niet makkelijk. Het is makkelijk voor de fans. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei MetalMichael:

Staat toch in schril contrast met de reactie van Ajax in Nederland. Je gaat haast denken dat ze hopen op zo'n aanwijsplekje. Spreken zich in ieder geval zo diplomatiek mogelijk uit om alle opties open te houden.

Inderdaad heel jammer dit... Van Belgische clubs is het ook windstil voor zover ik kan zien, buiten een joke tweet van Beerschot. Niet dat wij ook maar enige kans hebben hierbij te zijn, maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites