Jump to content

[IDS] [FM20] Aan de top blijven (AFC Ajax)

Recommended Posts

Tags voor vaste volgers: @RubenS2, @Brattbakk@Goatruida@Kyrill, @JC14, @komodo25, @Marius@Nummerke10@MNie@ElMarcos en @RicoV1989

Als je aan deze lijst toegevoegd wilt worden of juist van afgehaald laat het mij weten

Bedankt voor de reacties  @Marius,  @Nummerke10 @MNie, @kmk, @ElMarcos, @Kyrill en  @RubenS2! Zoals jullie allemaal al aangeven baal ik enorm van de uitschakeling en is deze inderdaad onnodig. Verliezen bij PAOK is mij duur komen te staan net als het gelijke spel thuis tegen Napoli waar zij pas na 83 minuten voor het eerst een schot op doel afleveren. Helaas voor Nummerke10 lag het niet aan de tabel, deze maakte ik pas na de wedstrijd;c, voor mijzelf zijn de scenario's namelijk al snel duidelijk omdat ik er middenin zit maar voor jullie als volgers denk ik dat het zeer handig is. Ik ga mij inderdaad vol richten op succes in de EL nu, de voorsprong in de eredivisie is groot genoeg om af en toe wat rust te gunnen aan de basisspelers. Qua loting zit het niet tegen ook al vind ik dat ik sowieso van elke nummer 2 uit een EL groep moet kunnen winnen. Dortmund was de ploeg die ik wilde ontwijken en dat gebeurde gelukkig ook. Het vervolg van de EL is pas na de winterstop, komende donderdag is dat hier in het topic te lezen. Voor vandaag het afronden van de wedstrijden voor de winterstop en een nieuwe aanwinst, wie dat is komen jullie zo achter maar zijn positie lijkt mij niet al te moeilijk te raden. In ieder geval, veel plezier!

Banner.png.4c141fd425d73607942df68194fe97a4.png

31-12-2021 December is zoals al eerder gezegd een zware maand qua hoeveelheid wedstrijden. Wedstrijd vijf deze maand is het duel in de tweede ronde van de KNVB-beker. Thuis tegen de amateurs van Quick Boys wordt gekozen voor een B-team. Ook deze jongens komen niet in de problemen. Kasanwirjo kopt na negen minuten al een vrije trap van Regeer tegen de touwen. Even later wordt Brobbey aan zijn shirt getrokken en is het Blind die de penalty binnen schiet voor 2-0. Nog voor rust is het Palacios die er 3-0 van maakt en weet Ajax dat de laatste 16 bereikt is. Na rust moet Scherpen nog wel een redding verrichten maar dit doet hij zonder al teveel moeite. Aan de overkant is het vervolgens Brobbey die de eindstand op het bord zet, Ajax wint met 4-0 en treft bij de laatste 16 NAC. De ploeg uit Breda is een van de twee overgebleven eerste divisionisten. 

2021-09a.thumb.png.4e0d42cb6a95c45f02e7d5b205e21798.png

De uitgeruste sterren mogen enkele dagen later het opnemen tegen VVV. Zirkzee kopt al na zes minuten een voorzet van Pierie binnen dus lijkt het een eenvoudige middag te worden. De rest van de eerste helft ondersteunt dit beeld echter niet, Ajax domineert maar slechts drie van de twintig schoten belanden ook daadwerkelijk op doel. Na rust wordt dit echter eenvoudig rechtgezet, binnen vijf minuten na rust staat het 4-0. Zirkzee scoort opnieuw op aangeven van Pierie en Magno kopt de bal twee keer tegen de netten. Bij het ingaan van het slotkwartier maakt de Braziliaan vervolgens zijn hattrick compleet en dus wint Ajax de wedstrijd alsnog erg eenvoudig van VVV.

De laatste wedstrijd voor de winterstop is op Het Kasteel tegen de verrassende promovendus Sparta. De club doet mee in de strijd om plaats twee. Tegen Ajax komen ze er echter niet aan te pas. Na twintig seconden is het Douglas die zijn voorzet bij de verre paal tegen de touwen gekopt ziet worden door Promes. Magno maakt er vier minuten later 0-2 van, dit keer is het Promes met de assist. Na twintig minuten spelen soleert Gravenberch door de Rotterdamse defensie, hij geeft de bal aan Promes die simpel zijn tweede van de avond kan aantekenen. Aan de andere kant doet Duarte met een mooi afstandsschot iets terug voor de thuisploeg waardoor we gaan rusten bij een stand van 1-3. Vlak na rust wordt de eindstand bepaalt, na een duw van Duarte bij Van de Beek gaat de bal op de stip. Promes gaat klaar staan en vervolledigd zijn hattrick. Ajax kan met een goed gevoel de winterstop in, vanwege de vele puntenverliezen van de andere topclubs staat Ajax in december al achttien punten los. Titel nummer 37 lijkt dus een kwestie van tijd.

2021-09b.png.adf85b7cc78b5dd92d3f0abefdea2597.png

Na het vertrek van André Onana voor maar liefst 84 miljoen heeft Ajax lang gezocht naar een nieuwe keeper. In de eerste seizoenshelft hebben Raatsie en Scherpen het doel verdedigd maar geen van beide jonge talenten heeft echt kunnen overtuigen. Dit heeft Ajax er toe doen besluiten om de 25-jarige Raúl Gudiño aan te trekken. De Mexicaan komt vanaf 1 januari over en moet daarmee de druk wegnemen bij de talenten zodat zij in de luwte kunnen doorgroeien. Ajax maakt 8 miljoen euro over naar Chivas Guadalajara, zijn huidige werkgever.

2021-09c.thumb.png.27db37a1dda75e3dba825aacf5cb445b.png

Up next: Herstart eredivisie en bekervoetbal

• Replies 618
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tags voor vaste volgers: @delichris, @RubenS2, @Brattbakk, @Goatruida, @Kyrill, @JC14, @komodo25, @Marius, @Nummerke10, @MNie, @ElMarcos en @RicoV1989 Als je aan deze lijst toegevoegd wilt worden

Tags voor vaste volgers: @delichris, @RubenS2, @Brattbakk, @Goatruida, @Kyrill, @JC14, @komodo25, @Marius, @Nummerke10, @MNie, @ElMarcos en @RicoV1989 Als je aan deze lijst toegevoegd wilt worden

24-6-2019 Aan de top komen is makkelijker dan er blijven. Tik deze zin op google in en je krijgt oneindig veel resultaten van voetballers die deze wijsheid in de mond nemen. En niet alleen voetballers

Posted Images

Heerlijke uitslagen (behalve, ik blijf het herhalen, tegen Feyenoord:D)! Verstandig om een nieuwe keeper aan te trekken denk ik, al heb je die nationaal niet nodig. 

Zonde van de Champions League verder, maar zeker met de nieuwe keeper erbij meer dan genoeg kans om misschien wel de Europa League te winnen!

Gepost (edited)

Tags voor vaste volgers: @RubenS2, @Brattbakk@Goatruida@Kyrill, @JC14, @komodo25, @Marius@Nummerke10@MNie@ElMarcos en @RicoV1989

Als je aan deze lijst toegevoegd wilt worden of juist van afgehaald laat het mij weten

Bedankt voor de reacties  @Marius,  @Nummerke10@RicoV1989, @kmk, @ElMarcos, @Kyrill en  @RubenS2! In eigen land is het niet spannend meer inderdaad. Dat komt deels door mijn prestaties maar ook omdat de andere ploegen wel heel veel punten laten liggen, niemand komt boven de 2 punten per wedstrijd uit. Ik heb inderdaad een nieuwe doelman aangetrokken, dat valt te lezen in de laatste alinea maar ik kan snappen dat je het gemist hebt. Inderdaad nationaal niet nodig maar het doel van mijn novelle is om aansluiting te houden met de Europese top en daarvoor waren Raatsie en Scherpen (nog) niet goed genoeg helaas. Ik was in de zomer al bezig met Gudiño maar toen wilde hij niet ivm salaris. Zes maanden later en hij komt wel, 8 miljoen is een prima bedrag denk ik zo. Voor de rest staat vandaag in het teken in de herstart na de winterstop en de transfermarkt die nu dan officieel geopend is, veel plezier!

25-2-2022 Met aankoop Raúl Gudiño tussen de palen begint Ajax aan de oefenwedstrijd tegen FC Volendam. Zonder Volendamse schoten kan Gudiño bij rust zonder zweetdruppels het veld verlaten. Goals van Zirkzee, Magno en twee keer Gravenberch zorgen voor de 4-0 ruststand. Na rust raakt de B-keus van Ajax maar liefst vijf keer de paal, waaronder een poging van Mazraoui die via twee keer paal terug het veld in springt. Scoren doet de B-keus niet dus wint Ajax met 4-0 van Volendam. Drie dagen later speelt Ajax tegen Borussia Mönchengladbach in de eigen Arena. Ajax zat nog vol met revanchegevoelens vanwege de uitschakeling in de Champions League en zet bij rust maar liefst een 5-0 ruststand op het bord. Na rust krijgt de tweede lijn bij de Amsterdammers weer speeltijd maar zij kunnen deze trend niet doorzetten. Tweede doelman Raatsie moet een keer zijn meerdere erkennen, Herrmann zet de eindstand op 5-1.

Na de oefenwedstrijden begint de tweede seizoenshelft met de bekerwedstrijd thuis tegen NAC. De B-keus speelt maar ook daar zitten geen slechte voetballers tussen. Tadić opent na iets meer dan een kwartier de score en vijf minuten later verdubbelt Antony de voorsprong. Vlak na rust rond Brobbey beheerst af na een steekbal van Fitz-Jim en lijkt de wedstrijd beslist. Howell doet echter wat terug en dus is het 3-1. Halverwege de tweede helft straft Ünüvar een blunder in de Brabantse dekking af voor 4-1, een blunder aan de andere kant zorgt voor opnieuw de tegentreffer van Howell. Een minuut later had Vicento de ploegen binnen een doelpunt kunnen brengen maar hij kopt over. In de slotminuut bepaalt Tadić de eindstand vanaf de stip op 5-2. De loting donderdags wijst uit dat bij de laatste acht Heerenveen op bezoek komt.

2021-10a.thumb.png.090c0586e38dea10b294aca7a7bce76c.png

De competitie wordt herstart in en tegen Groningen. Na enkele kleine kansjes is het Gravenberch die met zijn hoofd de score opent. Na een ruim half uur scoort Promes vervolgens de 0-2. Zijn snoeiharde volley liet Kortsmit kansloos. Na rust volgt een kopie van de eerste helft. Ajax domineert en geeft Groningen geen kans. Opnieuw zijn het Gravenberch en Promes die scoren. Ajax wint met 0-4, nummer twee Utrecht volgt al op negentien punten, Feyenoord volgt op twintig punten maar heeft nog een extra duel tegoed.

2021-10b.png.358b9392d1850eb4205a5f4c593fdd69.png

Naast de wedstrijden staat januari natuurlijk ook in het teken van de transferperiode. Voor zowel Blind als Taylor is er interesse vanuit China maar beiden willen er niet heen. Perr Schuurs ziet tot zijn ongenoegen een bod van Inter niet geaccepteerd worden maar de markt is nog een kleine week open. Daarnaast komen er veel boden uit de Premier League op Ajacieden. Vooral Regeer en Douglas zijn in trek. Beide mogen echter niet vertrekken. Mazraoui mag dat wel. De back-up op de rechtsback positie vertrekt voor veertig miljoen naar Arsenal. Ajax gaat op zoek naar een vervanger voor de Marokkaan maar tot die tijd wordt Jurriën Timber bij de selectie van het eerste gehaald als vervanger. Mocht de gewenste rechtsback zich niet aandienen dan wordt er in de zomer verder gezocht, Timber heeft meer dan eens bewezen dat hij het niveau van de Ajax selectie prima aankan.

2021-10c.thumb.png.3a7578630c2cd1f6a81d074c14dee5e8.png

Up next: Slot van de transfermarkt, wie komen er gaan er nog?

Edited by 19CH98

Opvallend dat FC Utrecht het wederom zo goed doet zeg. Mooie winst in de beker en competitie. Ik zou iedere dag mijn back up voor 40M verkopen, prima deal!

Het blijft goed gaan op sportief gebied. Je wint nationaal alles en hebt nu ook de nieuwe keeper natuurlijk. Nu hopen op een goede EL campagne en mogelijk volgend seizoen weer meedoen met de grote club in de CL

Bedankt voor de reacties  @Marius,  @Nummerke10@RicoV1989, @kmk, @ElMarcos, @Kyrill, @JC14, @MNie en  @RubenS2!  In Nederland is er inderdaad niks aan de hand, morgen begint de KO fase van de EL dus dan weer wat meer spanning. Ik heb helaas geen screens van Gudiño, vind ik ook niet interessant aangezien dat in het echt ook niet mogelijk is. Maar ik zal vanaf de volgende transferperiode ingame (winterstop seizoen 5) ze dan maken voor jullie. Hij is in ieder geval ruim beter dan Raatsie en Scherpen (3-2 in sterren uit mijn hoofd). Voor de rest heel blij met de verkoop van Mazraoui, met hem en Dest had ik een enorm luxeprobleem op rechtsback en om dan 40 miljoen te cashen die ik ergens anders kan investeren is natuurlijk meer dan welkom. Voor vandaag de sluiting van de transfermarkt en drie eredivisiewedstrijden, veel plezier!

7-2-2022 Daags na het vertrek van Noussair Mazraoui staat voor Ajax de thuiswedstrijd tegen de Graafschap op het programma. De promovendus komt na acht minuten nog goed weg wanneer de VAR de bal van de penaltystip laat halen en op de rand van de zestien laat leggen. Vier minuten later gaat de bal echter wel op de stip en is het Zirkzee die de 1-0 maakt. Zes minuten later kopt Magno een voorzet van Dest binnen en is de marge twee. Vanaf de aftrap pakt Ajax de bal snel af en weer zoekt Dest Magno, dit keer gaat de bal echter voorlangs. Mede hierdoor is 2-0 ook de eindstand van de wedstrijd, Ryan Gravenberch is na rust nog het dichtste bij een treffer, hij raakt de lat.

Vanwege een niet volledig fitte Dest is het Timber die voor het eerst in zijn leven een eredivisiewedstrijd in de basis begint. De rechtsback komt niet in de problemen thuis tegen PEC Zwolle. Liam Kelly wel, de Ier pakt na een ruim kwartier een directe rode kaart en kan dus gaan douchen. Ook in overtal heeft Ajax het lastig, op slag van rust hebben ze een standaardsituatie nodig voor de openingstreffer. Álvarez kopt een vrije trap van Promes binnen. Vlak na rust breidt Pierie de voorsprong uit, hij pikt een afgeslagen voorzet op en ramt de bal tegen de touwen. In de slotfase is het vervolgens invaller Dušan Tadić die de eindstand op het bord zet.

In alweer de derde thuiswedstrijd op rij is Heracles Almelo de tegenstander. In het Oosten van het land werd het maar liefst 0-8 maar dit keer gaat het een stuk lastiger. Ajax speelt een matige eerste helft zonder grote kansen. Vlak na rust is het keeper Blaswich die redding brengt op een inzet van dichtbij. Ryan Gravenberch mocht door de dekking heen soleren maar kwam dus niet tot scoren. Net als de week ervoor tegen PEC bieden standaardsituaties dan uitkomst. Perr Schuurs kopt een vrije trap van Gravenberch in het doel en dus staat het 1-0. Blaswich blijft vervolgens zijn ploeg in de race houden, in de slotfase keert hij bijvoorbeeld nog twee grote kansen van Brian Brobbey. Het levert Heracles echter geen punten op, zonder schoten op doel is het lastig scoren en dus wint Ajax met 1-0. De voorsprong in de eredivisie is ondertussen gegroeid naar 22 punten met 11 duels nog te spelen. De titel kan dus waarschijnlijk in maart al worden binnengehaald door de Amsterdammers.

2021-11a.png.0ba0b2a96971cc245dbfcb50c1d49df4.png

Ondertussen is ook de transferdeadline gepasseerd. Zo druk als de eerste weken waren zo rustig waren de slotweken. Ajax had nog de 17-jarige Belgische rechtsback Marchal op het oog maar Oostende weigert hem te verkopen. In de zomer zal Ajax hoogstwaarschijnlijk een nieuwe poging doen. Dit doen ze omdat Mazraoui vertrekt naar Arsenal. De 40 miljoen die hiermee verdiend worden zijn voor een klein deel opgegaan aan een nieuwe keeper. Raúl Gudiño kwam op 1 januari naar Ajax en heeft in drie eredivisiewedstrijden nog geen tegengoal gehad. De laatste wedstrijd tegen Heracles heeft hij echter gemist, De Mexicaan viel bij de afsluitende training uit met kuitproblemen en zal drie tot vier weken moeten toekijken. Hierdoor mist hij ook de duels met Real Betis.

2021-11b.thumb.png.4bd0c01414564e0f8ef548cf8fc235a5.png

Up next: De 3 B’s: Bekeren, B-teams en Betis 

Drie keer winst en de transferperiode overleefd. De tussenstand is eigenlijk te gek voor woorden. Er zal inderdaad al erg vroeg gevierd mogen worden. Ideaal om vanaf dan ook te focussen op Europa.

Gaat uitstekend in de Eredivisie! Wel zuur dat je keeper geblesseerd raakt uitgerekend voor de Europese wedstrijden.... Lijkt me dat je hem daar juist voor gehaald hebt, want de Eredivisie had ook nog wel met Raatsie of Scherpen gekund. Wat zeg ik, met jouw scorend vermogen had ik nog wel op doel kunnen staan daar:D

22 punten voorsprong hahaha dus over drie wedstrijden ben je uiterlijk kampioen! Volle focus op de Europa League. Wel zuur dat je doelman dat geblesseerd raakt.

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] Aan de top blijven (AFC Ajax)