Jump to content

[FM21] Verover de wereld

delichris
 Share

Recommended Posts

6044f28678212-veroverdewererld.png

Seizoen 2020 - 2021

Mijn huidige novelle met Feyenoord is bijna ten einde. Daar hebben wij nog een paar updates te gaan en dan stopt die novelle. En daarom komt er een nieuwe van mij. Ik ga proberen om alle Champions League prijzen te pakken die er zijn op de wereld. Dus ik ga proberen elk continent te winnen. Ik weet niet hoe lang ik daar over ga doen. Het gaat een zware strijd worden, maar het lijk mij een hele mooie uitdaging. Ik ga de eerste Champions League proberen te winnen met de Kaiser Chiefs. Zij zijn een Zuid-Afrikaanse club en om het nog moeilijker voor mij te maken blijkt dat deze club een transfer verbod  heeft tot 1 april 2021. Ik zal het dus moeten doen met de selectie die er nu staat. En ik ben nog nooit in Zuid-Afrika geweest voor een game dus ik laat me verrassen. 

Ik heb wel spelers verhuurd en verkocht. De verkochte spelers lijken mij niet goed genoeg voor de club en mogen hun kunsten elders vertonen. En de verhuurde spelers mogen ervaring op doen. Ik ga wel met dezelfde taktiek spelen waar ik met Feyenoord succes mee had. Ik voel me hier vertrouwd mee. 

Aanstelling

6044f815c8957-aanstelling1.png

6044f9a115a65-aanstelling2.png

Introductie

6044f9b557410-introductie.png

Doelstellingen

6044f9c785401-doelstellingen.png

Transferverbod

6044f9dbdf850-transferverbod.png

Transfers uit

6044fa0960ec3-transfersuit.png

Selectie Kaiser Chiefs

6044fa1763720-selectie.png

Taktiek

6044fa29198a0-taktiek.png

Antwoorden op posts van users

Ik tag alvast wat vaste volgers.

@Marius @mattihamstra @komodo25 @Titan @ElMarcos @Rossini' @MNie @RicoV1989 @Kyrill @Nummerke10 @FMNOOB

Leuke uitdaging. Ik heb zelf nog altijd erg goede herrinneringen aan de keer dat ik mezelf een keertje aan de pentagon challenge gewaagd heb. Afrika is meestal betrekkelijk eenvoudig omdat er bijna geen speelbare competities zijn naar mijn ervaring. Succes in ieder geval!

Veel succes in je nieuwe uitdaging! Leuke keuze om met Kaiser Chiefs te beginnen. Zelf ben ik totaal onbekend met de competities buiten Europa, dus ik ben erg benieuwd. Ik ga je volgen. Wil je mij een tag geven?

Yes, de pentagon challenge, mijn favoriet van alle challenges! Je hebt direct een interessante club gekozen om mee te beginnen. Speel je met alleen de standaard FM-competities, of heb je ook competities van andere landen gedownload?

604651191a7ad-veroverdewererld.png

2020 - 2021

Ik zal in het begin nog niet veel updates doen. Ik heb er nog maar drie en ik zal aankomend weekend genoeg gaan maken. Maar eindelijk gaat het beginnen. Ik heb zelf geen staf aangetrokken. Mijn TD doet dit wel voor het tweede en de jeugdteams. Ik wil mij helemaal concentreren op het eerste. Daar gaat het om. De rest is bijzaak want ik hoop toch dat ik binnen twee jaar weer weg ben. Maar nu eerst maar eens beginnen aan het seizoen. We spelen tegen een aantal teams in Zuid-Afrika waar ik nog nooit van gehoord heb. In het Premiership spelen wij tegen Orlando Pirates en Stellenbosch FC. Om de MTN 8 beker spelen wij tegen Cape Town City en TTM.

Voorbereiding

6046569182516-voorbereiding.png

Kaiser Chiefs - Stellenbosch FC Premiership

60465681df0e8-kaiserstellenboschprem.png

Oktober

604656a1591aa-oktober.png

Stand Premiership

604656b758292-stand.png

Antwoorden posts van users

@Going up Ze zijn misschien sterk, maar doordat ik geen transfers kan doen zit aan deze selectie vast. Hoe de rest in Afrika is weet ik niet.

@Kyrill Dankje. Het gaat zwaar worden.

@FMNOOB Dankje. Ik ga zien hoe ver wij gaan komen.

@Marius Afrika leek mij juist de moeilijkste omdat je maar één speelbare competitie hebt. Het gaat wel leuk worden tenminste dat hoop ik.

@FlyD Dat viel mij ook op toen ik de selectie zag.

@MNie Ik leg me niets op. Ik ga ook pas weg bij de club als ik hem binnen heb. En ik sta open voor welke club dan ook. Tenminste bijna elke club. Er zijn grenzen bij mij. Dus geen Liverpool of Manchester City.

@Mordurette Het zijn twee leuke spelers en ze zijn ervaren. Ik ben zelf ook benieuwd hoe ik het ga doen.

@Emmerich. Ik ben zelf bekend met Mexico, Argentinië en Brazilië buiten Europa. Dus ik ga het zien hoe het gaat lopen. Ik zal je blijven taggen.

@RubenS2 Dankje.

@komodo25 Dankje.

@Titan Ik speel niet volgens de Pentagon regels. Ik heb nu nog de speelbare competities ingesteld. En volgens mij kan ik niets meer toevoegen. Dus dat is wel jammer.

@mattihamstra Ik ben zelf ook erg benieuwd hoelang ik er over ga doen.

@ElMarcos @Rossini' @Nummerke10 @RicoV1989

Ik weet het wel een beetje, vooral omdat ik de laatste jaren als coach in Afrika actief ben, dus heb ik er wel wat zicht op. De sterkere clubs richting CAF Champions League zijn Zamalek, Al Ahly, Esperance Tunis, Orlando Pirates, en dan nog enkele clubs. Maar de rest valt wel mee.

Meteen al een prime start lijkt me. Mijn ervaring is dat in FM ploegen uit competities die niet ingeladen zijn toch minder sterk voor de dag komen. En aangezien er in Afrika maar één speelbare competitie standaard is ...

Ieder zijn eigen regels bij zo'n uitdaging, zo lang het jezelf plezier oplevert :) Het begin mag er zijn met dit team. Dit 8-competitie is toch een losse bekercompetitie met de beste acht teams van vorig jaar en staat dacht ik los van de reguliere beker?

Verliezen tegen de rivaal is jammer, maar het kan gebeuren. Voor de rest ben je puik begonnen met de Kaizer Chiefs.

Ik wens je nog veel succes toe met de Chiefs én met de challenge.

Edited by Scoiattolo