Jump to content

[FM21/LLM] Van HOBBYCOACH in het amateurvoetbal tot .…

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

banneroxkl8.jpg

logoehvndxjjl.jpg

Ik weet niet hoe lang 4 maanden bij de KNVB duren, maar volgens mij zit mijn cursus er nu op….. alleen ik hoor niets van de KNVB en Joop verteld mij ook niets.

Spoiler

226clkwg.jpg

227bokx9.jpg

228x6j57.jpg

230zxk5a.jpg

Spoiler

231n7jd4.jpg

Ik vrees, dat wij hem straks kwijt zijn. Graag had ik gezien, dat hij tot seizoenseinde nog zou blijven, want met hem zijn wij amper te kloppen.

232i2jh1.jpg

Joop overhandigde mij persoonlijk mijn diploma. Sorry, ik trek mijn woorden terug. 4 maanden zijn ook bij de KNVB 4 maanden.

Op advies van Joop heb ik gelijk het bestuur verzocht, om aan een volgende cursus te mogen deelnemen.

233z3jcs.jpg

Nou de club weigerde en dus heb ik mijn tanden laten zien en zijn wij in discussie gegaan.

234r6j6d.jpg

Ik heb alsnog hun toestemming gekregen, want anders was ik opgestapt.

235vikx2.jpg

Nu blijf ik minimaal nog 4 maanden en dan zie ik wel wat ik ga doen. Maar, let wel, omdat ik onlangs mijn diploma kreeg, is Joop nu niet meer mijn praktijkbegeleider. Desondanks komt hij 1x per week (indien mogelijk op wedstrijddagen) langs om mij van advies te voorzien. Wel uitsluitend op vriendschappelijke basis en niet meer namens de KNVB.

Hoe het met de nieuwe cursus zal gaan, krijg ik nog te horen van de KNVB.

Komende zondag spelen wij weer thuis en wel tegen SC NEC.  Hopelijk beschik ik dan nog over Fecunda?

2298mji5.jpg

Bij motregen en voor 311 toeschouwers verschenen wij wederom in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met MR Maiky Fecunda. En eerlijk is eerlijk, de lucht was er een beetje uit. Mijn jongens waren niet meer topfit en sommigen hadden steeds meer moeite om zich op te laden. NEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was uiteraard onze vaste leidsman Edgar Bijl.

Het werd een hele moeilijke wedstrijd voor ons, want NEC kon ons aardig bijhouden, temeer omdat een stel van onze jongens niet in hun gewone doen waren. Spits Erhayel, MC Strijbosch en in iets mindere mate ML Soyke raakten snel uitgeblust en aan rechterspits Cecilia, MR Fecunda, VL Alonso, VC Osterlen en keeper Schippers hadden wij het te danken, dat wij overeind bleven.  In de 24ste minuut kopte Cecilia de bal in het doel en onze openingstreffer was een feit. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en in de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot het controleren van de match.   

Mijn bedoeling was om in de tweede helft Erhayel, Strijbosch  en Soyke te wisselen, maar dat lukte slechts incidenteel. MC Martina was in de 51ste minuut volledig op en hem wisselde ik voor van der Meer. 6 minuten later kon Soyke het niet meer belopen en voor hem kwam de Groot. En in de 62ste minuut kwam Cecilia strompelend naar de zijlijn en voor hem stuurde ik vd Wulp het veld in. Het bleef bij 1 : 0 en uiteindelijk mag je zeggen, dat wij met enige moeite de match wonnen en de drie punten hier bleven.

Spoiler

236obkl7.jpg

23794jm5.jpg

-------------------

@Copywriter @Vis  @19CH98

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerzjk5x.jpg

logoehvnlwjr2.jpg

Spoiler

239wrjta.jpg

Na de match had ik een langdurig gesprek met Joop,  die mij min of meer duidelijk maakte, dat mijn spelers op het tandvlees liepen en dat ik meer moest rouleren. Bovendien stonden een heel aantal spelers op verlanglijstjes van concurrerende clubs en wel Alonso, vGool, Heesakkers, Fecunda, Bakermans, Pasariba, Leon-Payo en Reker. Ook hadden de vier proefspelers, die ik een contractaanbod had gedaan, aanbiedingen van andere clubs. Joop was bang, dat ik voor afloop van de competitie mijn belangrijkste spelers kwijt zal raken. Het zijn allen ‘vrije-tijd-spelers’, dus amateurs, die geen cent verdienen en hobbyvoetballers zijn. Ook al zouden wij kampioen worden en promoveren naar de Hoofdklasse, dan nog krijgt geen enkele speler centen. Alleen bestaat de mogelijkheid, maar dat is afhankelijk van de club, dat ik wel of niet in de Hoofdklasse eventueel een kleine maandelijkse vergoeding krijg.  Officieel krijgen amateurspelers niets, ook niet in de Derde of Tweede amateurklasse. Geld verdienen doen ze pas vanaf de KKD en volgens Joop is geen van mijn spelers geschikt om in de KKD te spelen.

240oxk1z.jpg

Shit! Scheisse! K*t!   Waar ik bang voor was, is gebeurd. Wij zijn onze beste speler kwijt en nu hebben wij nog maar 1 MR en wel Baric. Scout Peter krijgt weer wat speciale opdrachten van mij om onze selectie nog wat op te krikken. Want ik ben bang, dat wij nog wat spelers zullen kwijtraken.

Ok, behalve topspeler Maiky Fecunda (MR) zijn wij ook Kevin Perez Kraaijeveld (VC) , Emran Barakzai (MC/MR)  en nog wat mindere goden kwijtgeraakt. Scout Peter heeft drie nieuwe spelers laten opdraven, die wij allen een amateurcontract hebben gegeven en wel Dylan Nieuwenhuis (VC), Mounaim Haddad (VC) en Danny Vos (MC). Helaas geen toppers, maar gewoon aanvullingen voor de breedte.

Spoiler

242f2j29.jpg

243tvjmy.jpg

2444xkqa.jpg

246utjno.jpg

24555j26.jpg

247h0jmj.jpg

Wat is dit voor een gelul? Ik heb verdorie Danny Vos voor het middenveld erbij gehaald en dus heb ik nu voor de twee posities van centrale middenvelder maar liefst 6 spelers. Als ik iets beloof, dan doe ik dat ook. Nee, Strijbosch wil blijkbaar weg.  Aan dit soort gasten heb ik niets en dus heb ik hem laten gaan.

248fij27.jpg

238k5kmv.jpg

Aanstaande zondag spelen wij dus uit en wel tegen Rooms-Katholieke Voetbalvereniging Brabantia of te wel D’n Brab hier uit Eindhoven.

Spoiler

241j2jhm.jpg

2496jj60.jpg

Bij winderig weer en voor 410 toeschouwers arriveerden wij in de 4-4-2 opstelling. D’n Brab kwam in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was zoals altijd Edgar Bijl. Hoe dat kan en of mogelijk is, weet ik niet, maar hij fluit al onze wedstrijden.

Wij begonnen, min of meer ondersteund door de wind, met vol gas, hoge druk en puur op de aanval en aan het einde van de eerste helft was de stand 0 : 5. Sorry dat ik het zeg, maar Brabantia had weinig tegen ons in te brengen.  In de 66ste minuut scoorde linkerspits Erhayel zijn derde doelpunt en was zijn hattrick compleet. 1 minuut later wisselde ik MC vdVeer en bracht vGool en weer 6 minuten later mochten ML Soyka en de doelpuntenmaker Erhayel gaan douchen. Voor hen kwamen de Groot en vd Wulp. Qua kansenverhouding stond het aan het einde van de match 1 voor D’n Brab en 9 voor ons, waarvan wij er 6 hadden verzilverd. Om eerlijk te zijn, gelukkig zijn wij niet de enige, die zijn beste spelers kwijtraakt. De hoofdklasse enz  heeft behoorlijk zitten shoppen en haast alle clubs zijn wat zwakker geworden.

Spoiler

250qmkw7.jpg

251egk9e.jpg

---------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner9vjsn.jpg

logoehvn3sk48.jpg

Spoiler

253ukj9o.jpg

254vikei.jpg

In mijn werkuren zocht ik naar een mogelijkheid, om onze machines makkelijker aan de koper te brengen en ik kan u verzekeren, dat valt helemaal niet mee. Totdat ik op een Amerikaanse website en op een Duitse site een platform machineseeker /  Maschinensucher tegenkwam en toen ging bij mij een lampje branden. Beide sites leken veelbelovend. De Amerikaanse was enorm groot en bevatte alleen maar nieuwe machines en op de Duitse werden uitsluitend gebruikte metaalbewerkingsmachines aangeboden en wel door hun eigenaren. Toen ik mijn familieleden de sites toonde en  een korte uitleg gaf, was iedereen het met mij eens:  zoiets moeten wij ook doen en ik kreeg de opdracht, een duidelijke uiteenzetting te schrijven over de site, zoals die voor ons bruikbaar moest zijn.

Komende woensdag spelen wij thuis tegen SV Orion, een amateurvoetbalvereniging uit de stad en gemeente Nijmegen, Gelderland. Let wel: voor de kwartfinale van de Districtsbeker Zuid II.  

Spoiler

2525ckfe.jpg

255uxj5j.jpg

Bij nat weer en voor 341 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Orion kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was als vanouds Edgar Bijl.

Zoals haast altijd begonnen wij zeer goed en in de 5de minuut scoorde linkerspits Erhayel onze openingstreffer. 1 : 0 en dus een goed begin.

In de 23ste minuut kregen wij echter volledig onverwacht een tegendoelpunt om de oren en dus werd onzerzijds het tempo verhoogd. 4 minuten later was het wederom Erhayel die voor een nieuwe voorsprong zorgde en met 2 : 1 gingen wij uiteindelijk de rust in. MR Baric speelde helaas een zeer zwakke 1ste helft en in de hoop dat hij in de tweede helft meer zou laten zien, liet ik hem voorlopig staan.  Wel wisselde ik in de 66ste minuut MC vd Veer en bracht vGool.

Baric verbeterde niet en dus haalde ik hem in de 71ste minuut eraf en bracht spits Cecilia, die ook als MR uit de voeten kan. Cecilia stond koud op het veld, toen hij in de 76ste minuut voor de 3 : 1 zorgde.

En om onze nieuwe VC Nieuwenhuijs wat spelminuten te gunnen, haalde ik Bakermans naar de kant.

10 minuten later zorgde Erhayel voor ons 4de doelpunt en maakte zijn hattrick compleet.

Spoiler

256yyjrr.jpg

2577djbg.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerprk04.jpg

logoehvnogj4q.jpg

Spoiler

258rhjxl.jpg

259mukv2.jpg

26098jmp.jpg

262bbjav.jpg

Ofschoon Joop nu niet meer mijn praktijkbegeleider is, komt hij toch nog regelmatig langs bij trainingen en vooral wedstrijden, om mij van advies te voorzien. Ik ben net dus met een nieuwe cursus gestart en aangezien de club hem betaald, acht hij het verstandig, als ik ook deze 4 maanden bij de club blijf. Waarschijnlijk maak ik in deze periode wel of niet ons kampioenschap en of promotie mee en kan ik nadien weer een stapje hoger op. Mocht ik binnen de amateursector van club veranderen, dan moet ik mijn beste spelers proberen mee te nemen. Nou ja, voorlopig is het zo ver nog niet, nu eerst de competitie afmaken.

Komende zondag spelen wij thuis tegen HVCH uit Heesch.

Spoiler

261wkk2l.jpg

263kujaf.jpg

Bij nat weer en voor 288 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. HVCH kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids, u geloofd het niet, was ene Laurens Gerrets. Na verluidt is Bijl plots ziek geworden en werd door Gerrets vervangen. Als een scheids, speler of stafleden plots ziek worden dan heeft meestal corona toegeslagen. Gelukkig zijn wij verder allen niet besmet en kan de match doorgaan.

Om eerlijk te zijn, het werd feitelijk een makkelijke match voor ons en wij waren gewoon het betere team. Ook al waren drie van onze spelers niet helemaal okselfris (VC Bakermans, MC van Gool en MR Baric) en die kon ik in de tweede helft vervangen. Al met al hadden wij 60% balbezit en creëerden 7 kansen, waarvan wij echter maar 3 konden verzilveren. Onze tegenstander kwam amper over de middenlijn  en was niet in staat, op ons doel te schieten.  Waar ik helaas niets van begrijp, is de opmerking van de journalist, dat de scheids een ‘aardige’ wedstrijd floot?  HVCH maakte zich schuldig aan 25 behoorlijke overtredingen, waarvoor de scheids geen enkele kaart verstrekte. Wel kregen wij een gele kaart voor een licht schouderduwtje.  Maar goed, wij hebben gewonnen en alleen dat telt.

Spoiler

2641lkj8.jpg

265irkv7.jpg

------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner2zksw.jpg

logoehvn8mk29.jpg

Spoiler

266nvjqm.jpg

Keeper Peters heb ik vanmorgen laten vertrekken, want ik was zijn gezeur over speeltijd gewoon beu.  Een aangezien hij ook aanvoerder was, heb ik nu VC Bakermans aanvoerder gemaakt en reserveaanvoerder MC Martina. Onze eerste keeper is vanaf nu de 19jarige Schippers en voorlopig reservekeeper en keeper van het 2de is Grapendaal.

Spoiler

268emjom.jpg

En hier komt de volgende.  Spruyt is mijn 6de VC en hij heeft dus 5 betere verdedigers voor zich, maar toch blijft hij gigantisch zeuren en voor chaos in de kleedkamer zorgen. De teamleiders heb ik duidelijk gemaakt, dat hij pas speelminuten krijgt, als hij het verdiend. Weliswaar zijn ze het ermee eens, maar ik vrees dat ik hem moet lozen, anders komt de rust niet terug in de kleedkamer.

Op advies van Joop heb ik Spruyt nog dezelfde dag weggestuurd. Want rust in de kleedkamer is op dit moment noodzakelijk, mochten wij de komende wedstrijd winnen, dan zijn wij kampioen.

267r0kn0.jpg

Komende zondag spelen wij uit tegen RKSV Rhode, een op 13 juni 1928 opgerichte amateurvoetbalvereniging uit Sint-Oedenrode, Noord-Brabant.. De thuiswedstrijden worden op Sportpark De Neul gespeeld.

269zvkha.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 334 volledig doorweekte toeschouwers arriveerden wij op sportpark De Neul in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Rhode verscheen in een 4-2-3-1 formatie en scheids was helaas weer Edgar Bijl en dat zouden wij merken ook.

Want al in de 8ste minuut kregen wij een doelpunt uit duidelijk zichtbare buitenspelpositie om de oren. De enige die dat niet zag of wilde zien was natuurlijk onze scheids. Hij keurde het doelpunt goed en wij stonden met 1 : 0 achter.

Omdat mijnheer de scheids slecht bij zicht was, floot hij de meeste van onze aanvallen af en dus bleef het 1 : 0 tot de rust.

Ofschoon VR Kluivert weer zijn dag niet had en onzerzijds de zwakste speler was, haalde ik in de 56ste minuut eerst MC vd Veer eraf, die conditioneel op was en bracht Nieuwenhuijs. Door de inbreng van Nieuwenhuijs kregen wij nog meer grip op het middenveld en verhoogden de druk naar voren. In de 64ste minuut was het Cicilia die voor de gelijkmaker zorgde en toen kon ook scheids Bijl onze aanvallen niet meer tegenhouden. In de 69ste minuut was het MR Baric die voor de 1 : 2 zorgde en twee minuten later maakte Cecilia de 1 : 3 en was de match gespeeld en wij kampioen en klaar voor promotie.

Maar let wel: Rhode kreeg 1 kans (het buitenspeldoelpunt) en wij 7, waarvan wij er maar 3 verzilverden. Bovendien kregen wij 13 corners en de tegenstander 0, want ze waren maar 1 keer over de middenlijn. Met andere woorden: wij stappen hier al verdiende winnaar van het veld.

Spoiler

270shj8t.jpg

271a9kmp.jpg

---------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerd0kbc.jpg

logoehvn21j3o.jpg

Spoiler

272qtkmp.jpg

273i8jrf.jpg

274g8jhc.jpg

2751sja7.jpg

Spoiler

276x8kj7.jpg

2773fkjy.jpg

278ijkdn.jpg

2803nkcq.jpg

281cyj4k.jpg

Aanstaande woensdag spelen wij thuis tegen Venlosche Boys, een Nederlandse amateurvoetbalclub uit de stad Venlo in Limburg. De club is opgericht op 12 juni 1927. Het eerste elftal speelt in het seizoen 2020/21 in de Eerste klasse zondag. Dit is de Halve Finale van de Districtsbeker Zuid II.

Spoiler

279k7k3n.jpg

282ydjwr.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 416 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. De Boys kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was helaas weer Edgar Bijl, van wie ik nog steeds niet weet, waarom hij hoofdzakelijk alleen op mijn spelers let?

Enfin, na de eerste helft was de match min of meer al gespeeld, want De Boys waren er amper in geslaagd, überhaupt over de middenlijn te komen laat staan op ons doel te schieten.

In de tweede helft scoorde Cecilia in de 48ste en 61ste minuut nog tweemaal en maakte dus zijn hattrick compleet. Een minuut later haalde ik de volledig op zijn tandvlees lopende MC v.d. Veer eraf en bracht Jesper Vos. Voorts haalde ik ML Soyke van het veld en gaf de Groot nog een helft om weer ritme op te doen. 5 minuten later gaf ik onze 3voudige goalgetter Cecilia een vervroegde publiekswissel en gaf v.d.Wulp nog wat speelminuten. Het bleef bij 5 : 0, omdat De Boys gewoon veel te licht voor ons waren en het hun niet lukte, om in 95 minuten ook maar 1 keer op ons doel te schieten. Wij kregen 10 kansen, waarvan wij maar de helft verzilverden.

Volgens Joop was ik een tactisch natuurtalent, maar ofschoon ik hem niet tegensprak, was ik het niet met hem eens. In al onze wedstrijden had ik slechts precies gedaan, wat hij mij adviseerde. Eerst naar de spelers kijken, dan de tactiek kiezen waarbij iedereen volledig tot zijn recht kwam. Want niet de coach maakt het elftal maar de spelers maken de coach.

Spoiler

283afjae.jpg

284jokhx.jpg

--------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner5ckrt.jpg

logoehvn2rkbg.jpg

Spoiler

285qjkvs.jpg

286ljjzj.jpg

287cpkia.jpg

288lzjcp.jpg

290e1ksm.jpg

Spoiler

291hukdu.jpg

292q2jrh.jpg

Beide spelers krijgen, net zoals de rest van de selectie, geen salaris, maar worden vanaf nu als sterspeler en belangrijke speler ingeschaald.

295mwjbk.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen RKVV Best Vooruit, een Nederlandse amateurvoetbalclub uit Best in Noord-Brabant, opgericht in 1930. Het eerste elftal van de club speelt in de Eerste klasse zondag (2020/21).

Spoiler

289mfj3j.jpg

2934qk2w.jpg

Bij sterk winderig weer en voor 368 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Best kwam in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was, u geloofd het niet, Laurens Gerrets.

Dat ten opzichte van het begin van de competitie de tegenstanders beter zijn geworden en nu ook veelal over een complete selectie beschikken, blijkt al uit de uitslagen.  Tijdens onze eerste match tegen Best wonnen wij nog met 2 : 8 en nu werd het ‘maar’  5 : 1.

Wij hadden maar een zwakke speler en wel ML Soyke, die wel of niet door de sterke wind de bal nooit onder controle kreeg of kon houden en samen met Bakermans + vd Veer heb ik hem in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft gewisseld. Nieuwenhuijs, van Gool en de Groot namen hun taken over. Zoals gezegd het werd 5 : 1 en ons publiek was tevreden.

Spoiler

294mzkxh.jpg

296tzj6i.jpg

--------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannert4k0d.jpg

logoehvnt7jw4.jpg

Spoiler

2998dkks.jpg

300rdkxu.jpg

298zjjjd.jpg

Komende zondag spelen wij uit in Wijchen en wel tegen SC Woezik (Sportclub Woezik).

Spoiler

In het seizoen 2020/21 speelden de standaardelftallen bij de mannen in de Eerste klasse zondag van het KNVB-district Zuid-I en in de Vierde klasse zaterdag van het thuisdistrict Oost. Het eerste vrouwenvoetbalelftal komt in het seizoen 2020/21 uit in de Topklasse.

Ze spelen hun thuiswedstrijden in Sportpark Woezik.

2975uj76.jpg

301npjsz.jpg

Bij zwaar bewolkt en nat weer arriveerden wij voor 332 toeschouwers in Sportpark Woezik in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Woezik kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was de mij totaal onbekende Sam Dröge.

Blijkbaar was Woezik ook 1 of meer belangrijke spelers kwijtgeraakt, want onze eerste match eindigde destijds in 3 : 1 en nu stond het na 30 minuten in de eerste helft al 0 : 4 voor ons. In de 41ste minuut kregen wij een doelpunt tegen en toen was de match min of meer al gespeeld.

In de laatste minuut van de eerste helft (49ste) wisselde ik 3 spelers die langzaam uitgeput raakten en in de tweede helft, gebeurde verder heel erg weinig. Het bleef bij 1 : 4 en wij vertrokken weer met de 3 punten op zak.

Spoiler

3029kkin.jpg

303t2j56.jpg

-----------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner0cjfs.jpg

logoehvn1tjlg.jpg

Spoiler

304x0krc.jpg

3053bjs3.jpg

3073ujwp.jpg

Komende woensdag spelen wij in de finale van de Districtsbeker Zuid II  tegen Sportvereniging AWC, een amateurvoetbalvereniging uit Wijchen in de gelijknamige gemeente, Gelderland.

Spoiler

De vereniging werd op 28 april 1932 opgericht. De thuiswedstrijden worden op het “Sportpark De Wijchert” gespeeld.

De club bestaat uit tien seniorenteams, twee vrouwenteams en vijfendertig junioren- en pupillenteams. De tribune van AWC biedt plaats aan zevenhonderd toeschouwers.

Voetbalvereniging SC Woezik, eveneens uit Wijchen, wordt beschouwd als de grote rivaal. De clubs kwamen elkaar in competitieverband tegen in het seizoen 1999/00 toen beide clubs in de Vierde klasse uitkwamen. In het seizoen 2015/16 speelden beide clubs opnieuw samen in de competitie, nu in de Eerste klasse. Ook VV Alverna is een plaatselijke rivaal. Deze club grenst met de trainingsvelden aan die van AWC. Door de degradatie van Alverna uit de Hoofdklasse werden beide clubs in het seizoen 2017/18 bij elkaar ingedeeld. Aan het einde van het seizoen 2017/18 promoveerde AWC weer naar de Hoofdklasse na het klassenkampioenschap in 1C.

306q1knt.jpg

3087nkg7.jpg

Spoiler

309majc4.jpg

Bij motregen en voor 1817 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. SV AWC, mijn totaal onbekend tot nu toe, kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en heel toevallig was deze keer scheids Edgar Bijl weer van de partij.

En ja hoor, mijnheer Bijl liet ook deze keer weer zoals zo vaak in het verleden, zijn ware gezicht zien en probeerde ons op alle mogelijke manieren tegen te werken. Maar zijn pogingen mislukten, want wij waren gewoon het betere elftal, slimmer en effectiever dan de tegenstander en ook nu gewoon niet te stoppen. Bovendien hebben wij spits Erhayel, die de score opende en het laatste en derde doelpunt maakte. Wij wonnen deze beker voor de eerste keer en de match met 3 : 0. 

Spoiler

31056k6f.jpg

-----------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerr8jc5.jpg

logoehvnkbjv9.jpg

Spoiler

3112sk06.jpg

312knj9d.jpg

31371jum.jpg

314yhjta.jpg

Spoiler

317vkjwr.jpg

Komende zondag spelen wij uit en wel tegen SV Leones, de Nederlandse amateurvoetbalclub uit Beneden-Leeuwen in de gemeente West Maas en Waal, Gelderland.

Spoiler

315cnk6z.jpg

Ze spelen hun thuiswedstrijden in stadion Zijvond.

316lkjw3.jpg

318rjj7e.jpg

Bij motregen en voor 157 toeschouwers arriveerden wij in stadion Zijvond in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Leones kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was deze keer Sam Dröge.

Het werd een matige wedstrijd en bij rust stond het 0 : 1 door een schot van VL Alonso in de 21ste minuut. Het enig noemenswaardige uit de eerste helft was het feit, dat ik in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft alle 3 wissels doorvoerde, omdat 3 spelers conditioneel er finaal doorheen zaten. In de 67ste minuut maakte Erhayel de 0 : 2 en in de 83ste minuut kopte invaller Nieuwenhuijs de 0 : 3 binnen. Dat was het dan ook. Meer valt er niet te vertellen.

Spoiler

3190ek7n.jpg

320w6jq3.jpg

------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerdok33.jpg

logoehvn63kt5.jpg

Spoiler

321owkdm.jpg

322pqkem.jpg

323yzjt3.jpg

3241akcj.jpg

Komende zondag spelen wij onze laatste wedstrijd thuis tegen RKVV Erp.

325mpklx.jpg

Bij nat weer en voor 328 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Erp kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids was weer de heer Laurens Gerrets.

We begonnen redelijk tot goed, maar nadat MC Martina in de 27ste minuut een penalty in de handen van keeper v.Ballegooij schoot, raakten enkele van onze spelers volledig de grip op de wedstrijd kwijt. En dat waren normaal gesproken niet de slechtste, namelijk Martina, Baric, Osterleen, Soyke en Schippers. MC Sander van der Meer schoot in de 58ste minuut de openingstreffer binnen en 4 minuten later kopte vd Heuvel de gelijkmaker achter Schipper. Ik was bang, dat wij onze ongeslagen status kwijt zouden raken, maar gelukkig zorgde spits Erhayel in de 90ste minuut voor de winnende treffer. 2 : 1 dus ongeslagen kampioen, bekerwinnaar en een trainersdiploma plus een mogelijk tweede diploma komt er nog aan.

Spoiler

326wqjfz.jpg

327nykbv.jpg

------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner14k9n.jpg

logoehvn1cjyf.jpg

Spoiler

328f8khq.jpg

329w0jvq.jpg

331jdjkm.jpg

Spoiler

331jdjkm.jpg

333pnkgh.jpg

334yzk5p.jpg

335qzksn.jpg

336egknq.jpg

337s1jju.jpg

338fwj05.jpg

Ik kreeg van iedereen een elleboog, we wensten elkaar allen een fijne vakantie en weg was iedereen. Ook de directie en buiten stond alleen nog vriend Joop, die mij van nog wat tips en advies voor het komende seizoen wilde voorzien.

339dej85.jpg

Ofschoon ik niet meer door hem begeleid werd, verscheen Joop om mij het trainersdiploma persoonlijk te overhandigen. Nu mocht ik mij dus officieel noemen  Coach Betaald Voetbal’. Alleen ik ben nog steeds coach van een amateurclub en helaas niets betaald voetbal. Maar dat komt wel hoop ik.  Ik ben dus vanaf nu een echte en of volwaardige voetbalcoach, die in het betaalde voetbal mag werken.  

Ja, maar mag en kunnen is wel een groot verschil. Voorlopig verwacht mijn vader van mij, dat ik naar een betere mogelijkheid zoek, om onze bedrijfsomzet weer op te krikken en dan kan en mag ik mij niet volledig op het voetbalcoaching storten. Met andere woorden, ik zal voorlopig nog even bij deze club blijven en ondertussen mijn werkzaamheden voor het familiebedrijf vervullen, totdat ik een oplossing heb gevonden. En dan wil ik door de voordeur vertrekken.

Spoiler

340yjj9a.jpg

341ugjl5.jpg

342kdkls.jpg

3436mjcv.jpg

Wij zitten dus nu in de Nederlandse Hoofdklasse Zondag B en zijn allen nog steeds vrijwilligers. Afgezien van wat koffie- en consumptiebonnen krijgen wij niets. Alhoewel, de club betaald mijn cursuskosten.

3445bkav.jpg

------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerkfkq6.jpg

logoehvn11k1y.jpg

345dskut.jpg

En hier ben ik dan. Met een nieuwe outfit in de verfraaide kleedkamer voor een nieuw avontuur en mogelijk op weg naar het volgende diploma.

346n8jcn.jpg

Dit snap ik niet helemaal.  Volgens mij was Kuipers onze beste scheidsrechter, als ze hem terugzetten, dan moet er iets voorgevallen zijn? 

Voor onze oefenpotjes heb ik hoofdzakelijk makkelijke regioclubs gekozen. Wij beginnen onze eerste pot tegen Brabantia.  Zonder Cecilia (op trip met Guus Hiddink) en de geblesseerde Martina. Maar wij hebben 3 nieuwelingen (aangetrokken door mijn voorgangers) en 6 proefspelers, die een contract willen verdienen. 

Bij lichtbewolkt weer en voor 250 toeschouwers arriveerden wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Tijdens deze eerste oefenpot kunnen wij van twee verrassingen spreken. In de eerste plaats de scheids, want het was niemand minder dan de heer Bjorn Kuipers. En in de tweede plaats de linkerspits, proefspeler Celestien Djim, een 26jarige Belg, afkomstig van Roda JC, die maar liefst 4 doelpunten voor ons maakte. Het spreekt vanzelf, dat ik hem gelijk een amateurcontract heb aangeboden en de vraag is, tekent hij of gaat die op een andere aanbieding in?

Spoiler

3471wkdr.jpg

3482aj5i.jpg

----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerrbk94.jpg

logoehvn6qkkv.jpg

Oeps, er is iets fout gegaan!  Ik heb 6 oefenpotjes geregeld, omdat ik de manager van de club ben en iemand uit de staf en of directie heeft ook 6 oefenpotjes geregeld, waardoor wij nu 12 wedstrijden in de voorbereiding moeten spelen. Dus dat is mijn eerste fout als verantwoordelijke. Vanaf nu zal ik beter moeten opletten en vooral beter en duidelijker moeten communiceren met mijn staf en de directie.

Spoiler

349gujj8.jpg

Ok, het was weliswaar een foutje van mij, maar het stelt mij nu ook in de gelegenheid, alle aanwezige spelers in actie te zien. Komende zondag spelen wij tegen Marvilde.

Bij motregen en voor 271 toeschouwers arriveerden wij in de 4-4-2 opstelling.  Ik had 23 spelers bij me en het was de bedoeling om 22 te laten spelen. Het toch wel nietige Marvilde kwam in een 4-2-3-1 formatie op en, of u het geloofd of niet, scheids was de heer Danny Makkelie. Op tv heb ik hem vaak genoeg gezien en ik vroeg mij nu toch wel af, of de scheidsrechtersbaas Dick van Egmond een geintje met zijn mannen uithaalde, om zijn topscheidsrechters lage amateurpotjes te laten fluiten. Was het een grap of een straf? 

Het oefenpotje op zich stelde niet veel voor, wel kwamen alle 22 spelers aan hun trekken en spits Djim scoorde maar liefst 6 keer. Ik hoop dat het mij lukt, hem vast te leggen, want er zijn al een hele hoop gegadigden die hem bij ons weg willen halen. Maar dat geldt ook voor 15 selectiespelers, waar iedereen achteraan zit. Ik ben benieuwd, wie wij straks overhouden?

Spoiler

350dekv4.jpg

351oykrk.jpg

---------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner4skfv.jpg

logoehvnztj10.jpg

Spoiler

353ncj18.jpg

Onze volgende oefenpot is tegen SV Spero (Sportvereniging Spero), een amateurvoetbalclub uit Elst.

Spoiler

Spero is opgericht op 21 Augustus 1931 door kapelaan Hoegen. Binnen de sportvereniging Spero zijn diverse takken van sport bedreven. Zo werd onder meer hockey, korfbal, tafeltennis en gymnastiek bedreven onder de vlag van Spero. Tegenwoordig bestaat alleen de voetbaltak nog.

Met 1550 leden en meer dan 250 vrijwilligers die helpen op de club. is de club uit Elst een van de grootste verenigingen uit de regio. Het eerste elftal speelt in de Tweede klasse zondag (seizoen 2021/22).

Spero telt 21 seniorenteams (waarvan 3 dameselftallen), 18 juniorenteams (waarvan 2 meisjesteams) en 35 pupillenteams (waarvan 1 meisjesteam). De club speelt op sportpark De Pas wat beschikt over 7 velden waarvan 3 kunstgras.

3527ikwy.jpg

Bij motregen en voor maar 82 toeschouwers arriveerden wij in Elst in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Met een nieuwe keeper, proefspeler Lauwers en nog een paar proefspelers, die een contract wilden verdienen. Het toch wel nietige Spero kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Eden Golan. Van hem heb ik nog nooit gehoord.

De match was net begonnen, toen in de 5de minuut ene Sahin onze ML Soyke uit de wedstrijd schopte, waarbij de dader zichzelf ook blesseerde en de match ook voor hem afgelopen was. De Groot mocht hem gelijk vervangen en hij speelde een zeer goede match.

Bij rust stond het 0 : 4 en was deze oefenpot min of meer al gespeeld. In de tweede helft voerden wij nog 9 wissels door, alleen de nieuwe keeper mocht blijven staan, die overigens ook heel goed speelde, alhoewel de tegenstander natuurlijk geen echte graadmeter was.

Enfin, de match eindigde in 0 : 7 en wij waren tevreden, omdat ook de proefspelers aardig wat lieten zien. En niet te vergeten, spits Djim was weer goed voor een hattrick en ik zou blij zijn, als hij een amateurcontract bij ons tekende. 

Spoiler

354pljp3.jpg

355hvkfe.jpg

------------------------

Edited by germandutch