Jump to content

[FM21/LLM] Van HOBBYCOACH in het amateurvoetbal tot .…

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

bannerx3kte.jpg

logoehvnbsjhn.jpg

Spoiler

357ylkxd.jpg

Mijn voorlopige selectie bestaat op dit moment uit maar liefst 33 spelers, dwz 27 vaste spelers en 6 proefspelers. Alle proefspelers heb ik uiteraard een amateurcontract aangeboden en ik hoop, dat ze allen blijven. Maar let wel:  dit is de voorlopige selectie en pas na afloop van de oefenwedstrijden en  afhankelijk van welke spelers er dan nog zijn, beslis ik, met wie ik doorga. Dus voorlopig kan ik mij daar niet druk om maken, omdat de helft van de selectie sowieso met aanbiedingen van andere clubs op zak lopen.

Spoiler

358fnknr.jpg

Oeps, dat was onze beste MC naast Martina. Dat wordt dus weer extra werk voor scout Peter.

359awkve.jpg

Een goede MC zijn wij kwijt, maar wij hebben wel een topspits terug.

Donderdag spelen wij uit tegen RKSV Mierlo-Hout, een op 20 januari 1919 opgerichte amateurvoetbalvereniging uit Mierlo-Hout, tegenwoordig een stadsdeel van Helmond, Noord-Brabant. De thuiswedstrijden worden op Sportpark De Beemd gespeeld.

Spoiler

3567bjsf.jpg

Bij bewolkt weer en voor maar 156 toeschouwers arriveerden wij in Helmond in de gebruikelijke

4-4-2 opstelling. Mierlo kwam op in een 4-2-2-2 formatie, blijkbaar afgekeken van de heer Roger Schmidt, die met deze tactiek nog geen fatsoenlijke wedstrijd met PSV heeft gespeeld. Het is altijd maar net winnen tegen veel zwakkere tegenstanders (of net niet – ADO). Scheids was Jochem Kamphuis, waarschijnlijk weer een grapje van de heer Egmond.

Bij rust stond het al 0 : 5 voor ons, o.a. met een hattrick van spits Erhayel en een geblesseerde MC Bogers, die brutaal uit de wedstrijd geschopt werd.

In de tweede helft voerde ik 9 wissels door en wij namen gas terug, omdat de scheids zich heel erg vervelend opstelde en begon ons steeds meer dwars te zitten.  Hij floot haast alleen nog tegen ons en gaf ons bovendien 4 gele kaarten voor niets. Na afloop kreeg mijnheer Kamphuis dan ook het een en ander van mijn staf en spelers te horen op weg naar de kleedkamers.

Spoiler

360gmj88.jpg

361knje3.jpg

----------------------

@Copywriter @Vis  @19CH98

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerw4ko5.jpg

logoehvn8xjvh.jpg

Spoiler

3627jktt.jpg

363x1jgx.jpg

Mede door mijn fout en een staflid, dat op eigen houtje 6 oefenpotjes had afgesloten, zitten wij nu met een probleem. Nu moeten wij om de twee a 3 dagen een oefenwedstrijd spelen, waardoor ik amper tijd krijg, om de spelers tijdens de trainingen te bekijken en te beoordelen. Tja, jammer maar het zij zo.

Komende zaterdag spelen wij in Veldhoven tegen RKVVO.

Bij winderig weer en voor 160 toeschouwers arriveerden wij in Veldhoven in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Ook RKVVO kwam in een 4-4-2 formatie op en scheids was ene Anthony Simon.

Ik hoef niet te benadrukken, dat onze tegenstander een behoorlijk nummer te klein voor ons was en dat het feitelijk een makkie werd.

Omdat de belangrijkste centrale middenvelders nog niet fit waren, speelden wij in de eerste helft met twee nieuwelingen en wel Timo Weck en Mud van Houten.  En ja hoor, bij rust stond het al 0 : 7 en onze spitsen excelleerden. Ondanks 10 wissels in de tweede helft werd het uiteindelijk 0 : 11 met maar liefst 5 doelpunten (incl. hattrick) van nieuwe spits Djim en 3 doelpunten van Erhayel (hattrick).

Ik hoef u natuurlijk niet te vertellen, dat inmiddels iedereen achter al onze selectiespelers aanzit en dat vooral de hogergeplaatste clubs geïnteresseerd zijn in onze spitsen Erhayel, Djim, Cecilia (die nog met Hiddink op stap is)  en M’ Rabet. Dus ik vrees, dat wij nog veel spelers kwijt zullen raken.  

Spoiler

364ekkqc.jpg

36564ke2.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerk5jiy.jpg

logoehvnyfku6.jpg

Net als mijn pa ben ik een fan van de speelwijze van Bayern München.  Manager Flick streeft ernaar met Bayern aantrekkelijk, aanvallend, creatief, snel en bij voorkeur ver weg van het eigen doel op de helft van de tegenstander te spelen. Voor zover mogelijk, probeer ik dat ook met mijn jongens.

Ergens heb ik ooit gelezen, dat onze gedoodverfde kampioenskandidaat Ajax gebruik maakt van  het 'TIPS-model', wat voor ontwikkeling van snelheid, techniek, inzicht en persoonlijkheid staat.

Om eerlijk te zijn, ik heb mijn eigen systeem hieruit ontwikkeld, waardoor ik alle spelers met behulp van mijn staf, voordat wij ze aantrekken, eerst toets aan mijn eisen en dat zijn: vastberadenheid – beslissing – snelheid – uithouding – inzet – techniek (= x 10, gem. 60). 

Momenteel voldoen 24 van mijn selectiespelers aan deze eisen en dat verklaart ook, waarom wij in deze ‘kelderklasse’ zo goed zijn.

Trouwens, aangezien wij het toch al over Bayern en Flick hebben, mijn pa en ik zijn totaal geen voorstander van de TD Salihamidzic. Deze in onze ogen verschrikkelijke prutser koopt steeds (mits hij niet zoals meestal te laat is) alleen maar spelers, tegen de zin van Flick en waar Bayern niets aan heeft.  Zoals Sarr, Vita, D. Costa, Roca, Ontuzans, Dantas, Arp, Oberlin, Choepo-Moting enz.  Allemaal gasten die het niveau van Bayern niet hebben en nooit zullen halen.

Zijn enige voordeel is, dat Hoeness deze prutser de hand boven het hoofd houd, waardoor Bayern hem helaas handhaaft.  Ik begrijp niet, dat Oliver Kahn niet ingrijpt, want Hoeness heeft feitelijk niets meer te vertellen.

Maar ja, ondertussen heeft Flick al besloten, dat hij Bayern aan het seizoenseinde (ofschoon hij nog een lopend contract heeft) zal verlaten. Als de DFB voldoende betaald, zal hij wel de nieuwe bondscoach worden. Zo niet, duikt die straks in de PL of in Spanje op.

Wat ik bovendien totaal niet begrijp is het feit, dat op het lijstje van (en ja hoor, daar is die weer) prutser Salihamidzic, o.a. Mark van Bommel hoog staat genoteerd. Ik mag toch veronderstellen, dat de TD in staat is de krant te lezen?  Dan moet die toch weten, dat van Bommel bij PSV er een zooitje van heeft gemaakt en zich als een vervelende arrogante kwal uiteindelijk heeft gedragen. Nou ja, we zullen zien wat het wordt.  

Over drie dagen spelen wij tegen RKVV Sportclub '25,  een voetbalclub uit het Nederlandse Bocholtz.

Spoiler

366v0kyv.jpg

Als je om de 2 a 3 dagen moet spelen, kun je ze amper automatismen bijbrengen of aanleren. Feit is namelijk, dat het amateurvoetballers zijn, dus vrijetijdsspelers. De dag na de match krijgen de spelers amper een poot voor de andere, dus dan zijn ze trainingsvrij, maar moeten waarschijnlijk wel werken.

Enfin, toen wij bij nat weer en voor 88 toeschouwers in Bocholtz arriveerden in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling, kwam onze tegenstander in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Scheids was ene Marcell Lukacs.

Bij rust stond het 0 : 3 en ik moet toegeven, conditioneel zakten enkele spelers behoorlijk door hun hoeven. Ik wisselde 8 spelers en de einduitslag werd 0 : 5. Wat de kansen betreft, zo had deze matige match ook 1 : 9 kunnen en moeten eindigen. Spits Djim maakte weer een hattrick.

Spoiler

367hljzd.jpg

36877jwl.jpg

-----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannereqj40.jpg

logoehvna9k0b.jpg

ednieuws8ykww.jpg

Oh, oh, oh…… onze grote broer, die met ons amateurclubje niet samen wilde werken,  FC Eindhoven dus, heeft trainer Brands, wel of niet tijdelijk, aan de kant geschoven c.q. op non-actief gezet.  Ze staan momenteel op de 16de plaats in de KKD. Van de laatste 17 wedstrijden hebben ze slechts 1x gewonnen en 5x gelijk gespeeld, dus hun droom van deelname aan de play-offs kunnen ze vergeten. Jammer voor de grote broer, maar niets aan te doen. 

Ik was nooit een fan van FC Eindhoven, ook al zit ik nu bij het amateurclubje. Geef mij maar PSV, maar dan zonder Roger Schmidt.

Komende zondag spelen wij tegen ons tweede team, zonder toeschouwers, alleen de staf en de spelers zijn aanwezig. Bij heerlijk zomers weer en met scheids Daniel Toader. Vandaag maakt mijn eerste keeper Lauwers deel uit van het tweede team.

Bij rust stond het al 1 : 4 en hadden mijn spitsen Erhayel en Djim beiden 2x toegeslagen. Ondanks 8 wissels in de tweede helft en een scheids die de wedstrijd totaal niet aanvoelde werd het uiteindelijk 2 : 4, omdat keeper Lauwers in het laatste kwartier zijn doel schoonhield. De enige dissonant was de scheids, die meende bij deze interne match met gele kaarten te moeten strooien.

Spoiler

369h7k5d.jpg

370ceki6.jpg

----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner2ljne.jpg

logoehvnt4jgx.jpg

Spoiler

3719dkez.jpg

Om eerlijk te zijn, mijn verhaal over het machine  platform snijdt hout. Feit is, ik heb het niet bedacht, maar er een combi van de Amerikaanse en de Duitse website/platform ervan gemaakt. Op papier ziet het er schitterend uit, maar nu de uitvoering nog. Dat wordt nog even zoeken naar de juiste personen, die ons ‘ontwerp’ kunnen realiseren. Als de platform straks klaar is en werkt, dan probeer ik echt iets met mijn trainersdiploma te doen. Vrijwilligerswerk is leuk voor een hobby, maar op den duur moet het wel iets opbrengen. Dus ik zal zien, wat mogelijk is t.z.t.

Komende dinsdag spelen wij uit tegen Soccer Boys, een Nederlandse amateurvoetbalclub uit Bleiswijk, gemeente Lansingerland. De thuiswedstrijden worden gespeeld op sportpark Merenveld.

Spoiler

3722wjgz.jpg

Bij motregen en voor slechts 33 toeschouwers arriveerden wij in sportpark Merenveld in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met o.a. 3 proefspelers op de reservebank. De Boys kwamen in de Roger Schmidt formatie 4-2-2-2 op, ofschoon ze daarvoor, achteraf gezien, de spelers niet hadden. Scheids was ene Stan Teuben.

En ja hoor, of u het geloofd of niet, binnen 9 minuten had onze spits Djim er al een perfecte hattrick in het netje liggen en in 40 minuten was de match gespeeld, want toen stonden wij al 0 : 5 voor.

De Soccer Boys hadden niets in te brengen. Ondanks onze 11 wissels en het 4de doelpunt van Djim in de tweede helft. De drie proefspelers MC Omer Gündüz + Jorge Hoefdraad en VC Jop vd Avert speelden een sterke partij en na de match heb ik hun gelijk een amateurcontract aangeboden.  

Spoiler

3739mkif.jpg

374wrjxk.jpg

---------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerk0ko5.jpg

logoehvnaljch.jpg

Spoiler

375v7j2x.jpg

Trouwens, mocht spits Cecilia niet terugkomen en of op het aanbod van een andere club ingaan, dan hebben wij al de juiste vervanger, namelijk Djim, binnen. Deze man is een ware doelpuntenmachine.

Vandaag spelen wij tegen ons O19 elftal met de nieuwelingen/proefspelers MC Gündüz en MR Hoefdraad in de basis.

Bij bewolkt weer en voor 0 toeschouwers, staf en spelers buiten beschouwing gelaten, verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Onze O19 had voor dezelfde tactiek gekozen. De scheids was de heer Dennis Higler. Sorry, dat ik het zeg, maar ik ben geen fan van hem, want op mij komt hij op TV altijd behoorlijk arrogant over.

Het werd geen grootse match, omdat al in de eerste helft de match min of meer al gespeeld was, want wij gingen met 0 : 4 de rust in.

In de tweede helft ging het gas eraf en na 9 wissels vervlakte de wedstrijd steeds meer. De uitslag werd 1 : 4, mede dankzij keeper Taylor, die in de tweede helft alles tegenhield. Qua kansenverhouding had de match 2 : 7 kunnen en moeten eindigen. 

Wat mij wel steeds vaker opvalt, is dat MC Martina op de een of andere manier niet meer vooruitgaat. Hij speelt steeds matiger en ook VL Kluivert voetbalt als een achtbaan en wisselt goede wedstrijden met mindere af.

Spoiler

376pwkkb.jpg

377cgkir.jpg

----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerk9kjt.jpg

logoehvn6yjcd.jpg

Spoiler

379k3kaq.jpg

380gkj52.jpg

381crj98.jpg

Laten wij wel wezen, zodra een KKD club geïnteresseerd in onze spelers en of stafleden is, wie ben ik dan om dat tegen te houden? Spelers en stafleden willen hogerop, net als ik, en als ze deze kans krijgen, moet je ze laten gaan. Jammer, maar niets aan te doen.

Zondag spelen wij uit tegen RKVV Erp, een amateurvoetbalvereniging uit Erp, gemeente Meierijstad, Noord-Brabant.

Spoiler

378w6kty.jpg

Bij motregen en voor 110 toeschouwers arriveerden wij in Erp in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling en in bestbezetting. Wel nog steeds zonder spits Cecilia, die helaas met Curaçao en Guus Hiddink nog op stap is. Erp kwam in een 5-2-1-2 formatie op en de scheids, of u het geloofd of niet, was niemand minder dan onze topper Bas Nijhuis.

Na 45 minuten was de match als het ware al gespeeld want toen stond het al 0 : 5 voor ons. Ondanks 9 wissels in de tweede helft, eindigde de wedstrijd in 0 : 7.  Het team van Erp deed dat, wat ze verleden seizoen ook steeds deden, namelijk keihard de duels ingaan met niets ontziende tackles. Ze mochten blij zijn, dat grootmeester Bas Nijhuis zijn rode kaarten op zak hield en dat ze met 3 gele kaarten meer dan vriendelijk bediend werden.

Ons hele team speelde een uitstekende wedstrijd en ook Kluivert en Martina lieten zich weer van hun goede kant zien.

Spoiler

382gejgt.jpg

3836fkgc.jpg

-------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner2bjd3.jpg

logoehvn5zk5w.jpg

Spoiler

385rsk74.jpg

3866ij4m.jpg

Als een speler en onze scout beslissen toch bij ons te blijven, dan moet ik toch ook blijven?  Op zijn minst, totdat ik het volgende trainersdiploma binnen heb en dan moet ik toch wel goed nadenken, wat ik verder wil gaan doen.  

Cecilia is vandaag teruggekeerd. Van hem mag ik aannemen, dat hij ons binnenkort gaat verlaten, want hij heeft aanbiedingen van o.a. KKD clubs.

Komende woensdag spelen wij thuis tegen VV Almkerk uit Dordrecht.

Spoiler

384w6jv7.jpg

Bij motregen en voor slechts 97 toeschouwers verschenen wij in de sterkste bezetting met spits Celica in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Almkerk kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Jasmin Mehic uit Bosnië.

Om eerlijk te zijn, Almkerk kreeg geen poot aan de grond en bij rust stond het al 4 : 0 voor ons, omdat Celica alle doelpunten (inclusief perfecte hattrick) voor zijn rekening nam en iedereen liet zien, dat wij weer terug was.

Maar ook in de tweede helft scoorde Celica nog 2 keer, dus 6 doelpunten in totaal, waardoor hij in een match feitelijk 2 hattricks heeft gescoord.  Nadien wisselde ik het hele team en ondanks de 11 wissels bleven wij de baas op het veld en wonnen met 7 : 0.

Het visitekaartje van Celica was duidelijk, hij is te groot voor deze divisie en hoort minimaal in de KKD thuis.

Spoiler

387n3k2e.jpg

388xekvy.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerzsjb2.jpg

logoehvnmajw4.jpg

Spoiler

3904ckga.jpg

3912okbc.jpg

Ik vrees dat mijn basiselftal uit elkaar valt, want behalve Celica hebben ook de volgende spelers een of meerdere aanbiedingen van clubs gehad: Jesper Vos, Erhayel, Baric, Bakermans, Alonso, Wenting, Fijneman, Soyke, de Groot, van Gool, Grapendaal, Reker, van Meurs en Karatas. Natuurlijk jammer, maar laten wij eerlijk zijn: als een speler hogerop kan, dan moet die gaan. 

39447kh2.jpg

Jammer, die zijn wij dus nu inderdaad kwijt.

Aanstaande zondag spelen wij ons laatste oefenwedstrijd en wel thuis tegen Blauw Geel 38 uit Veghel, een derde divisie club. Ook bij deze club krijgen de spelers geen cent, alleen hun manager verdiend zo ’n kleine € 1600 per maand. Om eerlijk te zijn, een dergelijk stap zou ook voor mij interessant zijn en in elk geval een zeer redelijke bijverdienste.

Spoiler

389fujbk.jpg

Bij winderig weer en voor 168 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. ’38 kwam op in een 4-1-2-2-1 formatie en de scheids was ene Jannick vd Laan, die een zenuwachtige indruk op mij maakte.

In de eerste helft was het enigszins een gelijkopgaande strijd, waarbij de zenuwachtige scheids aantoonde dat hij de wedstrijd totaal niet aanvoelde en de meeste aanvalsacties van ons gewoon affloot. Ik kreeg het gevoel, dat hij alleen op mijn spelers zat te letten. Spits Erhayel en MC Martina speelden sterk, ook al scoorden ze niet. Nog niet. Maar Alonso en Djim daarentegen speelden uiterst zwak en kregen geen poot aan de grond.

Vandaar dat ik in de tweede helft 10 wissels doorvoerde en alleen spits Erhayel liet staan, hetgeen hij later met 2 doelpunten dankte , nadat invaller MR El Hachrimi en spits M’ Rabet 2 doelpunten voorgelegd hadden. Wij wonnen terecht met 4 : 0 en dat van een 3de divisie club.

Spoiler

392n7jx1.jpg

393b8j4q.jpg

-------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerd2jzt.jpg

logoehvnbykqv.jpg

De oefenwedstrijden zitten erop en ik heb mijn definitieve selectiekeuzes gemaakt. Hiermee moeten wij in staat zijn, om de competitie door te komen.

Omdat wij feitelijk 12 hele makkelijke oefenpartners hadden, konden wij het voorseizoen ongeslagen doorkomen. Of beter gezegd: het was een makkie.

Spoiler

3951jj0x.jpg

Wel ben ik benieuwd, van welk niveau onze tegenstanders in de hoofdklasse zijn?

Spoiler

398boj2p.jpg

4009njww.jpg

3992qkqb.jpg

396jdkb6.jpg

Wij beginnen dus met een uitwedstrijd en wel tegen IFC (Ido's Football Club), een Nederlandse amateurvoetbalclub uit de Zuid-Hollandse plaats Hendrik-Ido-Ambacht, opgericht op 20 oktober 1927.

Het zondag standaardelftal speelt in het seizoen 2020/21 in de Hoofdklasse zondag B. De club schreef vanaf het seizoen 2014/15 ook een standaardelftal in het zaterdag voetbal in. Dit team komt uit in de vierde klasse in het district Zuid-I (2020/21).

Spoiler

397kbjkd.jpg

401l2k9w.jpg

Nou, daar gaan wij dan. Bij winderig weer en voor 687 toeschouwers arriveerden wij in HIA in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Tegenstander IFC kwam in een 4-2-3-1 formatie op en scheids, ik durf het haast niet te zeggen, was de ons welbekende Edgar Bijl. Het zal toch wel niet, dat hij wederom al onze wedstrijden fluit?

In de 21ste minuut was het MR Baric die onze openingstreffer scoorde en dat was het dan ook, tenminste wat de eerste helft betreft. MC van Gool speelde uitermate zwak en werd in de 56ste minuut mijn eerste wissel. Voor hem kwam Weck. Spits Djim zorgde in de 63ste minuut voor onze tweede treffer en uit voorzorg wisselde ik VC Bakermans in de 69ste minuut en bracht Vorstermans.

Nadat spits Erhayel in de 75ste minuut ons derde doelpunt had gescoord, haalde ik MC Martina eraf en bracht M’ Rabet.

Verder gebeurde niets meer. Wij controleerden de match en stapten uiteindelijk als winnaar van het veld.

Spoiler

402hfkm2.jpg

4033kk7h.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerqdktk.jpg

logoehvn6mkez.jpg

Spoiler

410g3kzv.jpg

405qsj9p.jpg

Wat mij steeds weer opvalt, is dat mijn spelers tot en met 22 jaar, de ene wedstrijd spelen als god in Frankrijk en de daaropvolgende match niet thuis geven. Een constante prestatie zit er bij hun nog niet in.

407m5jsb.jpg

Voor het geval dat ik plots op mocht stappen, heb ik nu wel voldoende mogelijke opvolgers.

Komende zondag spelen wij uit tegen BSV Limburgia, een amateurvoetbalclub uit de Nederlandse plaats Brunssum (provincie Limburg). De vereniging ontstond in 1998 door een fusie van SV Limburgia (1920) en RKBSV (1921).

Spoiler

404zqkvx.jpg

4069rkxn.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 198 toeschouwers arriveerden wij in Brunssum in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. BSV kwam in een 5-2-2-1 formatie op en scheids was ene Sam Dröge. Wij hebben hem al een keer als scheids gehad en ik vroeg mij toen al af, of hij familie van wijlen de heer Dröge was? Ik meen mij te kunnen herinneren, dat ik ooit met veel plezier een Tv-serie keek, waarin de heer Dröge de hoofdrol speelde.

Welnu, binnen 17 minuten was ook deze match als het ware gespeeld, want toen stonden wij al met 0 : 3 voor. Uiteindelijk eindigde deze partij in 1 : 4, waarbij ik ook een nieuwe middenvelder had opgesteld en wel ene Reuvers, van wie mijn scout zei, dat hij een fluwelen traptechniek had. Alleen jammer dat hij dat in deze match niet liet zien.

Uit voorzorg wisselde ik in de tweede helft VC Bakermans, MR Baric en VC vd Avert en bracht Vorstermans, Hoefdraad en Weck.

Spoiler

408y1km0.jpg

4095dk10.jpg

----------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerpukzt.jpg

logoehvn8pjuh.jpg

Spoiler

4137hj6r.jpg

414rijtv.jpg

4158ukr6.jpg

416cij7p.jpg

417caj5p.jpg

Shit! Scheisse! Kloten!  VL Juan Alonso was een heel belangrijke speler voor ons. Niet alleen een vaste basisspeler maar hij was ook een gangmaker. Jammer. Nu zal VCL Oosterleen als VL moeten spelen.

418wok9a.jpg

Een tijdje geleden had ik deze Anouar Aktaou als proefspeler onder mijn hoede. Maar hij koos toen voor Groene Ster (derde divisie) en nu heb ik hem wederom een contract aangeboden en ben benieuwd of hij het accepteert.  En wat het uitlekken betreft, dat zal mij een zorg zijn. Het zijn amateurs en ze verdienen niets. Voor Aktaou is alleen belangrijk, dat hij regelmatig aan spelen toekomt.

Spoiler

419vwj5y.jpg

Trouwens, ondertussen heb ik geconstateerd, dat ik feitelijk steeds hetzelfde doe en wel via scout Peter goede spelers voor ons team zoeken, ze opleiden en weer kwijtraken. En wat scout Peter betreft, wij hebben geen Hoofdscouting en dus heb ik hem deze functie aangeboden. Bovendien heb ik de manager O19 Wouter de Vogel overgehaald, om een trainerscursus Continental-A- licentie te gaan volgen en de directie was ermee akkoord.

420m7kuf.jpg

41272jv0.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen SV TOGB.

Spoiler

Een omnisportvereniging uit Berkel en Rodenrijs, Zuid-Holland. De vereniging is op 28 oktober 1928 opgerichte als amateurvoetbalvereniging. Anno 2020 bestaat de vereniging uit 4 afdelingen, te weten voetbal, handbal, biljart en tennis. Tennis is alleen op recreatief niveau mogelijk. De andere drie sporten kunnen ook op prestatief niveau gespeeld worden.

411lajdx.jpg

4216qjcm.jpg

Bij stormachtig weer en voor 279 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. TOGB kwam in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was Sam Dröge.

Welnu, of u het geloofd of niet, wij werden niet alleen door het weer maar vooral door onze tegenstander al na 3 minuten verrast. Ene Vermeer schoot onze plannen aan diggelen en vanaf de 3de minuut liepen wij achter de feiten aan. Gelukkig hadden wij de doelpuntenmachine Djim in onze gelederen, die in de 18de minuut de bal in het net kopte en de gelijkmaker produceerde.

Om eerlijk te zijn, wij waren misschien ietsje beter dan de tegenstander, maar slechts 5 van onze spelers haalden hun normale niveau in de eerste helft.  VL Hoefdraad, MC Reuvers, MR Baric, nieuweling VL Aktaou, VC Bakermans en VR Kluivert speelden als een natte krant.  In de tweede helft haalde ik MC Reuvers in de 56ste minuut eraf en bracht Weck. Met dank aan hem scoorde spits Djim in de 62ste minuut de uiteindelijk winnende treffer. 2 : 1 en dus kon ik in de 74ste minuut ook VL Aktaou en MR Baric van het veld halen en Oosterleen en de Groot brengen. Vanaf dat moment controleerden wij de match en wonnen uiteindelijk met 2 : 1 en nog terecht ook.

Spoiler

42237kxh.jpg

4231ojep.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner8nk6b.jpg

logoehvnawkkl.jpg

Spoiler

424mnj7d.jpg

42558j3q.jpg

426rlkwo.jpg

428l4jwk.jpg

Spoiler

429tzjd2.jpg

430o9jb4.jpg

Komende zondag spelen wij uit tegen Sportvereniging AWC, een amateurvoetbalvereniging uit Wijchen in de gelijknamige gemeente, Gelderland.

Spoiler

De vereniging werd op 28 april 1932 opgericht. De thuiswedstrijden worden op het “Sportpark De Wijchert” gespeeld.

De club bestaat uit tien seniorenteams, twee vrouwenteams en vijfendertig junioren- en pupillenteams. De tribune van AWC biedt plaats aan zevenhonderd toeschouwers.

Voetbalvereniging SC Woezik, eveneens uit Wijchen, wordt beschouwd als de grote rivaal. De clubs kwamen elkaar in competitieverband tegen in het seizoen 1999/00 toen beide clubs in de Vierde klasse uitkwamen. In het seizoen 2015/16 speelden beide clubs opnieuw samen in de competitie, nu in de Eerste klasse. Ook VV Alverna is een plaatselijke rivaal. Deze club grenst met de trainingsvelden aan die van AWC. Door de degradatie van Alverna uit de Hoofdklasse werden beide clubs in het seizoen 2017/18 bij elkaar ingedeeld. Aan het einde van het seizoen 2017/18 promoveerde AWC weer naar de Hoofdklasse na het klassenkampioenschap in 1C.

42725jkk.jpg

431takov.jpg

Bij zonnig weer en voor 221 toeschouwers arriveerden wij in Wijchen in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. AWC kwam op in een 4-1-2-1-2 formatie  en de scheids was Sam Dröge.

Ik wil niet veel zeggen, maar na 42 minuten stond het al 0 : 5 voor ons, inclusief een eigen doel van ene Peters. Spits Djim maakte in de 54ste minuut zijn derde doelpunt en zijn hattrick was compleet.

0 : 6 werd de einduitslag en wij hebben min of meer AWC gewoon van het veld geveegd. MC Martina speelde een hele zwakke partij in de eerste helft.

Spoiler

4322akbs.jpg

433ftj9e.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerm6j9m.jpg

logoehvnr2krc.jpg

Spoiler

435s3kc4.jpg

4365ij2z.jpg

437dnjdx.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen VV Sneek Wit Zwart, een voetbalclub uit Sneek in de Nederlandse provincie Friesland die in 2008 in de huidige vorm is ontstaan na het fuseren van VV Sneek en Wit Zwart Sneek. Het eerste zondagselftal komt uit in de Eerste klasse, het eerste zaterdagelftal speelt in de Derde klasse (seizoen 2020/21).

Spoiler

4348bjh2.jpg

438svji6.jpg

Bij stormachtig weer en voor 283 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling.  SWZ kwam in een 5-3-2 formatie op en scheids was helaas wederom Edgard Bijl, de scheids die blijkbaar een bloedhekel aan mij heeft en altijd mijn team tracht te benadelen. 

Enfin, in de eerste helft lukte het de scheids niet ons dwars te zitten, want bij rust stond het al 4 : 0 voor ons.  Ook al waren wij de veel betere ploeg, desondanks kregen wij van hem toch weer 2 totaal onnodige gele kaarten, die nergens op sloegen. De match eindigde in 4 : 1 en de 3 punten bleven hier.  Aan het niveau van de scheids hadden zich ook onze spelers Erhayel, Martina en Kluivert aangepast, want helaas speelden deze drie als een natte krant. De ene week ontzettend goed en de andere week bar slecht.

Spoiler

4394wkcv.jpg

440pskcq.jpg

------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannervbjnw.jpg

logoehvnpcknj.jpg

Het heeft mij weliswaar geen bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben erin geslaagd om in Eindhoven een Web Designer te vinden, die ook al zijn sporen als ICT’er heeft verdiend en op basis van de twee voorbeelden (Duits en Amerikaans) in staat is, om voor ons de gewenste website (machineplatform) in elkaar te zetten. Mijn zus en haar vriend zijn reuze enthousiast en doen hun best, om de platform aan het lopen te krijgen.

Spoiler

441ezjyt.jpg

Aanstaande woensdag spelen wij thuis tegen RKVV Westlandia, een voetbalclub uit Naaldwijk. Voor de tweede voorronde van de Beker.

Spoiler

In de 2017–2018 doet de zondagse mannelijke ploeg van Westlandia mee aan de Derde Divisie. De eerste ploeg van zaterdag speelt na promotie in 2016 in de Eerste Klasse.

442nfjq3.jpg

443rdjtf.jpg

Bij motregen en voor 451 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling en de scheids bij deze bekermatch was uiteraard niemand anders dan Edgar Bijl.

Het werd een matige wedstrijd, maar gelukkig waren wij de uiteindelijke winnaar.  Het werd 2 : 1 door onder andere 2 doelpunten van spits Djim.

Spoiler

4448ck7o.jpg

--------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerddjdq.jpg

logoehvna1kyl.jpg

Spoiler

4450ikd9.jpg

446ulk1x.jpg

447amk8l.jpg

448n7ky3.jpg

449byjz3.jpg

450chj3o.jpg

Spoiler

4519wjge.jpg

Komende zondag spelen wij uit tegen RKSV Halsteren, een Nederlandse amateurvoetbalclub uit Halsteren in Noord-Brabant, opgericht in 1926.

Spoiler

De club heeft een zaterdag- en een zondagafdeling. Het eerste zaterdagelftal van de club speelt in de Derde klasse, het eerste zondagselftal in de Zondag Hoofdklasse B van het Nederlands amateurvoetbal (2020/21).

De club speelt op sportpark De Beek in Halsteren, samen met voetbalvereniging VVC '68.

De grootste successen van de vv Halsteren zijn het afdelingskampioenschap in de Hoofdklasse in 1992 en de drie maal gewonnen Districtsbeker. In het KNVB-Beker toernooi van 1990 verraste Halsteren door twee profclubs te verslaan en de achtste finales te bereiken. Na overwinningen op DS'79 en NAC Breda was FC Volendam te sterk.

In 2018 kwam Halsteren dicht bij promotie naar de Derde Divisie, maar verloor de club in de finale van de nacompetitie na verlenging van Quick ’20.

453z1keb.jpg

452yxj15.jpg

Bij zonnig weer en voor 423 toeschouwers arriveerden wij in Halsteren in de 4-1-2-1-2 opstelling met puur aanvallende intenties. Halsteren kwam in een 5-3-2 formatie het kurkdroge veld op en de scheids was Sam Dröge.

Het werd geen geweldige wedstrijd, meer een puur zakelijke match. Mede door een penalty in de 75ste minuut konden wij ook deze match over de streep trekken.

Spoiler

45487jiv.jpg

455n8k8p.jpg

----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerdykki.jpg

logoehvnf3jeq.jpg

Spoiler

456t1kri.jpg

458jukg5.jpg

4608gjz0.jpg

461qgkes.jpg

457s2k46.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen SV Meerssen, een op 18 maart 1918 opgerichte amateurvoetbalvereniging uit Meerssen, Limburg.

Spoiler

462zsjgi.jpg

459vyjqw.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 280 toeschouwers verschenen wij in de 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Waarom 4-4-2 thuis? Onze tegenstander Meerssen was geen doetje, maar een heel gevaarlijke concurrent, die in een 4-1-2-1-2 formatie opkwam. Scheids was Sam Dröge.

In het eerste halfuur was het een gelijkopgaande strijd en pas in de 39ste minuut was het spits Djim die onze openingstreffer scoorde. Maar dat was het dan ook, wat de eerste helft betreft. ML Soyke, MC Martina, VL Aktaou en VC Bakermans stelden teleur en speelden als een natte krant. Het is dat wij keeper Lauwers hadden, die geweldig speelde en ons doel schoon hield.

Net voor de rust werd spits Djim min of meer uit de wedstrijd geschopt en samen met ML Soyke heb ik hun van het veld gehaald. De Groot en M’ Rabet namen hun posities over. In de 51ste minuut haalde ik ook MR Baric van het veld, die bont en blauw getackeld naar de kant kwam en Weck verving hem.

Het bleef 1 : 0 en uiteindelijk stapten wij als winnaar van het veld.

Spoiler

463opjwy.jpg

464gsk7u.jpg

------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerzok2k.jpg

logoehvn7rkc2.jpg

Spoiler

466xyj2z.jpg

Komende zondag spelen wij wederom thuis en wel tegen Rooms-Katholieke Aloysius Voetbalvereniging (RKAVV), een op 10 januari 1922 opgerichte amateurvoetbalvereniging uit Leidschendam, Zuid-Holland.

Spoiler

RKAVV is voornamelijk een zondagsvereniging en heeft in het seizoen 2017/18 twaalf seniorenteams (waarvan twee vrouwen- en vier mannenteams op de zaterdag), 30 jeugdteams (waarvan 7 meisjesteams) en zes zaalvoetbalteams. Dus geen kleine vereniging.

In 1922 werd de Aloysius Voetbalvereniging (AVV) opgericht. De aanleiding hiervoor was de vraag die kapelaan Van Emmerik in 1921 kreeg van enkele jongelui van het Patronaat. In 1944 werd de naam gewijzigd in RKAVV en telde de vereniging 200 leden. De oorlogsjaren waren moeilijke jaren: twee leden sneuvelden en veel leden werden tewerkgesteld in Duitsland. Na de oorlog kwam het eerste clubblad uit, werd de supportersvereniging Quo Vadis opgericht en groeide RKAVV snel. In 1962 telde de club zeventien elftallen en in 1972 al 56 teams waaronder twee vrouwenelftallen. In 2015 mocht RKAVV voor het eerst meedoen met de KNVB Beker voor profclubs. In de 1e ronde werd echter met 0-1 verloren van VV Staphorst.

46505kxs.jpg

467gqk03.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 290 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling, nu echter zonder de spitsen Erhayel + Djim, ML Soyke, MC Reuvers en Martina. Onze tegenstander kwam in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was wederom Sam Dröge.

In de eerste helft bleken spits M’ Rabet en ML Hoefdraad onze zwakste schakels. Daarentegen  waren El Hachimi, Baric, vd Avert, Kluivert en Lauwers ijzersterk. Het werd geen makkelijke match, maar uiteindelijk kwamen wij als overwinnaar uit de bus.

Spoiler

468w2kye.jpg

469z2k4g.jpg

---------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannernyjxs.jpg

logoehvnpgkmx.jpg

Spoiler

471apk7i.jpg

Aanstaande zondag spelen wij uit tegen UDI'19 (Uitspanning Door Inspanning 1919), een amateurvoetbalvereniging uit Uden in de gelijknamige gemeente, Noord-Brabant

Spoiler

470rjkm5.jpg

47214j46.jpg

Bij winderig weer en voor 219 toeschouwers arriveerden wij in Uden in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. UDI kwam in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was helaas de heer Edgar Bijl.

Het eerste half uur was het een gelijkopgaande wedstrijd en in de 35ste minuut heeft de heer Bijl een duidelijke buitenspelsituatie over het hoofd gezien, waardoor wij een doelpunt ‘ten onrechte’ om de oren kregen. Gelukkig hadden wij onze twee spitsen weer in het team en in de 42ste minuut zorgde Erhaiyel voor de gelijkmaker en in de 51ste minuut was het Djim die voor de winnende treffer zorgde. 

Spoiler

473auk4q.jpg

47410jv1.jpg

-----------------------

Edited by germandutch