Jump to content

[FM21] Making Progrés (Niederkorn great)

Recommended Posts

• Replies 392
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bekerwinst, groei als club en alweer wat verschuivingen.   De tweede pot tegen City was een stuk beter. Pas in het laatste deel konden zij weglopen, dat deed ons wel goed: Maar nog st

Het seizoenseinde, hoe staan we er voor?   Ook de laatste wedstrijd werd zonder problemen gewonnen en zo eindigden we wederom met slechts één gelijkspel ongeslagen in de competitie: N

Catenaccio in de Champions League, een nieuwe stunt in de maak?   Eindelijk was het zover: de terugwedstrijd tegen United, het grote United. De 2-1 in de uitwedstrijd bood in elk geval persp

Posted Images

De loting is misschien geen meevaller, maar uiteindelijk zitten er in deze fase meestal ook geen echte zwakke broertjes meer natuurlijk.

Banner.png.3446c6c51e387d8a11e742fd2ce46eef.png

Een Britse vloek? 

Zoals sommigen al aangeven hierboven lijkt Arsenal een loting die te doen is. Echter waren zij het afgelopen jaar al onze sta in de weg en finalist van de Champions League. Ik was daarom flink op mijn hoede. Voor de uitwedstrijd had ik een plan uitgewerkt en dat plan werkte geweldig. In de eerste minuut al scoorden zij een eigen goal, waardoor wij achterover konden leunen. We lieten hen wel schieten maar van grote afstand en loerden zelf op de counter. Dat had succes: in de 75e minuut scoorde Shapoval al de 0-2 en legde we een goede basis voor de volgende ronde:

Spoiler

947520955_ARsenaluit.thumb.jpg.323c7236915682b5fe3e1a4338006577.jpg

Arsenal thuis was een mindere wedstrijd. Arsenal was beter maar er gebeurde niet super veel tot de laatste minuut, toen scoorden zij de 0-1 maar dat was veel te laat natuurlijk, we waren door naar de volgende ronde:

Spoiler

286167023_Arsenalthuis.thumb.jpg.55e754fae165aa95c14fd42c6371686e.jpg

Ondertussen werden we weer kampioen en was er ook heuglijk nieuws te melden vanuit de spelersgroep:

Astidillo, de Colombiaanse international, 21 jaar en linkbsback, had met succes een Luxemburgs paspoort aangevraagd. Omdat hij ook home-grown is, geeft dit me weer ruimte in selecties. 

Spoiler

AStudillo.thumb.jpg.eb60d129e9e680aabb2e3c2a2d6573a7.jpgKampioen.thumb.jpg.ac476e1d6b1b2298b956a1cbe09dce9b.jpg

Uit de koker voor de kwartfinale van de CL kwam weer een keer City om de hoek kijken. Dat is voor ons de vijfde Engelse tegenstander in de knock-outfase van de Champions League achter elkaar...en de lastigste, met spelers als Camavinga, Haaland en Fati. Thuis werd het weer een ware clash: het spel ging op en neer op het begin en City kwam snel op voorsprong. Gelukkig hadden wij een antwoord door een goal van Sandi. Tien minuten erna zorgde City alweer voor een voorsprong, maar kort voor rust maakten wij toch weer gelijk via Timms. Waar wij loerden op de counter kreeg City kans na kans maar de nieuwe keeper Imbs hield zijn doel schoon en met een 2-2 en dus perspectief gingen we naar Engeland.

Spoiler

1319836006_Citythuis.thumb.jpg.ead5668d98ee6d01cbcbea35c50808e7.jpg

Helaas was de uitwedstrijd een kopie van de thuiswedstrijd, qua kansen dan voor City. We bleven lang in de wedstrijd tot dat Haaland in de 70e minuut zorgden voor de 1-0. Wat we ook probeerden, het leverde niets op. Het was er frustrerend maar City was gewoon flink de betere en zorgden ervoor dat we uit het toernooi gegooid werden.

Spoiler

583498327_Cityuit.thumb.jpg.a92ddafc301b5ef05457cc825fa1bb71.jpg

Kort samengevat: we zijn nog steeds niet goed genoeg en moeten terug naar de tekentafel.

Daar kwam wel direct goed nieuws, want Imbs verlengde zijn contract en zag af van zijn clausule:

Imbs.thumb.jpg.ce377c0536efef61f8c86a0604c26d7d.jpg

Verder was de jeugdinstroom heel behoorlijk:

Instroom.thumb.jpg.caec9c9b925d36a4c6d5cde12af0d433.jpg

Gezien het aantal sterren valt het tegen misschien, maar er zit potentie in. 

Het einde van het seizoen is in zicht: nog een bekerfinale en twee competitiewedstrijden voor de boeg en daarna het vizier op volgend seizoen!

@Fantasyer zitten helaas geen Luxemburgse spelers in het spel die bij mij in de basis zouden staan, geen enkele. Dus dat moet beter alvorens ik de dubbelrol op me wil nemen!

Spoiler

@Marius @MNie @Copywriter @Emmerich. @komodo25 @Mordurette @Fantasy @RicoV1989 @Vis @19CH98 @FlyD  @Glenn08 @kmk @Kyrill @RubenS2

Mochten jullie uit de mentions willen, dan hoor ik het graag, maar ik hoop natuurlijk dat jullie mijn verhaal blijven volgen!

Daarnaast: als jullie tips hebben kunnen jullie ze altijd doorgeven, ik hoop dat mijn verhaal een beetje leuk weg leest, maar kan me voorstellen dat ik nog zaken kan verbeteren!

Banner.png.2ae72f290f7ed512b63047be68691eaf.png

De dubbel, ongeslagen kampioen én de eerste grote aankoop van het nieuwe seizoen.

Ondanks de teleurstelling vanwege de kansloze uitschakeling tegen City konden de spelers zich goed opladen voor de bekerfinale. Tegenstander Mondercange had denk ik deze finale liever niet gespeeld. Het werd 8-0 met uitblinkers Zaniolo (4 goals) en Shapoval (3 goals). 

20210516135142_1.thumb.jpg.6a038ad4da0f8b80644af73f4ad3aadf.jpg

In de competitie liepen we toch nog tegen het jaarlijks gelijkspelletje op. Hierdoor eindigden we wel ongeslagen, maar net niet helemaal perfect. Het was natuurlijk weer "one of those days", een wedstrijd waarin de tegenstander haar enige kans scoorde en wij twee goals zagen worden afgekeurd. Geen ramp, wel jammer! 

20210516140639_1.thumb.jpg.e3407c1dc998d99adfeb22f7b1372fba.jpg

Toch weer een lijst waar we trots op mogen zijn. Ook goed te zien dat er nu 5 teams Europa in gaan, hopelijk slagen er meerdere teams in om wat rondes verder te komen! 

Ook is de eerste grote aanwinst van het nieuwe seizoen binnen. Jordi, een 22-jarige (aanvallende) middenvelder van Barcelona viel afgelopen half jaar buiten de boot. Waar hij een jaar terug nog 28 wedstrijden in de competitie mee speelde, moest hij nu genoegen nemen met een rol als invaller. Omdat hij transfervrij was kon ik hem oppikken en ik ben erg in mijn nopjes met deze aanwinst:

20210516192524_1.thumb.jpg.aca39c27ad3ac74964634b2f39b70fbc.jpg

Deze aanwinst is samen met de winterse aanwinsten een stap in de goede richting. Hopelijk kunnen we nog 1 of 2 extra spelers vastleggen die het team direct beter maken om zo nog meer indruk te kunnen maken in de Champions League.

Spoiler

@Marius @MNie @Copywriter @Emmerich. @komodo25 @Mordurette @Fantasy @RicoV1989 @Vis @19CH98 @FlyD  @Glenn08 @kmk @Kyrill @RubenS2

Mochten jullie uit de mentions willen, dan hoor ik het graag, maar ik hoop natuurlijk dat jullie mijn verhaal blijven volgen!

Daarnaast: als jullie tips hebben kunnen jullie ze altijd doorgeven, ik hoop dat mijn verhaal een beetje leuk weg leest, maar kan me voorstellen dat ik nog zaken kan verbeteren!

In Luxemburg zoals verwacht alle prijzen gepakt en daarnaast goed versterkt richting komend seizoen. Zo kan het alleen nog maar beter gaan in de toekomst

Jammer van dat ene gelijkspelletje natuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken. Al met al gewoon weer een schitterend seizoen achter de rug en met Jordi alvast een heerlijke aanwinst weten te strikken!

Dank voor jullie reacties wederom! 

Jordi lijkt inderdaad een top-aanwinst!

Ik had nog een ander 20-jarig talentje (wonderkind) uit Spanje bijna binnen gehaald, maar dan kwam ik nóg meer in de problemen met de selectie van "buitenlanders". 

Daarna ging dat spelertje naar Barca, dus misschien had ik hem gewoon wel moeten nemen en verhuren om geld te genereren. 

Overigens zijn er goede ontwikkelingen: ik zie nu dat er wederom drie spelers een Luxemburgs paspoort willen aanvragen. Hierdoor komt er eindelijk ruimte voor de selectie van spelers. Dat geeft mogelijkheden om te groeien!

Ik merk namelijk dat 9 "buitenlanders" echt weinig is, zeker gezien de huidige aanwas vanuit Luxemburg. 

Dus twee dingen zijn belangrijk: spelers snel Luxemburger maken en zorgen voor goede jeugd!

Banner.png.0f8e6be462e8bc58cd37ae80d5711e58.png

Plaatsing voor de Champions League en nog een last-minute transfer!

De voorbereiding op het nieuwe seizoen was eigenlijk een kopie van de afgelopen jaren. Talloze clubs melden zich voor mijn talenten, ik vraag een veel te hoog bedrag (in de meeste gevallen € 150 miljoen) en wijs alles daaronder af. Dit heeft als gevolg dat bepaalde spelers ongelukkig worden en dat moet ik dan gedurende het seizoen goed maken zodat ik ergens hun contract weer kan upgraden. Gelukkig zijn er nog geen biedingen geweest die zo hoog zijn dat de club ze accepteert. Wel zit mijn vermogen al gedurende een jaar of twee rond de 60 miljoen en dat wil ik eigenlijk wel omhoog krikken. 

Het is natuurlijk wel schitterend om te kunnen melden dat alle grote clubs (dus PSG, City, Liverpool, Dortmund) zich jaarlijks in Luxemburg laten zien en dat ze dan ook nog met lege handen naar huis gaan is helemaal mooi.

Met Jordi als extra aanwinst én de winterse aankopen bij de voorbereiding lieten we goed zien dat we sterker geworden waren. Een voorbeeld was de oefenwedstrijd tegen Leverkusen waar we met een xG van 2.2 tegen 0.09 erg dominant waren.

Dat we sterker waren geworden bleek ook uit de kwalificatiewedstrijden voor de CL. Door onze eigen prestaties stroomden we eindelijk twee rondes later in en hoefden we maar twee rondes te spelen. De eerste tegenstander was het Roemeense Steaua uit Boekarest. Na een simpele uitwedstrijd (4-1 winst) werd ook thuis gewonnen met 2-1, ondanks veel gemiste kansen, een rode kaart na 55 minuut voor ons en wat blessures.

Daarna volgde de wedstrijd tegen het Deense Kopenhagen. Thuis werden ze met 4-1 opzij gezet (ondanks het ontbreken van linksback Astidillo en Alex Victor (de linksbuiten) en ondanks het uitvallen van Zaniolo. Uit wonnen we relatief eenvoudig met 2-3 ondanks het gemis van bovenstaande namen, een domme penalty die we weg gaven en ondanks gemiste kansen. Kortom, we plaatsten ons eenvoudig voor de groepsronde van de Champions League. Ook in de competitie werden de eerste twee potjes simpel gewonnen. 

Wedstrijden.thumb.jpg.7a09fd446c1143b947dadb4ddd919f6f.jpg

Kort voor de laatste wedstrijd tegen de Denen werd de Luxemburgse transfermarkt gesloten. Hierna besloot ik alsnog een speler te halen, die ik in elk geval nog wel in kan zetten in de Champions League. Het werd een, denk ik voor veel FM-ers bekende naam, de Duitser Noah Katterbach, een linksback die ook op rechst uit de voeten kan. Doordat ik al 9 buitenlanders voor de competitie had geselecteerd koos ik ervoor hem later te halen omdat hij zo niet ontevreden zou zijn als hij niet geselecteerd zou worden. Transfervrij lijkt dit een heel goede aankoop:

Katterbach.thumb.jpg.8dffdf88fb40a297939f5f627417150f.jpg

Het "buitenlander"-probleem kan zomaar spoedig opgelost worden: drie andere spelers zijn momenteel in afwachting van een Luxemburgs paspoort. Hopelijk krijgen ze dat komende maanden voor elkaar zodat ik een aantal spelers extra kan selecteren. Verder is het te hopen dat de buitenlandse clubs komende week geen rare aanbiedingen meer doen zodat we op volle sterkte dit CL-seizoen in kunnen gaan. We zijn al benieuwd wat de loting ons gaat brengen!

Spoiler

Eenvoudig naar de CL, nu uitkijken naar de loting! Het aantal voorrondes vermindert ondertussen ook maar steeds. Doen andere Luxemburgse clubs het al wat beter in Europa?

Katterbach is een enorm leuke aanwinst, zeker gratis! Goed dat het teveel aan buitenlandse spelers zichzelf oplost door de Luxemburgse paspoorten.