Jump to content

[FM21] Making Progrés (Niederkorn great)

Rob1981
 Share

Recommended Posts

141608702_MakingProgres.png.87f468bc2e1ed4c56fad48491661c11e.png

Dit is het eerste topic dat ik open. Een tweetal weken geleden ben ik gestart in het nietige Luxemburg, en wel bij Progrés Niederkorn. Doel is om met deze club de Champions League te winnen en daarnaast ook bondscoach te worden van Luxemburg en daarmee te schitteren op een eindtoernooi. De Luxemburgse competitie heeft een aantal spelregels die verschillen van andere landen. Zo mag je maximaal 7 buitenlanders registreren voor de competitie (Portugese en Franse spelers tellen als niet-buitenlander) en moet je bij elke competitiewedstrijd minimaal 9 spelers selecteren die zijn opgeleid (minimaal 3 jaar tot hun 21e) in Luxemburg. Hierdoor ligt de focus dus op goede Luxemburgse spelers. Overigens zijn alle clubs in de Luxemburgse competitie semi-prof. 

Het eerste jaar lukte het me Europees om één Europese voorronde te overleven wat 250k opleverde, ongeveer een derde van de jaaromzet. Ik haalde transfervrij twee spelers binnen en behaalde fluitend de dubbel. Een ex-keeper van Jong Ajax (El-Maach) werd opgehaald als sterspeler, evenals de transfervrij Olivier Thill. Thill is Luxemburgs international, centrale middenvelder en direct de grote ster van het elftal (ook oud-speler van Progrés). Europees ging het behoorlijk: eerste voorronde CL werd overtuigend gewonnen. Helaas de tweede ronde geen schijn van kans tegen Dinamo Zagreb. Vervolgens de derde ronde Europa League waar verrassend Legia Warschau aan de kant werd gezet (uit 1-4 gewonnen en thuis 1-3 verloren, net genoeg dus). De laatste voorronde van Europa League helaas kansloos eruit tegen Slavia Praag, maar wel plaatsing voor Conference League en in totaal 4 miljoen aan prijzengeld, zo'n 5 keer de jaaromzet. Hierdoor kunnen stappen worden gezet. Ik zal jullie snel informeren hoe het het tweede seizoen verder vergaat!

Edited by Rob1981

Gepost (edited)

Dank allemaal voor de leuke reacties en de tips. Ik kom eigenlijk pas net kijken op dit forum en zie allerlei hele mooie posts voorbij komen, dus ik ga me er snel in verdiepen hoe ik er ook voor kan zorgen om mijn verhaal nog leuker en zichtbaarder te maken door middel van printscreens. 

Seizoen twee zit er inmiddels bijna op. Europees kwam ik in een poule met Sporting Lissabon, Rosenborg BK en Istanbul Başakşehir. Met heel veel geluk haalde ik 1 puntje tegen Rosenborg, maar voor de rest had ik helaas geen schijn van kans en werd ik roemloos laatste in de poule.

In de competitie ging het gelukkig beter. Tot aan de winterstop konden er een paar ploegen bij blijven, mede door mijn Europese programma. In de winterstop haalde ik een drietal toppers op voor achterin: een Franse centrale verdediger, een Oostenrijkse linksback en de reserve-aanvoerder van Luxemburg, Gérson. Deze Gérson is direct de grote vedette en mijn beste speler op linksback, rechtsback, centraal achterin én verdedigende middenvelder. Ik heb besloten hem in te zetten als rechtsback. Met deze nieuwe aanwinsten liep ik snel weg van de concurrentie en dat resulteerde wederom in de dubbel. 

Na het behalen van het kampioenschap kwam het bestuur met het nieuws waar ik al langer op hoopte: Progrés Niederkorn is de eerste Luxemburgse club die de full-profstatus heeft bereikt! Ik ben erg benieuwd waar deze stap toe gaat leiden en kan niet wachten de transferperiode in te gaan!

Edited by Rob1981

Heel mooi om full prof te worden als eerste. Je kunt screenshots toevoegen en de tekst aan een stuk door leest ook niet makkelijk weg. Ook kun je taggen door @MNie toe te voegen. Zo weten je volgers dat er een update is. Ook gefeliciteerd met het kampioenschap.

Profclub bied meer mogelijkheden. Ben benieuwd welke Oostenrijker je hebt kunnen contracteren.

Zelf speel ik altijd in Oostenrijk en ken daardoor de competitie goed.

Tot slot ook voor mij een tag zodat ik weet dat je een update geplaatst hebt.

Anders zal je weinig reactie krijgen:classic_wink:

Klinkt als een succesvol seizoen!

Zoals hierboven aangehaald kan je best je volgers taggen bij elke update (@username).

Verder is het ook altijd leuk om wat screenshots toe te voegen, dan krijgen de lezers inzicht in je transfers en het visueel weergeven van je prestaties met wat tussenstanden enz maakt het ook altijd wat overzichtelijker. :)

Gepost (edited)

En weer een update vanuit Niederkorn. Zoals ik al had verteld is de club na twee jaar onder mijn bewind en een tweede dubbel  full prof geworden:profclub.thumb.jpg.010c7f9ad43bd8d53023d0fa8b0be7b1.jpg

De absolute sterspeler op dit moment is Lars Gérson, die in de winter gratis is opgehaald:

Gerson.thumb.jpg.0eda7c2012dc74885ca72dc20331e08f.jpg

Met bijna honderd interlands en dus een bak aan ervaring is hij een onmisbare schakel in het team. Daarnaast is hij multifunctioneel inzetbaar wat hem indien mogelijk nog waardevoller maakt. 

Na een korte voorbereiding wachtte al snel de eerste wedstrijd om de play-off van de Champions League. Helaas is Niederkorn er ondertussen nog niet in geslaagd zich echt te versterken. Behoudens een drietal jeugdspelers uit de Luxemburgse competitie bleef een échte aankoop uit. Tot op heden slaagt de scouting er niet in spelers te vinden die significant beter zijn dan de huidige basisspelers en haalbaar is. Wel heeft de scouting inmiddels een upgrade gehad dus hopelijk worden nieuwe toppers snel gevonden. 

Spoiler

scouting.thumb.jpg.b464719549f356751aca4132d7fb2a7b.jpg

De eerste voorronde CL was tegen het nietige Vikingur uit Faeröer Eilanden en deze club werd met duidelijke cijfers aan de kant gezet (4-0 e 6-0). Hierna volgde een tweeluik tegen Malmö FF waar helaas aan het kortste eind werd getrokken. Zowel uit als thuis scoorde de Zweden in de blessuretijd de winnende goal. Verdiend was het overigens wel, maar niet minder zuur daardoor. Hierdoor werd Progres veroordeelt tot de derde ronde Europa League waarin werd afgerekend met het Sloveense NK Olimpija Ljubljana (1-0 thuis, uit 0-0). Hierdoor is de vierde ronde Europa League gehaald en daarin wachten de Denen van Kopenhagen. Een pittige tegenstander, maar we de wetenschap dat de groupsronde Conferrence League (en weer een zak geld) een zekerheidje is. Hopelijk kunnen we stunten.

Intussen is de eerste basiswaardige versterking ook binnen. Luxemburgs International Rupil wordt gehuurd van Mainz. 

Hopelijk kan hij het team de nodige kwaliteit leveren op het middenveld. :

Spoiler

image.thumb.png.579890544768b8714827d696f9d60bd1.png

Met de belangrijke wedstrijden tegen Kopenhagen op het programma hebben we nog een week om versterking te halen. De Luxemburgse transfermarkt sluit namelijk al op 16 augustus. De ervaring leert dat geduld erg belangrijk is voor een relatief kleinere club dus de kans is groot dat er pas na het sluiten van de markt echte versterking haalbaar is. De tijd zal het leren. 

Spoiler

Hopelijk bevalt jullie deze update en komt het al wat beter over dan de eerste twee posts van mij. Input is altijd welkom. In elk geval dank voor jullie reacties en mochten jullie geen updates ontvangen dan hoor ik het graag. 

@Marius @MNie @Copywriter(de Oostenrijker was overigens Christian Klem, bekend?) @Emmerich. @komodo25 @Mordurette

Edited by Rob1981

Gezien het resultaat tegen de Zweden is het te verwachten dat ook Kopenhagen een maatje te groot zal zijn, maar de groepsfase van de Conference League halen is sowieso ook al een goede prestatie!

Goed gezien hierboven, een stunt zat er echt niet in helaas. Ook niet in de poulefase van de Conference League.

Spoiler

schema.thumb.jpg.bb11e0a2dda8668a8a8adf1d8ea7ad92.jpg

Een schamele twee punten zorgden voor de laatste plek in de poule. Thuis tegen Brugge leek er een grote stunt in te zitten, maar een pegel in de laatste minuut van de blessuretijd zorgde ervoor dat Brugge alsnog een punt mee naar huis nam. Een blessuregolf zorgde ervoor dat de redelijke resultaten van de eerste paar wedstrijden geen vervolg kregen.

Zie hier de eindstand van de poule:

Spoiler

20210320110231_1.thumb.jpg.7c07752214b1c14dc413716ba2b2c9e5.jpg

In de competitie werd tot nu toe twee keer gelijk gespeeld, en kunnen er ondanks dat toch twee teams bij blijven. Alleen vanaf nu speelt Europees voetbal geen rol en zal ik weg kunnen lopen bij de achtervolgers:

Stand.thumb.jpg.b329e414b80021cd6d8d2145b2643538.jpg

Qua aankopen ben ik er in geslaagd twee huurlingen te halen van Benfica. Zij kunnen echter nog niet het verschil maken in Europa. Onze scouts wachten nog steeds op een buitenkansje: er is wel geld, maar geen kwaliteit te koop. Te weinig goede spelers hebben tot nu toe helaas interesse in de Luxemburgse competitie.

Wat wel groot nieuws is, is dat voor de derde keer de faciliteiten een upgrade krijgen. Zowel het jeugd als het trainingscomplex worden straks "goed" gewaardeerd. Neem daarbij de uitmuntende jeugdwerving en jullie weten dat de basis gelegd is. Heel benieuwd wat komende maanden gaat brengen.

Spoiler

@Marius @MNie @Copywriter @Emmerich. @komodo25 @Mordurette

Tips zijn altijd welkom! 

Groot nieuws uit Niederkorn: Progrès haalt oud Champions League-winnaar binnen.

In de competitie gebeuren geen verrassende dingen. Na 15 wedstrijden, dus precies op de helft, is er nog steeds de voorsprong van drie punten. Wel zijn er twee grote transfers gedaan. Allereerst werd ex-City speler Bony binnen gehaald, die meteen duidelijk maakte dat dat het laatste half jaar van zijn carrière zou zijn. 

Daarnaast werd er nog een grote transfer gedaan: Gareth Bale heeft voor anderhalf jaar getekend:

Spoiler

Bale.thumb.jpg.1b864db962389cb413c5b92c1f2cd6df.jpg

Hopelijk zijn dit de eerste van grote transfers en worden nu echte stappen gezet.

@Mordurette: de spelers die ik heb gehuurd van Benfica zijn Nuno Felix en Silton Bacai. 

Serieus? Bale naar Luxemburg? Dan is hij wel heel wanhopig zeg, haha. Heb je een screen van zijn eigenschappen? Ook die van Bony? Zal wel enorm traag zijn, vermoed ik.

Nuno Felix en Silton Bacai ken ik helaas niet, maar zullen voor Progres prima spelers zijn. Hoe staat het met het Luxemburgse nationale elftal? Zijn geloof ik wel paar jonge spelers die een impact kunnen hebben zoals Barreiro, Mota en die middenvelder van Standard. Deze jongens zijn vast onhaalbaar?

• Rob1981 changed the title to [FM21] Making Progrés (Niederkorn great)