Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

Net deze comment :

''Kyrill Goosseff
1 seconde geleden
I am Arsenal fan from The Netherlands for over 15 years. Arsenal as club, Kroeneke , Edu and othe SHOULD BE ASHAMED OF THEMSELVES to be a founding member of The Super League. You are destroying football, and Arsenal and the other 11 teams should be punished immediately. DONT DO THIS PLEASE. It's a disgrace. Stand up Lacazette, Odegaard, Saka, Tierney, EMS, David Luiz, Holding say NO to this  you can be forbdidden to play for your country. And broken down from the Premier League, shame shame!''

Achter gelaten bij deze video van Arsenal official:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah, verschrikkelijk. Hopelijk spreken de spelers zich er inderdaad tegen uit. En worden die clubs gewoon per direct verbannen uit alle competities. Keihard aanpakken. Ook gewoon als speler van een andere club zijnde niet meer naa die clubs transfereren.

Maargoed, uiteindelijk zal iedereen lekker aan zichzelf denken en gaat het grote geld weer winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lovren is de eerste speler die zich hier nu heeft tegen uitgesproken. Hopelijk volgen er snel meer.

Zojuist zei Satyr:

Er gaan nu geruchten dat het vooral een pressiemiddel is om de CL nog meer geld aan die clubs te laten uitkeren.

Dat las ik ook al. Maar dan klopt het totaal niet dat bijv. Arsenal en Milan hier aan meedoen toch? De laatste CL deelname van Arsenal is langer terug dan de laatste CL deelname van Feyenoord. Die gasten mogen al blij zijn als ze straks eens aan die conference league mee mogen gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Satyr:

Er gaan nu geruchten dat het vooral een pressiemiddel is om de CL nog meer geld aan die clubs te laten uitkeren.

Dat zou nergens op slaan. Arsenal heeft sinds 2016 geen CL meer gespeeld(en toen waren mijn beste vriend en ik erbij, 3-0 thuis zege op Basel), Spurs en United spelen ook geen CL etc

@Regis klopt als een bus, 2016 pffff schandalig zeg

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Satyr:

Maar natuurlijk is dat het ook. Heb hier volgens mij een tijd geleden al een uitgebreide post gewijd aan een mogelijke Super League, daar er heel veel haken en ogen aan de uitvoering zitten. Het in de competitie blijven willen zitten druist in tegen alle principes van de Europese sportwetten. Het zegt genoeg dat een Bayern en een PSG in eerste instantie niet bij deze 12 clubs zitten.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ondenkbaar dat dit gebeurt. In de realiteit zijn de beste 12 ploegen natuurlijk al elk jaar geplaatst voor de CL (de Engelse 6 daargelaten), en is dit niet meer dan een poging het geld te verdelen over minder ploegen. De verdwenen wedstrijden compenseren ze door ze zelf te spelen. Competities als deze zijn de toekomst, maar een gesloten model als deze (die 5 clubs, nou boe-hoe) is op dit moment niet gepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Satyr:

Haha ja, dat ze uiteindelijk toch per land 6 clubs in de CL mogen inschrijven elk jaar, nog steeds geen voorrondes hoeven te spelen. Nummers 7 en 8 naar de EL en de nummers 9 en 10 naar de UCL. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MNie:

Ja maar als de voetbalbonden, UEFA en FIFA dat niet willen en ze uitsluiten, wat mij niet ondenkbaar lijkt.. dan is dat dus de opzet? Kan me niet voorstellen dat je dan nog supporter blijft van zo'n club. Zou ook wat zijn als spelers niet meer opgeroepen kunnen worden voor de nationale elftallen. Aan de andere kant zou het wel een mooie competitie zijn denk ik met iedere week topwedstrijden. Als het doorgang vind en alles blijft verder zoals het is leert iedereen er wel mee leven. Alleen zijn die clubs dan niet meer in te halen. Voor zover dat al mogelijk was.

Moet dat dan nog. Als die clubs in hun eigen competitie spelen laat maar lekker gaan. 

Clubs verbannen uit nationale competitie, spelers uitsluiten voor Nationaal elftal, strippen van eretitels en weet ik wat. 
Daarbovenop de hele voetbalwereld die je uitkotst. 

Wil het wel eens zien hoe lang dat allemaal in de lucht blijft dan. Welke spelers daar willen spelen. Als het bubbeltje knapt mogen ze ook niet meer terugkomen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nu lees van het format (2 poules van 10 en dan KO) is het echt dom opgezet vind ik. Dan is het een vervanging van de CL. Als die clubs echt denken dat hier het grote geld te halen is dan moeten ze ook gewoon 20-30 clubs nemen en dan gewoon een volledig seizoen draaien. Zonder andere competities dan moet het toch haalbaal zijn om 46-58 duels te spelen, en dan Play-offs voor de titel. Dan zet je alle andere competities buitenspel doordat jij met de Super League elke dag een topduel hebt staan (zoals ik al in het CL topic zei ga je dan naar een NBA achtig principe). 

Hoe het nu wordt uitgevoerd kunnen de andere clubs/competities nog om de Super League heen waardoor het eerder idd een marketingstunt/pressiemiddel lijkt dan een echte mogelijkheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei 19CH98:

Als die clubs echt denken dat hier het grote geld te halen is dan moeten ze ook gewoon 20-30 clubs nemen en dan gewoon een volledig seizoen draaien.

Beetje zoals ik al jaren roep: een Europese super competitie met verschillende niveaus, beetje zoals de Nations League. 

Spoiler

Niveau A - 20 clubs - verdelen over 4 groepen. Winnaars en nummers 2 plaatsen zich voor knockout. Nummers laatst degraderen naar Niveau B.

Niveau B - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out. 4 winnaars van de knockout promoveren naar Niveau A. Nummers laatst degraderen naar Niveau C.

Niveau C - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out final. 8 winnaars promoveren. 8x nummer laatst degradeert naar Niveau D.

Niveau D - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out final. 8 winnaars promoveren. 8x nummer laatst degradeert naar Niveau E.

Niveau E - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out final. 8 winnaars promoveren. 8x nummer laatst degradeert en valt uit Europa.

Kwalificatie - Via Nationale competitie. Clubs die niet binnen 1 van de Niveaus vallen kunnen dmv de nationale competitie een startbewijs voor de voorronde verkrijgen. Uiteindelijk zijn er 8 tickets te verdienen via verschillende voorrondes. De hoeveelheid voorronde tickets worden op basis van coëfficiënten verdeeld.

Voordeel hiervan > Gestructureerde competitie die max 10-15 duels per niveau is. Grote clubs bij elkaar, kleinere clubs spelen meer op hun eigen niveau en kunnen met goed beleid promoveren.

Nadeel > Een goed seizoen in de competitie wordt niet direct beloond met een startbewijs voor een groot toernooi zoals de CL.

Want eigenlijk kun je wel concluderen dat nationale competities een beetje op hun einde gaan lopen. De grenzen vervagen, alles is te zien en je kunt overal zo naar toe (los van de pandemie). Waarom dan de focus op de eigen landsgrenzen? Vanuit nostalgisch oogpunt absoluut. Maar gedacht vanuit hoe de wereld kleiner en meer verbonden is, is het natuurlijk achterhaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat soort nationale competities echt vervagen zeg ik persoonlijk direct alles op qua voetbal. Walgelijke veramerikanisering van de mooiste sport en sportcultuur ter wereld.  helaas lopen zelf veel Europeanen ook weg met die idioterie. Heb 1 oplossing hiervoor, maar dat is wel heel luguber en kan ik hier maar beter niet posten ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Regis:

Als dat soort nationale competities echt vervagen zeg ik persoonlijk direct alles op qua voetbal. Walgelijke veramerikanisering van de mooiste sport en sportcultuur ter wereld.  helaas lopen zelf veel Europeanen ook weg met die idioterie. Heb 1 oplossing hiervoor, maar dat is wel heel luguber en kan ik hier maar beter niet posten ;c

Verstandig ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Regis:

Ok boomer :classic_laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lazy:

Beetje zoals ik al jaren roep: een Europese super competitie met verschillende niveaus, beetje zoals de Nations League. 

Toon verborgen inhoud

Niveau A - 20 clubs - verdelen over 4 groepen. Winnaars en nummers 2 plaatsen zich voor knockout. Nummers laatst degraderen naar Niveau B.

Niveau B - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out. 4 winnaars van de knockout promoveren naar Niveau A. Nummers laatst degraderen naar Niveau C.

Niveau C - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out final. 8 winnaars promoveren. 8x nummer laatst degradeert naar Niveau D.

Niveau D - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out final. 8 winnaars promoveren. 8x nummer laatst degradeert naar Niveau E.

Niveau E - 40 clubs. Verdelen over 8 groepen. Nummers 1 & 2 plaatsen zich voor knock-out final. 8 winnaars promoveren. 8x nummer laatst degradeert en valt uit Europa.

Kwalificatie - Via Nationale competitie. Clubs die niet binnen 1 van de Niveaus vallen kunnen dmv de nationale competitie een startbewijs voor de voorronde verkrijgen. Uiteindelijk zijn er 8 tickets te verdienen via verschillende voorrondes. De hoeveelheid voorronde tickets worden op basis van coëfficiënten verdeeld.

Voordeel hiervan > Gestructureerde competitie die max 10-15 duels per niveau is. Grote clubs bij elkaar, kleinere clubs spelen meer op hun eigen niveau en kunnen met goed beleid promoveren.

Nadeel > Een goed seizoen in de competitie wordt niet direct beloond met een startbewijs voor een groot toernooi zoals de CL.

Want eigenlijk kun je wel concluderen dat nationale competities een beetje op hun einde gaan lopen. De grenzen vervagen, alles is te zien en je kunt overal zo naar toe (los van de pandemie). Waarom dan de focus op de eigen landsgrenzen? Vanuit nostalgisch oogpunt absoluut. Maar gedacht vanuit hoe de wereld kleiner en meer verbonden is, is het natuurlijk achterhaald.

Ik bedoelde meer de top 24-30 ploegen bij elkaar (zal dan wel 8x Engeland worden of zoiets maar goed). Die spelen geen CL meer, geen interlands (als het dreigement waar wordt), en geen bekers dus meer. Dan speelt iedereen een keer uit en thuis tegen elkaar om vervolgens in de Play-offs te strijden om de titel (play-offs zijn commercieel natuurlijk zeer interessant). Dan krijg je dat alle beste spelers vervolgens in de Super League spelen waardoor daar de inkomsten hoger worden, waardoor er nog meer betere spelers komen waardoor de inkomsten hoger worden en zo gaat het maar door. Dan hebben de UEFA en de FIFA geen poot om op te staan wanneer de topclubs zo'n afgesloten systeem in gaan. Een eindtoernooi zonder spelers van deze ploegen is natuurlijk totaal niet belangrijk. 

Jouw idee behoudt in ieder geval de nationale competities en ik denk dat de als dat het compromis wordt we onze handen mogen dichtknijpen. Dan kan (in theorie) nog steeds elke club de beste van Europa worden.

2 minuten geleden zei Regis:

Ik ben inderdaad bang dat we naar een Amerikaans systeem toegaan. Dat is ook wat ik een beetje probeer te omschrijven. Alleen 82 duels per seizoen + best of seven play offs verwacht ik niet. Dus iets minder duels en kortere play-offs ook. Maar als de Super League clubs dat voorstellen hebben de FIFA/UEFA niks meer te vertellen. Nu met die kleine competitie (2 poules van 10 en dan KO) hebben de Super League clubs de nationale competities nog nodig. Als ze echt volle bak doorzetten dan is het klaar met het voetbal zoals wij dat op dit moment kennen.

PS: Weet iemand hoe het dan zit qua Olympische Spelen. Het lijkt mij niet dat het IOC toestaat dat er zomaar atleten geweerd worden zonder "geldige" reden? Anders krijg je een scenario waarin de OS de belangrijkste voetbalprijs is die een land kan winnen. Wat ik op zich ook wel mooi zou vinden, OS hoort toch het hoogtepunt van een sport te zijn, en niet dat B-toernooi wat het tegenwoordig is in het (mannen)voetbal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Regis:

Wat is er Amerikaans aan? Heeft meer te maken met globalisering in zijn algemeenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Zeus:

Wat is er Amerikaans aan? Heeft meer te maken met globalisering in zijn algemeenheid.

Dat idee van een gesloten competitie is Amerikaans.  De emotie wordt compleet uit de sport getrokken. Er is geen sprake meer van competitie, want er zijn totaal geen gevolgen aan goed of slecht presteren. Pure vreselijke commerciële uitbuiting. Vervolgens ook niet heel verassend dat hier amerikanen en er veelal clubs meedoen met Amerikaanse eigenaren. Laat ze het daar gewoon lekker bij infantiele spelletjes als honkbal houden.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei 19CH98:

PS: Weet iemand hoe het dan zit qua Olympische Spelen. Het lijkt mij niet dat het IOC toestaat dat er zomaar atleten geweerd worden zonder "geldige" reden? Anders krijg je een scenario waarin de OS de belangrijkste voetbalprijs is die een land kan winnen. Wat ik op zich ook wel mooi zou vinden, OS hoort toch het hoogtepunt van een sport te zijn, en niet dat B-toernooi wat het tegenwoordig is in het (mannen)voetbal

IOC weert al jaren de grootste spelers natuurlijk doordat het voetbal een -23 sport is op de Olympische spelen. Daarnaast heb je Ijshockey, honkbal waar toch vaak zat de echte toppers niet meedoen met de Olympische spelen en wk's. 

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Regis:

Dat idee van een gesloten competitie is Amerikaans.  De emotie wordt compleet uit de sport getrokken. Er is geen sprake meer van competitie, want er zijn totaal geen gevolgen aan goed of slecht presteren. Pure vreselijke commerciële uitbuiting. Vervolgens ook niet heel verassend dat hier amerikanen en er veelal clubs meedoen met Amerikaanse eigenaren. Laat ze het daar gewoon lekker bij infantiele spelletjes als honkbal houden.

Maar even zonder flauwekul, jij volgt dus totaal niks aan Amerikaanse sport? Denk je dat daar geen fans zijn van teams? Dat er geen gevolgen zijn bij slecht presteren? Wat dacht je van een verhuizing...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei rich ruzzian:

IOC weert al jaren de grootste spelers natuurlijk doordat het voetbal een -23 sport is op de Olympische spelen. Daarnaast heb je Ijshockey, honkbal waar toch vaak zat de echte toppers niet meedoen met de Olympische spelen en wk's. 

Dan is er voor het IOC toch een gouden kans om die beperkingen op te heffen indien de FIFA/UEFA de spelers van de Super League verbied op hun (eind)toernooien te spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Satyr:

Maar even zonder flauwekul, jij volgt dus totaal niks aan Amerikaanse sport? Denk je dat daar geen fans zijn van teams? Dat er geen gevolgen zijn bij slecht presteren? Wat dacht je van een verhuizing...

Volgen niet, maar weet wel genoeg van de werking ervan. 0 passie in de flikker in dat k land. Het feit dat een verhuizing normaal is is al infantiel zat.

14 minuten geleden zei Zeus:

Wat een onzin. Juist in de VS is sport bij uitstek een nationalistisch construct. Gaat ontzettend om staten tegen andere staten en is echt een nationale en lokale cultuur. 

Dit gaat gewoon om geld. Noem het dan lekker de Arabisering van de sport oid.

Zelfs als het om geld draait is het nog steeds de Amerikaansering van de sport. 

Supporters en fans niet meer welkom straks en geen mogelijkheid meer hun liefde te steunen. Alleen nog maar ruimte voor dikke volgevreten amerikanen en stinkende kut chinezen

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites