Geplaatst 13 april 20214 jr. In het keer van mijn youth game: Ik speel FM20 met een update met de Nederlandse voetbalpiramide. In de game zit in nu een beetje in een fase (hoofdklasse) dat mijn spelers zich niet heel erg lijken te ontwikkelen. Ik heb zeer goed youth budget en recruitment, maar slechte trainingsfaciliteiten. Ik denk dat ik die vooral omhoog moet krikken. Maar we staan 60K in het rood en het bestuur wil niks meer. Algemene tips zijn sowieso welkom. Maar ik vroeg mij specifiek af of je in de game ook geld krijgt in de vorm van "opleidingsvergoeding". Ik heb nu twee oud-spelers die actief zijn in de KKD en wie weet maken die nog een transfer. Zou ik dan geld krijgen? Ze zijn home grown. Verder zie ik in de update waarmee ik speel nu twee dingen verkeerd gaan: - Jong Ajax enzo verdwijnen eigenlijk uit het hoogste niveau omdat er iets verkeerd lijkt te gaan hoe zij hun spelers hebben/contracteren. De spelers die ze contracteren, zijn eigenlijk meteen weer weg. - De KNVB beker klopt niet meer. Spelen alleen maar matige teams in, max KKD geloof ik. Kan ik dit nog veranderen? Voor de editor moet je betalen toch? Ik ben sinds kort weer FM gaan spelen en m'n laatste editie was 2014 (dus weet niet wat er allemaal veranderd is). Iemand bekend met de file met de Nederlandse voetbalpiramide? 13 april 20214 jr. bewerkt door Chiemel
Geplaatst 13 april 20214 jr. Aangezien de game zelf maar tot keukendivisie gaat, ligt dit wss aan de custom database waar je mee speelt. Ik denk dat je dus best bij de maker(s) gaat aankloppen. Wat ik wel kan bevestigen is dat trainingsfaciliteiten veel uitmaken. Ik was zelf begonnen op het 6de niveau in engeland en barslechte faciliteiten. En zelfs toen ik professioneel ging en in League2 en 1 speelden groeieden mijn spelers niet veel. Nu ik naar middelmatige ben gegaan door erin te investeren, zie ik mijn spelers zich veel beter ontwikkelen. Eigenlijk is de basisregel voor veel LLM: een goede moederclub vinden die je wat gelden spelers toestopt, en dan zo snel mogelijk professioneel gaan, en door goed te presteren tvgeld en dergelijke binnenhalen. Maar het is een zeer traag proces
Geplaatst 13 april 20214 jr. Auteur 15 minuten geleden zei AntiChrist7: Eigenlijk is de basisregel voor veel LLM: een goede moederclub vinden die je wat gelden spelers toestopt, en dan zo snel mogelijk professioneel gaan, en door goed te presteren tvgeld en dergelijke binnenhalen. Maar het is een zeer traag proces Aangezien ik de Youth Challenge doe, is spelers aantrekken geen optie. Heeft een moederclub ook andere voordelen? Vooral financiële.. :). Professionele status aanvragen als enige nog niet geprobeerd. Leek mij in de Hoofdklasse een brug te ver en ook financieel het meeste vragen.
Geplaatst 13 april 20214 jr. oh ja, dat maakt het natuurlijk extra lastig. maar een moederlcub zal idd ook een jaarlijkse fee betalen. Profstatus zal je wss niet krijgen op dat niveau
Geplaatst 13 april 20214 jr. Auteur Ah, heb een financiële manier gevonden. Ik heb net een "friendly league" georganiseerd met Utrecht, Excelsior en FC Lisse en dat leverde me zo'n 30K op. De voorberekening die ik daarbij zag klopt dan niet. Ff kijken hoe vaak ik dat kunstje kan flikken, lijkt erop dat ik niet zo vaak grotere clubs kan uitnodigen achter elkaar. Had ik misschieeeen een paar seizoenen eerder kunnen proberen, alhoewel ik niet vanaf het begin al meteen zulk soort grote clubs überhaupt kon selecteren voor friendlies.
Geplaatst 14 april 20214 jr. @Chiemel Naar mijn ondervinding brengen oefenwedstrijden tegen clubs uit de regio vrij veel op aan entreegelden. Indien dit kleine clubs zijn, vragen ze geen grote vergoeding en is de winst vaak groter dan wanneer je tegen topclubs speelt (die een grote vergoeding vragen).
Geplaatst 14 april 20214 jr. Auteur 5 minuten geleden zei RubenS2: @Chiemel Naar mijn ondervinding brengen oefenwedstrijden tegen clubs uit de regio vrij veel op aan entreegelden. Indien dit kleine clubs zijn, vragen ze geen grote vergoeding en is de winst vaak groter dan wanneer je tegen topclubs speelt (die een grote vergoeding vragen). Lijkt er niet op. In eerdere seizoenen plande ik vaak losse oefenwedstrijden tegen veel clubs uit de regio. Waaronder FC Groningen en Emmen toen deze clubs beschikbaar kwamen als optie. Dst leverde af en toe was k's op. Maar een friendly league organiseren met grotere clubs (bijna elke keer Utrecht en Excelsior op de één of andere manier), heeft er eigenlijk in één klap voor gezorgd dat ik weer flink in de plus kwam te staan. Zag in een YT video dat dit alleen lijkt te werken met friendly leagues en niet met friendly cups. In FM20 althans.
Geplaatst 14 april 20214 jr. 6 minuten geleden zei Chiemel: Lijkt er niet op. In eerdere seizoenen plande ik vaak losse oefenwedstrijden tegen veel clubs uit de regio. Waaronder FC Groningen en Emmen toen deze clubs beschikbaar kwamen als optie. Dst leverde af en toe was k's op. Maar een friendly league organiseren met grotere clubs (bijna elke keer Utrecht en Excelsior op de één of andere manier), heeft er eigenlijk in één klap voor gezorgd dat ik weer flink in de plus kwam te staan. Zag in een YT video dat dit alleen lijkt te werken met friendly leagues en niet met friendly cups. In FM20 althans. Bij mij werkte het op FM20 wel Maar met friendly cups beter dan losse oefenwedstrijden inderdaad. Friendly leagues nog nooit geprobeerd.