Jump to content

[FM21] Verover de wereld

delichris
 Share

Recommended Posts

609012a76c8b6-veroverdewererld.png

Seizoen 2026 - 2027

Ik ben nu een jaar in dienst en wat doen wij het goed. Een jaar geleden stonden we 19e en nu gewoon 3e. Dit had ik nooit verwacht. Volgens velen doet Espanyol mee om de titel. Ik ben van mening dat dit nog niet aan de orde is. En daarom zal ik ook geen druk op mijn team leggen. Ik wil gewoon Europees voetbal halen. Deze maand spelen wij tegen FC Barcelona, Real Sociedad en Huesca voor La Liga. We gaan ook spelen om de Copa del Rey. Daarin treffen wij Celta. 

FC Barcelona - Espanyol La Liga

609552c3c4273-barcelonaespanyol.png

Espanyol - Celta Copa del Rey

609552e3e2d8a-espanyolceltabeker.png

December

6095531297320-december.png

Stand La Liga

6095532172a91-stand.png

Loting Copa del Rey

6095533bbce45-lotingcopadelrey.png

Overzicht manager

6095535ece33e-overzicht.png

Financiën

609553a58a59b-financien.png

Antwoorden op posts van users

@19CH98 Ik wil uiteraard de titel winnen, maar nu zijn wij daar nog niet klaar voor.

@MNie Ik snap er niets van hoe snel wij zo goed zijn. Ik hoop CL voetbal te halen, maar ik hoop dat wij gewoon Europees voetbal gaan behalen.

@Nummerke10 We doen het nu goed, maar ik denk dat er nog een dip aan gaat komen.

@kmk Ik denk zelf dat wij nog niet goed genoeg zijn om mee te strijden om de titel. CL voetbal zou kunnen, maar dan moet alles mee gaan zitten.

@RicoV1989 Doelstelling is ook Europees voetbal. Maar ik ga mijn doelstelling nog niet aanpassen naar CL voetbal.

@Kyrill We spelen heel goed en ik hoop dat wij dit lang vol kunnen gaan houden.

@RubenS2 We doen het verrassend goed en dat had ik niet verwacht.

@Marius Wedstrijden tegen Real Madrid, Atletico Madrid en Barcelona  mogen wij nu nog verliezen, maar de rest zouden wij kunnen winnen.

@ElMarcos Wie had dat verwacht na een jaar in dienst te zijn.

@mattihamstra Dit is een bijzonder jaar geweest en nu kijken hoever wij dit seizoen kunnen komen.

@FMNOOB @Whitewolf345 @RicoV1989 @Srangaman  @Emmerich. @Mordurette @Fantasy @komodo25 @Vis @Titan @Glenn08 @Scoiattolo @Going up @FlyD @van der Water @Rossini' @Niejo101 @xPeejay @JordiW.

Alleen tegen de andere topclubs laat je op dit moment nog punten liggen. Je blijft het dus geweldig doen en ik zou het leuk vinden als je met Espanyol het Europese gedeelte van de uitdaging gaat voltooien. 

Seizoen 2026 - 2027

De maand januari zal bestaan uit wedstrijden en transfers. Ik heb besloten om geen spelers te gaan halen. Ik wil deze periode meer de rust bewaren. Wel gaan er spelers weg. Omdat ik gewoon niet tevreden ben over sommigen. Niet voor iedereen was er een club die ze wilde halen. De eerste die weggaat is de Tomas. Deze spits is gewoon niet goed voor ons. Hij gaat naar Mallorca voor 2,6 miljoen. Misschien niet genoeg gevangen, maar ik bespaar wel zijn salaris. Calero kwam bij mij om te vragen of hij weg mag. Tuurlijk pik jij mag weg, want je bent nummer 4 of 5 in de rangorde. Hij wordt verhuurd aan Leganes en ze hebben ook een clausule in het contract gedaan om hem eventueel over te nemen. Vila is ook verkocht. Ik zie niets in hem dus doei. Hij gaat naar Celta voor 250k. Daardoor heb ik drie spelers uit de jeugd overgeheveld. Een centrale verdediger, een linksback en een spits. Ze kunnen zo her en der wat minuten krijgen en zich ontwikkelen. 

Ik zal deze maand de wedstrijden in de beker laten zien. We spelen in de Copa del Rey eerst tegen El Ejido. En in La Liga spelen wij tegen Leganes, Getafe, Malaga, Villarreal en Levante.

Transfers uit

6096844ec404e-transfersuit.png

Eibar - Espanyol Copa del Rey

6096846455972-eibarespanyolbeker.png

Espanyol - Granada Copa del Rey

60968471c40dc-espanyolgranadabeker.png

Januari

6096848083d54-januari.png

Stand La Liga

609684a36f9d3-stand.png

Loting Copa del Rey

609684b169c14-lotingcopadelrey.png

Overzicht manager

609684c63a9e3-overzicht.png

Financiën

609684d4189ee-financien.png

@Kyrill Spanje is een mooi land en een mooie competitie en wij doen het heel goed. Maar ik krijg de grote ploegen nog dit seizoen.

@19CH98 Ik ben best bereid om lang bij Espanyol te blijven, maar als Barcelona of Real toch naar mijn diensten gaan vragen dan ga ik wel twijfelen.

@RubenS2 Ik was erg blij met het gelijke spel tegen Barcelona.

@MNie Wat een seizoen hebben wij tot op heden en Europees voetbal lijkt binnen te zijn en inderdaad welk toernooi het wordt is nu nog de vraag.

@kmk Het was voor ons een mooie maand. 

@Emmerich. Van zero zijn wij ineens naar hero gegaan. Dit had ik nooit verwacht.

@Nummerke10 @Marius @RicoV1989 @ElMarcos @mattihamstra @FMNOOB @Whitewolf345 @Srangaman  @Mordurette @Fantasy @komodo25 @Vis @Titan @Glenn08 @Scoiattolo @Going up @FlyD @van der Water @Rossini' @Niejo101 @xPeejay @JordiW.

Seizoen 2026 - 2027

De maand februari is er één van topwedstrijden. We treffen Real Madrid twee keer en Barcelona. In de Copa del Rey spelen wij tegen Real Madrid. In La Liga spelen wij tegen Sevilla, Real Madrid, Granada en Eibar. Ik heb ook bij het bestuur gevraagd om een satellietclub. Ze kwamen terug met een lijstje en mijn oog is gevallen op Valenciennes. Een mooie club en ik hoop hier de vruchten van te gaan plukken. Ik zal volgend seizoen daar ook spelers heen sturen zodat zij zich kunnen ontwikkelen. Tevens heb ik gevraagd of de club mij een nieuw contract wilt geven. Hier zijn ze mee akkoord gegaan. Ik krijg maar 49k per maand. Het had meer kunnen zijn, maar ik heb bewust om zo weinig gevraagd. De rest van dat geld kan beter besteed gaan worden aan spelers of de club. 

Nieuw contract

6097952e358a5-nieuwcontract.png

Samenwerking Valenciennes

60979539b6a53-satellietclubvalenciennes.

Espanyol - Real Madrid Copa del Rey

6097954b82172-espanyolrealmadridbeker.pn

FC Barcelona - Espanyol Copa del Rey

6097955e1665a-barcelonaespanyolbeker.png

Espanyol - Real Madrid La Liga

6097956e86bd4-espanyolrealmadridcomp.png

60979586e5965-espanyolrealmadridcomp2.pn

Februari

609795956bd6c-februari.png

Stand La Liga

609795a9d0dca-stand.png

Overzicht manager

609795ba8387d-overzicht.png

Financiën

609795c9d3657-financien.png

@Nummerke10 Dit lijkt nu al een droomseizoen te gaan worden. Maar we zijn er nog niet. 

@MNie CL voetbal is nu wel realiteit geworden, maar de titel dat zie ik nog niet gebeuren.

@mattihamstra We zitten op schema voor CL voetbal en met Real een mooie loting gekregen alleen ik had ze liever in de finale gehad.

@Marius Barcelona staat er nog bij en kunnen ons gemakkelijk voorbij. We moeten namelijk nog een keer tegen Real in de maand februari.

@19CH98 We doen het goed, maar of we tweede worden is nog maar de vraag.

@RubenS2 Ik heb niets te klagen op dit moment.

@Kyrill @kmk @Emmerich. @RicoV1989 @ElMarcos @FMNOOB @Whitewolf345 @Srangaman  @Mordurette @Fantasy @komodo25 @Vis @Titan @Glenn08 @Scoiattolo @Going up @FlyD @van der Water @Rossini' @Niejo101 @xPeejay @JordiW.

Nu begin je ook al goede resultaten neer te zetten tegen de grote twee. De titel is misschien nog wat vroeg dit jaar maar het lijkt een zekerheid dat je in de top drie zal eindigen.