Jump to content

[FM21] Making Progrés (Niederkorn great)

Rob1981
 Share

Recommended Posts

Poh, niet normaal dit. "Eindelijk" een keer alle wedstrijden in de competitie kunnen winnen en daarnaast na de tweede CL finale op een rij. Hopelijk weet je hem dit keer winnend af te sluiten, veel succes in ieder geval

Banner.png.10d5ca0313982e01a4e685c43636df57.png

De finale..

Voorbeschouwing.

De weg naar de finale was voor beide clubs een weg langs een aantal topclubs. Progrès kwam in de poulefase al Paris Saint Germain, Valencia en RB Leipzig tegen en schakelde in de knock-out-fase zowel de Cup-houder (Internazionale) en de houder van het jaar ervoor (Barcelona) uit met overtuigende cijfers.

1666992732_Wegwij.thumb.jpg.54044bac9eabb20a9ffd8058f34776e9.jpg

Atlético zat in een iets makkelijkere poule, maar wel bij Internazionale en schakelde onderweg grootmachten Chelsea, Real Madrid en Juventus uit. 

340850473_WegAtletico.thumb.jpg.5fd9d6564745e6b25272f1cd3618e3f8.jpg

Beide teams hadden dus niets gestolen en door deze resultaten was er geen duidelijke favoriet, al kwamen de Luxemburgers er net wat eenvoudiger doorheen. 

De wedstrijd.

Daar stonden we dan, een jaar na de kansloze finale tegen Inter, toevallig in het mooie Italië, in Olympico in Rome wel te verstaan. Waar de vorige keer sprake was van opwinding en spanning van een eerste finale, was er nu bewustwording dat dit wel een echte kans was om voor het eerst een gooi te doen naar de Champions League. Wij begonnen in een opstelling zoals die de laatste tijd bekend was, dus op volle oorlogsterkte. Kasos was gepasseerd en linksbuiten Alex Victor kwam net terug van een blessure, waardoor het onduidelijk was hoe lang hij zou kunnen spelen. 

We begonnen sterk en hadden direct een overwicht alleen twee redelijk grote kansen waren aan ons niet besteed. Atletico stelde daar een paar afstandschotjes tegenover en gaf ons niet de indruk dat ze echt gevaarlijk kunnen worden. Met een 0-0 stand gingen we rusten, een goede stand, maar ook gevaarlijk. Alex Victor zat kapot en werd gewisseld voor Kasos.

Toch besloten we iets aanvallender te gaan spelen, om ons overwicht uit te gaan drukken in goals. Ons lef werd uitbetaald, want het was (uiteraard) Shapoval die de 1-0 scoorde! We zaten op rozen. Wat volgde waren wat kleine kansjes aan beide kanten, maar geen enkele kans die ons liet bibberen. Onbedreigd stormden we de geschiedenisboeken in. Met de immer betrouwbare keeper Imbs en dito verdediging werd de wedstrijd zonder problemen uitgespeeld. Toen de scheids in de 94e minuut op zijn fluitje blies was de ontlading groot: PROGRES WINT DE CHAMPIONS LEAGUE:

winst.thumb.jpg.824db94d9514de397f4fe157b17fcbb6.jpgfinale.thumb.jpg.39ad797a14ae7bd9ae1cd7e853fdf11f.jpg

Dat mag even gevierd worden! Ook in de spelersklassementen was onze dominantie duidelijk zichtbaar:

Spoiler

spelers.thumb.jpg.ef10faae200039adac68cf63d95e2a86.jpg

Eindelijk, na 11 jaar, is het grote doel bereikt. Maar we gaan door, want er zijn nog veel doelen realiseerbaar:

- Winst WK-clubteams

- Beste team ter wereld

- Meer jeugd ontwikkelen en dan bondscoach worden van Luxemburg

- Succes met Luxemburg

Dus op naar het volgende succes!

Spoiler

@Marius @MNie @Copywriter @Emmerich. @komodo25 @Mordurette @Fantasy @RicoV1989 @Vis @19CH98 @FlyD  @Glenn08 @kmk @Kyrill @RubenS2 @Elsjorro1990

Mochten jullie uit de mentions willen, dan hoor ik het graag, maar ik hoop natuurlijk dat jullie mijn verhaal blijven volgen!

Schitterende prestatie en het is nog niet eens gestolen ook zo te zien! Ik ben enorm benieuwd naar je jacht op de volgende doelstellingen en hoop dat de Luxemburgse competitie op zichzelf ook kan groeien.

Banner.png.bc8eaba40ad43929ba0ca40ed840bb33.png

Een korte break?

Beste volgers, 

Afgelopen week heb ik door drukte weinig meer kunnen spelen. Ik verwacht de komende tijd nog minder tijd aan FM te kunnen besteden. Daarom gaat het even op een lager pitje. Mogelijk pak ik hem over enkele weken weer op, maar voor nu durf ik dat niet te zeggen! In elk geval dank voor jullie support bij mijn eerste echte verhaal én mijn eerste FM-save bij een club uit een klein land...ik sluit niet uit dat het vervolg alsnog komt!