Jump to content

[FM21] Making Progrés (Niederkorn great)

Recommended Posts

• Replies 392
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bekerwinst, groei als club en alweer wat verschuivingen.   De tweede pot tegen City was een stuk beter. Pas in het laatste deel konden zij weglopen, dat deed ons wel goed: Maar nog st

Het seizoenseinde, hoe staan we er voor?   Ook de laatste wedstrijd werd zonder problemen gewonnen en zo eindigden we wederom met slechts één gelijkspel ongeslagen in de competitie: N

Catenaccio in de Champions League, een nieuwe stunt in de maak?   Eindelijk was het zover: de terugwedstrijd tegen United, het grote United. De 2-1 in de uitwedstrijd bood in elk geval persp

Posted Images

Prachtige stunt om City uit het tornooi te flikkeren. Tegen United nu wacht nog een behoorlijke zware opdracht in de return. Persoonlijk vind ik hen ook moeilijker te bespelen dan City om één of andere reden.

Wat een top resultaten. City eruit kegelen en vervolgens een goede uitgangspositie tegen United. Hopen dat je ook deze club uit Manchester dwars kan zitten.

Dank voor de complimenten @RubenS2@Vis , @MNie, @Marius, @Kyrill, @kmk , @19CH98 , @RicoV1989

En ja, het zou fijn zijn als Zaniolo zijn toekomst aan de club zou verbinden. Dat zou een enorme boost geven.

De wedstrijd tegen United in Engeland had ik eigenlijk het gevoel dat ik meer te vertellen had dan in de wedstrijden tegen City..ondanks de uitslag. Ik hoop dat ik dat waar kan maken! 

Banner.png.f77850f48c224a20b6587d48fcf2b54f.png

Catenaccio in de Champions League, een nieuwe stunt in de maak?

Eindelijk was het zover: de terugwedstrijd tegen United, het grote United. De 2-1 in de uitwedstrijd bood in elk geval perspectief. Het stadion was stijf uitverkocht en de spanning was voelbaar. Hoewel elke ronde voelt als een extraatje, een kers op de taart, was er toch een bepaalde opwinding omdat we zomaar de halve finale in de Champions League konden bereiken. Vanwege het succes in de vorige ronde koos ik voor hetzelfde systeem en dezelfde spelers als in de thuiswedstrijd tegen City, in de hoop dat dat de sleutel zou zijn! 

De eerste helft ging gelijk op, met als meest noemenswaardige moment de 22e minuut waarin eerst wij en daarna United een grote kans kregen, maar we misten allebei. Met 0-0 gingen we naar de thee.

De tweede helft bleef het gelijk opgaan. De eerste grote kans na rust was voor Manchester, maar ons 18-jarige toptalentje Lysyuk hield zijn doel schoon. We probeerden met wat wissels iets te forceren, maar echt grote kansen leverde het niet op. In de 89e minuut, toen ik net de hoop begon te verliezen gebeurde het onverwachtse alsnog! Het was Hilario, uitgerekend de speler uit eigen jeugd, die een grote kans kreeg en koelbloedig raak schoot 1-0! De drie minuten blessuretijd kwamen we door zonder in de problemen te komen en dat betekende een plek in de halve finale:

Spoiler

United.thumb.jpg.9a9f7dd9bc8a6b37abd95cfbdd8600d1.jpg

De tegenstander hiervan zou de winnaar worden van de wedstrijd tussen Arsenal en Valencia...en je raadt het al, het werd wederom de Engelse club: Arsenal was de tegenstander in de halve finale.

De eerste wedstrijd was thuis. Onder het motto "never change a winning team" gingen we met dezelfde opstelling deze wedstrijd in. Het werd een wat saaie wedstrijd zonder weinig kansen. Toch kwamen wij in de 72e minuut op voorsprong door een knal van Sandi! Dat dachten we althans..even later werd de goal afgekeurd, vanwege vermeend buitenspel, een beslissing waarover wij nog steeds onze twijfel hebben. En zo kabbelde de wedstrijd naar een 0-0 eindstand:

Spoiler

1763625271_Arsenalthuis.thumb.jpg.f7e51788e5604069913ee5595ad95757.jpg

Met deze stand was niets verloren. Omdat we nagenoeg dezelfde speelstijl hadden, bleken kansen schaars en dus zou een gekke opleving van bijvoorbeeld Sandi in de uitwedstrijd ons zomaar een finaleplek kunnen opleveren. Tussendoor speelden we nog eventjes de bekerfinale, die we, met 15 andere spelers in de selectie (!) wonnen met 4-1, zodat ook deze troffee weer in de kast gezet kon worden.

Ook sloten we een overeenkomst met een sattelietclub: Radnicki, uit de hoogste Servische divisie, zou haar grootste talenten met ons delen. Goed om ons netwerk op een dergelijke manier uit te  bereiden. Hopelijk zijn de resultaten hiervan spoedig zichtbaar! 

Spoiler

Radnicki.thumb.jpg.eb3eeb276a8af2a7edc69fb1fa75ccdd.jpg

Dan de wedstrijd in Londen. Arsenal uit, Ondanks de weinige kansen in de vorige wedstrijd besloten we met een gelijke opstelling de wedstrijd in te gaan en slechts enkele accenten te veranderen. Het bleek een foute keuze. Arsenal startte furieus, beet zich in ons vast en liet ons niet meer los! Wat we ook probeerden. Bij rust was het 0-0, maar we hadden letterlijk geen schot gelost. Na rust ging het eigenlijk gewoon door. Een kwartier na rust scoorde Arsenal de verdiende 1-0 door een goal van Garcia. Hierna probeerden we van alles: wissels, verandering in speelstijl, aggressiever, aanvallender...het maakte niet uit. Pas vijf minuten voor tijd kregen we het eerste kansje, maar het was niet genoeg. Het bleef bij 1-0 en Arsenal ging volkomen verdiend naar de Champions League finale.

Spoiler

278313809_Arsenaluit.thumb.jpg.d00051cc3ef1a011aea3739e4a8264a8.jpg

Ondanks dat, kunnen we wel stellen dat we tot de laatste minuut kans maakten de finale te halen. Positieve noot is dat zelfs de grootste teams veel moeite hebben goals tegen ons te scoren, ondanks grote kansen. Dat is in elk geval goed om mee te nemen voor de toekomst. Met nog één competitiewedstrijd voor de boeg dit seizoen moeten we alweer voorzichtig kijken naar het nieuwe seizoen. Kunnen we ook na deze succesvolle CL-campagne de spelers behouden? Gaat Zaniolo bijtekenen? Of vertrekken bepaalde spelers en worden we teruggeworpen? Op dit moment zijn we in elk geval druk bezig de technische staf nog beter te maken!

De toekomst zal het uitwijzen! In elk geval ligt er (financieel) een geweldige basis om op voort te borduren. We zijn nog lang niet klaar met dit project! 

Spoiler

@Marius @MNie @Copywriter @Emmerich. @komodo25 @Mordurette @Fantasy @RicoV1989 @Vis @19CH98 @FlyD  @Glenn08 @kmk @Kyrill @RubenS2

Mochten jullie uit de mentions willen, dan hoor ik het graag, maar ik hoop natuurlijk dat jullie mijn verhaal blijven volgen!

Daarnaast: als jullie tips hebben kunnen jullie ze altijd doorgeven, ik hoop dat mijn verhaal een beetje leuk weg leest, maar kan me voorstellen dat ik nog zaken kan verbeteren!

Echt niet normaal dit, tegen United was je over 2 duels zeker niet onverdiend door. In de halve finale kom je nog heel dicht bij de finale, kortom een topseizoen!

Met een halve finale plaats heb je natuurlijk alleen maar iets om trots op te zijn! Natuurlijk wou je graag naar de finale als je zo dichtbij bent maar het lijkt me meer dan duidelijk hoe je op de goede weg bent.

Gepost (edited)

Banner.png.d99b8ae7703d705db36ba577d8245e6f.png

Het seizoenseinde, hoe staan we er voor?

Ook de laatste wedstrijd werd zonder problemen gewonnen en zo eindigden we wederom met slechts één gelijkspel ongeslagen in de competitie:

Spoiler

Eindstand.thumb.jpg.a43183fdb08883f16c50cb38ff46471d.jpg

Na 8 seizoenen is het wel leuk om de balans op te maken. Financieel worden er grote stappen gezet:

Spoiler

1792180333_Commercieeloverzicht.thumb.jpg.570f278818be9e9b985d132d05e3ecc5.jpg

En dat laat zich ook blijken doordat er eindelijk een nieuw stadion aan komt:

Stadion.thumb.jpg.587c7b839a623a0669ca1fe08421d5b3.jpg

Leuke bijkomstigheid is dat de naamgever (sponsor) de helft van de 10 miljoen Euro betaalt, het is dus een goedkope, maar super mooie verbetering. Door de Europese successen kan Luxemburg na komend seizoen ook meer ploegen inbrengen in Europa:

Spoiler

Uefa.thumb.jpg.6c5ac3ead0acb8ce25ba7500063d1fd8.jpg

En dat de club aantrekkelijker wordt voor grotere namen blijkt door het feit dat we er in zijn geslaagde de oud-assistent-manager van Inter aan te trekken:

Spoiler

Stellini.thumb.jpg.6db83685ec4a4975938d2f84ee12081f.jpg

Als laatste is het wel leuk een kijkje te nemen bij de selectie:

In het doel staat sinds dit jaar Lysyuk met kort daarachter de zelf opgeleide Freitas. Vanwege het potentieel valt de keuze op eerstgenoemde, maar mogelijk trekken we alsnog een extra keeper aan, mocht die significant beter zijn:

Spoiler

Lysyuk.thumb.jpg.dd4707bc1a6ec831e505c2d94262fb71.jpgFreitas.thumb.jpg.96d1a8d643acfc1b089443fabe0364e4.jpg

Achterin is Vale de vaste rechtsback, hij voegt veel toe aan het spel, ook aanvallend. Naast hem staat of Benda of Rodrigues als rechts centrale verdediger. Links in het hart van de verdediging staat Dolling, dat is een zekerheidje. Hetzelfde geldt voor linksback Austidillio. Jeugdspeler Majerus is back-up back. Daarachter is er wat in aantocht al, maar nog niet goed genoeg om te vermelden:

Spoiler

Vale.thumb.jpg.fe1cc50422c874a28d3e71f55f4b2b9a.jpgBenda.thumb.jpg.59797d6f170525510ca18fd1126e60e5.jpgRodrigues.thumb.jpg.77650c0df25156b5a6765c17ac539240.jpgDolling.thumb.jpg.b955b87872263d181edc44a1c0ed0481.jpgAstudillio.thumb.jpg.acbd736324e69b9e49ddfa885359343b.jpgMajerus.thumb.jpg.1f62e35d589fc196f466b385014daf45.jpgDamasceno.thumb.jpg.289801ac36a075a15b47211f6fe93a63.jpg

Op het middenveld zijn de Zuid-Afrikanen Baloyi en Fothoane zekerheidjes, net als de absolute topper Zaniolo. Achter hen strijden Timms en Linhart ook om een basisplaats:

Spoiler

Baloyi.thumb.jpg.f5d1f9cf4f53256b002d062fae58373d.jpgFothoane.thumb.jpg.04208d4f1db809d5d7f0ac4b27052205.jpgZaniolo.thumb.jpg.86458fa31bfd6d0e08e275d329f30538.jpgLinhart.thumb.jpg.59695bc3dbf03d9675f49fab69c27bb5.jpgTimms.thumb.jpg.6d1b72d2d085b0b724473ea386ca462f.jpg

De buitenspelers zijn afwisselend Hilario, Avsar en Alex Victor:

Spoiler

Avsar.thumb.jpg.5e17a18dcfbd76030c29ac710f72e2f0.jpg1606388755_AlexVictor.thumb.jpg.30fc63f59e0a17535974b9545dc582da.jpgHilario.thumb.jpg.de1ba8365de7f67d6e839efc4b27020e.jpg

Voorin zijn Sandi en Shapoval de grote namen. Zij kunnen ook als buitenspeler spelen:

Spoiler

Sandi.thumb.jpg.b5861edd00ca0a9b6ca5c9c41a654750.jpgShapoval.thumb.jpg.505d5b27e5d062731cbe21ed00721783.jpg

Met deze namen, voornamelijk jonge spelers, staat er een geraamte voor de komende jaren. Met name Dolling, de Zuid-Afrikanen, Zaniolo en de twee spitsen zijn de kern die het team op sleeptouw nemen. Zij moeten koste wat het kost blijven. Daar zetten we dan ook op in. Afhankelijk van ontwikkelingen zijn de overige posities mogelijk aan verbetering toe. Daar beginnen we deze zomer mee!

Spoiler

@Marius @MNie @Copywriter @Emmerich. @komodo25 @Mordurette @Fantasy @RicoV1989 @Vis @19CH98 @FlyD  @Glenn08 @kmk @Kyrill @RubenS2

Mochten jullie uit de mentions willen, dan hoor ik het graag, maar ik hoop natuurlijk dat jullie mijn verhaal blijven volgen!

Daarnaast: als jullie tips hebben kunnen jullie ze altijd doorgeven, ik hoop dat mijn verhaal een beetje leuk weg leest, maar kan me voorstellen dat ik nog zaken kan verbeteren!

Edited by Rob1981

Fantastische resultaten! Je hebt ook een leuke selectie weten te verzamelen door de jaren heen. Zitten er al wat Luxemburgse talenten aan te komen?

Geweldige selectie natuurlijk en een hoop talentvolle spelers. Verrast me ook dat Dolling al redelijk wat interlands gespeeld heeft terwijl hij in Luxemburg speelt.

Banner.png.f77850f48c224a20b6587d48fcf2b54f.png

Een lastige transferperiode, eenvoudige plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions League.

Als in mijn vorige post verteld kwam de transferperiode er weer aan. Het werd een teleurstellende transferperiode. Aan het begin van de zomer waren er wel twee goede ontwikkelingen te melden: 

Door het uitblijven van jeugdig talent uit eigen opleiding werd Patrick Kluivert aan de kant geschoven en vervangen door Filippo Galli, die 10 jaar lang hoofd jeugdopleiding is geweest bij AC Milan:

Spoiler

Galli.thumb.jpg.ccf8d3cf5b0b52734028a0b0a869b420.jpg

Ook was er heuglijk contractnieuws. Eindelijk wilde Zaniolo een nieuwe verbintenis ondertekenen:

Spoiler

Zaniolo.thumb.jpg.b5d4bac6949f93953e13aaef876a0dea.jpg

Door dit nieuwe contract gaat zijn afkoopsom naar € 11.250.000,-. Dat was ook nodig ook, want doordat de reputatie van de club steeg werd Zaniolo afgelopen maand ineens veel maar waard: hij ging van € 2 miljoen naar € 9 miljoen. Overigens heeft zijn zaakwaarnemer verklapt dat er binnenkort mogelijk nog een keer gesproken kan worden over een nieuw contract. Het zou natuurlijk super zijn als we erin slagen de clausule compleet te verwijderen. 

Dan de transferperiode: na een upgrade van het scoutingteam lukt het ons aardig snel de markt in kaart te brengen. Bij nieuwe spelers of nieuw "te scouten" spelers lukt het de scouting om binnen een weekje een aardig beeld te krijgen van de potentie van de spelers. Toen ik vorige post inzage gaf in de selectie had ik ook aangegeven dat de focus ligt op het halen vinden van met name een betere keeper, linksback en rechtsback. Daarnaast zou een topper als centrale verdediger welkom zijn en voor een upgrade op de links- of rechts aanvallende middenvelder zou ook van waarde kunnen zijn. Vanaf eind mei hebben we honderden spelers gescout. Ze waren allemaal: of niet goed genoeg of niet geïnteresseerd. Kortom, het was erg frustrerend. Uiteindelijk zijn we tot 2 noemenswaardige transfers gekomen:

Luca Schroeder werd een jaar van Bayern gehuurd. Hij kwam op aanraden van 6 spelers vanuit de groep die hem tipten als goede aankoop. Hij is Luxemburger en staat centraal achterin. Hij wordt onze vierde centrale verdediger en telt als home-grown dus zal vooral vlieguren maken in eigen competitie:

Spoiler

Schroeder.thumb.jpg.826768384fb87a38ce437d9c4eef6be1.jpg

De tweede aankoop is de Portugees Wilson Miranda die zowel als linksback als rechtsback uit de voeten kan:

Spoiler

Miranda.thumb.jpg.95a560691842e4b7a1ef4c561017c438.jpg

Hij is voornamelijk gehaald voor de toekomst en zal wel wat vlieguren gaan maken dit jaar. In elk geval heeft hij potentie om uit te groeien tot een goede speler.

Ondertussen vlogen we overtuigend door de kwalificatie van de CL. Cliftonville, Malmö FF, CFR Cluj en Karabagh waren geen probleem en werden aan de zegekar gebonden:

Spoiler

Wedstrijden.thumb.jpg.dadf07cdcb0d64171ea42907d2d482d3.jpg

Op overtuigende wijze plaatsten we ons voor de CL, waar we in de volgende zware poule terecht kwamen:

CL-poule.thumb.jpg.ab5e01c21c1f62c6de57882dc33e9425.jpg

Realistisch bezien zou overwintering op welke manier dan ook erg knap zijn in deze poule. Hopelijk zijn we weer in staat om te stunten.

Op het moment  van schrijven is de transfermarkt in Luxemburg inmiddels gesloten maar in Europa nog enkele dagen open. Er zijn weinig tot geen biedingen meer op mijn belangrijke spelers, hopelijk blijft dat zo. In het begin van de zomer leek het er namelijk op dat de grote clubs mijn toppers weg wilden halen, maar het heeft er alle schijn van dat deze zijn afgeschrikt door de hoge vraagprijzen die wij ons kunnen permiteren om te vragen.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik teleurgesteld ben in de ontwikkeling van diverse aspecten: 

* De jeugdinstroom is nog steeds ruk, de laatste drie jaar dient niemand zich aan vanuit de eigen jeugd. (Kan dit komen doordat de reputatie van de club sneller stijgt en het daardoor lijkt alsof de spelers die komen minder zijn?) Ik heb in elk geval de hoofdjeugdopleiding, scouting en jeugdstaf geupgrade. Hopelijk kunnen we zo de volgende stap maken.

* Ook is het lastig goede nieuwe spelers te vinden, die aanwijsbaar beter zijn dan de spelers die ik heb. Ik vermoed dat dat komt doordat ik een aantal toppers heb al, die ook bij grotere clubs van waarde zijn en dat het dus moeilijk is voor een club van mijn reputatie (3 sterren nu) om betere spelers te halen. Het zou fijn zijn als hierin ook een stap gezet kan worden.

* Als laatste merk ik dat de jeugd die aangetrokken is niet zomaar aan kan haken. Ze kunnen in de competitie prima mee (zijn daar beter dan alle tegenstanders, zelfs op 16/17-jarige leeftijd) maar groeien moeilijk door. Komt dat ook door de groei van het elftal? 

Kortom, het voelt, ondanks het bereiken van de halve finale, alsof het team zich even niet goed ontwikkelt en dat irriteert. Hopelijk kunnen ze in de CL het tegendeel bewijzen.

Spoiler