Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

dZmrLXF.png

Banner © Jotew

Selectie voorbereiding 2020/2010

Kersverse manager van 1. FC Kaiserslautern, Jotew, heeft de voorlopige selectie bekend gemaakt waarmee de voorbereiding afgetrapt zal worden. Oplettende en aanwezige journalisten vroegen de trainer of de selectie niet ietwat aan de grote kant was. "Uiteraard hebben we momenteel een erg brede selectie, echter wil ik iedereen een gelijke kans geven om een plek te veroveren in het eerste elftal. Daarom hebben we bijvoorbeeld ook twee jeugdspelers (Anas Bakhat en Anil Aydin) voor nu overgeheveld naar de eerste selectie. Ik wil zien wat jongens kunnen, wie zal het zeggen of ze een toegevoegde waarde kunnen zijn? Dat weten we pas over een paar weken, dan zien we waar de jongens staan. Uiteraard zal de definitieve selectie nog worden uitgedund, het is aan de spelers zelf om te laten zien of ze erbij zitten of niet."

haqm2e1.png

Toch 1. FC Kaiserslautern

Na het debacle met andere saves is toch de keuze weer op Kaiserslautern gevallen. Ik heb de heren even getagd die destijds op mijn vorige novelle hadden gereageerd. Dit keer hoop ik het vele malen langer vol te houden. Het begon weer te jeuken en ik heb er onwijs veel zin in! :) Wil je een tag? Of juist niet? Laat het me gerust even weten. Tot de volgende, uitgebreidere, update!

Transferperiode uitgeschakeld

In het kader van het realisme en de enorme motivatie om met de huidige selectie het seizoen te starten heb ik de eerste zomerse transferperiode uitgeschakeld.

-----

@delichris @MNie @Going up @DGremlin @Marius @komodo25 @ElMarcos @Emmerich. @Niejo101 @RubenS2 @Scoiattolo @Lazy 

Antwoorden op reacties

@Etryn > Lucas Röser is dit seizoen in het echt verhuurd aan Türkgücü München.

bewerkt door Jotew

Geplaatst

Heel veel succes met deze afgegleden club. Hopelijk kan jij ze terugbrengen naar de 1. BL

Geplaatst
  • Auteur

dZmrLXF.png

Banner © Jotew

De formaties van 1. FC Kaiserslautern

Zoals velen van ons hier op het forum weten dat het, althans mijn inziens, belangrijk is dat je je qua tactiek op meerdere screnario's moet voorbereiden. Ik zelf werk daarom altijd aan een normale 'neutrale' tactiek, een verdedigende tactiek tegen de sterkere tegenstanders en uiteraard een aanvallende speelstijl tegen de mindere goden. Deze formaties wil ik graag kort aan jullie toelichten aan de hand van drie screenshots. Hierbij zal ik een kleine beschrijving geven hoe ik denk deze tactieken het beste te kunnen hanteren. 

Kleine note: De spelersnamen in de afbeeldingen zijn niet de definitieve namen voor de basis-11. We bevinden ons nog altijd in week één van de voorbereiding. Zodoende zal ik pas na de voorbereiding en oefenwedstrijden gaan bepalen hoe ik de eerste selectie voor me zie.

4 - 4 - 2 ('Neutrale' opstelling)

Ondanks dat ShareMyTactics hier een 4-2-3-1 in ziet is in de praktijk een 4-4-2 formatie. In deze formatie zullen we geduldig zijn, aftasten wat de tegenstander gaat doen en veelal proberen om in balbezit te blijven en de wedstrijd te controleren. Een 4-mans verdediging met opkomende backs is iets waar ik altijd naar streef, dus ook in deze formatie. Door het naar binnentrekken van Redondo en Zuck maken zij plaats voor de backs. Gotze zal als spelmaker voor de defensie spelen en Ciftci is de wat meer 'bal veroverende' speler. Met Ritter kort op Pourie hebben we een combinatie tussen een spits en schaduwspits, of een spits met een nummer 10 er achter in een vrije rol. Dit is uiteraard ook weer afhankelijk van de tegenstander. Echter is dit de basis waar we vanuit zullen gaan.

VK7VWAM.png

4 - 2 - 3 - 1 (Aanvallende opstelling)

Een welbekende formatie met vooral aanvallende intenties. Wederom opkomende backs, die in deze formatie nog meer de aanval zullen zoeken. Ook Zuck en Redondo trekken naar binnen. De spelers krijgen een vrijere rol om zodoende de aanvallende impulsen optimaal te kunnen benutten. Uiteraard hebben we ons ietwat verdedigender ingestelde middenveld om in de omschakeling in te kunnen grijpen. Op basis van de tegenstander zal besloten worden of bepaalde spelersrollen iets aangepast zullen worden. Zo kan een verdedigende middenvelder natuurlijk altijd plaatsmaken voor een dynamische middenvelder, die nog meer betrokken zal zijn bij het aanvalsspel. Rieder zal van achteruit als meest voetballende verdediger het spel verleggen richting het middenveld of de backs. 

MUKSMuP.png

5 - 2 - 2 -1 (verdedigende opstelling)

Er zijn natuurlijk ook tegenstanders die vele malen beter zijn dan ons. In deze 5-2-2-1 komt het vooral op verdedigen aan. Waar ik naar toe wil werken is dat we in de omschakeling snel op de helft van de tegenstander zullen zijn d.m.v. counter voetbal. De buitenste middenvelders/vleugelspelers zullen op basis van snelheid etc. op dat moment gaan spelen. Verdedigend zal dan bijvoorbeeld een Zimmer op de back plaats kunnen gaan maken voor bijvoorbeeld Hainault, die als back verdedigender is ingesteld. Gotze, of een andere speler, zal zich telkens in laten zakken tussen de verdediging om van daaruit het spel verder te verleggen. Backs zoeken in dit geval de voetballende oplossing richting het middenveld. Zij zijn beter in staat om het spel verder naar voren te verleggen d.m.v. een crosspas of steekbal richting de snelle vleugelspelers. Pourie zal op zijn beurt voorin scherp moeten zijn om de spaarzame kansen tegen de touwen te kunnen schieten!

GOIXirG.png

Een zéér belangrijke schakel: Marlon Ritter

Onze vaste 'nummer 10' die ook op de vleugels uit de voeten kan in een vrije rol. Gezien onze huidige selectie, met veel spelers die op de flanken kunnen spelen, heb ik ervoor gekozen hem daadwerkelijk als 10 / aanvallende middenvelder te gaan gebruiken. Zijn statistieken hieronder zijn uitstekend en we zijn er als staf dan ook van overtuigd dat hij een belangrijke speler voor ons gaat zijn de komende jaren.

PKHdrUY.png

Financiën aan het begin van de save

Qua financien zitten we aan het begin van het 2020/2021 seizoen niet slecht. Een balans van een kleine 7 miljoen euro is voor een club uit de 3. Liga meer dan prima te noemen. Het transferbudget is welgeteld 0 hele euro's. We hopen hier met eventuele verkopen verandering in te gaan brengen de komende seizoenen. Daarnaast zullen we gaan kijken naar andere manieren om de totale balans te kunnen vergroten. Op die manier hoop ik het bestuur ervan te kunnen overtuigen om meer geld in het transferbudget te steken om hogere doelen te kunnen bereiken.

17sfNFv.png

Uitbreidingsmogelijkheden van de staf!

Zoals te zien is op onderstaande screenshot is bij 1. FC Kaiserslautern de mogelijkheid er om de staf verder uit te breiden. Qua salarisbudget is hier ook genoeg ruimte voor. Daarom zullen we binnen alle geledingen binnen het personeel gaan kijken naar versterkingen. Wanneer hier nieuws over te melden is zal dat uiteraard in een update aan jullie gemeld worden!

xGI8oKi.png

-----

@delichris @MNie @Going up @DGremlin @Marius @komodo25 @ElMarcos @Emmerich. @Niejo101 @RubenS2 @Scoiattolo @Lazy @Etryn @JC14 @Glenn08 @19CH98 

Heren, dank voor de reacties!

Geplaatst

Die 4-2-3-1 is toch wel mijn favoriet moet ik zeggen! Ideaal om de tussenruimtes voluit te benutten.

Geplaatst
  • Auteur

dZmrLXF.png

Banner © Jotew

Terug van weggeweest

Na enkele weken van veel werken en beunhazen gaan we weer lekker deze save oppakken! :) 

uHOe0WO.png

Screenshot Saydou Bangura

Hieronder een screenshot van de Nederlander Bangura.

G2bgycx.png

-----

@delichris @MNie @Going up @DGremlin @Marius @komodo25 @ElMarcos @Emmerich. @Niejo101 @RubenS2 @Scoiattolo @Lazy @Etryn @JC14 @Glenn08 @19CH98 @germandutch

Heren, dank voor de reacties!

bewerkt door Jotew

Geplaatst

Leuke stats al op die leeftijd, en er zit nog rek op natuurlijk.

Geplaatst

Fijn spelertje. Ook mooie uitdaging bij een club die natuurlijk gewoon in de 1. Bundesliga thuishoort.