Jump to content

[FM21] Geert De Vlieger, van analist tot manager

jefri
 Share

Recommended Posts

Augustus 2020

Analist Geert De Vlieger maakt verrassende comeback in het voetbal.

Wat weinige mensen in de voetbalwereld konden voorspellen is toch gebeurd, De 48-jarige Geert De Vlieger maakt zijn comeback in het voetbalwereldje. De Belgische ex-international werkte voordien als analist bij Play Sports, waar hij dus de deur achter hem dicht slaat. De Vlieger was als doelman een leider op het veld bij vele clubs, beginnen deed hij zijn profcarrière bij SK Beveren, waar hij zes seizoenen zou verblijven. Na indruk te hebben gemaakt, maakte De Vlieger de overstap naar het grote Anderlecht waar hij drie seizoenen onder de lat zou staan.

Nadat Anderlecht Filip De Wilde terughaalde uit het buitenland, werd De Vlieger verhuurd aan Harelbeke. In West-Vlaanderen speelt hij het hele seizoen, om daarna nog een jaartje terug te keren naar Anderlecht. Daar geraakt de doelman uit Aalst niet meer in de ploeg, en dus kiest hij voor een buitenlands avontuur. Bij het Nederlandse Willem ll bloeide zijn carrière helemaal open. Hij werd er drager van de ploeg, kapitein, publiekslieveling, en even later werd hij ook eerste doelman van de Rode Duivels. Vier jaar vertoeft hij in Tilburg, waar hij uiteindelijk weggekaapt wordt door Manchester City.

In twee jaar Engeland zou hij jammer genoeg geen enkele keer aan de bak komen, en dus beslist hij om het kanaal terug over te steken richting België. Zulte-Waregem haalt de ervaren doelman in huis. Geert de Vlieger zou er twee seizoenen onder de lat staan, maar zag zijn contract niet verlengd worden. Club Brugge bood hem een uitgang, weliswaar als tweede doelman na Stijn Stijnen. Na drie jaar in Brugge hing De Vlieger zijn handschoenen en voetbalschoenen aan de haak. 

Na 449 duels op het hoogste niveau, en 43 als Rode Duivel mag Geert De Vlieger terugkijken op een geslaagde voetbalcarrière. Ook als analist werd hij gerespecteerd in binnen- en buitenland.

devlieger_ps.jpg.734893d3f279b25ba54ed37ec1b2453f.jpg

Geert De Vlieger in actie voor Willem ll

Gepost (edited)

Augustus 2020

Publiekslieveling keert terug in het koning Willem ll-stadion

Nadat het nieuws bekend werd over de terugkeer van Geert De Vlieger in het voetbal, werd er veel gespeculeerd naar waar de Belg zou gaan coachen. Op die vraag hebben we deze week antwoord gekregen, Geert De Vlieger keert terug naar de club waar hij zijn beste periode kende. Het Nederlandse Willem ll maakte de terugkomst van de publiekslieveling bekend op hun website.

linkedin_logo.png.d665f973f6128998265f6c588b6b1552.png

Verrassing

Veel supporters waren verrast door de aanstelling van Geert De Vlieger, hoe komt de club bij hem uit als opvolger van Željko Petrović. Bij een reünie van de oud-spelers uit het seizoen 2001-2002 werden de eerste contacten gelegd. In een gesprek tussen technisch directeur Joris Mathijssen en Geert De Vlieger, die samen speelden bij Willem ll, werd over de visie van de club gepraat. 'Na vele wedstrijden gevolgd te hebben in het binnen- en buitenland, heb ik een eigen kijk gecreëerd over hoe voetbal moet worden gespeeld. En daar leek Joris veel interesse in te hebben.' Aldus Geert De Vlieger.

'Een paar weken na de reünie belde ik Geert op, met de vraag of we nog eens een gesprek konden hebben.' Gaat Mathijssen door. In dat gesprek werd duidelijk dat de visie van De Vlieger en dat van Willem ll in dezelfde lijn lagen, en dus werd er onderhandelt over een contract. 'Natuurlijk is die keuze niet makkelijk, mijn job als analist was leuk en ik amuseerde mij er. Maar natuurlijk kriebelde het om mijn eigen visie op het spel te vertalen naar prestaties op het veld.' Legt Geert verder uit. 

Na overleg met het gezin werd toch in gegaan op het bod van Willem ll. 'Om hier in Tilburg, waar ik mijn beste periode kende, terug een kans te krijgen is een godsgeschenk. Hopelijk wordt deze periode nog mooier dan deze als speler. Ik zal er alles aan doen om het vertrouwen van het bestuur terug te betalen met prestaties op het veld.' Besluit Geert De Vlieger.

301610686_gdv850.jpg.c8e85eeb4ceb94f16a626671cc92f83a.jpg

Geert De Vlieger mag het publiek in Tilburg terug toezwaaien.

@Nummerke10 @19CH98 @Vlonkie @MNie

Bedankt voor de reactie's

Edited by jefri

Interessante clubkeuze, ben benieuwd wat je er van gaat maken.

PS: Een tip die ik zelf ook niet wist, zet je tags niet in een citaat want dan werken ze niet. 

EDIT: Nu krijg ik de melding dus wel

Edited by 19CH98

De Vlieger is niet meteen mijn persoonlijk favoriet maar wel een zeer interessante keuze als personage om mee aan de slag te gaan. De gekozen club is dat nog des te meer. Vorig seizoen zelf nog een carrière gehad met de Tricolores dus deze volg ik met meer dan gewone interesse. Succes!

Augustus 2020

Selectie overzicht 

Het nieuwe seizoen nadert met rasse schreden, en clubs stomen zich volop klaar om het beste van zichzelf te geven. Zo staat Geert De Vlieger voor het eerst aan de start van een seizoen als trainer. Samen met zijn staf kan hij rekenen op een degelijke selectie, die we hier even zullen overlopen.

Doelmannen:

Jorn Brondeel (Belg, 26 jaar)

Arijanet Muric (Kosovaar, 21 jaar)

Robbin Ruiter (Nederlander, 33 jaar)

Verdedigers:

Jordens Peters (Nederlander, 33 jaar)

Sven Van Beek (Nederlander, 26 jaar)

Sebastian Holmén (Zweed, 28 jaar)

Jan-Arie Van Der Heijden (Nederlander, 32 jaar)

Miquel Nelom (Surinamer, 29 jaar)

Freek Heerkens (Nederlander, 30 jaar)

Leeroy Owusu (Nederlander, 24 jaar)

Derrick Köhn (Duitser, 21 jaar)

Middenvelders:

Lindon Selahi (Albaniër, 21 jaar)

Driess Saddiki (Marokaan, 24 jaar)

Wesley Spieringhs (Nederlander, 18 jaar)

Pol Llonch (Spanjaard, 27 jaar)

Elton Kabangu (Congolees, 22 jaar)

Mike Trésor (Belg, 21 jaar)

Che Nunnely (Nederlander, 21 jaar)

Görkem Saglam (Turk, 22 jaar)

Mats Köhlert (Duitser, 22 jaar)

Aanvallers:

Ole Ter Haar Romeny (Nederlander, 20 jaar)

Vangelis Pavlidis (Griek, 21 jaar)

Okyere Wriedt (Ghanees, 26 jaar)

1429.jpg.3dfc56910af004545b8a9c9ac454bdbe.jpg

Doelstellingen:

Intussen heeft het bestuur van Willem ll ook de doelstellingen gesteld voor het komende seizoen. Geert De Vlieger staat voor een mooi seizoen, waar de ploeg uit Tilburg meestrijd op drie fronten.

- In de Eredivisie wordt verwacht dat de Tricolores meestrijden bovenin het klassement.

- De KNVB Beker is niet meteen een doelstelling, maar het bestuur zal zeker verwachten dat we ook hier goed meedraaien.

- Dit seizoen spelen we ook Europees, in de Europa League stromen we in via de tweede kwalificatie ronde. Verwacht wordt dat we zeker tot de vierde kwalificatieronde meedoen, al wat meer is is mooi meegenomen.

Voorbereiding:

Geert De Vlieger heeft intussen ook het oefenprogramma bekend gemaakt, waar hij zijn tactische ideeën zal inpassen in de groep. Er worden vijf oefenwedstrijden gespeeld voor de competitie word aangevat:

Excelsior - Willem ll

FC Eindhoven - Willem ll

Roda JC - Willem ll

Münster - Willem ll

FC Wil - Willem ll

@Nummerke10 @19CH98 @Vlonkie @MNie @Emmerich. @Marius @Vlonkie @DGremlin

Bedankt voor de reacties! De transferperiode is uitgeschakeld voor het begin van het spel, dus zullen we het moeten doen met deze kern.

Gepost (edited)

September 2020

Willem ll draait warm voor de Eredivisie

Geert De Vlieger heeft er zijn eerste voorbereiding als manager opzitten, en hij mag er tevreden naar terugblikken. Van de vijf gespeelde wedstrijden werden er drie gewonnen en twee gelijk gespeeld. 'De resultaten in de oefenpartijen spelen natuurlijk weinig rol, mar zijn altijd mooi meegenomen voor het vertrouwen. Het belangrijkste is dat de spelersvorm, conditie en bepaalde looplijnen ingestudeerd worden, en daar ben ik heel tevreden mee.' Klinkt het bij De Vlieger.

SBV Excelsior 0-2 Willem ll 

Opstelling Excelsior: De Fockert, Horemans, Oude Kotte, Matthys, Ormonde-Ottewil, Baas, Niemeijer, Wieffer, Bruins, Van Rooijen, Omarsson

Opstelling Willem ll: Muric, Heerkens, Holmén, Van Der Heijden, Köhn, Saddiki, Llonch, Nunnely, Gorkem Saglam, Mike Trésor, Pavlidis

Doelpunten: Pavlidis (0-1 en 0-2)

FC Eindhoven 2-2 Willem ll

Opstelling FC Eindhoven: Swinkels, Ogenia, Van Rosmalen, Biemans, Bogaers, Tjong, Van Son, Pozo, Sleegers, Vancamp, Botermans

Opstelling Willem ll: Ruiter, Nelom, Holmén, Peeters, Köhn, Selahi, Spieringhs, Mike Trésor, Zuijderwijk, Köhlert, Pavlidis

Doelpunten: Mike Trésor (0-1), Vancamp (1-1), Pavlidis (1-2) en Donkor (2-2)

Roda JC 2-2 Willem ll

Opstelling Roda JC: Santos, Schlösser, Luijckx, Marzo, Absalem, Bakker, Ioannou, Souren, Goppel, Falkenburg, Stassen

Opstelling Willem ll: Muric, Nelom, Holmén, Van Der Heijden, Köhn, Saddiki, Llonch, Nunnely, Gorkem Saglam, Kabangu, Ter Haar Romeny

Doelpunten: Goppel (1-0), Ter Haar Romeny (1-1), Gorkem Saglam (1-2) en Peters (ED)(2-2)

Münster 0-1 Willem ll

Opstelling Münster: Nieheus, Schauerte, Erdogan, Borgmann, Langlitz, Remberg, Möbius, Atilgan, Przondziono, Hoffmeier, Grodowski

Opstelling Willem ll: Muric, Nelom, Hélom, Peters, Köhn, Selahi, Spieringhs, Nunnely, Gorkem Saglam, Mike Trésor, Ter Haar Rommeny

Doelpunten: Köhlert (0-1)

FC Wil 0-2 Willem ll

Opstelling Wil: Köhn, Talabidi, Izmirlioglu, Sauter, Schäppi, Kamber, Ndau, Haile-Selasi, Zumberi, Blasucci, Jones

Opstelling Willem ll: Brondeel, Babo, Holmén, Van Der Heijden, Köhn, Saddiki, Llonch, Köhlert, Gorkem Saglam, Kabangu, Ter Haar Romeny

Doelpunten: Zuijderwijk (0-1) en Holmés (0-2)

Citaat

Voorbereiding.png.97543d1b5f34d3c0835b591cf62b8591.png

Europa League

Intussen is er ook geloot voor de tweede voorronde van de Europa League. In deze ronde zullen we het gaan opnemen tegen het Wit-Russische Shakhter Soligorsk. De winnaar van deze partij mag het in de volgende ronde gaan opnemen tegen het Turkse Besiktas.

Tricolore van de maand

In de voorbereiding was er vooral één speler die in het oog sprong, en meteen liet zien wat hij in zijn mars had. Mats Köhlert scoorde slechts één maal, maar zorgde wel voor constante dreiging voorin.

Kohlert.thumb.png.7193b513599cf2071dc5278214935a9a.png

@Nummerke10 @19CH98 @Vlonkie @MNie @Emmerich. @Marius @Vlonkie @DGremlin

Bedankt voor de reacties!!

Edited by jefri