Jump to content

[Challenge] Surprising Superstars; Chapter 2

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vooraf   Iedereen kan deelnemen aan deze challenge. Ook als je Chapter 1 niet hebt gedaan. Er zal een aparte ranking opgemaakt worden. Als je na deze uitdaging de smaak te pakken hebt kun je

Tactiek erin hangen, elleboog op de spatiebalk, instant result en klaar is een seizoen! Moet eerlijk zeggen: de smerigste tactiek die ik tot dusver heb weten te gebruiken in FM21, mede dankzij Bailey,

Zo dan, done and dusted! Ging een heel stuk beter dan ik had verwacht en beter dan het vorige hoofdstuk. Vooral de start was uitstekend zoals te zien in het eerdere bericht dat ik postte. Een debuut m

Posted Images

3 minuten geleden zei Daniell:

Wat een heerlijk vervolg op het eerste chapter, ga deze binnenkort ook een keer oppakken! 

Komen er nog meer @FlyD?

Ik heb nog een aantal ideeën :) Maar zou graag eerst wat meer deelnemers bij deze challenge zien.

Tempo ligt er lekker op, 11 clean sheets, 4 doelpunten tot dusverre... 

image.png.1d3713ac917a286ee5baac585d711280.png

Ja, ik ben zo iemand die in een paar uur een seizoen er doorheen kan knallen als het moet :classic_blush:

17 minuten geleden zei Daniell:

Tempo ligt er lekker op, 11 clean sheets, 4 doelpunten tot dusverre... 

image.png.1d3713ac917a286ee5baac585d711280.png

Ja, ik ben zo iemand die in een paar uur een seizoen er doorheen kan knallen als het moet :classic_blush:

Instant result? :D

Zo dan, done and dusted! Ging een heel stuk beter dan ik had verwacht en beter dan het vorige hoofdstuk. Vooral de start was uitstekend zoals te zien in het eerdere bericht dat ik postte. Een debuut met een clean sheet en Telgenkamp's eerste doelpunt! 

Transfers: Telgenkamp (300k), Julian Brandt (Huur), Eric Garcia (Huur)

De competitie bleef tot op de laatste speeldag spannend. Wij en Bayern gingen nek aan nek tot het eind en wisselden de eerste en tweede positie op de ranglijst geregeld af. Op de laatste speeldag hadden wij een gelijkspel tegen Dortmund nodig om kampioen te worden, Bayern speelde tegen Ausburg. We verloren met 3-2 van Dortmund maar toen we uit de wedstrijd kwamen zagen we dat Bayern gelijk had gespeeld tegen het al gedegradeerde Ausburg, Leverkusen kampioen!

Spoiler

Knipsel1.PNG.0a60bd31fb10d77e6a76981652b0d130.PNG

De beker was ook een spannende aangelegenheid. Af en toe was het echt billenknijpen maar uiteindelijk hebben we het gered. Al vroeg kwamen we Bayern tegen, we kwamen op een 2-0 voorsprong binnen een paar minuten maar in de 79ste minuut maakte Bayern de aansluitingstreffer. Gelukkig konden we de wervelstorm uit München overleven. Tegen Werder Bremen kwamen we opnieuw op voorsprong maar speelden we een stuk minder, waardoor het de hele wedstrijd spannend bleef. Zoals te zien op het screenshot hadden we verlenging nodig tegen Schalke, die een topdag hadden tegen ons. De finale ging dan weer vrij gemakkelijk.

Spoiler

Knipsel2.PNG.8cc8eba82ad174308339451115093c0e.PNG

In Europa kwamen we de groepsronde redelijke gemakkelijk door. Tegen Milan was het opnieuw billenknijpen in de terugwedstrijd, in de laatste minuut maakt Schick de winnende. Hoffenheim ging dan weer vrij gemakkelijk. Tegen Lille speelden we een zeer amusante wedstrijd die eindigde in een 3-3. De thuiswedstrijd hadden ze echter niets te vertellen en versloegen we ze met maar liefst 5-2. In de halve finale tegen Shaktar wisten we thuis met 2-1 te winnen, waardoor een gelijkspel in Oekraïne genoeg was om door te gaan naar de finale! Tegen Napoli hadden we opnieuw met een hele lading spanning te maken. Saillant detail: Telgenkamp scoorde de winnende penalty :D

Spoiler

Knipsel3.PNG.166815d34c09b727445623130e9eaff3.PNG

Hoewel het op verschillende momenten vreselijk mis had kunnen gaan, wisten we elke keer toch te overleven. Leverkusen kan drie prijzen in hun kastje zetten. 

Telgenkamp heeft het ook meer dan uitstekend gedaan. 31 clean sheets over alle competities, 10 doelpunten en 5 assists. Ik heb hem de penalty's en vrije trappen laten nemen. Vooral die vrije trappen waren soms levensgevaarlijk en daar zijn dan ook redelijk wat tegendoelpunten uit ontstaan. 

Spoiler

Knipsel4.PNG.390121bb872fdc4f5f4b377c48c70a42.PNG

719148185_DennisTelgenkamp_Profile.thumb.png.1c6eb43075851d6105af2bb5897effe4.png

Telgenkamp:

31 clean sheets: 620 Dollar

10 doelpunten: 200 Dollar

5 assists: 100 Dollar

Bundesliga:

Kampioen: 150 Dollar

DFB Pokal:

Winnaar: 75 Dollar

Europa League:

Winnaar: 150 Dollar

920 + 150 + 75 + 150 = 1295 Dollar

@FlyD @neva

Indrukwekkend prestaties @Daniell. Zeker met een keeper van dat niveau die dan ook nog vrije trappen gaat nemen :D

Heb je score in de eerste post iets aangepast, voor een assist heb je teveel gerekend ;)

13 minuten geleden zei FlyD:

Heb je score in de eerste post iets aangepast, voor een assist heb je teveel gerekend ;)

Excuses, had 20 Dollar in m'n hoofd! Had hem overigens ook ingesteld om de corners te nemen op een gegeven moment maar dat ging me iets te vaak mis en leverde niet zo heel veel op :D

52 minuten geleden zei Daniell:

Excuses, had 20 Dollar in m'n hoofd! Had hem overigens ook ingesteld om de corners te nemen op een gegeven moment maar dat ging me iets te vaak mis en leverde niet zo heel veel op :D

Slim. Ik had hem bij corners op 'aanvallen eerste paal'.. Ging ook soms mis.

• 2 weeks later...

Dennis Telgenkamp. Dat was nog best een uitdaging :-)

Het begin van het seizoen ging het best aardig met Dennis, regelmatig de nul en veel winst partijen. 2e seizoenshelft ging een stukje moeizamer. Desondanks toch een mooie 2e plaats gehaald.

Verder geen uitgebreide analyse, enkel wat foto's ;-)

image.thumb.png.c6c73a3f5bc7c8c9b87d7449ff4d4b4b.png

image.thumb.png.60ac45d3ef8bb9eb967c918200750d04.png

image.thumb.png.f9d1e3419907c1c90137b6077c900d97.png

image.thumb.png.8e1d94972b012207f8842aef0dd93faf.png

Door een foutje had ik na de winter Telgenkamp niet opgenomen in de selectie voor de rest van het Europese seizoen, hierdoor heeft hij dus alleen de groepsfase gespeeld.

Clean sheets: 17  --> €340,-

Doelpunten: 2 --> €40,-

Bundesliga: 2e plaats --> €100,-

DFB-Pokal: -

Europa League: kwartfinale --> €25,-

Totaal: €505,-