Jump to content

[FM21/LLM] Van HOBBYCOACH in het amateurvoetbal tot .…

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

bannerrwkiz.jpg

logoehvnq8jh7.jpg

Spoiler

67jfj9s.jpg

688uj7p.jpg

Over 3 dagen moeten wij alweer spelen en wel thuis in de 2de Ronde van de Districtsbeker Zuid II tegen een club VV Echteld.  Mij totaal onbekend.

69m7jj4.jpg

Bij stormachtig weer en voor slechts 194 toeschouwers verschenen wij wederom in de puur aanvallende 4-3-1-2 opstelling.  Onze tegenstander kwam in een 4-4-2 formatie op en scheids was, hoe kan het ook anders, wederom Edgar Bijl.

Maar er was nog iets bijzonders. Ik had thuis nooit iets van mijn tegenwoordige hobby en vrijetijdsbesteding verteld en daarom was ik bijzonder verbaasd, dat mijn hele familie langs de kant stond. Pa + ma en mijn zus en haar verloofde. Ik had veel verwacht, maar dit niet. Ok, van mijn aanstaande zwager wist ik dat hij PSV fan was, zus en ma interesseerde voetbal überhaupt niet en mijn vader had een hekel aan Roger Schmidt (waarom, mag Joost weten?) en keek alleen naar de samenvattingen van de Duitse Bundesliga.

Ondanks dat het een bekerwedstrijd was, had ik gewoon mijn beste spelers opgesteld en achteraf gezien, was de hele match een lachertje. De tegenstander werd door ons gewoon van het veld geveegd. Spits vd Wulp scoorde 5x, AMC Cecilla maakte een hattrick, spits Erhaiyel zorgde voor 2 doelpunten, invaller MC Barakzai ook 2x en VC Bakermans 1x. Het liefst had ik het hele elftal gewisseld, maar ik mocht maar 3 wissels toepassen.

Enfin, het werd 13 : 0 en iedereen was tevreden, vooral mijn speciale ‘aanhang’ of te wel mijn familie.

Spoiler

7029jik.jpg

7193km5.jpg

-----------------

@Copywriter  @Vis  @19CH98

Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner0gkdu.jpg

logoehvng1k10.jpg

Spoiler

72w3j1w.jpg

7392k8r.jpg

74xoks4.jpg

Spoiler

767zk7r.jpg

77p5jyq.jpg

78d6jt9.jpg

79hnkwm.jpg

Toen ik s avonds na de wedstrijd thuis kwam, bleef de familie mij feliciteren en allen vroegen zich af, hoe juist ik met mijn temperament een voetbalelftal kon coachen? Ok, ik werd overal gezien als een lastig ventje, maar als je echt iets leuk vind, dan ben je tot veel in staat. Trouwens, natuurlijk wilde ik weten, hoe ze erachter waren gekomen, dat ik met een voetbalclub bezig was? Mijn zus had de oplossing. Een kennis van haar had mij blijkbaar gezien tijdens een match en het aan haar doorgegeven. Zo kwam de steen aan het rollen. Iedereen was tevreden, behalve mijn pa. Hij was en bleef van mening, dat ik te weinig tijd en energie in ons bedrijf steek en vond dat ik veel meer moest doen. Want juist door de coronabeperkingen bleef onze omzet steeds meer teruglopen, omdat wij geen persoonlijk contact met klanten konden onderhouden .  Dus stond pa erop, dat wij gezamenlijk naar een oplossing moesten zoeken. Dat was makkelijker gezegd, dan gedaan.  

805zjq7.jpg

Over 4 dagen spelen wij uit in Heesch, tegen HVCH.

Spoiler

75k5kmg.jpg

810zjrw.jpg

Bij motregen en voor 174 toeschouwers arriveerden wij in Heesch in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling.  Onze tegenstander kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was uiteraard niemand minder dan Edgar Bijl.

In de 16de minuut scoorde MR Fecunda de openingstreffer en in de 35ste minuut kregen wij een penalty, die hij eveneens voor zijn rekening nam. Helaas, zijn schot werd door de keeper gekeerd en het bleef bij 0 : 1.   Twee minuten later kregen wij de gelijkmaker om de oren. 1 : 1 was uiteindelijk ook de ruststand.

In de tweede helft wisselde ik 3 spelers en voerden wij de druk op. Met vol gas en hoge druk,   gingen wij in de aanval en gelukkig hebben wij spits vd Wulp.  In de 66ste en 73ste minuut zorgde hij voor 1 : 3 en was de match gespeeld. Wij hadden 7 doelrijpe kansen, maar konden er maar drie verzilveren.

Spoiler

8200kl1.jpg

839qjoo.jpg

-------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannermzkfk.jpg

logoehvn93jbb.jpg

Na de wedstrijd kwam begeleider Joop ineens naar mij toe, voor een persoonlijk gesprek over mijn toekomst. Om eerlijk te zijn, ik was ietwat verbaasd, temeer omdat ik mij volledig concentreerde op het behalen van mijn diploma en niet over de vraag, wat ik in de toekomst zou willen doen. Zijn vraag was heel duidelijk: ‘Wil je bij deze club blijven of ben je van plan, zodra je het diploma hebt, het hoger op te gaan zoeken?’

Nou, om eerlijk te zijn, ik wist het niet. Welnu, Joop wist het wel en kon het ook zeer duidelijk uitleggen.  Als vrijwilliger dus hobbycoach kon ik hooguit in de komende jaren misschien aanspraak maken op kilometervergoeding en koffiebonnen, maar dat was het dan ook. Zoek ik het straks met mijn diploma hoger op, bij clubs uit de hogere divisies, dan kan ik ‘geld verdienen’.  Hij gaf mij wat documentatie over de salarissen, die amateurclubs aan trainers met de juiste papieren betalen.  Ik beloofde, de documentatie door te lezen en zou hierop later weer terugkomen als ik een besluit had genomen.

Maar ja, voorlopig is en blijft het nog hobbycoachen en heeft de machineverkoop voorrang.

Spoiler

860zkue.jpg

87w6jye.jpg

840xkbc.jpg

Komende zondag moeten wij naar Best. Tegenstander aldaar is Best Vooruit.

Spoiler

85ujki6.jpg

881jj2l.jpg

Bij motregen en voor 350 toeschouwers arriveerden wij in Best in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Best kwam in de tegenwoordig trendy 4-2-3-1 formatie op. En dat is juist wat mij steeds opnieuw verbaasd. Haast alle LL-clubs spelen dat systeem, ofschoon ze er de spelers niet voor hebben. Scheids was uiteraard de heer Edgar Bijl.

Enfin, Best was gewoon een dik nummer te klein voor ons en ze hadden geen schijn van kans. In de rust stond het al 1 : 7 en daar mochten ze nog blij mee zijn ook.

In de tweede helft namen wij gas terug en beperkten ons tot het controleren van de wedstrijd, die uiteindelijk in 2 : 8 eindigde.  Ze hadden deze uitslag te danken aan het goede spel van VC Meij en hun keeper Hasehmi, die dubbele cijfers konden voorkomen. 

Spoiler

89fxk7h.jpg

90a1jpw.jpg

-------------

Edited by germandutch

Ik blijf in herhaling vallen maar opnieuw een lekkere overwinning

PS: vind het wel grappig dat op een van je screens staat dat Edgar Bijl nog geen wedstrijd gefloten heeft in de eerste klasse zondag C. Volgens mij kan hij ondertussen een plekje claimen in je spelersbus zo vaak zie je die man

Gepost (edited)

banner6pjbb.jpg

logoehvndejos.jpg

Spoiler

91s5kpa.jpg

92r1jn6.jpg

93ujkzt.jpg

944ujg1.jpg

Onze vriend Justin de Vos begint steeds vervelender te worden en schopt steeds meer herrie in de kleedkamer. Joop gaf mij het advies, deze gast zo snel mogelijk te lozen, want hij wil maar niet begrijpen, dat die 4 betere spelers voor zich heeft, waardoor hij geen basisplaats krijgt. Voorlopig heb ik hem nu in het tweede elftal geplaatst en mocht dat niet voldoende zijn, dan stuur ik hem definitief weg.

Spoiler

9676k7a.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen SV Leones, de Nederlandse amateurvoetbalclub uit Beneden-Leeuwen in de gemeente West Maas en Waal, Gelderland.

Spoiler

100axkbb.jpg

95uhjba.jpg

Spoiler

97y6kyl.jpg

Bij motregen en voor 243 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Leones kwam in een 5-2-2-1 formatie op en scheids was niemand anders dan Edgar Bijl.

Het werd een makkelijke wedstrijd, want binnen 36 minuten stonden wij al  met 3 : 0 voor en was de match min of meer al gespeeld. De knaap, waarin ik feitelijk het meeste vertrouwen had, stelde mij teleur. VR Kluivert speelde een hele matige wedstrijd.

In de tweede helft wisselde ik 3 spelers en in de laatste minuut van de tweede helft kregen wij totaal onverwacht een doelpunt nog om de oren. Maar niemand die zich er druk om maakte. Als je naar de kansenverhouding kijkt, hadden wij deze match met 6 : 2 kunnen en moeten winnen, maar meer dan 3 punten krijg je er toch niet voor. Al met al waren wij tevreden en volgens Joop blijf ik voldoen aan de voorwaarden om mijn diploma te halen.

Spoiler

980mkcf.jpg

994ojx1.jpg

-------------------

@Copywriter  @Vis 

@19CH98 =  Blijkbaar hebben wij toch het beste elftal in deze divisie en zolang ze niet al mijn spelers weghalen, maken wij een goede kans op het kampioenschap.  De kwestie Bijl is duidelijk een bug, maar daar til ik niet aan.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerdtkus.jpg

logoehvnmvj94.jpg

Spoiler

102w2kez.jpg

103ebj5n.jpg

10476jsl.jpg

Aanstaande zondag spelen wij weer thuis en nu tegen  Sportclub Woezik uit Wijchen.

Spoiler

1015fj7u.jpg

105qkj3h.jpg

Spoiler

106mwjrs.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer verschenen wij voor 242 toeschouwers in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Onze directe concurrent Woezik kwam in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was helaas niemand minder dan de alom hier gevreesde Edgar Bijl.

En deze keer toonde hij al vanaf de 1ste minuut zijn ware gezicht en vooral hele vervelende trekjes, waardoor ik steeds meer het gevoel kreeg, dat deze man iets tegen ons had. Reeds in de 3de minuut gaf hij, volgens mij volledig ten onrechte, een penalty tegen ons, omdat hij zogenaamd een overtreding had waargenomen.  Willems schoot de penalty ijskoud binnen en wij holden achter de feiten aan. Omdat hij haast al onze aanvallende acties in de eerste helft affloot, irriteerde hij een vijftal van onze spelers, die daardoor niet in hun spel konden komen. Onze beste VC Bakermans en het complete middenveld  raakte volledig uit balans en maakte in de eerste 45 minuten totaal niets klaar. Vandaar dat ik VC Bakermans in de 51ste minuut naar de kant haalde en Perez Kraaijeveld er in stuurde. 

Nog geen minuut later was het spits van der Wulp die de gelijkmaker binnenschoot. Omdat het middenveld niet functioneerde haalde ik in de 59ste minuut MC van Gool en MC van de Veer naar de kant en stuurde de Groot en Barakzai het veld in. Nu kregen wij wel grip op de match, ondanks het nog steeds zwakke spel van MR Baric en linkerspits Stipdonk.

VR Jesper Vos zorgde in de 64ste minuut voor de 2 : 1 en spits van der Wulp maakte alles klaar met de 3 : 1 in de 83ste minuut.

Ook Joop begreep niet, wat met scheids Bijl aan de hand was, want hij floot maar liefst 28 zogenaamde overtredingen tegen ons en gaf ons 5 belachelijke gele kaarten. Op weg naar de kleedkamer heeft Joop bij de scheids verhaal gehaald, hetgeen in een behoorlijke woordenwisseling eindigde.

Spoiler

107vajyt.jpg

1085jjk2.jpg

--------------------

@Copywriter @Vis  @19CH98

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannery7kd9.jpg

logoehvnpaj1i.jpg

Toen ik  ‘s avonds weer thuis en op mijn kamer was, heb ik de van Joop ontvangen documentatie over de salarissen van voetbaltrainers eens goed doorgelezen.

Spoiler

‘Hoogte salaris voetbaltrainer bij trainersopleiding’,

Een trainer kan door het behalen van diploma’s aantonen over voldoende kennis en kunde te beschikken. Daarnaast leidt een opleiding vaak ook tot een hoger salaris. Daarbij is er wel een behoorlijk verschil tussen jeugd- en seniorentrainers.
De meest voorkomende opleiding is TC3/UEFA C (28%) waar bij de senioren een gemiddelde vergoeding van €3.590,- per seizoen betaald wordt. Bij de jeugd krijgt een trainer met TC3/UEFA C gemiddeld €1.619,- netto salaris per seizoen.

Opleiding

Senioren

Jeugd

CBV/UEFA PRO

€ 26.900

n.v.t.

TC1/UEFA A

€ 10.649

€2.959

TC2/UEFA B

€ 6.659

€ 2.743

TC3/UEFA C

€ 3.590

€ 1.619

Junioren-/pupillentrainer

n.v.t.

€ 811

Anders

€ 2.990

€ 889

Geen opleiding

€ 1.209

€ 316

Trainers van mannenteams verdienen meer dan vrouwenteams

Wanneer een voetbaltrainer voor het grote geld gaat kan hij of zij maar beter geen vrouwelijk team onder zijn hoede nemen. Uit het onderzoek van NMC Bright blijkt immers dat de vergoeding voor trainers van een eerste elftal op hetzelfde competitieniveau bij de mannen vijf tot zes keer zoveel oplevert.

Een trainer in de tweede divisie verdient volgens NMC Bright ongeveer €26.000,- netto per seizoen (tien maanden). In de Hoofdklasse is dit gemiddeld €19.000, in de 1e klasse €14.000, en in de 2e klasse €10.000,-.

Om eerlijk te zijn, een damesteam coachen is niet wat ik wil doen later. Als ik mijn TC3/UEFA C diploma heb, dan haal ik mijn cursuskosten er weer uit, maar meer ook niet. Toen ik pupillen- of juniorentrainer was, kreeg ik helemaal niets, niet eens koffie- of consumptiebonnen.

Plots stond mijn besluit vast.  In eerste instantie zoek ik naar een mogelijkheid, hoe wij onze machineverkoop weer lucratiever kunnen maken en dan ga ik met het trainerschap en de cursussen door. Volgens Joop moet ik alleen voorlopig voor clubs gaan  werken, die mijn cursuskosten betalen.

Komende woensdag spelen wij uit en wel tegen Quick 1888, ook wel bekend als Quick Nijmegen, een omnivereniging die in 1888 werd opgericht als cricketclub. Quick 1888 speelt de wedstrijden op Sportpark De Dennen. In het seizoen 2020/21 speelt het eerste zondag voetbalelftal van Quick in de Tweede klasse van het amateurvoetbal.

Vanaf het seizoen 2017/18 beschikt de club ook over een standaard zaterdagteam. Dit team komt in het seizoen 2020/21 uit in de Vierde klasse van het district Oost.

Spoiler

1092ok2u.jpg

Sportpark De Dennen is een sportcomplex in de Nederlandse stad Nijmegen, waar amateurvoetbalclub Quick 1888 haar wedstrijden speelt. Het bestaat onder andere uit een sporthal, vijf velden en vanaf juli 2012 ook een kunstgrasveld.

11089k9i.jpg

111bejl0.jpg

Bij motregen en voor 151 toeschouwers arriveerden wij in het Sportpark De Dennen in de 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Quick kwam op in een 5-3-2 formatie en de scheids was uiteraard weer Edgar Bijl.

Quick was gewoon een heel groot nummer te klein en geen partij. Ik wil niet zeggen, dat wij ze van het veld veegden, maar het scheelde niet veel. 0 : 6 was de einduitslag en dat was het dan ook.

Spoiler

1120pkyq.jpg

1136vk3t.jpg

---------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannernojcm.jpg

logoehvnlpkog.jpg

Spoiler

115h0kq5.jpg

1167bkje.jpg

1174ujfy.jpg

1196hk62.jpg

Komende zondag spelen wij tegen RKSV Nemelaer, een Nederlandse amateurvoetbalclub uit Haaren in de Noord-Brabantse gemeente Oisterwijk, opgericht in 1944. Het eerste elftal van de club speelt in de Eerste klasse zondag (seizoen 2020/21).

Nemelaer telt 10 seniorenteams (waarvan 2 dames), 12 juniorenteams (waarvan 4 meisjes) en 14 pupillenteams. De club speelt op sportpark De Walzaad in Haaren.  Onbegrijpelijk is dat deze club zoveel elftallen heeft en desondanks met een incompleet elftal hun eerste competitiewedstrijd van ons met maar liefst 8 : 0 hebben verloren. Of het is niveau Kelderklasse en ze zijn of waren hun staf en spelers kwijt?

Spoiler

1148sjqo.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. KNVB-praktijkbegeleider Joop heeft een heel andere kijk op het voetbalspelletje als ik of beter gezegd als ik van hem had verwacht. Zijn job bevalt hem uitstekend en op de een of andere manier heb ik het gevoel, dat hij voordien een ‘doorwinterde docent of sportleraar’ was.  Waarom ik dat denk?  Omdat hij er steeds maar op hamert dat In de praktijk het woord trainer vaak gebruikt wordt, terwijl eigenlijk docent wordt bedoeld. En in zijn opinie is  iemand die kennis overdraagt, een expert rol heeft en het gedrag van deelnemers c.q. spelers en de groepsdynamiek vanuit een positie van autoriteit aanstuurt. Dure woorden, die wel leken te kloppen.

Maar het mooiste komt nog en met deze uitspraak, die hij te pas en te onpas herhaalde, zat Joop precies in mijn straatje.  Want volgens hem mag jij je pas een echte voetbaltrainer noemen, als je in staat bent om te ‘kijken naar de spelers die je hebt en vooral naar hun kwaliteiten, alvorens je voor een systeem kiest.’ In mijn revalidatiejaar heb ik van alles en nog wat gelezen en in het bijzonder over de werkwijze van de zogenaamde toptrainers of te wel Pep Guardiola, Jürgen Klopp, Jose Mourinho, Tuchel, Ronald Koeman enz.  Al deze gasten kijken niet of in mindere maten naar hun spelers maar hebben een tactiek in hun kop en kopen de juiste spelers erbij.

Eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar als ik binnen deze context aan PSV en hun allesbepalende hoofdcoach Roger Schmidt denk, ga ik haast over mijn nek. Deze man zadelt PSV met een wel of niet door RB Salzburg bedachte tactiek op, die totaal niet geschikt is voor het spelersmateriaal van PSV. En waarom? Welnu, omdat mijnheer Schmidt ooit 2x met RB Salzburg Ajax kansloos heeft verslagen en daarom mag hij nu PSV naar de kloten werken. Sorry, maar dat is mijn persoonlijke mening.  

Waar Joop ook steeds op hamert, is zijn visie, dat het heel belangrijk is, dat een coach zichzelf begrijpt. Hij moet helder hebben hoe hij met spelers die hem ter beschikking staan wil aanvallen, verdedigen en omschakelen. Als dat helder is, moet je het als coach omzetten in voetbaltaal. Zodat ook spelers begrijpen wat je wilt. Ofschoon Joop heel vaak dure worden gebruikt, eist hij van mij, dat ik de spelers met simpele bewoordingen alles duidelijk maak. Nooit eromheen lullen, maar altijd direct ‘to the point’ kom. Volgens hem is voetbal geen coachsport, maar een spelerssport. In feite moeten spelers mijn rol overnemen op het veld. Dus dat ze zelf beslissingen nemen en met oplossingen komen bij problemen. Zodat er een zelfregulerend team ontstaat.  Dat mag wel zo zijn, maar dat geldt toch niet voor dit kelderklassen-niveau, meer voor het betaalde voetbal. Ook al zijn wij hier nog niet aan toe, maar onthouden voor later zal ik het wel.

1205bk2m.jpg

Nemelaer mag dan wel een grote vereniging zijn, maar kwalitatief stelden ze weinig voor. Om eerlijk te zijn, het werd een makkie.  De 186 toeschouwers hebben zich uitstekend kunnen vermaken, ofschoon de scheids, de heer Edgar Bijl, blijkbaar een zeer slechte dag had te pakken.  Niet alleen maakte ene van Baast nog een eigen doelpunt (ons 5de!), maar ene van Hemert speelde als een beest en schopte naar alles wat bewoog. In de 64ste minuut kreeg hij dan ook zijn tweede gele kaart en dus automatisch een rode kaart en was de match voor hem afgelopen.  Cecilia scoorde in de 70ste minuut het laatste en 6de doelpunt voor ons en dat was het dan ook.

Spoiler

1213ejt0.jpg

122gyjsh.jpg

------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerv4kkp.jpg

logoehvn1ljuk.jpg

Spoiler

124zmjw7.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit en wel tegen RKVV Erp, een amateurvoetbalvereniging uit Erp, gemeente Meierijstad.

Spoiler

123kdkvl.jpg

125sakgq.jpg

Bij bewolkt weer en voor 295 toeschouwers verschenen wij in bestbezetting in Erp in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Erp kwam in een 5-3-2 formatie op en scheids was uiteraard Edgar Bijl, die na zijn zwak optreden verdelen week, nog wat goed had te maken.

Rechterspits Cecilia zorgde in de eerste helft voor de 0 : 1 en de 0 : 2 en in de tweede helft waren Erhaiyel en Fecunda verantwoordelijk voor de resterende twee doelpunten. Het verdedigend spelende Erp schoot geen enkele keer op ons doel, maar haalde wel 1 hoekschop eruit. Aan het einde van de match stond het 0 : 4 voor ons en had de scheids een prima wedstrijd gefloten, zonder kaarten.

Spoiler

126nvjuf.jpg

12771kkm.jpg

-----------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannershj8s.jpg

logoehvncck56.jpg

Spoiler

178m3jz0.jpg

179zekqn.jpg

181u6khk.jpg

180m4jew.jpg

Scout Peter verraste ons met 3 nieuwe proefspelers, twee centrale middenvelders en een spitsje. Waar hij deze gasten op de kop getikt had, mag Joost weten. Volgens mij had hij wat adviezen van Joop opgevolgd, die door zijn werkzaamheden als praktijkbegeleider veel regionale spelers persoonlijk kende. In elk geval was Joop bijzonder positief over deze nieuwelingen en gaf mij de hint, ze een amateurcontract aan te bieden.

Het betrof ene Shermaine Martina, 24jr, afkomstig uit Curaçao, die maar liefst 94 wedstrijden als MC voor MVV heeft gespeeld, maar slechts 1x heeft gescoord. De tweede MC is ene Sam Strijbosch, 25jr, uit de jeugd van VVV Venlo, die 37x voor Helmond is uitgekomen en 3x heeft gescoord. Voor ons dus twee toppertjes.

En de derde is spitsje Ayoub El Hachim, 20jr, uit Amsterdam. Een jongen met potentie volgens Joop. Of ze blijven?  Wij zullen het zien.

182p1kxb.jpg

183sxk71.jpg

Bij motregen en voor 260 trouwe fans verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Averna kwam in een 5-3-2 formatie het natte veld op en de scheids was niemand minder dan Edgar Bijl.

Wij begonnen zoals altijd met vol gas en direct aanvallend en verrasten Averna in de eerste helft compleet. Die gasten wisten niet wat hun overkwam en bij rust stond het dan ook al 5 : 0 voor ons. In de tweede helft zakte ons tempo en deden wij het ietwat rustiger aan. Spijtig was alleen dat VR Kluivert helaas wederom onze zwakste speler was. Deze jongen, nou ja jongen, hij is ouder als ik, heeft helaas het niveau van zijn broers niet. Na de gebruikelijke 3 wissels zakten wij een beetje af en toen de scheids affloot, hadden wij nog een doelpuntje gemaakt en er twee om de oren gekregen.

De match eindigde dus in 6 : 2 en bij wijze van afwisseling, had de scheids een praktisch perfecte match gefloten, zonder ook maar een kaart te hebben getrokken.

Spoiler

184hpjli.jpg

185y3jzu.jpg

----------------------------

@Copywriter @Vis 

@19CH98 =

Ik ben niet te goed, maar de tegenstanders zijn niet goed genoeg. Ik ben een LLM fan en ik kan je verzekeren, dat het 10de niveau in Engeland beter is dan deze Eerste Klasse amateurs. Voorts trek ik alleen spelers aan, die aan mijn voorwaarden voldoen dus beschikken over minimaal een waarde van 60 (vastberadenheid + beslissingen + snelheid + inzet + uithouding + techniek x gem. 10 = 60).  Met spelers die hieraan voldoen, kun je in de LL nooit op je bek gaan.

Edited by germandutch

Bijzonder dat het 10e niveau in Engeland hoger is dan dit. Maar nog steeds mag je ook trots zijn op je eigen prestaties. Nu met twee eerste divisie spelers hoort het alleen maar makkelijker te worden. Snel op weg naar de hoofdklasse

Gepost (edited)

banner9rknq.jpg

logoehvno7klh.jpg

Spoiler

1863skm9.jpg

187plj7g.jpg

Toen ik hier begon was van Stipdonk een van de drie spitsen en blijkbaar basisspeler. Ondertussen heb ik 3 nieuwe spitsen binnengehaald en is hij nu nog maar de 4de spits. Erhayel, Cecilia en vd Wulp zijn behoorlijk beter en hem voorbijgestreefd. Volgens Joop moet ik hem in het tweede elftal zetten en als die vervelend blijft, gewoon afscheid nemen. Want dit soort gasten zijn puur vergif  voor de kleedkamer en mijn cursusresultaten.

188tkk5a.jpg

189vmkes.jpg

Bij motregen en voor 192 toeschouwers arriveerden wij in Berghem in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Berghem had gekozen voor een 4-1-2-2-1 formatie en scheids was zoals altijd weer Edgar Bijl.

Zoals zo vaak begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, waardoor wij binnen 14 minuten als met 0 : 2 voorstonden. Helaas keurde scheids Bijl ons derde doelpunt om mij totaal onverklaarbare redenen af en blijkbaar had hij ook zijn ‘rode kaart’ vergeten, want de beenschoppers uit Berghem kwamen overal mee weg. Scheids Bijl had blijkbaar zijn dag niet.

Enfin, in de tweede helft voerde ik 3 wissels door en bracht o.a. de twee nieuwe aanwinsten, Martina en Strijbosch het veld in. Beiden voldeden gelijk en uiteindelijk maakten wij nog 3 doelpunten en eindigde de match in 0 : 5. En of u het geloofd of niet, in deze match speelde VR Kluivert een geweldige partij. 

Spoiler

19062jtu.jpg

1916ok9a.jpg

---------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerqwj3d.jpg

logoehvnegkw8.jpg

Spoiler

193uzji1.jpg

194zskez.jpg

195k3jbe.jpg

VL Heesakkers, een veel mindere speler dan mijn standaard-VL Alonso, blijft maar zeuren. Natuurlijk begrijp ik, dat een speler ontevreden kan zijn over een gebrek aan speeltijd, maar dan moet hij wel beter zijn als diegene die in de basis staat en dat is Heesakkers pertinent niet. Vandaar dat scout Peter nu naar een VL zoekt als alternatief. Heesakkers mag in de komende wedstrijd laten zien, wat hij kan.

Spoiler

196pgjeo.jpg

197fyjsm.jpg

199eqjcp.jpg

Voor de 4de Ronde van de Districtsbeker Zuid II ontvangen wij woensdag RKSV De Ster  uit Stein.

Spoiler

192lbjxc.jpg

198sgk0s.jpg

Bij motregen en voor 194 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. RKSV De Ster of te wel de Sterren kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was zoals altijd Edgar Bijl.

In de eerste helft was het min of meer een  gelijkwaardige wedstrijd, zonder echte hoogtepunten, wel met een minpunt. En dat was de manier van spelen van VL Heesakkers. Niet alleen dat hij onmiddellijk met een pittige overtreding begon (die hem geel opleverde in de 2de minuut), maar ik ergerde mij zwart aan zijn speelwijze. 68 minuten heb ik hem laten ploeteren en toen heb ik hem gewisseld en Alonso het veld ingestuurd. Twee minuten later kopte MR Fecunda onze openingstreffer in het doel en in de 75ste minuut was het MC Strijbosch die voor de 2 : 0 zorgde en dat werd ook de einduitslag. Voor de Sterren zat de beker erop en wij begonnen pas.

Feitelijk had deze match ook 7 : 1 kunnen aflopen, mits keeper Hanckmann en VC Hodselmans veel van onze doelpogingen niet om zeep hadden geholpen.

Spoiler

200n4ktr.jpg

20128jze.jpg

-------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerhmkmj.jpg

logoehvnr3jke.jpg

Spoiler

202s9kc1.jpg

203psjtg.jpg

204nijuu.jpg

Komende zondag spelen wij uit tegen EFC, een voetbalclub uit Eersel, opgericht op 1 april 1923. De club speelt op sportpark de Dieprijt in Eersel. Het eerste elftal komt uit in de Eerste klasse zondag (2020/21). De clubkleuren zijn rood en zwart.

Spoiler

2069fkfc.jpg

2071kji7.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 370 toeschouwers arriveerden wij in sportpark de Dieprijt in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. EFC had gekozen voor een 4-1-2-2-1 formatie en scheids was uiteraard weer Edgar Bijl. Hoezo en waarom wij altijd deze scheids hebben, mag Joost weten. Onze verstandhouding is niet al te best, maar hij doet zijn werk en wij ook. Soms fluit hij matig en soms zeer goed.

Na 27 minuten was deze match gespeeld, wij stonden 0 : 3 voor en controleerden de match. In de tweede helft namen wij gas terug, voerden drie wissels door en beperkten ons tot controle. In de 65ste minuut kregen wij nog een totaal onverwacht tegendoelpunt om de oren, maar dat was het dan ook. Zoals zo vaak hadden wij het betere en slimmere team en deze keer floot de  scheids een zeer goede wedstrijd. Ik had er niets op aan te merken.

Spoiler

208u7k7u.jpg

209gejsn.jpg

-----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerzujd0.jpg

logoehvnfdjmz.jpg

Spoiler

210tgjuy.jpg

211axja1.jpg

2122jjit.jpg

2131cjd8.jpg

214f8kqb.jpg

Spoiler

2156qjsq.jpg

Als ik eerlijk ben, dan hebben wij in de eerste seizoenshelft heel veel mazzel gehad, want de meeste clubs waren incompleet en was het feitelijk een makkie om de wedstrijden over de streep te trekken. Het is echter beslist niet zo, dat onze achterhoede het sterkste onderdeel van ons team is. Dat is toch echt wel de voorhoede en het centrale middenveld.

216d5kmf.jpg

Onze medische staf noemt het een virusinfectie, feitelijk bedoelen ze ‘coronabesmetting’.  Erwin is in thuisquarantaine en gelukkig momenteel de enig besmette. Het is en blijft een hele vervelende situatie, want je weet nooit, wanneer iemand besmet raakt en wie hij besmet?

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis tegen sv TOP (Sportvereniging Tot Ons Plezier) uit Oss.

21770j5j.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 295 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. TOP kwam in een 4-2-3-1 formatie op en de scheids was uiteraard weer Edgar Bijl.

Joop had mij al van te voren gewaarschuwd, dat het een moeilijke wedstrijd zou worden, want door de strubbelingen met een aantal spelers en de inmiddels weg gekaapte zat het in de kleedkamer niet meer super lekker. Bovendien hadden wij nu nog maar 3 centrumverdedigers en leken de jongens achterin een beetje uit hun goede doen. Scout Peter had een aantal hele goede spelers opgetrommeld, maar die waren allen al weer naar hogergeplaatste clubs vertrokken.

We begonnen een beetje stroef en in het eerste halfuur was het een gelijkopgaande wedstrijd. Gelukkig voor ons schoot rechterspits Cecilia de bal in de 37ste minuut in het doel en hij tekende verantwoordelijk voor de openingstreffer. In de 41ste minuut hadden wij deze match op slot kunnen gooien, maar de penalty werd helaas niet benut door gelegenheids-VC Heesakkers.

Tja en vanaf dat moment pakte TOP het botte bijl uit en werden hun tackles keihard en messcherp.

Scheids Bijl greep in de tweede helft steeds vaker in en ik telde maar liefst 32 heftige overtredingen, die de scheids volgens mij niet afdoende strafte. Hij gaf hun slechts 3 gele en 1 rode kaart.  En wij, wij kregen 2 kansen, waarvan wij er 1 verzilverden. Uiteindelijk wonnen wij dus wel met 1 : 0,  maar hier kun je niet over naar huis schrijven. De glans was er een beetje af en scout Peter mag vanaf nu naar centrumverdedigers zoeken.

Spoiler

218z0k88.jpg

219tej5e.jpg

------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerv9ksq.jpg

logoehvnb7kvx.jpg

Spoiler

221f1kvq.jpg

2234gjrv.jpg

Aanstaande woensdag spelen wij thuis voor de Achtste Finale van de Districtsbeker Zuid II tegen VV Chevremont (eigenlijk RKVV Chèvremont) is een op 24 juni 1910 opgerichte amateurvoetbalvereniging uit Kerkrade, Limburg.

Spoiler

In de seizoenen 1950/51 (1E) en 1951/52 (1D) speelde het standaardelftal op het toenmalige hoogste clubniveau in Nederland. Van 1962/63-1967/68 speelde het zes seizoenen in de Eerste klasse en in het seizoen 1992/93 in de Hoofdklasse op het hoogste amateurniveau.

220roktn.jpg

222dqjyd.jpg

Bij winderig weer en voor 192 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Onze tegenstander kwam in een 5-2-2-1 formatie op en scheids was uiteraard weer Edgar Bijl.

Welnu, al in de eerste minuut en uit onze eerste aanval scoorde MR Fecunda onze openingstreffer en in de 12de minuut was het VC Bakermans die de 2 : 0 binnen kopte. ML Soyke zorgde in de 61ste minuut nog voor de 3 : 0 en nadat ik 3 spelers gewisseld had, beperkten wij ons tot controle en namen het gas terug. De tegenstander was niet in staat om het ons nog moeilijk te maken en de match eindigde in 3 : 0. Wij waren gewoon beter en dat hebben wij laten zien ook.

Spoiler

224hmk46.jpg

225a2khk.jpg

-------------------

Edited by germandutch