Jump to content

[Challenge] Surprising Superstars; Chapter 2

Recommended Posts

1875183692_SurprisingsuperstarsChapter2.png.946baf1fb4a63abae16fe5fa690eb65d.png.9fd9cc6ee9a4de50cccde151ac63194b.png

Vooraf

Iedereen kan deelnemen aan deze challenge. Ook als je Chapter 1 niet hebt gedaan. Er zal een aparte ranking opgemaakt worden. Als je na deze uitdaging de smaak te pakken hebt kun je Challenge 1 ook nog afwerken. Die blijft open staan

Chapter 2

“De uitzending begint binnen 60 minuten, iedereen klaar binnen 30”, schalt het door de gangen. Zelf ben ik al gereed en een beetje zenuwachtig. Als ik richting de kleine koelkast in de hoek wandel voor een flesje water komt een jonge dame mijn richting uit. “John wil je spreken. Haast je, want het moet nog voor de uitzending”, zegt ze. Ik volg haar de trap omhoog, drie deuren door en dan wandelen we het indrukwekkende kantoor van de grote baas binnen.

“Ga zitten, ik heb goed nieuws voor je”, begint John De Mol direct. “Ik hoorde dat je al even op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Zoals je weet is Peter Bosz recent ontslagen bij Bayer Leverkusen. Nu heb ik wat connecties bij Bayer en kon ik een mooie deal maken. Volgende week word je gepresenteerd als de nieuwe trainer. Het contract is al volledig geregeld met je zaakwaarnemer. Toch een mooie stap vooruit denk ik zo.” “Is dit serieus”, is het enige dat ik kan uitbrengen. “Absoluut”, gaat John verder. “Je moet alleen hier nog even tekenen”. Ik bekijk het document dat hij voor mijn neus schuift. Het ziet er allemaal goed uit, heel goed zelfs. Ik ga op een jaar meer verdienen dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Dit wordt nog aangevuld met enkele bonussen en daar staat een verwijzing naar het addendum. Snel blader ik door naar pagina 17.

“Is dit serieus”, is opnieuw het enige dat ik kan uitbrengen. “Absoluut”, is dezelfde overtuigende repliek van De Mol. “Het is voor onze kijkcijfer goed als het lijkt of Johan Derksen niks van voetbal kent. Tot nu toe lukt dat aardig. En persoonlijk kan ik er ook wel van genieten”, vult hij aan. “Maar in dit geval heeft Derksen wel gelijk”, antwoord ik. “Dat denk ik ook”, zegt John. “Maar als je echt zo’n goede trainer bent als je zaakwaarnemer beweert dan vind je er wel een oplossing voor. En je verdient er mooi aan. Maar je moet gaan, de uitzending begint. Tijdens het eerste reclameblok brengen we Wilfred op de hoogte. Hij zal het nieuws daarna bekend maken, dus vergeet niet tekenen voor die tijd”.

Ik haast me naar beneden en schuif zachtjes mijn stoel naast René aan de tafel. Een paar meter verderop hoor ik Wilfred en Johan de uitzending openen. “Peter Bosz is ontslagen Johan, was dat een goede zet van Leverkusen?”, begint Genee. “Nee, het is schandalig. Daar begrijp ik helemaal niks van”, start Johan zijn betoog. “De meeste trainers voegen weinig toe aan een club, maar Peter Bosz laat zijn teams tenminste nog mooi voetballen”. “Maar er is toch geen publiek”, is Genee zijn poging om gevat te antwoorden. “Die kijken nog wel op tv”, gaat Johan verder. “Dat de resultaten…”. Ik dwaal in mijn gedacht af naar die pagina 17. Het is dus de bedoeling dat ik ga zorgen dat Dennis Telgenkamp een goede keeper lijkt. Hoe ga ik dat ooit voor mekaar krijgen?

Challenge 2

Start een game met Bayer Leverkusen. Je koopt Dennis Telgenkamp van Emmen. Dit moet lukken voor ongeveer 200k. Vervolgens speel je één volledig seizoen. Het doel is om Telgenkamp zoveel mogelijk clean sheets te laten houden. Prijzen winnen zorgt voor extra Dollars voor de Hall of Fame. De puntentelling is als volgt:

Telgenkamp:

20 Dollar per clean sheet

20 Dollar per doelpunt dat Telgenkamp maakt (eigen goals tellen uiteraard niet mee)

10 Dollar per assist die Telgenkamp geeft

Bundesliga:

150 Dollar voor het kampioenschap

100 Dollar voor een tweede plaats

50 Dollar voor een derde plaats

DFB Bokal:

75 Dollar voor bekerwinst

30 Dollar als verliezend finalist

Europa League:

150 Dollar voor winst in de EL

100 Dollar als verliezend finalist

50 Dollar voor de halve finale

25 Dollar voor de kwart finale

Je mag zoveel transfers doen als je wilt. Om de verdediging te versterken of om je te helpen de prijzen te winnen.

Aanmelden kan in dit topic. Na het seizoen post je een screenshot van je transfers, je resultaten in de verschillende competities en een screen van Dennis Telgenkamp met zijn statistieken en eigenschappen.

Credits voor de prachtige banner gaan uit naar @xPeejay!

Hall of Fame

Chapter 2

1. @Daniell : 1245 Dollar

2. @Titan : 1205 Dollar

3. @Vis : 505 Dollar

4. @neva 370 Dollar

All time

1. @Titan : 2026 Dollar

2. @Daniell : 1718 Dollar

3. @Vis : 1085 Dollar

4. @neva : 1009 Dollar

5. @Lupus. :  503 Dollar

6. @Kowet : 481 Dollar

7. @Abe : 449 Dollar

8. @Keko : 440 Dollar

Edited by FlyD
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vooraf   Iedereen kan deelnemen aan deze challenge. Ook als je Chapter 1 niet hebt gedaan. Er zal een aparte ranking opgemaakt worden. Als je na deze uitdaging de smaak te pakken hebt kun je

Tactiek erin hangen, elleboog op de spatiebalk, instant result en klaar is een seizoen! Moet eerlijk zeggen: de smerigste tactiek die ik tot dusver heb weten te gebruiken in FM21, mede dankzij Bailey,

Zo dan, done and dusted! Ging een heel stuk beter dan ik had verwacht en beter dan het vorige hoofdstuk. Vooral de start was uitstekend zoals te zien in het eerdere bericht dat ik postte. Een debuut m

Posted Images

Het is dat ik nauwelijks tijd heb voor mijn eigen game en FM weinig uren maakt momenteel, maar wil hier opnieuw best weer eens voor gaan zitten. Kan ik nog altijd op een later moment de challenge met Verhaar afronden en daar punten/Dollars mee verdienen? 

29 minuten geleden zei Fantasy:

Het is dat ik nauwelijks tijd heb voor mijn eigen game en FM weinig uren maakt momenteel, maar wil hier opnieuw best weer eens voor gaan zitten. Kan ik nog altijd op een later moment de challenge met Verhaar afronden en daar punten/Dollars mee verdienen? 

Zeker! De challenges blijven gewoon open staan, dus je kunt op elk moment instappen.

Wellicht een detail, maar waar kun je in FM zien hoeveel assists je keeper in een seizoen heeft gegeven? Ik heb in mijn carrière een keeper die er al best wat heeft gegeven maar ik heb geen idee waar ik dat kan zien.

Op 31-3-2021 om 20:28 zei Grote Ree:

Wellicht een detail, maar waar kun je in FM zien hoeveel assists je keeper in een seizoen heeft gegeven? Ik heb in mijn carrière een keeper die er al best wat heeft gegeven maar ik heb geen idee waar ik dat kan zien.

Sowieso bij je teamoverzicht (selectie) onder selectie-info.

• 3 weeks later...

Heb er vanmorgen een start mee gemaakt. In de eerste 4 wedstrijden zelfs al 3x de nul gehouden, waaronder uit tegen Leipzig! Het is wel even een totaal andere save als wat ik normaal speel, dus dat is even schakelen.

Euro League zit ik in de poule bij Lille, Sarajevo en PAOK. Dat lijkt te doen zou je zeggen.

46 minuten geleden zei Vis:

Heb er vanmorgen een start mee gemaakt. In de eerste 4 wedstrijden zelfs al 3x de nul gehouden, waaronder uit tegen Leipzig! Het is wel even een totaal andere save als wat ik normaal speel, dus dat is even schakelen.

Euro League zit ik in de poule bij Lille, Sarajevo en PAOK. Dat lijkt te doen zou je zeggen.

Dat klinkt goed! Ben benieuwd naar het vervolg.

In principe kan je hem ook bij corners mee naar voren laten gaan, zodra hij een tegendoelpunt heeft geïncasseerd. Want je clean sheet bonus vervalt dan toch. En of ie er nou 1 of 3 tegen krijgt, zolang je wint maakt dat ook niets uit.

Wil hier zelf binnenkort ook aan beginnen. Zal denk ik wel pas komend weekend worden. Lekker druk nu en had eerst afgelopen weekend een estafettegame af te ronden.

33 minuten geleden zei neva:

In principe kan je hem ook bij corners mee naar voren laten gaan, zodra hij een tegendoelpunt heeft geïncasseerd. Want je clean sheet bonus vervalt dan toch. En of ie er nou 1 of 3 tegen krijgt, zolang je wint maakt dat ook niets uit.

Wil hier zelf binnenkort ook aan beginnen. Zal denk ik wel pas komend weekend worden. Lekker druk nu en had eerst afgelopen weekend een estafettegame af te ronden.

Kijk, dat zijn originele tactieken. Ben benieuwd of het wat kan opleveren, succes!

21 uur geleden zei Vis:

Ik dacht, ik ga wat extra centjes scoren....

Schermafbeelding 2021-04-19 215630.png

Zeker niet eerst geoefend in de voorbereiding?

Dacht uit een corner z'n derde te scoren, maar blijkbaar sloeg hij hem binnen, leverde direct rood op ;c 

image.png.4e14142434d5e0e85802da56e6212b1c.png

Nee klopt idd, was een ad hoc beslissing haha

Zit nu Munchen - Leverkusen te kijken en ben steeds aan het zoeken naar Telgenkamp in het doel :-)

Dennis had deze natuurlijk gehad ;-)

Lelijk zeg. Slecht gekeept ;c 

Hier kleine tegenslag. Had Tottenham verslagen in de Europa League en in het eerste duel van de volgende ronde Napoli (kwam ook de screen van de vrije trap van Dennis vandaan). Blijkbaar is er iets niet helemaal lekker gegaan met afsluiten (iets te gehaast) en had ik niet opgeslagen. Val dus terug tot de return van Tottenham. Mag geen probleem zijn (had thuis 4-1 gewonnen), maar precies deze periode had Telgenkamp er 3 ingelegd. 

We gaan weer gewoon doodleuk verder, hopelijk komt het tot soortgelijke resultaten.

Edited by neva

Nou. Het was niet heel best.

Transfers:

Spoiler

image.thumb.png.c2ad12e22d4d622fecc137e5bbafef48.png

Bundesliga:

150 Dollar voor het kampioenschap

100 Dollar voor een tweede plaats

50 Dollar voor een derde plaats

Spoiler

image.thumb.png.444b41d78cb18470604bfa5a8cd7b74a.png

DFB Bokal:

75 Dollar voor bekerwinst

30 Dollar als verliezend finalist

0 dollar voor verliezen in de kwartfinale

Spoiler

image.thumb.png.2bded1c60912b6aaf7a8b96d125f5780.png

Europa League:

150 Dollar voor winst in de EL

100 Dollar als verliezend finalist

50 Dollar voor de halve finale

25 Dollar voor de kwart finale

0 dollar voor verliezen in de 2e KO Ronde

Spoiler

image.thumb.png.d76ba1c9268098b75abd072612c88294.png

Telgenkamp:

20 Dollar per clean sheet (x9 = 180 dollar)

20 Dollar per doelpunt dat Telgenkamp maakt (eigen goals tellen uiteraard niet mee) (x7 = 140 dollar)

10 Dollar per assist die Telgenkamp geeft (0, dus ook geen screen van)

Spoiler

image.thumb.png.12c15437c02465f52ee388e2c5fe6102.png

Totaal:

50 (3e plaats)

+

140 (7 goals)

+

180 (9 clean sheets)

370 dollar.

• 2 weeks later...

Bijna drie weken geen FM gespeeld. De vakantie is begonnen, dus ik ga me eens met een experimentele tactiek aan deze challenge wagen :D 

Tactiek erin hangen, elleboog op de spatiebalk, instant result en klaar is een seizoen! Moet eerlijk zeggen: de smerigste tactiek die ik tot dusver heb weten te gebruiken in FM21, mede dankzij Bailey, Diaby en Vinicius (huur). Demirbay en Amiri naast elkaar ook trouwens _O_ 

Spoiler

image.png.d54b4ed7b9c6e1dfb42e0865e9b29419.png

Oké, dan natuurlijk Telgenkamp. Toch wel de eindbaas van het geheel; de ervaren rot die de broertjes Bender en Tah negentig minuten lang op de juiste positie schreeuwt. Behalve tijdens een veroverde strafschop. Naar voren met die man! Bracht het resultaat met zich mee?

Bundesliga

Na twaalf wedstrijden had Bayern nog geen punt verloren en hield ik er al rekening mee dat ik moest gaan strijden voor de tweede plek. De klas kwam er na de winter toch in bij FC Hollywood, nadat ze uiteraard drie van mijn vier aanvallende spelers de kop gek hadden gemaakt met het ene transferbod na het andere. Gek genoeg kwamen ze dan weer niet met een miljoenenbod op Telgenkamp. Kwam ze duur te staan:

Spoiler

image.thumb.png.a44727e6741478ba2561879f87516074.png

Eén wedstrijd voor het einde dus kampioen. Gelukkig maar, want de laatste pot moesten we in Dortmund spelen. Haaland vs. Telgenkamp: 2-0. Die jongen zat natuurlijk nog met zo'n hoofd in de wolken, want in speelronde 33 maakte hij uit een strafschop de enige treffer tegen Union Berlin en bezorgde ons zo te titel :D Wanne topkeeper!

DFB-Pokal

De competitie waarin Telgenkamp zijn officiële debuut voor Leverkusen mocht maken. En hoe! Met een strak ingeschoten strafschop werd hij de eerste keeper ooit die scoorde in zijn eerste wedstrijd. Ook in de halve finale zette hij zijn concullega aan de andere kant te zeik. Wanne topkeeper! De finale was dan wel weer een draak. Paderborn, hoe dan... Snel vergeten dat potje, leek nergens op.

Spoiler

image.thumb.png.76119e4932ed4a55b669236e0b80d7b9.png

Europa League

Ging die mafkees dan ook nog doelpunten maken in Europa? Nee, zo'n weelde werd het niet. Had wel gekund, maar meneer had de gedachten al bij vrouwlief toen hij tegen Minsk mocht aanleggen en knuppelde het ding vol tegen de paal. Maakt niet uit, gewoon vies door blijven spelen en op frustrerende wijze Arsenal uit de finale houden. In AC Milan troffen we een bekend ploegje dat vooral over de as van het veld alles blokkeerde en aanpakte wat aan de bal was. Dan maar een keertje over de flanken spelen. Houden we ook nog eens de 0. Wanne topkeeper!

Spoiler

image.thumb.png.001c49d94e4d4026748dc33eb3360e03.png

"Telgenkampteller"

Duitsers houden wel van een goedgeplaatste alliteratie en al snel prijkte de Telgenkampteller op de voorkant van het sportkater van Bild. Dat kwaliteitskrantje noteerde uiteindelijk 34 clean sheets, zeven goals en één assist. Wanne topkeeper!

Spoiler

image.thumb.png.babebbf508c1048d0de385c19fa51f0d.png

Spaarboekje

Clean sheets: 34 x 20 = 680 dollar

Doelpunten: 7 x 20 = 140 dollar

Assist: 1 x 10 dollar = 10 dollar

Bundesliga: 150 dollar

DFB-Pokal: 75 dollar

Europa League: 150 dollar

Totaal: 1205 dollar

Wanne topkeeper! :D 

Happy Game GIF by FC Bayern Munich

54 minuten geleden zei 19CH98:

Inderdaad wat een topseizoen, is FM nog wel leuk als je zoveel beter bent dan de AI?

Absoluut. Dit werkt ook alleen bij (sub)topteams. Leverkusen heeft prachtige spelers met een goede mentaliteit waarvan een gedeelte zo een stap omhoog kan zetten. Bij iets mindere teams is het ook een strijd met de AI :D Of beter gezegd: een strijd met de  onkunde van de eigen spelers.

9 minuten geleden zei FlyD:

@Titan : Indrukwekkend seizoen! En je hebt Telgenkamp al een nieuw contract beloofd zie ik :D

Je beste spelers moet je te vriend houden he ;c