Jump to content

Recommended Posts

• Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Maarten Stekelenburg Steekie is gelukkig niet stekeblind. Na 9 jaar Ajax en een fantastisch WK 2010 ging hij het eens proberen in Rome. Na wat omzwerving via Fulham, Monaco, Southampton en Eve

Ter volledigheid nog de voltallige keuzes  

Classic Rogier.

Posted Images

Gepost (edited)

616e95987c902db70db551cdc3e834f8.jpeg

Ik lees vooral van mensen dat het niet hun keuze was, jullie hebben er toch echt zelf op gestemd. De volgende speler hoort bij de populairste van allemaal. Dat feit op zichzelf is op zich vrij bijzonder voor een linksback. Op deze plek hebben ook een shitload aan verschillende spelers gestaan laatste jaren. De laatste paar wedstrijden had deze speler echter al een basisplek en de verwachting is dan ook dat dat op het EK niet anders zal zijn.

image.png.3fcc9ea1ab78d0f90243efef7bdc4b8f.png

Owen Wijndal

Wijndal staat nog altijd aan het begin van zijn carrière. Overkomend vanuit de eigen jeugd maakte hij in 2016/17 al zijn eerste minuten voor AZ waarmee hij in de voetsporen trad van vader Jerrol. Pas 3 jaar later wist hij een basisplek te veroveren. In oktober vorig jaar had hij ook de bondscoach overtuigd en mocht hij zijn debuut maken tegen Mexico. Vanaf zijn 2e wedstrijd tegen Spanje is hij eigenlijk niet meer uit het elftal verdwenen, zoals gezegd verwachten we op het EK dus niet anders.

Spoiler

Selectie:

Jasper Cillessen

Tim Krul

Maarten Stekelenburg

Denzel Dumfries

Hans Hateboer

Owen Wijndal

Edited by Erwin.

Waarom een speler van AZ opstellen, als je ook verdedigers hebt bij de topploegen van de wereld? Misschien omdat die geblesseerd zijn, of net terugkomen? De volgende speler is sinds april terug van een hamstringblessure maar heeft pas sinds mei weer echt minuten gemaakt met 2 basisplekken. De halve finale van de CL bracht ie nog door op de bank, maar misschien pakt ie de finale nog mee. Ik heb het dan natuurlijk over

image.png.b256e38849b6f0b04241fd2f325fe070.png

Nathan Aké

De geboren Hagenees, die in de jeugd voor zowel ADO als Feyenoord uitkwam, ging al vroeg naar Chelsea. Echt doorbreken deed hij daar niet en na een aantal uitleenbeurten vertrok hij definitief naar Bournemouth. Daar wist hij zich wel in de kijker te spelen. Net voor die overstap werd hij door bondscoach Dick Advocaat al opgeroepen voor het Nederlands elftal. Desondanks duurde het nog tot eind 2019 dat hij meer minuten begon te maken. Niet geheel toevallig verruilde hij Bournemouth toen ook voor Manchester City.

Spoiler

Selectie:

Jasper Cillessen

Tim Krul

Maarten Stekelenburg

Denzel Dumfries

Hans Hateboer

Owen Wijndal

Nathan Aké

Aangezien van Dijk niet meegaat zal ik hem ook hier uit de selectie houden. Ik ga nog bedenken of ik een verdediger in zijn plek kies of mogelijk uit een andere linie, maar deze speler zullen jullie uiteindelijk pas als laatste voorbij zien komen in ieder geval.

Op 13-4-2021 om 12:44 zei himan:

We kunnen ook Arjen Robben gewoon meenemen.;c

Ik zie dat ik die opmerking een maand geleden ook al opschreef.

Aged like a good fine wine. _O_

Zoals gezegd gaat van Dijk dus niet mee, maar dat betekent niet dat we nu alle verdedigers gehad hebben, we hebben er pas 4. Omdat ik klaar wil zijn voordat de echte selectie bekend is (en ik wil niet nogmaals door nieuwsberichten ingehaald worden) ga ik er wat meer tempo op zetten. De volgende speler had ik toch wel als een zekerheidje verwacht maar desondanks viel het aantal stemmen ietwat tegen, vermoedelijk door zijn blessure. Hij is er wel gewoon bij bij ons.

image.thumb.png.7d5f5ce8a1d9ee8de426b78d98f13a02.png

Daley Blind

Waar zijn vader pas na vele seizoen Sparta naar Ajax ging heeft Daley de hele jeugd doorlopen. Toen hij in 2008 debuteerde was hij zelfs de eerste zoon van een oud-ajacied in het eerste elftal. Gelijk doorbreken zat er echter niet in, een jaar rijpen in Groningen en vervolgens 'aanklooien' bij Ajax had ie nodig om uiteindelijk een sterkhouder te worden. Na een goed WK  2014 waarin hij natuurlijk dé pass op van Persie gaf verdiende hij een transfer naar het United van Van Gaal. Een aantal redelijke seizoenen en 1 matige later kocht Ajax hem voor een groot bedrag terug. Daar werd hij een van de sleutelspelers van het elftal dat de halve finale in de CL haalde. Of die rol dit EK voor hem ook weggelegd is is maar de vraag, een basisplek is niet vanzelfsprekend voor Blind, laat staan dat ie nu ook nog te maken heeft met een enkelblessure.

Spoiler

Selectie:

Jasper Cillessen

Tim Krul

Maarten Stekelenburg

Denzel Dumfries

Hans Hateboer

Owen Wijndal

Nathan Aké

Daley Blind

Virgil van Dijk

Voorlopig allemaal spelers die ik ook in mijn selectie heb opgenomen. Dat zal nog wel anders worden aangezien ik ben uitgegaan van een systeem met 3/5 verdedigers.

Gepost (edited)

Met Aké en Blind waren we al half aan de centrale verdedigers begonnen, maar we hebben daar naast van Dijk natuurlijk ook enkele (wereld)toppers. Daar ga ik verder weinig woorden aan vuil maken.

Stefan de Vrij en het Nederlands elftal · Mee met Oranje

Stefan de Vrij

Weinig spelers zijn zo stabiel als Stefan de Vrij. Vanuit de jeugd van Feyenoord al gauw opgeklommen naar waardevolle speler voor Feyenoord 1. Gedebuteerd voor het Nederlands elftal in 2012 en na een goed WK 2014 volgde een transfer naar Lazio Roma. 3 goede seizoen en een blessurejaar verder volgde een transfer naar Inter. Hier ging hij gewoon verder met goed spelen en afgelopen seizoen volgde zelfs het kampioenschap van Italië, na de beker met Lazio zijn tweede prijs. Voor iemand met zo'n staat van dienst heeft ie eigenlijk te weinig interlands gespeeld, maar nu Virgil er niet bij zal zijn is het zijn tijd om te shinen deze zomer.

Spoiler

Selectie:

Jasper Cillessen

Tim Krul

Maarten Stekelenburg

Denzel Dumfries

Hans Hateboer

Owen Wijndal

Nathan Aké

Daley Blind

Virgil van Dijk

Stefan de Vrij

Edited by Erwin.

Iedere voetbalvolger weet dat er nu nog maar 1 verdediger mist. Nou hier is ie dan.

image.png.7dec4d22fadc9fe9551288b8034b9ea5.png

Matthijs de Ligt

Het was natuurlijk leuk geweest als het een andere verdediger was maar helaas. ;-) de Ligt brak als toptalent al gauw door bij Ajax en verdiende vorig seizoen daarmee een transfer naar Juventus. Zijn 1e seizoen werd hij daar gelijk kampioen, dit jaar viel het wat tegen en is het nog maar de vraag of ze CL halen. de Ligt zelf is in ieder geval uitgegroeid tot zekerheidje in de basis en dat zal ook voor het NL elftal deze zomer zo zijn.

Spoiler

Selectie:

Jasper Cillessen

Tim Krul

Maarten Stekelenburg

Denzel Dumfries

Hans Hateboer

Owen Wijndal

Nathan Aké

Daley Blind

Virgil van Dijk

Stefan de Vrij

Matthijs de Ligt

42 minuten geleden zei Chiemel:

Dit waren alle verdedigers al? 

In principe zouden het er 8 zijn ja, wat op 26 niet gek is denk ik?

Nu zijn het er 7 + degene die voor van Dijk komt

Er zaten er wel nog genoeg tussen bij ons die op zijn minst 1 stem gekregen hebben maar niet in de voorselectie zitten. St. Juste heeft hier daarentegen weer geen fans.

Scusi voor het weekend maar ik was gewoon niet online, groot gelijk heb ik ook. Gauw door met de middenvelders, ik begin met de meest logische keuzes.

image.png.f5f2392bad16fcbbb40a00417362205b.png

Georginio Wijnaldum

Wie kent de man met lach nu niet? Als groot Feyenoord talent al vroeg gedebuteerd, maar omdat Feyenoord wat minder lekker liep trok hij naar concurrent PSV. Dat was voor van Marwijk reden genoeg om hem voor het eerst bij het Nederlands elftal te halen, al zat hij er uiteindelijk niet bij voor het EK 2012. Na een aantal doelpuntrijke jaren voor PSV wilde hij het in het buitenland proberen en werd Newcastle zijn bestemming. Ook daar scoorde hij regelmatig en 1 seizoen was al voldoende om Liverpool te overtuigen. Daar is ie nu al jaren sterkhouder en mede verantwoordelijk voor het eerste kampioenschap in jaren. Als aanvoerder mag hij ons nu ook leiden op het EK.

Naast Georginio is er nog een middenvelder waar we niet omheen kunnen. Dat is natuurlijk Ihatta. Nee het gaat natuurlijk om de speler waar onze oud bondscoach nog gebruik van kan maken. Die ene waar onze huidige bondscoach zijn naam soort van mee deelt. Ja natuurlijk is het de Frenkmeister, El Artista, El Rompelíneas del Barça.

image.png.727ef239aa81f897ee16d1a307e5cc4f.png

Frenkie de Jong

Vernoemt naar Frankie goes to Hollywood, is Frenkie al bezig om een Hollywood achtige status aan te nemen. Niet vanwege schandalen of iets dergelijks maar gewoon door goed te voetballen. Als toptalent uit de jeugd van RKC/Willem II debuteerde hij voor de laatste. Trainer Streppel had hem verder echter niet nodig in de straat tegen degradatie, dat deerde de Nederlandse topclubs echter niks. Ajax haalde hem binnen en binnen een paar jaar was Frenkie de motor achter de halve finale CL die ongelukkig verloren ging. Inmiddels is hij alweer een van de belangrijkste pilaren in het elftal van Barcelona maar natuurlijk ook het Nederlands elftal.

Spoiler

Selectie:

Jasper Cillessen

Tim Krul

Maarten Stekelenburg

Denzel Dumfries

Hans Hateboer

Owen Wijndal

Nathan Aké

Daley Blind

Virgil van Dijk

Stefan de Vrij