Jump to content

[FM21/LLM] Van HOBBYCOACH in het amateurvoetbal tot .…

germandutch
 Share

Recommended Posts

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

141.jpg

142.jpg

144.jpg

145.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Sportclub N.E.C (ook N.E.C.-amateurs of afgekort SC N.E.C. genoemd) is een amateurvoetbalvereniging uit Nijmegen, Gelderland.

Spoiler

De club werd op 15 november 1900 opgericht als Eendracht en fuseerde in 1910 met NVV Nijmegen tot N.E.C. (Nijmegen Eendracht Combinatie). Per 1 juli 1981 zijn de betaaldvoetbaltak en de amateurtak gescheiden en hebben N.E.C. en Sportclub N.E.C. aparte organisaties. De zaterdagafdeling werd in 1999 ontbonden.

143.jpg

146.jpg

Geteisterd door stortbuien en voor 7459 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 echte spits, tenslotte spelen wij thuis tegen een promovendus en ons publiek verwacht iets van ons. NEC kwam in een 4-1-2-2-1Formatie het natte veld op en scheids was ene Siemen Mulder. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Als je zoals wij een sterke as hebt (SS +  MC + VM + 2 VC) dan ben je altijd de bovenliggende partij tegen een team dat niet over de vleugels maar alleen door het midden speelt.

Enfin, in de eerste helft was het nog een gelijkwaardige strijd en pas in de 47ste en laatste minuut scoorde MC Azhil onze openingstreffer.  En de scheids? Ik durf te beweren dat hij de slechtste man op het veld was. Hij voelde de match totaal niet aan en nam zeer rare beslissingen.

In de tweede helft ging het gas erop en Azhil scoorde nog 2 keer, maakte dus als MC een hattrick. De match eindigde in     5 : 1 en ondanks het klotenweer heeft ons publiek genoten.

Spoiler

147.jpg

148.jpg

----------------

@Copywriter @Vis @MNie @bobjuh @19CH98 @Venijn McSnekke

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

150.jpg

152.jpg

Komende woensdag spelen wij thuis tegen Fortuna Sittard is een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht.

Spoiler

Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker.

149.jpg

151.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 7247 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Fortuna Sittard of te wel Zitterd, zoals ze ook genoemd worden, kwam in een 4-2-1-2-1 formatie het natte veld op en scheids was de in mijn ogen verschrikkelijke Edgar Bijl. Sorry dat ik het zeg, maar ik heb een pesthekel aan deze man omdat hij altijd iets verzint om ons te benadelen. 

Zoals altijd begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. En wij waren gelijk succesvol. In de 7de minuut zorgde juist Meulensteen voor onze openingstreffer. Trouwens wat Meulensteen betreft, ik had van de week een vervelende discussie met diens zaakwaarnemer. Ik wou Meulensteen een nieuw verbeterd contract aanbieden, maar de plotselinge eisen van de zaakwaarnemer sloegen nergens op. Verdubbeling van het salaris, een 5 jaar contract en ga zo maar door. Met deze gast valt niet te onderhandelen en dus heb ik de kwestie afgebroken.

Terug naar de match. 8 minuten later kregen wij, hoe is het mogelijk, een penalty en die schoot Meulensteen eveneens feilloos binnen.  2 : 0 en wij waren op de goede weg.

Omdat het hele team uitstekend speelde, werd het moeilijk, om mogelijke wissels te bepalen. Dus besloot ik alleen maar te wisselen om wat bankzitters aan spelminuten te helpen. In de 66ste minuut haalde ik VL Betti van het veld en bracht Anita. Anita is onze duurste speler (qua salaris), maar omdat hij niet de juiste prestatie brengt, zit hij op de bank en gebruik ik hem voorlopig als wisselspeler.

5 minuten later haalde ik spits Odgaard en ML Büttner eraf en bracht Kramer en Daneels.  Onze laatste twee wissels deed ik in de 76ste minuut door VC Touba en VR Gaari te laten douchen. Voor hun kwamen Wouters en Sedlacak. Fortuna verdedigde met hand en tand, hun tackles en duels werden steeds harder maar aanvallend stelden ze weinig voor. Het bleef 2 : 0 omdat wij alleen nog controleerden en de match rustig uitspeelden. Desondanks kregen wij van de scheids 4 gele kaarten, waarbij jij je af moet vragen: waarvoor?  Waarschijnlijk alleen maar, zodat wij weer schorsingen zullen krijgen en deze scheids niet vergeten. Ultee is mijn generatiegenoot en geldt als de kroonprins van de trainersgilde en dan begrijpt u natuurlijk, dat winst over deze min of meer op handen gedragen manager voor mij erg lekker aanvoelt. Als ik vooruit wil komen, moet ik mijn visitekaartje afgeven en dat heb ik hiermee gedaan.

Spoiler

153.jpg

154.jpg

------------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

156.jpg

157.jpg

Het is toch de zot voor woorden, dat wij na 14 wedstrijden nog steeds aan kop van de ED staan? Gevolgd door de echte toppers. Blijkbaar valt het geen van de clubbestuurders op, dat ik heel goed werk aflever en in staat ben een hecht elftal te formeren en successen te boeken. Ok, Ajax + PSV + Feyenoord hebben allen een zeer goede coach, maar bij de rest zou ik toch ook niet misstaan?

Misschien heeft Mino Raiola gelijk en moet ik het volgend seizoen bij een club uit de tweede Duitse Bundesliga proberen.  S04, HSV en Werder Bremen zijn echt wel de moeite waard en betalen goed. Een van hun zal de mogelijke promotie missen, tenminste, dat hoop ik toch. S04 is een van de grootste clubs en lekker dichtbij de grens. Nou we zullen zien, wat op me afkomt.

Wel houd ik de baanzekerheidslijst in de gaten en op dit moment zijn 4 clubs op zoek naar een nieuwe manager. Wolves uit de PL, Heerenveen, Hannover 96 en Holstein Kiel. Voor een club in de PL voel ik mij nog niet goed genoeg en daar wil ik voorlopig ook niet naar toe. Heerenveen is niet slecht, maar te noordelijk en ze betalen ook maar max. €17k per maand. Nee, dat trekt mij niet. Hannover 96 lijkt de ideale club, ze betalen goed (€30k p/mnd) en ik ken de stad een beetje, want met pa heb ik 1x per jaar de beurs bezocht en 5x op de beurs gestaan. Maar het is een hele drukke stad en de club trekt mij niet, omdat ik in mijn achterhoofd nog steeds de gedachte heb zitten, dat hun keeper destijds zelfmoord gepleegd heeft. En het is mij te ver weg voorlopig. Holstein Kiel zie ik als een grijze muis en deze club trekt mij helemaal niet. Dus voorlopig laat ik deze mogelijkheden voorbij gaan en ik hoop dat een van de drie eerdergenoemde clubs niet promoveert en Mino t.z.t. iets voor mij kan betekenen.

Spoiler

158.jpg

159.jpg

160.jpg

161.jpg

Nu eerst een paar dagen vrij en dan zal ik het ‘probleem Stokkers’ aanpakken. Kwijt wil ik die jongen niet en ik zal hem eens vertellen, waarom hij de laatste tijd op de bank heeft moeten zitten.

-----------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

162.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit tegen PEC Zwolle is een Nederlandse profvoetbalclub uit het Overijsselse Zwolle.

Spoiler

De club werd in 1910 opgericht als PEC. Sinds het seizoen 2012/13 komt de club uit in de Eredivisie; het seizoen ervoor werd het kampioenschap in de Eerste divisie gevierd. De hoofdtrainer is Art Langeler, met Dwight Lodeweges en Leeroy Echteld als assistent-trainers. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal. Het team speelt in de Vrouwen Eredivisie.

155.jpg

163.jpg

Bij motregen en voor 13.404 toeschouwers arriveerden wij in Zwolle in een 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits en wel Kramer, omdat Odgaard niet helemaal fit was en Stokker voor problemen zorgde. Ondanks herhaalde waarschuwing deed  Stokker op de trainingen niet zijn best. Bovendien wilde hij een overdreven salarisverhoging en heb ik hem thuisgelaten. PEC of te wel de Blauwvingers kwamen in een 4-3-1-2 formatie op en scheids was Danny Makkelie.

Het werd voor ons geen makkelijke wedstrijd, want PEC verdedigde uitstekend floot de meeste aanvallen onzerzijds wegens vermeend buitenspel af. Wat was het toch nog een mooie tijd bij de amateurs, toen  ‘gelijke hoogte’ nog als gelijke hoogte werd gezien en zodoende ook werd beoordeeld. Als je tegenwoordig met een millimeter schoen over de zogenaamde lijn komt, wordt eerst 5 minuten de VAR geraadpleegd en buitenspel gegeven. In de eerste helft maakten wij amper iets klaar en Kramer, Bakari en Anita speelden als een natte krant. In de rust haalde ik Kramer eraf en mocht Odgaard, nog niet helemaal fit, het overnemen.

Pas in de 58ste minuut lukte het ML Büttner in stelling te brengen, die eindelijk de openingstreffer verzorgde n.a.v. een assist van VL Betti. Meer zat er niet in voor ons.  In de 74ste minuut haalde ik Anita en Gaari naar de kant en bracht Azhil en J. Timber, die van de medische staf een klein half uur mocht spelen. Zwak spelende MR Bakari mocht in de 81ste minuut inrukken en voor hem kwam Wieckhoff. Mijn laatste wissel deed ik in de 91ste minuut door Büttner naar de kant te halen en Lutonda een paar spelminuten te gunnen.

Het bleef bij 0 : 1 en ofschoon niet onze beste match, levert hij toch 3 punten op.

Spoiler

164.jpg

165.jpg

-------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

166.jpg

167.jpg

168.jpg

169.jpg

Komende woensdag spelen wij uit en wel in de Rotterdamse Kuip tegen het grote Feyenoord.

Spoiler

170.jpg

Natuurlijk heeft Feyenoord een veel beter elftal dan wij, maar ze hebben geen echte scorende spits en dus hebben wij ook een kans op een overwinning. Alleen in de Kuip te voetballen vergt veel van de spelers, want de Rotterdamse fans zijn geweldig luidruchtig en zijn niet te versmaden.

Bij motregen en voor 36.478 schreeuwende en zingende toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam in een 4-1-3-2 opstelling met 2 spitsen. Waarom 2 spitsen? Omdat ik beide centrumverdedigers Touba en Horic door schorsing mis en de druk op de aanvallers wil leggen.  Als CV moet ik Wouters (feitelijk een VL) en de amper herstelde Meulensteen opstellen en als ik eerlijk ben, ik heb er geen vertrouwen in. Met andere woorden: achterin zijn wij zwak.

Enfin, Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was ene Laurens Gerrets, een pure thuisfluiter die volgens mij in een Feyenoord-pyjama slaapt.

Manager Slot had zijn huiswerk gemaakt, want zijn team zorgde ervoor, dat een zestal van mijn spelers geen poot aan de grond kregen in de eerste helft. Stokkers, die ik steeds op de bank laat beginnen omdat hij onvoldoende presteert en de laatste tijd in de kleedkamer voor chaos zorgt, Büttner, Bel Hassani, Anita, Wouters en Meulensteen kwamen niet in hun spel. In de 15de minuut kregen wij dan ook het eerste doelpunt om de oren, omdat wij niet in staat waren om Jahanbakhsh aan het scoren te hinderen. 1 : 0 en het zag er somber uit.

Maar gelukkig hebben wij spits Odgaard en in de 39ste minuut maakte hij de gelijkmaker. 1 : 1 was het ook bij rust.

Bij rust hadden mijn jongens al 3 gele kaarten van de thuisfluiter te pakken en ik was zeker, dat het daar niet bij zou blijven.

In de 4de minuut van de tweede helft was het Sinisterra die voor de 2 : 1 zorgde. Wat wij ook deden, niets mocht baten, want de scheids zorgde ervoor, dat wij niet gevaarlijk konden worden. In de 60ste minuut wisselde ik Bel Hassani en stuurde de gretige Sedlacek het veld in. Nog geen minuut later was het Trauner, die met een kopbal uit buitenspelpositie de 3 : 1 voor zijn rekening nam.

Nog in dezelfde minuut haalde ik de zeer zwak spelende CV Wouters naar de kant en bracht R. Kluivert. 6 minuten later mocht ook VM Anita gaan douchen, die wederom niet zijn normaal niveau haalde. Voor hem kwam Azhil. Wij werden sterker, kregen meer vat op de match, ondanks de tegenwerking van de scheids. In de 76ste minuut zorgde nieuweling VR Timber voor de 3 : 2 en kreeg ik het gevoel, dat wij op de goede weg waren. 1 minuut later haalde ik Büttner van het veld en bracht Lutonda en 5 minuten later mocht ook aanvoerder Mulder gaan douchen  en kwam Oukili.

Al met al werden wij beter en kreeg Feyenoord het steeds moeilijker. Maar helaas, dankzij de zeer partijdige scheids, die ik in de tweede helft helemaal verrot heb gescholden, lukte het ons niet de gelijkmaker te produceren. De scheids, die achteraf een waarderingscijfer van 5.8 kreeg, floot alles van ons af (19x) en verstrekte ons maar liefst 6 gele kaarten voor simpele schouderduwtjes enz. Na afloop van deze match, wilde ik bij de scheids verhaal halen, maar kreeg de kans niet. Mijn eigen mensen hielden mij tegen.

Maar laten wij wel zijn, ook als de scheids Feyenoord niet bevoordeeld had, waren wij de mindere ploeg, want Slot had ons goed geanalyseerd en zijn mannen perfect ingesteld.

Spoiler

171.jpg

172.jpg

-----------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

174.jpg

175.jpg

176.jpg

177.jpg

Ergens komt het voor mij niet slecht uit, dat v.d. Venne zich op de transferlijst heeft laten zetten, want wij staan in het rood wat het salarisbudget betreft. Als wij hem kunnen verkopen, dan zit ik weer goed anders krijg ik straks problemen.

179.jpg

Om eerlijk te zijn, ik had om een hoger salarisbudget gevraagd, maar dit is ook wel goed. Nu zullen wij dus minimaal een speler (v.d.Venne) moeten verkopen.

Ondanks zijn zeer zwakke spel, heb ik spits Stokkers de hele wedstrijd laten staan. En waarom? Om deze man en zijn ploeggenoten duidelijk te maken, dat hij te weinig presteert en daarom haast altijd van de bank start. Je kunt van Kramer zeggen wat je wilt, maar hij doet het gewoon beter.

In de komende week spelen wij tegen Vitesse en PSV en ook deze matches gaan ons weer punten kosten. Maar laten wij wel wezen, wij hebben niet het spelersmateriaal om onder de eerste 6 van de divisie te vertoeven. Ik kan mij er niet druk om maken, ongetwijfeld zullen wij nog puntjes winnen en bovenkant rechter rijtje eindigen.

Aanstaande zaterdag spelen wij uit tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem.

Spoiler

De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in de hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Vervolgens kende Vitesse een zware tijd, nadat voorzitter Karel Aalbers noodgedwongen moest vertrekken. In 2010 werd Vitesse de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen kwam. Sindsdien behoren de Arnhemmers weer structureel tot de subtop in de Eredivisie. Vitesse werd nooit landskampioen, maar won in 2017 de KNVB Beker. Op de UEFA-ranglijst van de beste clubs in Europa stond Vitesse anno 2018 op de 152e plaats met 7.000 punten.

Vitesse speelt zijn thuiswedstrijden in stadion GelreDome, dat plek biedt aan ruim 21.000 toeschouwers. De traditionele uitrusting van Vitesse bestaat uit een verticaal gestreept geel-zwart shirt, gebaseerd op de kleuren van de provincie Gelderland en van de familie Van Pallandt.

173.jpg

178.jpg

Vitesse is dus de favoriet, maar volgens mij is dat niet meer zo. Want ze spelen slecht hoor. Bazoer is matig momenteel en Tannane laat niet zien wat hij werkelijk kan. Een beter moment om tegen hun te spelen is er volgens mij niet.

Geteisterd door regenbuien en voor 13.617 toeschouwers arriveerden wij in Arnhem in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Vitesse kwam het natte veld op in de 4-2-1-2-1 formatie en scheids is ene Allard Lindhout, in mijn opinie ook een pure thuisfluiter.

Lindhout maakte zijn faam weer waar, want hij floot alle aanvallende acties in de eerste helft van ons af. Afgezien dat hij met zijn fluitgedrag verschrikkelijk op mijn zenuwen werkte en 4 spelers van Vitesse, waaronder Bazoer en keeper Schubert, geen poot aan de grond kregen, functioneerde ons middenveld evenmin. Büttner, Mulder en Wieckhoff waren conditioneel op en zakten door het ijs. De ruststand was 0 : 0 en in de 47ste minuut haalde ik Mulder en Büttner naar de kant en bracht Azhil en Daneels. Gelijk kregen wij wat meer vat op de match en in de 55ste minuut scoorde Odgaard ons openingsdoelpunt.  0 : 1 en regen of niet, ik voelde ineens ietwat zonneschijn.  

Doordat ik het verdedigingscentrum Touba en Horic weer op mocht stellen, was onze defensie ijzersterk en ofschoon Vitesse meer balbezit had en ietwat beter speelde, werden ze niet gevaarlijk. Maar wij wel! Want in de 69ste minuut was het VR Gaari die voor de 0 : 2 zorgde en in de 89ste minuut tikte MR Bakari de bal voor de 0 : 3 binnen.  

Al met al moet ik bekennen, dat Vitesse weliswaar ietsje beter was dan wij, maar hun veldbezetting was zeer matig.

Spoiler

180.jpg

181.jpg

---------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Komende dinsdag spelen wij thuis tegen mijn favoriete club PSV en wel in de 3de Ronde KNVB Beker. Voor de competitie hebben wij gelijkgespeeld, 1 : 1. PSV of te wel de heer Schmidt zal ons zeker niet onderschatten en mochten wij verliezen, waarvan ik uitga, dan krijgen wij volgende week woensdag de kans op revanche, want dan spelen wij voor de competitie wederom tegen PSV. Ik kan alleen maar hopen, dat Schmidt in de tweede helft weer last van zijn wisselziekte krijgt en zijn beste spelers naar de kant haalt.  Dan maken wij ook een kans. Maar zo gek zal die wel niet zijn. Alhoewel? Bij hem weet je het nooit.

182.jpg

Bij motregen en voor slechts 7141 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Waarom zo weinig toeschouwers?  Omdat het kutweer was en onze fans voor deze match geen vertrouwen in ons hadden.  Enfin, het grote PSV kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids was ene Jeroen Manschot.

Of de heer Schmidt ons wel of niet onderschatte weet ik niet, wat ik wel weet, dat mijn team super gemotiveerd was en tot het uiterste wilde gaan.

In de eerste helft hadden wij weinig te vertellen, want PSV was en is gewoon het betere team, maar ze kregen de bal niet tussen onze palen. Uit een hoekschop in de 62ste minuut kopte VC Touba de bal in het doel en plots liep PSV achter de feiten aan. Het lukte De Boerüh niet meer, onze defensie te verschalken en wij bleven overeind, door alle ballen de tribunes in te jagen. Het bleef 1 : 0 en wij zijn een ronde verder. De wisseltechniek van Schmidt maakte het voor PSV niet beter, maar voor ons makkelijker. Ik heb mijn visitekaartje afgegeven, want ooit hoop ik manager van PSV te worden.

Spoiler

183.jpg

------------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

184.jpg

185.jpg

186.jpg

187.jpg

188.jpg

190.jpg

191.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij weer thuis en deze keer tegen Willem II, een Nederlandse profvoetbalclub uit Tilburg.

Spoiler

De clubkleuren zijn rood, wit en blauw. De thuiswedstrijden van de worden sinds 1995 gespeeld in het Koning Willem II Stadion aan de Goirleseweg in Tilburg.

189.jpg

192.jpg

Bij motregen en voor maar 7508 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Let wel: dit wordt geen makkie, want manager Fred Grim kent al mijn spelers door en door, de meesten heeft hij nog zelf gekocht. En Grim is een sluwe vos hoor.

Enfin, Willem II of te wel De Tricolores kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Marc Nagtegaal.   

Welnu, manager Grim had inderdaad zijn huiswerk gemaakt en zijn team legde 4 belangrijke spelers mijnerzijds gelijk aan de ketting. En wel Odegaard, Mulder, Betti en Gaari. Desondanks lukte het ons, uit een hoekschop in de 20ste minuut door VC Horic de 1 : 0 binnen te koppen. Dat bleek later ook de ruststand te zijn. Weliswaar waren wij het betere team, maar Willem II verdedigde met hand en tand en het lukte ons niet, nog een bal tussen de palen te krijgen.

In de tweede helft wisselde ik 5 keer. In de 57ste minuut haalde ik eerst Gaari eraf en bracht Timber. VL Betti mocht in de 62ste minuut van het veld en voor hem kwam Anita.  In de 68ste minuut haalde ik Mulder en Odgaard eraf en stuurde Daneels en Stokker het veld in. Mijn laatste wissel deed ik in de 73ste minuut, door Bakari te wisselen voor Wieckhoff.  Aan de stand veranderde helaas niets, het bleef 1 : 0 ondanks 60% balbezit en 15 hoekschoppen.  Wel heb ik en niet ik alleen, mij verschrikkelijk aan de scheids zitten ergeren. Die gast kon er niets van. Maar liefst 19 keer floot hij ons terug en gaf ons ook nog 3 gele kaarten voor lullige overtredingen, die een echte scheids nooit af zou fluiten.

Spoiler

193.jpg

194.jpg

----------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

195.jpg

196.jpg

197.jpg

Ok, ik geef toe, dat het niet lang zal duren, dat wij bovenaan staan, maar het is wel een lekker gevoel. Temeer omdat de echte topclubs in onze nek blijven hijgen. Mochten wij uiteindelijk op een 5de plek eindigen, dan zou dat voor RKC geweldig zijn.

Aanstaande woensdag spelen wij thuis tegen mijn favoriete club PSV. Natuurlijk zijn wij de mindere, maar alles hangt af van de tactiek, waarmee de heer Schmidt ons denkt te kunnen bestrijden. Mocht hij in plaats van 4-3-3 nu ineens weer kiezen voor die belachelijke tactiek, waarmee hij verleden jaar aan de competitie is begonnen, dus 4-2-2-2, dan hebben wij een kans en trekken hem het vel over de oren. Natuurlijk missen wij een paar zeer belangrijke spelers (o.a. Odgaard, niet fit, Büttner, Touba en Gaari), maar nu kan mijn team laten zien, dat ze een collectief zijn en zich niet de boter van het brood laat eten. Wij zijn er klaar voor.

198.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 7508 toeschouwers verschenen wij in de spitsenloze 4-1-3-2-0 opstelling. En, verdorie, wat ik had gehoopt, gebeurde.  De heer Schmidt stuurde zijn ploeg in de belachelijke 4-2-2-2 formatie het natte veld op en scheids was ene Clay Ruperti (nooit van gehoord). Met stijgende verbazing heb ik de formatie van PSV bekeken. Gakpo en Götze als spitsen??? Zahavi als ML??? Sadilek en van Ginkel als VM??? En Mvogo als keeper.

Mag ik het zeggen?  Ja ik mag het zeggen. Dit is in mijn ogen een kermiselftal. Niet alleen staan een hoop spelers op totaal verkeerde posities, waar ze sowieso niets klaar maken en dan nog die tactiek?  Voor mij was ineens duidelijk: deze wedstrijd kunnen wij winnen, ook al hebben wij het mindere team, maar wij zijn een team. En PSV komt op mij als los zand over.

De kermisformatie van de heer Schmidt had de grootste moeite met onze spitsenloze voorhoede, die hun defensie volledig ontregelde.  Desondanks duurde het tot de 37ste minuut, totdat Bel Hassani het openingsdoelpunt scoorde. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft, haalde ik Kramer eraf, die zich het apelazarus had gelopen.  Voor hem kwam de op de transferlijst staande v.d. Venne, diens verkoop voor mij broodnodig is. MC Azhil, MR Bakari en VL Betti werkten keihard, maar waren helaas weinig productief.

In de 67ste minuut mocht Bakari gaan douchen en kwam Wieckhoff. 8 minuten later was het de beurt aan Azhil, die vervangen werd door Sedlacek. In de 80ste minuut haalde ik de la Vega naar de kant en bracht Lutonda en mijn 5de en laatste wissel deed ik in de 85ste minuut door Betti naar de kant te halen. Nieuweling v.d.Looy, weliswaar VC, nam diens plek over.

Net toen PSV aanzette voor het slotoffensief, was het invaller Sedlacek die ons tweede doelpunt binnen werkte. De kopjes gingen hangen bij PSV en de match was definitief gespeeld. Ofschoon ik feitelijk weinig tot niets had gedaan, voelde ik me geweldig. Winst over PSV met het in aller ogen krakkemikkige RKC, dat is toch te gek voor woorden. Als de heer Schmidt met tactieken en opstellingen zo blijft goochelen, dan kan hij het kampioenschap vergeten.  In mijn ogen blijft AJAX de favoriet.

Spoiler

199.jpg

200.jpg

-----------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

202.jpg

203.jpg

204.jpg

205.jpg

206.jpg

Is RKC nu een topteam?  Nee, natuurlijk niet. Zeer zeker niet, als je naar de individuele kwaliteiten van de spelers kijkt. Maar wij zijn een hecht team, een stevig collectief, hetgeen een tegenstander niet zomaar op zij schuift. Wij winnen onze wedstrijden niet op basis van techniek, maar puur op wilskracht en inzet. En daar verkijken zich de meeste manager op. Ze zien ons nog steeds als grijze muis, maar mijn spelers durven tot het randje te gaan en spelen niet met poep in de broek.

Dit seizoen gaat het meer dan lekker, nou zeg maar rustig ‘het gaat geweldig’. Maar, let wel, wij zijn ook zeer afhankelijk van de huurspelers en dat zijn inmiddels niet meer de minsten. Bovendien heb ik het salarisbudget overtrokken, wij staan in het rood en ik moet minimaal 1 speler (van der Venne op eigen verzoek) verkopen om een mogelijk ontslag te voorkomen. 

Wat de huurspelers betreft, wij hebben er 6 en spits Odgaard (van Sassuolo) is bovendien nog onze beste speler ook. Die zijn wij in elk geval eind van het seizoen kwijt, want kopen kunnen wij hem niet en verder huren zou wel niet meer lukken. En dat geldt ook voor Jurrien Timber (van Ajax).  

Ruben Kluivert (van Utrecht) en Sedlacek (van AZ) kunnen wij misschien nog een seizoen huren, kopen zal ook niet lukken, want ze zijn te duur. Daarentegen verwacht ik dat wij Azhil (van Bayer Leverkusen) en Wieckhoff (van St. Pauli) ofwel nog een seizoen kunnen huren of eventueel kunnen kopen.

Wat de oudere spelers betreft, zo is aanvoerder Mulder al 33 en gezien zijn verdiensten voor de club zal hij gewoon zijn contract t/m 2022 uitdienen. Kramer is 32, kost niet veel en staat tot ’23 onder contract. Dat wordt ook gewoon uitdienen. Büttner is 31 en nog 1 seizoen in dienst, dat wordt verlengen denk ik.

Behalve van der Venne wil verder niemand weg en contractueel zitten ze vast tot ’22 en enkelen tot ’23. Bovendien hebben wij nog een 5tal spelers in het tweede, die komend seizoen zullen doorstromen.

Wat het spelersmateriaal betreft, zo is er geen vuiltje aan de lucht. Weliswaar zijn het geen topspelers, maar goed voor een redelijk hoge positie in het rechter rijtje.

En wat mijn toekomst betreft, zo heb ik aan Mino doorgegeven, dat ik komend seizoen voor een andere club zou willen werken. Als een van deze ED clubs mij wil hebben, dan stap ik onmiddellijk over. Het gaat om de volgende clubs:  AZ, Feyenoord, Ajax en of PSV. Is geen van deze clubs in mij geïnteresseerd, dan wil ik gaarne 1 of 2 jaar in de 2de Duitse Bundesliga werken en wel bij S04, HSV en of Werder Bremen. Ben benieuwd, wat er gaat gebeuren.

Spoiler

208.jpg

209.jpg

Die Hake begint mij steeds meer de keel uit te hangen. Wat een arrogante vent is dat. Maar ja, een vervelend iets komt nooit alleen. Momenteel heb ik bonje met Stokker, die als een slappe papzak traint en in de kleedkamer stink vervelend is. Ik heb hem al herhaaldelijk gewaarschuwd, dat die zijn best moet doen maar hij verzaakt steeds. Vandaar dat ik hem nu in het tweede elftal laat spelen en op de transferlijst heb gezet. Wie niet horen wil moet voelen en hopelijk gaat die nog een keer zijn verstand gebruiken.

Maar nu heeft eerst de volgende wedstrijd voorrang. Aanstaande zaterdag spelen wij uit en wel tegen Heracles Almelo.

Spoiler

Heracles Almelo is een van de oudere voetbalclubs in Nederland. Opgericht op 3 mei 1903. Heracles Almelo speelt sinds 2005 onafgebroken in de Eredivisie en is in het verleden twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. In het seizoen 2012 wist de club voor het eerst in haar geschiedenis de bekerfinale te bereiken. De club speelt in stadion Erve Asito (voorheen Polman Stadion) dat sinds de verbouwing in 2015 een capaciteit heeft van 12.080 toeschouwers.

201.jpg

207.jpg

Bij zwaar bewolkt en nat weer en voor 7783 toeschouwers arriveerden wij in Almelo en wel in de 4-1-3-2 opstelling met 2 spitsen. Waarom 2 spitsen? Omdat wij enkele spelers missen en 3 helaas totaal niet wedstrijdfitte spelers moeten opstelling namelijk Büttner, Bel Hassani en Horic.

Daarentegen zijn de twee spitsen Odgaard en Kramer wel fit en dus stel ik ze op. Heracles Almelo kwam in een 4-4-1-1 formatie het natte veld op en scheids was de alom als thuisfluiter bekende en door mij niet gewaardeerde scheids Sander van Eijk.

Als ik eerlijk ben, ik vind Heracles de grijze muis uit de ED, een matig team met een super correcte en zeer sympathieke manager en het verbaasd mij, dat ze al zolang zich in de ED handhaven.

Enfin, al na een kwartier werd duidelijk, dat Büttner, Bel Hassani en Horic geen 90 minuten konden voetballen. Ze waren amper vooruit te branden en kwamen steeds te laat. Maar helaas gold dat ook voor VL Betti.  Good old Mulder, onze aanvoerder en middenveldmotor, trok de kar en in de 25ste minuut schoot hij de bal keihard in het doel. 0 : 1 en mijn jongens begonnen gas te geven. In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft, was het spits Odgaard die ons tweede doelpunt binnen schoot. 0 : 2 en dat was de ruststand. In de kleedkamer verloste ik Büttner en Bel Hassana. Ze werden vervangen door de net herstelde Gaari, weliswaar een VR, maar die ook MR kan spelen, en Daneels, ons mannetje voor alle noodgevallen.

In de 61ste minuut haalde ik ook Horic van het veld en wisselde ook Meulensteen, die naar de kant gestrompeld kwam. Van der Looy en de helaas niet helemaal fitte Touba mochten invallen. En ja hoor, in de 69ste minuut was het Kramer, die ons derde doelpunt binnen knalde en daarmee de match op slot zette. Een minuut later verloste ik ook Betti en bracht Augustijns.

De grijze muis bleef tam en zorgde ondanks de hulp van de scheids niet voor problemen. Ze creëerden 0 kansen en wij er 7, maar konden slechts 3 verzilveren. Wel ergerde ik mij zwart aan de scheids, die heel opzichtig ons telkens weer terugfloot.  Maar liefst 16 zogenaamde overtredingen zag hij van ons en deelde 4 gele kaarten aan ons uit.  Na het laatste fluitsignaal werd ik woest en wilde met deze slapzak in discussie, maar Allach en co hield mij tegen.

Spoiler

210.jpg

211.jpg

-------------------

@Copywriter @Vis @MNie @bobjuh @19CH98

@19CH98 =

PSV komt pas in beeld als het daar heel slecht gaat.  Bovendien het verschil tussen RKC en PSV is, op de baan bij RKC zit weinig druk, omdat elk puntje is meegenomen. Bij PSV ben je verplicht om te winnen en de druk is veel hoger. Bovendien de spelersanalyse bij RKC is veel makkelijker, het zijn geen toppers en ze willen spelen, het maakt niet uit waar je ze positioneel neerzet, ze doen hun best.  PSV daarentegen is een heel moeilijk team, met veel overgewaardeerde spelers.

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

213.jpg

En ja hoor, uiteraard was de directie en de RVC tevreden met mijn prestatie, tenslotte staan wij samen met Ajax afwisselend bovenin. Maar de hatelijke opmerkingen van DVZ Allach en AM Uneken beginnen mij steeds meer te ergeren.

VL Mohamed Betti, 23jr en afkomstig van Jong Volendam, heeft nu al 21 wedstrijden voor ons bestreden en is geen ‘topper’, maar een modale speler, die de ene keer uitstekend en de andere keer matig speelt. Nou en?  Tenslotte heb ik hem gratis aangetrokken en speelt hij, omdat Anita het steeds af laat weten en momenteel als VM dienst doet.

Dat deze twee heren continu aan het zeiken zijn, begint mij steeds meer de keel uit te hangen. Blijkbaar willen zij mij kwijt? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik onmiddellijk vertrek, zodra een aansprekende club interesse in mij toont.

Spoiler

214.jpg

Ajax, PSV en Heracles hebben weer vers bloed aangetrokken. Helaas kan ik dat niet, want wij hebben geen centen, wel kunnen wij spelers verhuren en verkopen, maar dat is het dan ook.

Aanstaande woensdag spelen wij thuis tegen SC Cambuur-Leeuwarden, kortweg SC Cambuur, een professionele Nederlandse voetbalclub uit Leeuwarden.

Spoiler

De club is opgericht in 1964 ter vervanging van het naar de amateurs teruggekeerde VV Leeuwarden. SC Cambuur speelt in de kleuren geel en blauw. De thuiswedstrijden worden afgewerkt in het Cambuurstadion, dat een capaciteit heeft van 10.250. De club wist in haar bestaan viermaal te promoveren naar de Eredivisie, waarin, aangezien de promotie na het seizoen 2020/2021 het in ieder geval in totaal acht seizoenen heeft gespeeld.

212.jpg

215.jpg

Bij motregen en voor 7281 toeschouwers verschenen wij in de spitsenloze 4-1-3-2 opstelling. Waarom spitsen-loos?  Omdat ik Henk de Jong een zeer fanatieke manager vind, die zijn huiswerk doet en altijd voor een verrassing goed is. Bovendien spits Odgaard is niet wedstrijdfit en dus heb ik voor de spitsenloze tactiek gekozen.  Cambuur of te wel de Herten kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was ene Martin van den Kerkhof.

Het eerste halfuur liepen wij ons tegen de compacte defensie van de Herten min of meer haast te pletter en het lukte ons niet, de bal tussen de palen te krijgen. Pas in de 34ste minuut was het MR Bakari die onze openingstreffer scoorde. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en moet ik toegeven, dat Cambuur steeds gevaarlijker werd.  Weliswaar deden wij ons best, maar VM Anita speelde als een natte krant.

In de tweede helft hadden wij 55% balbezit, maar het lukte ons niet nog een keer te scoren, want de scheids begon steeds meer tegen ons te fluiten. Door het sterke spel van Bel Hassani, Kramer, Bakari en Pereira waren wij tot nu toe overeind gebleven. In de 56ste minuut haalde ik ML Büttner van het veld, die gewoon op was. Voor hem kwam Touba, want wij wilden de voorsprong vasthouden. VL Betti moest ik in de 67ste minuut wisselen, want die zat er ook doorheen. Zijn taak nam van Looy over. MC Mulder, onze middenveldmotor begon steeds meer te haperen en dus wisselde ik hem voor Azhil. 5 minuten later haalde ik ook nog VL Timber en AMCL Bel Hassani naar de kant en bracht Gaari, die perfect inviel, en de la Vega.

Alles verliep voor zover mogelijk naar wens, tot de 90ste minuut. Toen was het ene Hendriks die de gelijkmaker produceerde. 1 : 1 en eerlijk gezegd, niet onverdiend ook. Nadat ik persoonlijk met een puntje akkoord was, was het Kramer, die in de 93ste minuut alsnog de winnende treffen binnen schoot. 2 : 1 en nadat de zwakke scheids afgefloten heeft, moest ik toegeven, dat wij slechts met mazzel en hangen en wurgen de winnaar waren.

Spoiler

216.jpg

217.jpg

-------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

218.jpg

Spoiler

220.jpg

221.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen FC Utrecht.  Onze eerste wedstrijd eindigde in een gelijkspel (2 : 2) en nadat wij een speler van hun hadden gehuurd, heb ik steeds ruzie met Rene Hake. Hij heeft zijn speler teruggehaald en ik kan alleen maar hopen, dat wij hun een rammeling geven. Sorry, maar ik mag die arrogante gast gewoon niet.

219.jpg

Bij vies nat weer en voor 7508 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met spits Odgaard. Utrecht of te wel Utreg kwam in een 4-2-1-2-1 formatie het natte veld op en scheids was mijn favoriet Bas Nijhuis.

Mijnheer Hake had zijn huiswerk gemaakt en zijn mannen schakelden in de eerste helft ML Büttner min of meer uit, voordat deze überhaupt gevaarlijk kon worden en met voorzetten Bel Hassani en Odgaard kon voorzien. Mijn favoriete scheids Bas Nijhuis, stelde mij in de eerste helft toch wel teleur, omdat hij telkens in de theatrale opvoeringen van de Utreg spelers trapte, die bij elk fysiek contact bloedstollend schreeuwend neer vielen. Door dat gezeik lukte het ons niet, in ons spel te komen en de verslaggever, volgens mij een duidelijke Utreg fan ging erin mee.  Volledig tegen de verhouding in eindigde de eerste helft in een gelijkspel 0 : 0.

In de tweede minuut in de tweede helft was het Bel Hassani die met een slimme steekpass spits Odgaard wist te bereiken en deze volleerde de bal keihard in het doel. 1 : 0 en wij waren op de goede weg. Na een kwartier haalde ik uit voorzorg VM Meulensteen, MR Bakari en ML Büttner van het veld en bracht Azhil, Daneels en Sedlacek. Door de wissels kregen wij wat meer balbezit (59%)  en werden aanvallend sterker, waardoor wij meer hoekschoppen kregen, maar helaas geen doelpunten konden forceren.

In de 70ste minuut haalde ik VC Horic eraf en bracht van Looy en in de 75ste minuut mocht VR Timber douchen en kwam Gaari. Ofschoon mijn team beter was, konden wij het niet in doelpunten uitdrukken. De match eindigde in een mager 1 : 0 en mijnheer Hake ‘vergat’ mij te feliciteren en zocht zo snel mogelijk zijn kleedkamer op. Bas Nijhuis had mijn jongens met maar liefst 4 gele kaarten opgezadeld, hetgeen weer schorsingen tot gevolg zal hebben. Maar hoe dan ook, wij hebben het ‘grote Utreg’ verslagen en dat bezorgde mij een zeer goed gevoel.

Spoiler

223.jpg

224.jpg

---------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

226.jpg

227.jpg

228.jpg

230.jpg

Komende woensdag spelen wij thuis in de kwartfinale van de KNVB Beker en wel tegen VVV Venlo, een Nederlandse voetbalclub uit Venlo die op 7 februari 1903 werd opgericht.

Spoiler

De afkorting VVV staat voor 'Venlose Voetbal Vereniging'. Het tenue van VVV Venlo bestaat uit een geel shirt met een zwarte streep erdoorheen, zwarte broek en gele kousen. In de jaren 70 en 80 speelde de club enkele jaren in het rood-wit. De club heeft lange tijd haar thuiswedstrijden in Stadion De Kraal gespeeld. Sinds maart 1972 vormt Stadion De Koel de thuisbasis voor VVV Venlo. Dit stadion bevindt zich letterlijk in een kuil (koel is Venloos dialect voor kuil) gelegen aan de Kaldenkerkerweg, boven op de steilrand in het oosten van Venlo. Het stadion wist ooit 24.500 toeschouwers te herbergen tijdens de wedstrijd VVV Ajax in 1977 (2-2). In 2004 werd De Koel grondig verbouwd. Het onderkomen is sinds 2005 door het leven gegaan als Seacon Stadion -De Koel-, vanaf 2019 als Covebo Stadion -De Koel-.

225.jpg

229.jpg

Bij motregen en voor 7325 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Behalve de geblesseerden heb ik ook nog enkele spelers rust gegeven, omdat die er volledig doorheen zaten. VVV kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op en scheids was Robin Gansner.

Uiteraard zat ook mijn hele familie op de tribune en mijn vader had nog voor de wedstrijd mij uitdrukkelijk gesmeekt, manager Josh Luhukay met een miniem verlies weer naar huis te sturen. Op mijn vraag wat hij met Luhukay heeft, vertelde pa dat Luhukay ooit assistent- manager bij zijn favoriete club 1.FC Köln was geweest en sedertdien kan die bij hem niet meer stuk.

Enfin, het werd geen geweldige wedstrijd, want daarvoor waren mijn helden feitelijk te moe. Behalve eentje, namelijk Michiel Kramer. Bij Feyenoord ooit ‘Kroketten Kramer’ genoemd, maar bij ons verrekte serieus en hij deed steeds zijn stinkende best. Ook vandaag, want in de 39ste en 65ste minuut zorgde Michiel voor 2 doelpunten en invaller Daneels maakte in de 92ste minuut de 3 : 0. 

Ok, VVV heeft na hun degradatie naar de KKD 2 jassen uitgedaan en is dus een nummertje te klein voor ons, maar winst is winst en wij zijn wederom een ronde verder.

Spoiler

231.jpg

-------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

232.jpg

233.jpg

234.jpg

Het is toch te zot voor woorden. Wij staan bovenaan (samen met Ajax, die een paar klassen beter zijn, maar tot nu toe geen afstand van ons konden nemen) en zitten in de halve finale van de KNVB beker. Voorts hebben wij net een half miljoen binnengehaald, dus gedwongen verkopen door gebrek aan financiële middelen kunnen wij nu vergeten.

En het woord ‘degradatie’ neemt hier niemand meer in zijn mond. Maar het mooiste vind ik toch wel, dat ik Kramer tot onze goalgetter heb geformatteerd en hem het plezier in het spelletje heb terug gegeven.

235.jpg

Dat is te doen en mochten wij de finale halen, dan moeten wij ongetwijfeld tegen AJAX.  Trouwens, komende zaterdag spelen wij voor de competitie alvast tegen Fortuna. Thuis hebben wij al een keer met 2 : 0 van hun gewonnen en ik ben benieuwd, hoe wij het zaterdag doen.

Aanstaande zaterdag spelen wij uit dus tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse voetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht.

Spoiler

Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker. De thuisbasis is het Fortuna Sittard Stadion, met een capaciteit van 12.800 zitplaatsen (waarvan 800 zitplaatsen voor de bezoekende club).

237.jpg

236.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 5886 toeschouwers arriveerden wij in Sittard in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Fortuna kwam in een 4-2-1-2-1 formatie het veld op en scheids was helaas een van mijn grootste vijanden, Edgar Bijl.

De kroonprins van de managersgilde Sjors Ultee had zijn Fortuna perfect op ons ingesteld en wij hadden dan ook in de eerste helft de grootste moeite om überhaupt bij hun doel te komen. Gevolg: bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en dat was voor Fortuna niet onverdiend. In de eerste helft speelden Bakari, van Looy en Timber een zeer zwakke wedstrijd, zo te zien te wijten aan de weg vlooiende conditie.

Na 4 minuten in de tweede helft was het spits Odgaard die ons eerste doelpunt binnen schoot. De match verliep volgens mij ietwat te traag en in de 64ste minuut werden wij verrast door Ferati, die de gelijkmaker binnen tikte. Vandaar dat ik 1 minuut later van Looy en Bakari naar de kant haalde en Gaari en Sedlacek het veld instuurde.

Weer 4 minuten later was het VC Touba, die uit een corner de bal onhoudbaar binnen kopte. 1 : 2 en wij waren op de goede weg. In de 75ste minuut greep ik weer in en haalde MC Mulder eraf, die ook op was. Voor hem kwam Daneels. Mijn laatste ingreep deed  ik in de 80ste minuut door Azhil en Büttner eraf te halen en Augustijn en Lutonda in te brengen.

10 minuten later toonde Odgaard, waarom hij onze eerste spits is want hij maakte zijn tweede doelpunt en schoot de 1 : 3 in het netje. En ja hoor, net toen mijn spelers in hun hoofd al op weg naar de kleedkamer waren, schoot ene Lake de 2 : 3 binnen, maar gelukkig floot de scheids nadien af, waardoor er geen gelijkmaker meer kon plaatsvinden.

Al met al was het een moeilijke overwinning en mijn jongens raakten conditioneel een beetje op. Bovendien moet ik bij de volgende match tegen Fortuna een ietwat andere tactiek toepassen.

Spoiler

238.jpg

239.jpg

--------------------

Edited by germandutch